مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت بخار نکردن بخارشوی

تمامی متن مقاله علت بخار نکردن بخارشوی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.06 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت بخار نکردن بخارشوی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۵ یکشنبه
علت بخار نکردن بخارشوی
چکیده این مقاله : بخارشوی در حین خدمات زیادی که انجام می دهد، ممکن است برخی اوقات با مشکلاتی مواجه شود. از جمله مشکلات رایجی که برای این دستگاه پیش می آید، بخار نکردن آن می باشد که در این مطلب به آن می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 270 بازدید

این روزها دیگر دستگاه بخارشوی برای تمیز کاری و نظافت محیط خانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و اکثریت افراد از کار کردن با این دستگاه کارایی خرسند و راضی هستند. بخارشوی در حین خدمات زیادی که انجام می دهد، ممکن است برخی اوقات با مشکلاتی مواجه شود. از جمله مشکلات رایجی که برای این دستگاه پیش می آید، بخار نکردن آن می باشد. در واقع بخارشوی دستگاهی است که از ترکیب آب و در برخی از مدل ها مواد شوینده، به همراه مکش بسیار قوی طراحی شده است. همچنین از بخار شوی جهت تمیز کردن انواع سطوح از جمله: کاشی کاری ها، کف های سرامیکی، دیوارهای روغنی، موکت، پرده ها، مبلمان و ... استفاده می شود. این دستگاه با توجه به دمای بالایی که دارد، می تواند سطوح شما را علاوه بر تمیز کردن، ضدعفونی و عاری از هر گونه آلودگی نماید. بگذریم، با ما باشید تا در مورد دلیل بخار نکردن این دستگاه کاربردی، آگاهی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 

دلایل بخار نکردن بخارشوی

 

چه دلایلی باعث بخار نکردن دستگاه بخارشوی می شود؟

  1. اتصال نادرست قطعات بخارشوی
  2. خالی بودن مخزن دستگاه
  3. نشتی آب از دستگاه بخارشوی
  4. گرفتگی لوله های بخارشوی
  5. کثیف بودن یا مسدود شدن فیلتر بخارشوی
  6. باز بودن درب مخزن دستگاه
  7. آسیب دیدن نازل بخارشوی
  8. داغ نشدن کامل آب در مخزن بخارشوی
  9. سرعت بخار تنظیم نشده است
  10. خرابی واشر دستگاه بخارشوی

 

خرید بخارشوی

 

اتصال نادرست قطعات بخارشوی

یکی از دلایلی که می تواند باعث بخار نکردن این دستگاه شود، وصل نبودن صحیح قطعات می باشد. دستگاه بخارشوی زمانی می تواند بدون نقص به کار خود ادامه بدهد که تمامی اتصالات بین نازل و سایر قطعات به خوبی انجام شده باشد. در صورتی که هر کدام از این قطعات به درستی چفت نشده باشند، بخارشوی نمی تواند بخار کند. لذا شما در حین استفاده کردن از این دستگاه کارایی باید اطمینان حاصل کنید که اتصالات قطعات دستگاه به یکدیگر کاملاً بدون ایراد و صحیح است.

 

خالی بودن مخزن دستگاه

حتماً می دانید که این دستگاه با وجود آب است که بخار می کند و برای تمیزکاری خود را آماده می کند. از این رو اگر در مخزن بخارشوی به اندازه کافی آب وجود نداشته باشد، نمی توان از دستگاه انتظار بخار کردن را داشت. اگر می خواهید دستگاه شما با چنین مشکلی مواجه نشود، باید حتما قبل از شروع به کار کردن، از پر بودن کافیِ مخزن آب بخارشوی اطمینان حاصل نمایید.

 

خالی بودن مخزن دستگاه

 

نشتی آب از دستگاه بخارشوی

نشتی آب در بخارشوی، یکی دیگر از علت های بخار نکردن بخارشوی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که هر یک از قطعات بخارشوی دچار نشتی یا سوراخ شدگی شوند، آن وقت است که با نشت آب، کاهش بخار و در نتیجه عدم بخار دستگاه مواجه خواهید شد. شما با مشاهده کردن چنین وضعیتی، باید فوراً دستگاه بخارشوی را برای تعمیرات و تعویض قطعات نزد، تکنسین متخصص ببرید.

 

گرفتگی لوله های بخارشوی

برای اینکه بخار دستگاه به بیرون منتقل شود، باید از لوله های بخارشوی به خوبی عبور کند. در صورتی که هرگونه انسداد و گرفتگی در این لوله ها وجود داشته باشد، بخارشو نمی تواند بخار تولید کند. برای رفع چنین مشکلی باید بعد از خاموش کردن دستگاه و سرد شدن آن، اقدام به جدا کردن نازل و لوله های بخارشوی نمایید. سپس هر یک از آن ها را از آب پر کنید و با فشار آب شستشو دهید، در آخر از عدم انسداد آن ها مطمئن شوید. برای تمیز کردن بهتر قطعات، می توانید همراه با آب از شوینده نیز استفاده کنید. در صورت برطرف شدن گرفتگی قطعات، باید حتماً اتصالات دستگاه را به صورت صحیح دوباره متصل کنید.

 

گرفتگی لوله های بخارشوی

 

کثیف بودن یا مسدود شدن فیلتر بخارشوی

علل دیگر بخار نکردن دستگاه، کثیفی فیلتر و یا مسدود شدن آن می باشد. با توجه به نقش مهمی که فیلتر بخارشوی در عملکرد آن ایفا می کند، در صورتی که فیلتر کثیف و یا مسدود شده باشد، بخارشوی نمی تواند بخار تهیه شده را به بیرون دستگاه منتقل کند. شما می توانید با تمیز کردن به موقع فیلتر و یا تعویض کردن آن، قدرت تمیز کنندگی و مکش در بخارشوی را به حالت های اولیه دستگاه بازگردانید و شاهد بخار کردن دوباره دستگاه شوید.

 

باز بودن درب مخزن دستگاه

این دلیل نیز به تنهایی می تواند، باعث بخار نکردن بخارشوی شود. گاهی وقت ها پیش می آید که کاربران در هنگام پر کردن مخزن آب، درب مخزن را به خوبی نمی بندند و یا اینکه درب مخزن بنا به دلایلی دچار شکستگی شده باشد. اگر بنا به هر دلیلی درب مخزن بخارشوی به درستی بسته نشود، دستگاه نیز برای شروع به کار خود بخار تولید نخواهد کرد. برای این که مطمئن شوید که مشکل مربوطه به درب دستگاه بستگی دارد یا خیر، بهتر است که درب مخزن را مورد بررسی قرار بدهید و از سالم بودن و بستن آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که با شکستگی درب مخزن مواجه شدید، بهتر است که فوراً توسط تعمیرکاران مخصوص درب جدیدی را جایگزین درب آسیب دیده بخارشوی نمایید.

 

آسیب دیدن نازل بخارشوی

خراب شدن و آسیب دیدن نازل بخارشوی، از دیگر دلایل برای بخار نکردن دستگاه می باشد. برخی اوقات ممکن است که نازل ها تغییر شکل دهند و یا به طور صحیح چفت نشوند؛ بنابراین شما باید زمانی که حس کردید دستگاه بخار نمی کند، فوراً باید اقدام به بررسی کردن نازل دستگاه نمایید و در صورت مشاهده کردن هرگونه آسیب و خرابی آن را تعویض نمایید. سعی کنید برای تعمیر کردن و یا تعویض قطعات بخارشوی، کار را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

 

آسیب دیدن نازل بخارشوی

 

داغ نشدن کامل آب در مخزن بخارشوی

شاید بی خبر باشید ولی تا زمانی که آب درون مخزن به خوبی داغ نشود، بخارشوی نمی تواند هیچ گونه بخاری را به بیرون انتقال بدهد. شما باید اجازه بدهید تا بعد از روشن کردن دستگاه، دمای آب به 100 درجه سانتی گراد (212 درجه فارنهایت) برسد. البته لازم است بدانید که بسته به مدل بخارشوی، زمان داغ شدن آب می تواند متفاوت باشد، به طوری که بعضی از دستگاه های بخارشوی در مدت زمان کمتری آب را به جوش می آورند و تولید بخار می کنند.

 

سرعت بخار تنظیم نشده است

برخی از دستگاه های بخارشوی، دارای سطوح قدرت بخار متفاوتی هستند و این قدرت بخار از طریق دکمه کنترل می شود؛ بنابراین در صورتی که دستگاه شما از سطوح مختلف قدرت بخار استفاده می کند، بهتر است که قدرت بخار را در بالاترین سطح آن قرار دهید و در صورت نیاز سطح بخار دستگاه را کم کنید.

 

خرابی واشر دستگاه بخارشوی

خرابی واشر دستگاه، از دیگر علت های کاهش مکش بخارشوی می باشد. در صورتی که واشر بخارشوی دچار هر نوع آسیب یا پوسیدگی شود، دستگاه مکش مناسبی نخواهد داشت و بخار تولید نخواهد کرد. دقت فرمایید علاوه بر خراب شدن واشر، قرار نگرفتن واشر در سر جای خود، می تواند دلیلی دیگر برای بخار نکردن بخارشوی باشد. برای برطرف کردن این مشکل نیز باید از یک تعمیرکار با تجربه درخواست کمک نمایید.

 

خرابی واشر دستگاه بخارشوی

 

جمع بندی کلی

در این مقاله به ده مورد از دلایل بخار نکردن بخارشوی اشاره کردیم و توضیحات لازم را در خصوص هر کدام به خوبی بیان کرده ایم. امید است که به کمک این مقاله بتوانید، به راحتی از پسِ مشکل به وجود آمده بربیایید و عملکرد دستگاه بخارشوی خود را مانند روز اولش کنید. در آخر به شما عزیزان توصیه می کنیم که با مشاهده نکردن بخار از دستگاه، استرس به خود وارد نکنید و با انجام دادن همین راه حل های ساده ذکر شده در این مقاله رفع مشکل نمایید. از این که با همراهی خودتان به ما دلگرمی می دهید، بی نهایت سپاسگزاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا