مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3.5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی

تمامی متن مقاله نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.27 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۲۱ شنبه
نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی
چکیده این مقاله : نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی عبارت اند از انتخاب بهترین محل برای نصب پنل داخلی و بخش خارجی کولر گازی که هم از لحاظ توزیع هوا و هم از لحاظ امنیت کولر شرایط مناسبی داشته باشد.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 401 بازدید

امروزه یکی از پرطرفدارترین وسایلی که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، کولر گازی می باشد. در واقع از این سیستم سرمایشی در شرایط آب وهوایی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل جزء یکی از محصولات پر فروش و محبوب در میان اکثریت افراد به شمار می رود. در کل یکی از دغدغه های اصلی که افراد هنگام استفاده کردن و خرید کولر گازی دارند، مصرف بیش از حد انرژی دستگاه می باشد. لازم است بدانید که دانستن و رعایت کردن نکات مهی در هنگام نصب کردن کولر گازی، کمک بزرگی به صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد سرمایش و گرمایش مطلوب خواهد کرد. در ادامه مقاله می خواهیم، به ارائه نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی بپردازیم.

 

نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی

 

هنگام نصب کردن کولر گازی دانستن چه نکاتی مهم است؟

  1. دوری کردن از وسایل گرمایشی برای نصب کردن کولر گازی
  2. توجه کردن به فاصله پنل تا سقف
  3. هنگام نصب کردن دستگاه از درب و پنجره دوری کنید
  4. دوری کردن از وسایل گرمایشی برای نصب کردن کولر گازی
  5. توجه کردن به فاصله پنل تا سقف
  6. هنگام نصب کردن دستگاه از درب و پنجره دوری کنید
  7. تراز بودن کولر گازی را در اولویت نصب کردن قرار بدهید
  8. حفظ کردن فاصله کولر گازی تا زمین را مورد توجه قرار بدهید
  9. در نظر گرفتن محل مناسب برای نصب دستگاه
  10. مقاومت و دوام محل نصب کولر گازی را بسنجید
  11. سیم کشی کردن استاندارد برای نصب کردن کولر گازی

 

هنگام نصب کردن کولر گازی دانستن چه نکاتی مهم است

 

دوری کردن از وسایل گرمایشی برای نصب کردن کولر گازی

یکی از نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی، این است که شما به هیچ عنوان این دستگاه کاربردی را نباید در مجاورت و نزدیکی وسایل گرمایشی نصب نکنید. چرا که نزدیکی کولر گازی در کنار وسایل گرمایشی، شدیداً کارایی و عملکرد دستگاه را کاهش می دهد و در مدت زمان خیلی کم دستگاه دچار مشکلات و آسیب هایی جدی خواهد شد. توجه داشته باشید که در هر جایی گرما و نور وجود داشته باشد، رطوبت نیز هست و این مسئله موجب پوسیدگی دستگاه خواهد شد و به طور کامل تنظیمات داخلی کولر گازی را از بین می برد.

 

دوری کردن از وسایل گرمایشی برای نصب کردن کولر گازی

 

توجه کردن به فاصله پنل تا سقف

خریداران عزیز این دستگاه کاربردی باید در جریان باشید که نصب کردن کولر گازی نباید خودسرانه و بدون داشتن هیچ گونه مهارتی نصب شود. به طور قطع نصب کردن این دستگاه، باید توسط نصابان حرفه ای و با تجربه کولر گازی انجام شود. چرا که نصاب به طور دقیق می داند که در هنگام نصب کردن کولر گازی باید چه تکنیک ها و استانداردهایی را رعایت کند. در صورتی که پنل کولر گازی به سقف نزدیک باشد، علاوه بر مصرف انرژی زیاد، شما هم نمی توانید عملکرد چشمگیری را از این دستگاه مشاهده کنید. لذا تا جایی که ممکن است در هنگام نصب کولر گازی، باید پنل دیواری را از سقف خانه خود فاصله بدهید.

 

هنگام نصب کردن دستگاه از درب و پنجره دوری کنید

از دیگر نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی که لازم است بدانید، این است که هیچ وقت پنل را در کنار و یا روبروی درب ورودی و پنجره قرار ندهید. تحت چنین شرایطی راندمان دستگاه کاهش پیدا می کند و هوای سرد تولید شده به وسیله پنل به هوای گرم برخورد می کند و شما نتیجه ای کاملاً بالعکس را از کارکرد کولر گازی مشاهده خواهید کرد.

 

کولر گازی 24000 لبخند مدل DN GENERAL

 

تراز بودن کولر گازی را در اولویت نصب کردن قرار بدهید

کولر گازی نیز همانند هر دستگاه دیگری نیاز دارد تا در راستای یک خط افق مستقیم و تراز باشد. برای انجام دادن این کار و مطمئن شدن از تراز بودن دستگاه، می توانید دستگاه را با لبه دیوار مقایسه کنید. با توجه به اینکه کولر گازی به صورت طولانی کار می کند، 5 درجه به سمت بالا و پایین می تواند در آینده کولر گازی را با مشکلاتی جدی مواجه سازد. پس حتماً برای تراز کردن دقیق آن وقت بگذارید.

 

حفظ کردن فاصله کولر گازی تا زمین را مورد توجه قرار بدهید

در هنگام نصب کردن کولر گازی باید توجه داشته باشید که فاصله دستگاه با زمین باید استاندارد و اصولی باشد. به طوری که افراد حاضر در محیط، در هنگام رفت و آمد به کولر گازی برخورد نکنند. بهترین جایی که می تواند بدون هیچ گونه نگرانی کولر گازی را در آن نصب کرد، تقریباً در فاصله 65 تا 80 درصدی ارتفاع دیوار می باشد.

 

حفظ کردن فاصله کولر گازی تا زمین را مورد توجه قرار بدهید

 

در نظر گرفتن محل مناسب برای نصب دستگاه

محل نصب کولر گازی باید در جایی مناسب باشد تا در صورت بروز مشکل و نیاز به تعمیرات به مشکل برنخورید و به خوبی از پسِ تعمیرات و سرویس دهی کولر گازی بربیایید. پیشنهاد ما به شما این است که کولر گازی را در پشت بام یا تراس نصب نمایید تا در مواقع ضروری بتوانید به راحتی به دستگاه دسترسی داشته باشید.

 

مقاومت و دوام محل نصب کولر گازی را بسنجید

بهترین کار در خصوص نصب این دستگاه این است که شما کولر گازی خود را در محلی نصب کنید که محل مورد نظر از مقاومت، دوام و استحکام بالایی برای تحمل وزن کولر برخوردار باشد. چون که در غیر این صورت ممکن است که در طی مدت زمان بسیار کمی شما با خسارات و تعمیرات خاصی مواجه شوید. پس همیشه در هنگام نصب کردن این وسیله کاربردی و کارایی به استحکام محل نصب، توجهی ویژه و بخصوصی داشته باشید.

 

مقاومت و دوام محل نصب کولر گازی را بسنجید

 

سیم کشی کردن استاندارد برای نصب کردن کولر گازی

هرگز سیم کشی برق مورد نظر را در هنگام نصب کولر گازی دست کم نگیرید؛ زیرا سیم کشی برق ساختمان یا هر جایی دیگر باید این قدرت را داشته باشد که بتواند از آتش سوزی یا سوختگی دستگاه جلوگیری به عمل بیاورد. به طور کلی دقت و توجه کردن به نوع سیم کشی صد در صد باعث می شود که شما بتوانید به راحتی از کولر گازی خود استفاده کنید. برخی اوقات مشاهده شده است که مدار نتوانسته جریان بار متناسبی را تحمل کند و به یکباره تمام سیستم کولر گازی در ساعت های خاصی دچار خسارت های بسیار بالایی شده است. لذا این نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.

 

نکات مهم در خصوص نصب پنل خارجی کولر گازی (کندانسور)

پنل خارجی دستگاه که به آن کندانسور گفته می شود، خود شامل دو بخش است. بخشی که فن و سایر لوازم در آن قرار می گیرند و بخش دیگر که به آن کمپرسور گفته می شود.

 

نصب کولر گازی در محلی پاک

محیط پاک برای نصب کردن این دستگاه، تأثیر بسیار بالایی در ارائه ی هوای خنک و بالا بردن راندمان کار دستگاه دارد. حتماً سعی کنید که کندانسور را در محیط پاک قرار بدهید و یا اگر قادر به انجام این کار نیستید، یک روکش قوی برای کولر گازی تهیه کنید تا بتواند از ورود تمامی گرد و غبارها به کنار دستگاه جلوگیری کند.

 

نصب کولر گازی در محلی پاک

 

حفظ کردن کندانسور از گرما

همیشه سعی کنید که کندانسور را از گرما دور نگه دارید. با توجه به اینکه اغلب خانه ها کولر گازی را در خارج از خانه نصب می کنند، امکان قرار گرفتن دستگاه در معرض گرما بسیار زیاد است. لذا شما باید با استفاده از سایه بان های عالی و با کیفیت، از ورود گرما به داخل دستگاه جلوگیری به عمل بیاورید.

 

عدم وجود اشیاء در اطراف کمپرسور

کمپرسور در گوشه ای از کندانسور تعبیه شده است که نباید در کنار آن هیچ گونه شئ قرار بگیرد. چرا که در صورت وجود اشیاء در اطراف کمپرسور، میزان مصرف برق برای تولید میزان انرژی لازم بالا می رود.

 

ایجاد فضای خالی اطراف کندانسور

وجود یک پنل در کنار کندانسور، میزان دسترسی کندانسور به هوای مطبوع را از دست می دهد. پس تا جایی که ممکن است، اطراف آن را خالی کنید و حداقل میزان آن را نیم متر در نظر بگیرید تا کارایی کولر گازی افزایش پیدا کند.

 

ایجاد فضای خالی اطراف کندانسور

 

مسیر رفت و برگشت لوله گاز

توجه نمایید که پنل ها حتماً باید در مسیر رفت و برگشت لوله های گاز قرار بگیرند. قرار گرفتن پنل ها در این مسیر، جزء مهم ترین انرژی ها محسوب می شوند. چرا که امکان جابه جایی یا نصب لوله جدید به همین راحتی وجود ندارد.

 

مسیر رفت و برگشت لوله های آب

با توجه به اینکه این پنل از آب استفاده می کند، پس باید حتماً در مسیر رفت و برگشت لوله های آب تنظیم شود. در خانه هایی که پیش از ساخت برای کولر گازی جای مناسب در نظر گرفته شده است، در این خصوص هیچ گونه مشکلی ندارند؛ اما خانه هایی که بعد از ساخت تصمیم به استفاده کردن از کولر گازی می گیرند، باید حتماً هنگام نصب کولر گازی، به مسیر رفت و برگشت لوله های آب دقت زیادی داشته باشند.

 

فاصله کولر گازی با تابلو برق

در اصل پنل خارجی این دستگاه، به هیچ عنوان نباید به تابلو برق نزدیک باشد؛ زیرا در صورت کوچکترین اتصالاتی، ضررهای جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

 

فاصله کولر گازی با تابلو برق

 

لرزه گیر

امکان دارد در زمان اوج گرما، فشار بیشتری بر پنل وارد شود و در مجموع این فشار لرزش های خفیفی را به بار آورد. شما می توانید با استفاده از لرزه گیرها، این لرزش ها را کنترل کنید و از بروز خسارات جدی به دستگاه جلوگیری به عمل بیاورید. دقت نمایید که این امر زمانی که پنل را در لبه پنجره و یا روی ستونی نصب می کنید، بسیار ضروری جلوه می کند و باید حتماً انجام شود.

 

سرویس دهی به موقع پنل کولر گازی

همان طور که پنل داخلی دستگاه در سال دو بار به سرویس کردن نیاز دارد، پنل خارجی کولر گازی را نیز باید دو بار در سال سرویس کرد. در هنگام نصب کردن کولر توجه داشته باشید که برای سرویس کردن کولر گازی در نظر گرفتن، فضایی مناسب برای قرار گرفتن تعمیرکار متخصص لازم است تا بتواند داخل پنل را به خوبی و دقت کامل بررسی نمایید.

 

سرویس دهی به موقع پنل کولر گازی

 

آخرین کلام نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی

در مقاله نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی، ما سعی کردیم تا موارد خاصی را مورد بررسی قرار بدهیم و موضوع اصلی را برای خوانندگان و کاربران عزیز شفاف سازی کنیم. در صورتی که شما بهترین کارایی و عملکرد را از کولر گازی تان می خواهید، باید حتماً در هنگام نصب کردن این دستگاه، نکات مهم و ضروری را مورد توجه قرار بدهید و تا جایی که امکان دارد، از بهترین تعمیرکاران مخصوص در این زمینه کمک بگیرید. از همراهی شما عزیزان در مقاله نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی، نهایت سپاس و قدردانی را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا