مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف ابعاد استاندارد لوازم خانگی

تمامی متن مقاله ابعاد استاندارد لوازم خانگی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 9.88 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

ابعاد استاندارد لوازم خانگی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۹ پنج شنبه
ابعاد استاندارد لوازم خانگی
چکیده این مقاله : داشتن دکوراسیونی زیبا و متناسب برای یک آشپزخانه لوکس نیازمند ابعاد و اندازه های درست لوازم خانگی می باشد حال در این مطلب به ابعاد استاندارد لوازم خانگی می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
  • 0 نظر
  • 3751 بازدید

برای اینکه بتوانید لوازم خانگی خود را اصولی خریداری کنید، باید حتماً ابعاد و اندازه های استاندارد و دقیق هر یک از آن ها را به خوبی بدانید. تا بعدها با خرید لوازم خانگی، با مشکل کمبود جا و یا زیادی بودن فضا مواجه نشوید. خوشبختانه مقاله های زیادی در خصوص ابعاد لوازم خانگی نوشته شده اند و شما می توانید، با خواندن و مطالعه کردن هر یک از آن ها، به خوبی اندازه محصول مورد نظر را به دست بیاورید. ما نیز تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و ابعاد و استاندارد برخی از لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و فر توکار را زیر ذره بین ببریم.

 

ابعاد استاندارد لوازم خانگی

 

ابعاد و اندازه های اصولی یخچال فریزر

یکی از ضروری ترین لوازم خانگی در هر آشپزخانه ای که وجود آن الزامی می باشد، یخچال است. در واقع یخچال این امکان را برای شما فراهم می کند تا هر لحظه از تازگی و طعم خوشایند میوه ها، سبزیجات، مواد گوشتی و ... نهایت لذت را ببرید. یخچال ها دارای چندین مدل متفاوت هستند که ابعاد آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. در ادامه می خواهیم به ابعاد استاندارد انواع یخچال ها بپردازیم.

 

ابعاد و اندازه های اصولی یخچال فریزر

 

یخچال ساید بای ساید

یکی از مدل های پیشرفته یخچال فریزر ها، یخچال های ساید بای ساید می باشند. این مدل از یخچال ها با عرض 92-90 سانتی متر تولید می شوند و از ارتفاع 180-175 سانتی متری برخوردار هستند. از لحاظ عمقی نیز از 75 تا 85 سانتی متر، بسته به ظرفیت یخچال متفاوت هستند. دقت کنید که طراحان کابینت ساز برای جا دادن دقیق و بادخور یخچال، عرض یخچال را عدد 100 و ارتفاع آن 190 را سانتی متر را در نظر می گیرند. در این خصوص کابینت سازها، با عمق یخچال کاری ندارند و در کابینت های کناری یخچال تغییراتی را ایجاد می کنند که تا حدودی بیرون زدگی یخچال را از دید محو می کند.

 

ابعاد یخچال ساید بای ساید

ظرفیت به لیتر

ارتفاع (cm)

عرض (cm)

عمق (cm)

ال جی 28 فوت

598

5/178

2/91

8/79

ال جی 30 فوت

709

7/179

2/91

3/92

ال جی 32 فوت

753

179

2/91

3/96

اسنوا 30 فوت

637

180

92

90

سامسونگ 30 فوت

684

5/182

8/90

1/87

بوش 30 فوت

688

2/181

8/92

6/85

 

ابعاد یخچال های دور این دور

در واقع این یخچال ها نسل بعدی ساید بای سایدها هستند و ابعادشان خیلی نزدیک به یخچال های ساید می باشد. عرض یخچال دور این دور تقریبا 92 سانتی متر است که البته هنگام طراحی کردن کابینت ها، باید عرض 100 سانتی را برای این یخچال ها در نظر گرفت. ارتفاع 179 سانتی متر این مدل از دستگاه نیز، هنگام طراحی کابینت ها باید 189 در نظر گرفته شود. به طور معمول کابینت سازها، در هنگام طراحی کردن با عمق یخچال ها کاری ندارند، ولی با کمی هنر و تأمل، می توانند برون زدگی یخچال را که تقریباً 40 سانتیمتر است، محو و ناپدید کنند.

 

خرید یخچال فریزر

 

ابعاد استاندارد یخچال های دوقلو

یخچال های دوقلو در حین اینکه بسیار جا دار هستند، جزء کامل ترین یخچال فریزرهای موجود در بازار به شمار می آیند. ابعاد این نوع یخچال ها نیز با توجه به برندهای سازنده و مدل های آن ها متفاوت می باشد. ارتفاع این مدل از یخچال ها به طور معمول 185-180 سانتی متر، عرض 60 و عمق 60 سانتی متر طراحی و تولید می شوند. دقت نمایید که برخی از یخچال های دوقلو با عرض 65 سانتی متر تولید می شوند؛ یعنی شما باید با توجه به عرض و ارتفاع یخچال های خود 5 سانتی متر اضافی را به عنوان بادخور، در هنگام نصب کابینت ها در نظر بگیرید.

 

ابعاد یخچال دوقلو

ظرفیت به لیتر

ارتفاع (cm)

عرض (cm)

عمق (cm)

سامسونگ

384

180

120

4/68

ال جی

405

185

6/124

5/59

بوش

384

186

130

65

الکترواستیل

385

189

130

57

 

 

اندازه استاندارد یخچال فریزر بالا و پایین

یخچال های تک معمولاً به صورت دو درب بر روی یکدیگر طراحی شده اند. بسته به کمپانی سازنده عرض این یخچال ها متفاوت از یکدیگر می باشد. اندازه عرضی یخچالی ها بالا و پایین، از عدد 75 شروع و تا 85 سانتیمتر تولید می شود. ارتفاع آن ها نیز معمولاً بین 175 تا 185 سانتیمتر متغیر می باشد. همچنین عمق این مدل از یخچال ها، بین عدد 75 تا 85 سانتیمتر هستند. برای طراحی کردن جای یخچال نیز لازم است که حداقل 5 سانتیمتر را برای بادخور در نظر گرفت. توجه داشته باشید که در هنگام طراحی کردن جای یخچال شما می توانید عرض بیشتری را در نظر بگیرید تا بعدها که یخچال خود را عوض کردید، مشکل کمبود فضا نداشته باشید.

 

ابعاد یخچال ساید بای ساید

ظرفیت به لیتر

ارتفاع (cm)

عرض (cm)

عمق (cm)

سامسونگ

392

2/186

6/83

8/78

بکوو

388

4/181

84

1/74

ال جی

592

184

86

73

 

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

همان گونه که در جریان هستید، روز به روز سبک خانه ها در حال کوچک تر شدن می باشد. لذا در هنگام خرید ماشین لباسشویی، توجه کردن به ابعاد و اندازه های استاندارد این دستگاه از اهمیت فوق العاده ویژه ای برخوردار می باشد. به طور میانگین، یک ماشین لباسشویی با ظرفیت پنج کیلوگرمی مناسب برای خانواده های کم جمعیت 3 الی 4 نفره می باشد. یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 7 الی 8 کیلوگرمی نیز برای خانواده های متوسط، 6 نفره بسیار مناسب می باشد. برای خانواده های پرجمعیت تر نیز یک دستگاه لباسشویی با ظرفیت 9 کیلوگرم به بالا کافی و جوابگوی خوبی می باشد.

  • ماشین لباسشویی با سبک بارگذاری از جلو: این مدل ها نمونه بارز یک ماشین لباسشویی کامل می باشند و در ارتفاعی تا 85 سانتیمتر، عمق و عرض 60 سانتیمتری نیز تولید می شوند.
  • لباسشویی استاندارد: مدل استاندارد ماشین لباسشویی نیز با ارتفاع 85، عمق 50 تا 55 و عرض 60 سانتیمتری روان بازار می گردد.
  • ماشین لباسشویی درب از جلو: این مدل از دستگاه ابعاد باریک تری دارند و دارای ارتفاع 85 سانتیمتری، عمق 32 تا 45 و عرض 60 سانتی می باشند.
  • مدل عمودی ماشین لباسشویی: مدل های موجود این دستگاه از ارتفاع بیشتری بهره می برند و سایز این نوع ماشین لباسشویی بدین صورت است که از ارتفاع 85 تا 90 سانتی، عرض 40 و عمق 60 سانتیمتری برخوردار هستند.
  • لباسشویی مینی: مدل های دیگر ماشین لباسشویی که در واقع سایز مینی هستند و نسبت به لباسشویی های دیگر ابعاد جمع و جورتری دارند، معمولاً دارای ارتفاع 67 تا 70، عمق 45 و عرض 51 سانتیمتری را دارا هستند.

 

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

 

ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی

یکی از اختراعات مهم و اساسی بشر، برای آسان تر کردن زندگی افراد، طراحی و تولید ماشین ظرفشویی می باشد. این دستگاه پر کاربرد تقریبا خود را در بیشتر آشپزخانه ها جای داده است و از محبوبیت خاصی بهره می برد. گفتنی است که انتخاب این دستگاه برای خود دارای الزاماتی همچون در نظر گرفتن ابعاد استاندار ماشین ظرفشویی است که باید حتماً در راهنمای خرید این دستگاه به این مورد توجهی ویژه داشت. هر چند زندگی پیش رو می رود، دستگاه های جدیدتر، متفاوت تر با برندهای مختلف تری به بازار عرضه می شوند و همین امر باعث متفاوت شدن ابعاد و انداز های این مدل از دستگاه خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که ماشین های ظرفشویی ابعادی به این شرح دارند. ارتفاع 79 الی 87 سانتی، عرض 45 الی 60 و عمق 53 الی 64 سانتی متری را دارا هستند.

 

خرید ماشین ظرفشویی

 

انواع ماشین ظرفشویی و ابعاد هر یک از آن ها به ترتیب زیر می باشد.

ماشین ظرفشویی ایستاده

در حال حاضر این مدل ها جزء پر فروش ترین نوع ماشین ظرفشویی در بازار هستند. ماشین ظرفشویی ایستاده برای خانواده های پر جمعیت و پر رفت و آمد بسیار مناسب است. این مدل از دستگاه به دلیل ظرفیت بالا و امکانات کاملی که دارد، از لحاظ قیمتی نیز گران قیمت می باشد.

ابعاد ماشین ظرفشویی ایستاده

عرض: 65 سانتی متر

ارتفاع: 96 سانتی متر

عمق: 74 سانتی متر

 

ماشین ظرفشویی ایستاده

 

ماشین ظرفشویی رومیزی

 این مدل از دستگاه بر روی کابینت و نزدیک به سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده می شود. این نوع از ظرفشویی به راحتی امکان جابه جایی را برای کاربران فراهم می کند، برای خانواده های کم جمعیت بهترین گزینه است و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.

ابعاد ماشین ظرفشویی رومیزی

عرض: 46 الی 60 سانتی متر

ارتفاع: 60 الی 82 سانتی متر

عمق: حدوداً 56 سانتی متر

 

ماشین ظرفشویی رومیزی

 

ماشین ظرفشویی توکار

 اگر نسبت به شیک بودن و مدرن بودن محیط آشپزخانه تان حساس هستید، خریداری کردن ماشین ظرفشویی توکار بهترین انتخاب ممکن می باشد. چرا که این مدل از ظرفشویی در فضای بین کابینت ها و زیر صفحه آن قرار می گیرد و در کل فضای کمتری را به نسبت مدل ایستاده اشغال می کند. همچنین کم صدا بودن این مدل از دستگاه در حین کار کردن، سبب جذب طرفداران بیشتری به خود شده است.

ابعاد ماشین ظرفشویی توکار

عرض: 61 الی 77 سانتی متر

ارتفاع: 82 الی 88 سانتی متر

عمق: 60 الی 66 سانتی متر

 

ماشین ظرفشویی توکار

 

ابعاد استاندارد فر توکار

موضوع بسیار مهمی که در هنگام خرید فر توکار باید به آن توجه کنید، اندازه درست و استاندارد این دستگاه می باشد. چرا که قبل از خرید فر توکار، شما باید بدانید که فضای کافی برای قرار دادن این دستگاه، در داخل آشپزخانه وجود دارد یا خیر؛ مانند سایر لوازم خانگی دیگر، ابعاد فر توکار نیز بسته به برندهای سازنده آن، متفاوت می باشد. به طور معمول کابینت سازها اندازه های استاندارد را برای قرار گیری این وسایل به خوبی تعیین می کنند و برش های لازم برای نصب آن ها را ایجاد می کنند. در مجموع فر توکار دارای ارتفاع 59 سانتی، عرض 5/57 و عمق 8/54 سانتی متری می باشد و ابعاد داخلی فر توکار نیز 54 در 5/56 سانتی متر است. البته ناگفته نماند که کابینت سازها این ابعاد را کمی متفاوت تر در نظر می گیرند تا فر توکار به راحتی بتواند در محل مناسب خودش قرار بگیرد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، فرهای مختلف کمی تفاوت در اندازه هایشان دارند. به عنوان مثال:

  • فر توکار استیل البرز دارای ابعاد بیرونی 60 در 60 و عمق 54 سانتی متری است.
  • فر توکار اخوان دارای ابعاد بیرونی 60 در 60 و عمق 55 سانتی متری است.
  • فر توکار آلتون، دارای ابعاد 59 در 7/57 و عمق 8/54 سانتی متری می باشد.
  • فر توکار ایلیا استیل نیز ابعادی معادل با 3/59 در 59 سانتی متری و عمق 57 سانتی را دارا می باشد.

 

ابعاد استاندارد فر توکار

 

نتیجه گیری از مقاله اندازه و ابعاد استاندارد لوازم خانگی

در این مقاله به شیوه ای کامل و جامع توضیحات لازم در خصوص ابعاد استاندارد لوازمی کاربردی و کارایی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و فر توکار بیان شده است. در آخر باز هم لازم به یادآوری کردن است که در نظر گرفتن این ابعاد، می توانند کمک به سزایی در خریداری کردن هر یک از این لوازم خانگی به شما عزیزان بکنند. از این رو سعی کنید، قبل از اینکه برای خرید هر یک از دستگاه ها اقدام کنید، در ابتدا فضای موجود در آشپزخانه را برای قرار گیری وسایل بسنجید، سپس محصول مورد نظر را به شیوه ای اصولی و استاندارد خریداری نمایید. از اینکه در این مقاله با ما بودید، متشکریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا