مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف تفاوت مایکروفر با ماکروویو

تمامی متن مقاله تفاوت مایکروفر با ماکروویو چیست؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.82 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تفاوت مایکروفر با ماکروویو چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۷ سه شنبه
تفاوت مایکروفر با ماکروویو چیست؟
چکیده این مقاله : شاید تا کنون این سوال برایتان پبش امده باشد که چه تفاوتی میان مایکرویوو و مایکروفر وجود دارد. حال در این مطلب قصد داریم به تفاوت مایکروفر با ماکروویو بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 277 بازدید

برخی از افراد تصور می کنند که این دو دستگاه با توجه به کارکرد مشابهی که دارند، نمی توانند هیچ گونه تفاوتی داشته باشند؛ اما لازم است بدانید که مایکروفر و ماکروویو دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند و ما در این مقاله می خواهیم، در مورد این تفاوت ها بحث کنیم. امروزه هر آشپزخانه ای یکی از این دستگاه ها را در خود جایی داده است که برای طبخ دادن، پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی زیادی از مایکروفر یا ماکروویو موجود در آشپزخانه خود استفاده می کنند. با داشتن چنین دستگاه هایی کار آشپزی کردن، به نسبت زیادی راحت و ساده شده است و کدبانوهای خانه دار، از داشتن چنین وسیله ای کاملا خرسند و راضی هستند. برای پی بردن به تفاوت مایکروفر با ماکروویو، بهتر است که تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

تفاوت مایکروفر با ماکروویو چیست

 

ماکروویو چیست؟

ماکروویو یا مایکروویو، دستگاهی است که برای پخت یا گرم کردن غذا، فقط به المنت تابشی و گرمکن با اشعه لیزر مجهز می باشد. این عملیات در ماکروویو، سبب ایجاد گرما و افزایش سرعت پخت غذا نیز خواهند شد. به طور کلی این دستگاه فقط مجهز به گرمکن یا اشعه امواج ماکرو و المنت تابشی از بالا می باشد. علاوه بر این موارد، دستگاه ماکروویو دارای امواجی است، با طول موج کوتاه که قسمتی از طیف الکترومغناطیسی را همانند پرتوهای نور قابل مشاهده تشکیل می دهد. نحوه کار کردن با این دستگاه به این صورت می باشد که با تاباندن ریز موج های الکترومغناطیسی، موجب جنبش آب و مولکول های قطبی در غذا شده و این امر سبب تولید گرما و در نتیجه پختن غذا، یا گرم شدن آن خواهد شد.

 

خرید مایکروویو

 

لازم است بدانید که مواد غیر فلزی همانند پلاستیک و شیشه در ماکروویو این امواج را عبور می دهند. مواد فلزی نیز این امواج را منعکس می نمایند و موادی که دارای آب هستند (مانند غذاها) این امواج را جذب می نمایند. فرکانس امواج موجود در ماکروویو بین 300 مگاهرتز تا چندین گیگاهرتز می باشد. برد این امواج بسیار کوتاه بوده ولی میزان نفوذ آن ها بسیار بالاست، به طوری که از گرد و غبار نیز عبور می کنند. دستگاه های ماکروویو علاوه بر اینکه امواج را به لرزه در می آورند، دارای چند المنت هستند که برای گریل و فر مورد استفاده قرار می گیرند. ماکروویوها به گونه ای طراحی شده اند که امواجی با طول موج کوتاه را حبس می کنند و زمانی که درب دستگاه بسته است، با روشن شدن دستگاه این امواج ساطع می شوند.

 

ماکروویو چیست

 

مایکروفر چیست؟

مایکروفر دستگاهی است که باعث پخت غذا در یک محیط بسته می شود و در دمایی یکنواخت تمامی قسمت های غذا را می پزد. ساده ترین نوع دستگاه های مایکروفر با گاز کار می کنند و کاربر می تواند، دما را بین 100 تا 250 درجه سانتی گراد برای پخت و پز غذاها تنظیم کند. به طور کلی مایکروفر، تمامی قابلیت های ماکروویو را دارا می باشد و فقط چند نوع حرارت دهی مانند حرارت سه بعدی، فن، گریل از پشت و کانوکشن به آن افزوده شده است.

 

مایکروفر چیست

 

تفاوت ماکروویو و مایکروفر در چیست؟

تفاوتی که در بین این دو دستگاه وجود دارد، در این است که ماکروویو مواد غذایی را با ساطع کردن امواجی با طول موج کوتاه و در زمان کم درست می کند؛ اما مایکروفر، با داشتن المنت گرمایی غذا را در مدت زمان نسبتاً بیشتر از ماکروویو، ولی به طور کامل گرم می نماید و به طور کلی غذا را مغز پخت می کند. همچنین مایکروفر از دما و گرما برای پخت غذا استفاده می کند، در حالی که ماکروویو علاوه بر دما و گرما از اشعه نیز استفاده می کند.

 

تفاوت ماکروویو و مایکروفر در چیست

 

چند نکته مهم که باید درباره دستگاه ماکروویو و مایکروفر بدانید، به شرح زیر می باشد.

  • از ظروف مخصوص مانند پیرکس، آرکوپال و برخی از ظرف های پلاستیکی با علامت مخصوص، در داخل این دستگاه ها استفاده کنید.
  • در صورت بروز مشکلاتی همچون: ترک خوردگی شیشه، بسته نشدن کامل درب دستگاه، خراب شدن واشر و ... از ماکروویو و مایکروفر استفاده نکنید و در اسرع وقت به تعمیر کردن دستگاه خود توسط تعمیرکاران حرفه ای بپردازید.
  • از اسکاج های زبر و ابزارهای خراشنده، برای تمیز کردن دستگاه های خود اقدام نکنید. 
  • برای جلوگیری کردن از پاشیدن محتویات غذا، روی ظروف خود را با درهای مخصوص بپوشانید، ولی سعی کنید که هرگز درها را محکم نکنید. چرا که انجام این کار، باعث انفجار و ترکیدگی ظروف در داخل دستگاه خواهد شد.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل فنی برای این دستگاه های کارایی، باید خودتان خودسرانه وارد عمل نشوید و فورا با تعمیرکاران مجرب و ماهر در این زمینه تماس بگیرید.
  • بعد از هر بار استفاده از دستگاه، ابتدا دو شاخه را از پریز برق بکشید و سپس تمیز کردن و پاکسازی داخل و بیرون را در اولویت قرار بدهید.
  • از ریختن آب به درون دستگاه خودداری کنید.
  • از ترفندها و روش های خانگی یعنی استفاده از سرکه سفید، جوش شیرین، آبلیمو و الکل برای تمیز کردن ماکروویو و مایکروفر استفاده کنید.

 

چند نکته مهم که باید درباره دستگاه ماکروویو و مایکروفر

 

آخرین کلام

تفاوت مایکروفر با ماکروویو در این مقاله بازبینی شد و توضیحات لازم در خصوص فرق میان این دو دستگاه، با زبانی واضح و ساده بیان شد. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و مؤثر واقع شوند و شما بتوانید، من بعد تفاوت این دو دستگاه را از یکدیگر به خوبی تشخیص بدهید و هنگام خرید مایکروویو یا خرید مایکروفر سردرگم نشوید. در آخر فراموش نکنید که از این محصولات ناب و کارایی به خوبی استفاده و نگهداری کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا