مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلایل دم نکشیدن چای در چای ساز

تمامی متن مقاله چرا چای در چای ساز دم نمی کشد؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.59 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چرا چای در چای ساز دم نمی کشد؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۲۵ چهارشنبه
چرا چای در چای ساز دم نمی کشد؟
چکیده این مقاله : یکی دیگر از مشکلاتی که برای چایی ساز رخ می دهد دم نکشیدن چایی در آن است. بنابراین در این مطلب با ما باشید تا با دلایل و راهکار های حل آن آشنا شوید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 461 بازدید

قطعاً شما با خرید چای ساز، از این دستگاه انتظار دارید تا چایی را به بهترین شکل ممکن دم بیاورد و طعمی لذت بخش به آن بدهد؛ اما آیا شما می دانستید که گاهی اوقات ممکن است، چای ساز با مشکل دم نکشیدن چای مواجه شود؟ آیا تا به حال شاهد بروز این مشکل بوده اید، می دانید چرا چای در چای ساز دم نمی کشد و آیا با راهکارهای برطرف کردن این مشکل آشنایی دارید؟ تمامی این سؤالات برای خود پاسخی دارند که ما می خواهیم در این مقاله به بررسی کردن دلایل دم نکشیدن چای در چای ساز بپردازیم و این موضوع را برای شما عزیزان واضح کنیم.

 

چرا چای در چای ساز دم نمی کشد؟

 

چای ساز چیست؟

دستگاه چای ساز وسیله ای برقی است، جهت آماده کردن و گرم نگه‌داشتن چای. این دستگاه از دو بخش کتری و قوری تشکیل شده است که آب داخل کتری توسط یک المنت داخلی گرم می شود و بعد از مدتی کوتاه به جوش می آید. به علاوه یک مدار کنترلی نیز در چای ساز، هنگام جوشیدن آب برق المنت را قطع می کند. قوری چای ساز نیز بر روی یک صفحه گرم کن تعبیه شده است که چای آماده شده در داخل آن برای مدتی گرم می ماند. امروزه دستگاه چای ساز به یکی از لوازم کاربردی در آشپزخانه ها تبدیل شده است و افراد زیادی تمایل به استفاده از این دستگاه پیدا کرده اند.

 

 

چای ساز چیست

 

چه دلایلی می توانند سبب دم نکشیدن چای در چای ساز شوند؟

  1. خراب شدن اتصالات در چای ساز
  2. آسیب دیدن المنت چای ساز
  3. خرابی برد الکترونیکی چای ساز
  4. ضربه خوردن بدنه دستگاه چای ساز
  5. قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری بر سر جای خودشان
  6. خرابی در کلید پاور (روشن و خاموش کردن) دستگاه چای ساز

 

خراب شدن اتصالات در چای ساز

یکی از دلایل دم نکشیدن چای در چای ساز، خراب شدن اتصالات و عدم وجود جریان برق در این دستگاه می باشد. گاهی اوقات ممکن است که جریان برق به اندازه کافی به چای ساز وارد نشود و همین دلیل سبب می شود تا دستگاه قادر به گرم کردن چای در قوری نباشد. در نتیجه همین موضوع باعث می شود تا چای در دستگاه دم نیاورد. رفع کردن چنین مشکل فنی و تخصصی به حضور تعمیرکاران متخصص و مجرب در این زمینه نیاز دارد.

 

خراب شدن اتصالات در چای ساز

 

آسیب دیدن المنت چای ساز

بدون شک مهم ترین قطعه در چای ساز، المنت آن می باشد. لازم است بدانید که المنت از طریق اتصالات خود انرژی برق را دریافت می کند و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. در نتیجه گرمای منتشر شده از طریق المنت، در دم کشیدن و گرم ماندن چای در قوری می تواند، نقش مهمی داشته باشد. در صورتی که المنت چای ساز شما بنا به هر دلیلی، دچار خرابی شده باشد و یا بر اثر ضربه خوردن آسیب دیده باشد، شما با مشکل دم نکشیدن چای در دستگاه روبه رو خواهید شد. توجه داشته باشید که خراب شدن المنت حرارتی دستگاه، باید هر چه سریع تر توسط تکنسین ماهر در زمینه تعمیرات چای ساز رفع گردد.

 

آسیب دیدن المنت چای ساز

 

خرابی برد الکترونیکی چای ساز

در چای ساز، برد الکترونیکی وظیفه ی کنترل ولتاژ ورودی به المنت را دارد. اگر در چای ساز برد الکترونیکی دچار مشکل شود، امکان ارتباط صحیح با المنت را از دست می دهد. تحت چنین شرایطی است که خرابی برد، از دیگر دلایل دم نکشیدن چای در چای ساز محسوب می شود. شما باید سعی کنید که تعمیر یا تعویض این قطعه فنی از دستگاه را نیز به تعمیرکاران مخصوصش بسپارید.

 

خرابی برد الکترونیکی چای ساز

 

ضربه خوردن بدنه دستگاه چای ساز

در صورتی که شما در نگهداری و مراقبت کردن از دستگاه چای ساز خود کوتاهی کرده اید و به آن ضربه وارد کرده باشید. باید انتظار این را داشته باشید که دستگاه در عملکرد خود با اختلال مواجه شود و چای شما را دم نیاورد. راهکار حل این مشکل نیز بررسی کردن کل دستگاه، توسط افراد ماهر و باتجربه می باشد.

 

ضربه خوردن بدنه دستگاه چای ساز

 

قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری بر سر جای خودشان

یکی دیگر از ساده ترین دلایل دم نکشیدن چای در چای ساز، قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری روی سینی دستگاه می باشد. طراحی چای ساز به گونه ای می باشد که در صورت درست قرار نگرفتن کتری و قوری در جایگاه خود، چای ساز روشن نشده و شروع به گرم کردن نخواهد کرد. در نتیجه شما باید خیلی با احتیاط، هنگام گذاشتن کتری و قوری بر روی سینی، دقت کنید که به طور کامل بر سر جای خود قرار بگیرند.

 

قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری بر سر جای خودشان

 

خرابی در کلید پاور (روشن و خاموش کردن) دستگاه چای ساز

از جمله دیگر دلایل دم نکشیدن چای در چای ساز، خرابی کلید پاور چای ساز می باشد. در واقع کلید پاور چای ساز، برای اتصال الکتریکی دستگاه می باشد. کاربران باید هر بار برای روشن کردن دستگاه کلید را بزنند. قسمت کلید پاور ممکن است، در اثر استفاده ی مداوم، رسوب گرفتگی و یا یکسره شدن المنت دچار خرابی شود. در صورتی که خودتان نسبت به تعمیرات و بررسی کردن دستگاه هیچ گونه مهارتی ندارید، باید حتماً کار را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید.

 

خرابی در کلید پاور (روشن و خاموش کردن) دستگاه چای ساز

 

حرف آخر از مقاله چرا چای در چای ساز دم نمی کشد

در این مقاله 6 مورد از علت های دم نکشیدن چای در دستگاه چای ساز بیان گردید و برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده، نیز راه حل هایی اساسی ذکر شد. وظیفه شما در قبال این دستگاه کارایی این است که از این دستگاه به خوبی نگهداری و استفاده کنید و در صورت بروز هر گونه مشکلی فوراً اقدام به تعمیر کردن، دستگاه توسط تعمیرکاران ماهر نمایید. امیدواریم که مطالب فوق بتوانند در این زمینه کمک شایانی به شما عزیزان بکنند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا