مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت خاک دادن جاروبرقی

تمامی متن مقاله 8 علت خاک دادن جاروبرقی +راهکارهای حل آن را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.68 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

8 علت خاک دادن جاروبرقی +راهکارهای حل آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۷ سه شنبه
8 علت خاک دادن جاروبرقی +راهکارهای حل آن
چکیده این مقاله : خاک دادن جاروبرقی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که در این مطلب از بنان کالا مگ می خواهیم به 8 علت خاک دادن جاروبرقی و راهکارهای حل آن در منزل بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 371 بازدید

بی شک همگی شما در طول هفته، چند بار از این دستگاه کاربردی برای نظافت محیط زندگی خود یا محل کار استفاده می کنید؛ اما آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که با روشن کردن جاروبرقی خود، با خارج شدن گرد و خاک از دستگاه مواجه شوید؟ قطعا چنین پیشامدی در همان لحظه می تواند برای کاربر سخت و ناراحت کننده باشد؛ اما این مشکل می تواند چه دلایلی داشته باشد و چه راهکارهایی برای برطرف کردن خاک دادن جاروبرقی وجود دارد. با ما همراه باشید تا در این مقاله علت خاک دادن جاروبرقی را بازبینی کنیم و راه های پیشگیری و مقابله کردن با این مشکل را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 

علت خاک دادن جاروبرقی

 

8 علت خاک دادن جاروبرقی و راهکارهای حل آن

  1. کثیف بودن فیلتر جاروبرقی
  2. پر بودن کیسه جاروبرقی
  3. مسدود بودن لوله جاروبرقی
  4. آسیب دیدن کیسه جاروبرقی
  5. جارو کردن آشغال های پودری و گرد و خاک
  6. خرابی تسمه جاروبرقی
  7. وجود شکستگی در بدنه دستگاه جاروبرقی
  8. تطابق نداشتن تنظیمات جاروبرقی با جنس فرش

 

چرا جاروبرقی خاک بیرون می دهد

 

کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

یکی از قسمت های مهم و حساس در جاروبرقی فیلتر آن می باشد که این قسمت در جاروبرقی از ورود گرد و غبار داخل دستگاه به محیط بیرون جلوگیری می کند. لذا هرگونه کثیفی و آلودگی در فیلتر دستگاه می تواند، منجر به خاک دادن جاروبرقی شود. علاوه بر این مورد، کثیف بودن فیلتر دستگاه باعث کاهش قدرت مکش و جذب جاروبرقی خواهد شد؛ بنابراین شما باید به موقع فیلتر جاروبرقی را شستشو بدهید و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید. برای این کار نیازی به وجود تعمیرکار نیست و شما خود به راحتی می توانید از پسِ این کار بر بیایید.

 

کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

 

پر بودن کیسه جاروبرقی

دلیل دیگری که باعث خاک دادن جاروبرقی می شود، پر بودن کیسه دستگاه می باشد. حتماً می دانید که تمامی آشغال ها و کثیفی هایی که توسط جاروبرقی مکیده می شود، به کیسه انتقال می یابد. در واقع کیسه جاروبرقی می تواند دائمی یا یک بار مصرف باشد. کیسه های یک بار مصرف بعد از پر شدن دور انداخته می شوند، اما کیسه های دائمی را می توان به راحتی تخلیه کرده و دوباره داخل جارو برقی نصب کرد. توجه داشته باشید در صورتی که کیسه دستگاه پر شده باشد،

آشغال های ریز راهی به داخل کیسه جاروبرقی پیدا نمی کنند و دوباره از منافذ جارو برقی بیرون می زنند و تولید گرد و خاک می نمایند. جهت جلوگیری کردن از بروز چنین مشکلی تنها لازم است که هر چند وقت یک بار قبل از پر شدن کیسه دستگاه، آن را تخلیه نمایید و در صورت یک بار مصرف بودن کیسه و یا آسیب دیدن آن، کیسه را تعویض نمایید. به عنوان یک نکته مهم لازم به ذکر دیدیم که انتشار گرد و خاک در داخل جاروبرقی می تواند باعث سوختن موتور و از بین رفتن کارآیی کلی جاروبرقی شود. پس در این خصوص کاملاً محتاط باشید و لزومات را به خوبی رعایت نمایید.

 

پر بودن کیسه جاروبرقی

 

مسدود بودن لوله جاروبرقی

علت خاک دادن جاروبرقی، می تواند به مسدود بودن لوله دستگاه نیز مرتبط باشد. در این شرایط آشغال های ریز و درشتی که به تدریج در لوله جمع آوری شده اند، در نهایت تشکیل گرد و خاک می دهند. از جمله مهم ترین علامت هایی که نشان از مسدود شدن لوله ها می باشد، کاهش مکش و بیشتر شدن صدای جاروبرقی در حین روشن بودن می باشد. جهت برطرف کردن این مشکل تنها کافی است که دستگاه خود را خاموش کنید و دو شاخه آن را از پریز برق بکشید. سپس لوله را از دستگاه جدا کنید و با فشار آب، سعی کنید آشغال ها را بیرون بکشید. سپس لوله را برای خشک شدن کامل در هوای آزاد قرار بدهید. دقت نمایید که بعد از شستن و تمیز کردن لوله، هرگز بلافاصله از جاروبرقی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جاروبرقی

آسیب دیدن کیسه جاروبرقی

شاید بررسی کردن هر یک از دلایل بالا بی نتیجه باشد و مشکل دستگاه، به آسیب دیدن کیسه جاروبرقی مربوط باشد. جارو کشیدن آشغال های تیز و برنده می تواند باعث پاره شدن کیسه شوند و نتیجه این کار، خاک دادن دستگاه خواهد بود. اگر شما از پاره شدن و آسیب دیدن کیسه جاروبرقی خود مطمئن بودید، بهترین راه برای رهایی از این مشکل جایگزین کردن کیسه ای جدید برای دستگاه می باشد.

 

آسیب دیدن کیسه جاروبرقی

 

جارو کردن آشغال های پودری و گرد و خاک

در اصل جاروبرقی ها طراحی نشده اند تا شما با میل خود هر چیزی را با آن بمکید. در صورتی که از جاروبرقی ها برای جمع آوری کردن خاک و هر نوع پودری استفاده کنید، بعد از مدتی کیسه و فیلتر جاروبرقی لبریز می شود و این گرد و خاک را به بیرون نفوذ می دهد. واضح است که شما برای تمیز کردن چنین مواردی نباید از جاروبرقی استفاده کنید. بلکه اول باید مواد پودری و گرد و خاک را به وسیله یک جاروی دستی تمیز کنید و در آخر آن را جاروبرقی بکشید.

 

جارو کردن آشغال های پودری و گرد و خاک

 

خرابی تسمه جاروبرقی

برخی اوقات ممکن است که تسمه جاروبرقی دچار آسیب شود و همین موضوع می تواند علت خاک دادن جاروبرقی نماید. برای اینکه از این بابت مطمئن شوید و ببینید که مشکل از تسمه است یا خیر، شما باید در ابتدا دستگاه را از برق بکشید، سپس آن را برگردانید و پوششی ک بر روی تسمه، یعنی قسمت جلویی جاروبرقی قرار دارد را بردارید. حال می توانید به خوبی تسمه را مشاهده کنید و در صورت آسیب دیدن و کهنه شدن آن، اقدام به تعویض کردنش نمایید.

 

وجود شکستگی در بدنه دستگاه جاروبرقی

یکی دیگر از علت خاک دادن جاروبرقی، وجود شکستگی یا هرگونه ترک در بدنه جاروبرقی می باشد. جابه جا کردن غیر اصولی و بی دقت دستگاه، می تواند باعث ضربه خوردن بدنه جاروبرقی شود. این ضربه ها و شکستگی ها در بدنه دستگاه به مرور جدی خواهند شد و گرد و خاک موجود در دستگاه به بیرون منتقل داده می شود. در صورت مشاهده کردن هرگونه شکستگی و آسیب دیدن در بدنه جاروبرقی، باید فوراً دستگاه را توسط متخصصین تعمیر کنید.

 

وجود شکستگی در بدنه دستگاه جاروبرقی

 

تطابق نداشتن تنظیمات جاروبرقی با جنس فرش

بیشتر جاروبرقی های امروزی مجهز به داشتن تنظیمات مختلفی هستند که بسته به نوع سطوح انتخاب می شوند. به طوری که اکثر جاروبرقی ها می توانند، با توجه به جنس فرش و ضخامت آن، یا نوع سنگ و چوبی که در کف اتاق استفاده شده است، ارتفاع و تنظیمات خود را تغییر بدهند تا بتوانند محل مورد نظر را به آسانی جارو بکشند. در صورتی که این تنظیمات و ارتفاع هنگام جارو کشیدن رعایت نشود، احتمال اینکه سیستم به خوبی عمل نکند زیاد است و در نتیجه گرد و خاک مکیده شده توسط دستگاه، به بیرون انتقال داده می شوند.

 

خرید جاروبرقی

 

جمع بندی کلی

در این مقاله به هشت مورد از علت خاک دادن جاروبرقی اشاره کردیم و راه حل های ساده این مشکل را پیش پای شما عزیزان گذاشتیم. اگر به خوبی این مقاله را مطالعه کرده باشید، در خواهید یافت که این مشکلات به راحتی می توانند، توسط خود شما برطرف شوند. پس چه خوب است که خودتان استاد و تعمیرکار لوازم خانگی خود در بسیاری از زمینه ها باشید. در آخر امیدواریم که مقاله خاک دادن جاروبرقی، برای شما عزیزان مفید و سودمند واقع شده باشد.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا