مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلایل بخار دادن کولر گازی

تمامی متن مقاله دلایل بخار دادن کولر گازی + راهکارهای طلایی برای حل آن را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.14 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل بخار دادن کولر گازی + راهکارهای طلایی برای حل آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۱۲ یکشنبه
دلایل بخار دادن کولر گازی + راهکارهای طلایی برای حل آن
چکیده این مقاله : یکی از مشکلات عجیب و رایجی که هنگام وصل کردن مجدد کولرهای گازی احتمال بروز آن زیاد است، بخار دادن دستگاه می باشد حال در این مطالب قصد داریم، که علت بخار دادن کولر گازی را مورد بررسی قرار بدهیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 855 بازدید

یکی از مشکلات عجیب و رایجی که هنگام وصل کردن مجدد کولرهای گازی احتمال بروز آن زیاد است، بخار دادن دستگاه می باشد. خروج بخار از دستگاه، برای کاربران کولر گازی به احتمال زیاد نگران کننده و عجیب می باشد و در چنین مواقعی اکثر افراد دست و پای خود را گم می کنند و بدون جستجو کردن برای رفع مشکل، فکرهای دیگری به سرشان می زند. باید گفت، که بروز هر مشکلی برای انواع لوازم خانگی از جمله کولر گازی، در همان لحظه اول بسیار سخت و ناخوشایند خواهد بود. اما در چنین شرایطی بهترین کار این است، که با حفظ خونسردی خود، به دنبال علت مشکل پیش آمده باشید. خوشبختانه باید بگوییم که طراحی کولرهای گازی به گونه ای است، که بیشتر افراد می توانند خودشان به راحتی در خانه خود به تعمیر دستگاه بپردازند. ما در طی بیان این مطالب قصد داریم، که علت بخار دادن کولر گازی را مورد بررسی قرار بدهیم و راه های حل این مشکلات را پیش پای شما قرار بدهیم.

 

علت بخار دادن کولر گازی

 

علت بخار دادن کولر گازی به دلایل زیر مربوط می باشد.

  1. خروج بخار از یونیت خارجی کولر گازی
  2. خروج بخار در یونیت داخلی کولر گازی

 

خروج بخار از یونیت خارجی کولر گازی

در فصل سرما که بیشتر از کولرهای گازی برای ایجاد گرما استفاده می کنند، این حالت پیش می آید. در واقع وجود یخ در کولر گازی موجب افت کیفیت خدمات دستگاه می شود و وجود تنظیمات خودکار در کولر این یخ ها را آب می کند و از همه مهم تر در ابتدا از یخ زدگی در کولر جلوگیری به عمل می آورد. در ابتدای این فرایند فن ها در یونیت خارجی برای چند دقیقه متوقف می شوند و یونیت خارجی کولر گازی به یک تبخیر کننده قوی تبدیل می شود. به علاوه برای ذوب شدن یخ ها، گاز مبرد کولر گازی به سوی کویل ها در یونیت خارجی حرکت می کنند و در این فرآیند هوای گرم به یخ ها می رسد. در کل باید گفت که در بیشتر مواقع خروج بخار از کولر گازی را نمی توان به عنوان یک مشکل نگاه کرد.

چرا که پس از رسیدن هوای گرم به یخ ها، یخ ها به صورت آهسته ذوب می شوند و در نتیجه این فرآیند، شما شاهد خروج بخار از کولر گازی خواهید بود. توجه داشته باشید، که بخار دادن یونیت خارجی کولر به علت حالت دیفرا در کولر است، که به ذوب شدن یخ های ایجاد شده و بهبود روند کار در کولر گازی کمک می کند و اما گاهی وقت ها خروج بخار از یونیت داخلی کولر گازی نیز مشاهده می شود. اگر هر یک از شما به دنبال خرید کولر گازی هستید و وسواسید که کدام مدل را خریداری کنید، کولر گازی های ال جی می توانند، انتخابی عالی و مناسب برای شما باشد.

 

خروج بخار از یونیت خارجی کولر گازی

 

خروج بخار در یونیت داخلی کولر گازی

از دیگر علت بخار دادن کولر گازی مشکل در خروج بخار در یونیت داخلی کولر گازی می باشد. در صورتی که دمای اپراتور کولر گازی با دمای محیط تفاوت زیادی داشته باشد، از یونیت داخلی کولر بخار بلند می شود. به عنوان مثال در روزهای داغ و گرم تابستانی، امکان دارد شما شاهد خروج بخار از یونیت داخلی کولر گازی تان باشید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که رطوبت موجود در محیط وارد کولر شده ، تبخیر می شود و سپس بخاری تشکیل می دهد، که از یونیت های داخلی دستگاه خارج می شوند. باز هم جای دارد ذکر کنیم، که خروج بخار از کولر گازی یک مشکل حاد و نگران کننده نیست. چرا که در روند کار کولر گازی این اتفاق طبیعی محسوب می شود و خروج بخار از کولر تنها برای از بین بردن یخ های ایجاد شده در دستگاه است.

زمانی این رخداد غیر طبیعی و مشکلی بزرگ به شمار می آید، که میزان بخار خارج شده زیاد و مداوم باشد. در صورتی که شما بخار بیش از حدی را از کولر گازی مشاهده کردید، باید فورا با یک متخصص حرفه ای تماس بگیرید و از او بخواهید تا برای بررسی کردن کولر گازی و برطرف ساختن عیب دستگاه حضور پیدا کند. یک نکته مهمی که لازم است آن را آویزه گوش خود کنید، این است که در هنگام کار کردن کولر گازی نباید زیاد از دستگاه های الکتریکی دیگر مانند تستر، اتو و ... استفاده کنید.

 

خروج بخار در یونیت داخلی کولر گازی

 

حالت ضد یخ زدگی کولر گازی و خارج شدن بخار از دستگاه

در صورتی که حالت ضد یخ زدگی کولر فعال شود، مراحل زیر به وجود می آید.

  • فن موجود در یونیت خارجی از کار می افتد، تا دمای کولر بالا رود و گرمای به وجود آمده باعث ذوب شدن یخ شود.
  • شیر برقی حالت سیستم کولر را تغییر می دهد، تا یونیت خارجی نقش یک تبخیر کننده را برای کولر بازی کند.
  • گازهای موجود در مبرد گرم کولر به سمت کویل ها حرکت می کنند، تا باعث گرم شدن یونیت خارجی و آب شدن یخ ها شوند.
  • با پیش رفتن این اقدامات یخ موجود در یونیت آب شده و با تبخیر آب، بخار از یونیت کولر خارج می شود.

در حالت کلی باید گفت که کار کردن کولر در حال ضد یخ زدگی طبیعی است. ولی اگر این مورد بعد از آب شدن یخ ها مجددا مشاهده شود، باید حتما از تکنسین متخصص کولر گازی کمک بگیرید.

 

حالت ضد یخ زدگی کولر گازی و خارج شدن بخار از دستگاه

 

حالت های دیگر خروج بخار از کولر گازی

در بسیاری از حالت های دیگر، علاوه بر دلایل بالا علت های دیگری نیز وجود دارد، که باعث بخار دادن کولر گازی می شوند. یکی از این عوامل وجود اختلاف دمای اواپراتور دستگاه با دمای خارجی است. در چنین مواقعی ممکن است که رطوبت موجود در هوای خارجی با کویل ها، اواپراتور یا پنل دستگاه برخورد کرده و تبخیر شود، به طوری که موجب بخار دادن کولر گازی شوند. علاوه بر این ها در بسیاری از مکان ها ممکن است، که محل قرار گیری کولر گازی و آشپزخانه نزدیک به هم باشند. به طوری که وجود سماور و اجاق گاز موجب شدت گرفتن بخار درون کولر گازی شود. با توجه به این توضیحات باز هم می توان گفت، که بخار دادن کولر گازی همیشه نگران کننده و غیر طبیعی نمی باشد.

 

حالت های دیگر خروج بخار از کولر گازی

 

چه زمانی کار کردن در حالت defrost طبیعی است؟

با توجه به موارد اعلام شده اگر کولر گازی در موارد زیر در حالت یخ زدگی یا defrost کار کند طبیعی است.

  • کم بودن گاز مبرد کولر گازی
  • کارکرد مداوم کمپرسور
  • ایراد در فن کندانسور کولر گازی
  • اختلاف دمای زیاد بین هوای اتاق و دمای اواپراتور
  • یخ زدگی یونیت خارجی کولر گازی به دلیل سرمای بیش از حد در فصل زمستان

در صورتی که همه این موارد را به خوبی بررسی کردید، اما باز هم مشکل برطرف نشد و از کولر گازی بخار خارج شد. باید حتما از یک سرویسکار کولر گازی بخواهید، تا برای بررسی کردن دستگاه و برطرف کردن مشکل حضور پیدا کند.

 

چه زمانی کار کردن در حالت defrost طبیعی است

 

آخرین حدیث

با توجه به بررسی های صورت گرفته در مقاله علت بخار دادن کولر گازی، باید گفت که خروج بخار از این دستگاه در اکثر مواقع طبیعی بوده و هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر این امر به صورت مداوم ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد مشکلی جدی در دستگاه رخ داده است، که باید حتما توسط تعمیرکاران متخصص برطرف شود. در آخر به عنوان یک نکته مهم لازم است بدانید، که اگر کولر گازی به صورت دوره‌ای چک شود، هم دیرتر دچار مشکل خواهد شد و هم در مواجهه با خرابی ‌های آن متحمل خسارات سنگین نخواهید شد. علاوه بر این عیب یابی کردن کولر گازی، در زمان مناسب بهترین اقدامی است، که از طریق آن می‌توانید عمر مفید کولر گازی را بیشتر کرده و کارآیی آن را نیز بهبود ببخشید. امیدواریم که مطالب فوق برای شما عزیزان مفید و آموزنده بوده باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا