مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله دلایل روشن نشدن چراغ مایکروفر را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.22 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل روشن نشدن چراغ مایکروفر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۸ چهارشنبه
دلایل روشن نشدن چراغ مایکروفر
چکیده این مقاله : روشن نشدن چراغ مایکروفر به دلایل متعددی مربوط میشود که در این مطلب 7 علت روشن نشدن چراغ مایکروفر و راهکار هایی مفیدبرای حل آن را مورد بررسی قرار داده ایم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 254 بازدید

دستگاه های مایکروفر در اندازه ها و مدل های متنوعی در بازار به فروش می رسند که کارکرد همه آن ها مشابه به یکدیگر می باشد. امروزه یکی از این دستگاه ها را در بیشتر آشپزخانه ها می توان مشاهده کرد که از آن ها برای گرم کردن غذاها، یخ زدایی کردن مواد غذایی، پخت نان، کیک، کباب و ... استفاده می کنند. ممکن است، برخی از مواقع بعد از خرید مایکروفر مشکلاتی فنی در آن به وجود بیاید که یکی از این مشکلات می تواند به روشن نشدن چراغ دستگاه ارتباط داشته باشد. توجه داشته باشید که بروز هر گونه مشکلی برای مایکروفر، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. لذا ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا علت روشن نشدن چراغ مایکروفر را مورد بررسی قرار بدهیم و را حل های هر یک از این مشکلات را برای شما عزیزان بیان کنیم. با ما باشید تا آخر مقاله.

 

علت روشن نشدن چراغ مایکروفر

 

رایج ترین علت های روشن نشدن چراغ مایکروفر کدام ها هستند؟

  1. اشکال در برد الکترونیکی مایکروفر
  2. سوختن چراغ داخل دستگاه مایکروفر
  3. خرابی سوکت های لامپ دستگاه
  4. اشکال در منبع برق ورودی مایکروفر
  5. سوختگی موتور گردان و فن مایکروفر
  6. آسیب دیدن صفحه اصلی کنترل دستگاه
  7. مشکل سیم کشی و سنسور درب مایکروفر

 

آسیب دیدن برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیکی یا همان مغز مایکروفر، وظیفه دارد تا اطلاعات و فرمان های لازم را به سایر بخش ها و قطعات دستگاه انتقال بدهد. در صورتی که این قطعه مهم و اساسی در مایکروفر با مشکل مواجه شود، روشن نشدن چراغ مایکروفر صورت می گیرد. برای بررسی کردن و اطمینان از سلامت برد دستگاه، باید در ابتدا مایکروفر را از برق بکشید، سپس به کمک مولتی متر از رسیدن برق به برد اطمینان حاصل کنید. در صورتی که ولتاژ منتقل شده برق به برد الکترونیکی به حد کافی نباشد، لازم است حتماً برد را توسط تکنسین ماهر تعویض و یا تعمیر نمایید.

 

آسیب دیدن برد الکترونیکی دستگاه

 

سوختن چراغ

از دیگر علت روشن نشدن چراغ مایکروفر، سوختن چراغ دستگاه می باشد. بدون شک با استفاده زیاد و طولانی مدت از مایکروفر و یا نوسانات ناگهانی برق، چراغ این دستگاه نیز مانند سایر لامپ های معمولی می سوزد. دقت نمایید اگر بنا به هر دلیلی چراغ این دستگاه کارایی بسوزد، باید فورا اقدام به تعویض کردن آن نمایید. اگر از تعمیرات فنی مایکروفر سر در نمیاورید، بهتر است که حتماً کار تعمیرات تخصصی را به تعمیرکاران ماهر بسپارید. در غیر این صورت تنها کافیست تا این مراحل ذکر شده را انجام بدهید. قبل از هر چیزی دستگاه را از برق بکشید و سپس قسمت مربوط به دستگاه را قطع کنید. حال دریچه مایکروفر را باز کنید و با درآوردن پیچ های پنل، محفظه حاوی لامپ هالوژن را خارج کنید.

اکنون نوبت آن رسیده است که لامپ سوخته شده را خارج کنید و لامپ جدید را جایگزین نمایید. باز هم لازم به یادآوری کردن است، بدانید که با توجه به ولتاژ جریان بالای دستگاه و احتمال وقوع شوک الکتریکی، تعویض کردن قطعات مایکروفر بسیار خطرناک است. پس برای ایمنی هر چه بیشتر خودتان و آسیب ندیدن دستگاه، بهتر است تعمیرات مایکروفر را به افراد با تجربه و متخصص بسپارید.

 

سوختن چراغ

 

آسیب دیدن سوکت ها

 علت روشن نشدن چراغ مایکروفر، می تواند به وجود مشکل در سوکت لامپ ربط داشته باشد. قبل از اینکه اقدام به تعمیر یا تعویض کردن سوکت لامپ نمایید، باید اول لامپ مایکروفر را بررسی کنید. در صورتی که لامپ چراغ همچنان کار نمی کند، باید با استفاده از یک مولتی متر سوکت آن را جهت ورود جریان برق چک نمایید. اگر در سوکت هیچ گونه جریان برقی وجود نداشته باشد، باید این قطعه را توسط یک تکنسین ماهر تعویض کنید.

 

ایراد در منبع برق ورودی

از جمله دلایل دیگری که می تواند، باعث بروز مشکلاتی در مایکروفر شود و روشن نشدن چراغ دستگاه را در پی داشته باشد، ایراد در منبع برق ورودی مایکروفر می باشد. در کل منبع برق، میزان جریان برق ورودی به مایکروفر را تأمین می کند و در صورت مواجه شدن با مشکل، مقدار جریان برق ورودی استاندارد نخواهد بود. در صورتی که میزان جریان ورودی برق کمتر از حد لازم باشد، لامپ مایکروفر روشن نخواهد شد. همچنین با زیاد بودن میزان جریان ورودی برق، امکان دارد برد الکترونیکی دستگاه دچار سوختگی شود. برای بررسی کردن این مورد، باید ابتدا مایکروفر را مستقیماً به پریز برق اصلی وصل کنید و تمامی دستگاه های واسط مانند محافظ و سه راهی برق را از مسیر جدا کنید. اگر لازم بود پریز دیگری را برای روشن شدن مایکروفر انتخاب کنید. در صورتی که با انجام این کارها مشکل حل شد، نشان از خرابی این وسیله ها خواهد داشت.

 

سوختن موتور گردان و فن مایکروفر

یکی از قسمت های اصلی در مایکروفر که وظیفه گرداندن سینی دستگاه را به عهده دارد، موتور گردان می باشد. از جمله وظایف فن نیز در این دستگاه، خنک کردن فضای موتور گردان می باشد. با توجه به اینکه موتور گردان و فن، با چراغ مایکروفر در یک چرخه قرار دارند، در صورتی که هر یک از آن ها با مشکل مواجه شوند، روشنایی لامپ دستگاه با اختلال مواجه می شود و هر یک از این موارد به نوبه خود علت روشن نشدن چراغ مایکروفر خواهند بود. بهتر است که رفع این مشکل را به تعمیرکاران متخصص در زمینه مایکروفر بسپارید.

 

سوختن موتور گردان و فن مایکروفر

 

خراب شدن صفحه کنترل اصلی

به احتمال زیاد علت روشن نشدن چراغ مایکروفر، می تواند به خراب شدن صفحه کنترل اصلی مایکروفر نیز مربوط باشد. سعی کنید، حتماً پیش از بررسی کردن صفحه کنترل اصلی مایکروفر، از عدم خرابی لامپ، سوکت، سیم کشی دستگاه و ... مطمئن شوید. سپس صفحه کنترل اصلی مایکروفر را با استفاده از یک مولتی متر چک نمایید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از خراب شدن و یا سلامت صفحه کنترل اطمینان حاصل کنید. اگر صفحه کنترل اصلی مایکروفر دچار مشکل شده باشد، تعمیرات آن باید حتماً توسط یک تکنسین متخصص و با تجربه شکل بگیرد.

 

اشکال در سیم کشی و سنسور درب دستگاه

یکی دیگر از علت روشن نشدن چراغ مایکروفر، آسیب دیدن و وجود مشکل در سیم کشی و سنسور درب دستگاه می باشد. در واقع سنسور درب مایکروفر، وظیفه قطع و وصل نمودن میزان ولتاژ ورودی چراغ مایکروفر را بر عهده دارد. اگر سنسور دچار مشکل و خرابی شود، نمی تواند میزان ولتاژ لازم را به دستگاه برساند و نتیجه آن روشن نشدن چراغ مایکروفر خواهد بود. به علاوه جریان و نوسانات بیش از حد برق به مایکروفر موجب می شود تا قسمتی از سیم کشی دستگاه دچار خرابی شود. بررسی و عیب یابی کردن این مشکل نیز باید توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود.

 

اشکال در سیم کشی و سنسور درب دستگاه

 

نتیجه گیری از مقاله علت روشن نشدن چراغ مایکروفر

در این مقاله، به دلایل روشن نشدن چراغ این دستگاه کاربردی پرداختیم و راهنمایی های لازم را در خصوص تعمیرات آن ها به عمل آوردیم. بهتر است که این مقاله کوتاه را به خوبی مطالعه کنید تا هر زمانی که احساس کردید، لامپ مایکروفر شما روشن نمی شود، هر یک از این دلایل به یاری تان بشتابند و شما راحت تر بتوانید، مشکل به وجود آمده را پیدا و برطرف کنید. امیدواریم که مطالب فوق اثرگذاری مثبتی بر روی تجربیات شما عزیزان داشته باشند. با تشکر از همراهی گرم شما خوانندگان گرامی.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا