مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید پنکه

تمامی متن مقاله راهنمای خرید پنکه را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 9.98 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید پنکه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۶ دوشنبه
راهنمای خرید پنکه
چکیده این مقاله : در این بخش قصد داریم تا با پرداختن به موضوعاتی مانند راهنمای خرید پنکه و بهترین مارک پنکه سقفی یا بهترین پنکه ایستاده و حتی بهترین پنکه رومیزی کدام می باشد، بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
  • 0 نظر
  • 371 بازدید

یکی دیگر از وسایل سرمایشی که می تواند محیطی خنک را برای شما به ارمغان بیاورد، وجود پنکه در محیط شما می باشد. امروز پنکه ها نیز در مدل های مختلف و برندهای متعددی روانه بازار می شوند و افراد زیادی اقدام به خریداری کردن آن ها می کنند. در واقع خریدن پنکه، برای کسانی که نمی توانند هزینه های بالا را برای خرید کولر گازی صرف کنند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. از این رو لازم است که شما عزیزان قبل از خرید پنکه، نکات مهمی را بدانید و آن ها را در راهنمای خرید این محصول به کار ببرید. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع پنکه ها و خرید موفق این محصول کاربردی آشنا سازیم.

 

راهنمای خرید پنکه

 

در راهنمای خرید پنکه باید کدام معیارها را مد نظر قرار داد؟

  1. مشخص کردن نوع پنکه
  2. سنجیدن اندازه پنکه
  3. وزن پنکه را مقایسه کنید
  4. توجه کردن به میزان صدای پنکه
  5. در نظر گرفتن تنظیمات پنکه
  6. ظرفیت هوادهی پنکه
  7. دقت کردن به ظاهر مناسب پنکه
  8. توجه کردن به استحکام دستگاه
  9. حالت نوسانی پنکه
  10. چرخش پره پنکه
  11. قابلیت تنظیم کردن ارتفاع پنکه
  12. قابلیت حمل و نقل آسان دستگاه
  13. داشتن ریموت کنترل پنکه
  14. تمیز کردن راحت پنکه
  15. در نظر گرفتن میزان بودجه
  16. برندهای معتبر پنکه
  17. گارانتی و خدمات پس از فروش محصول

 

راهنمای خرید پنکه

 

مشخص کردن نوع پنکه

پنکه هایی که در بازار به فروش می رسند، در چند نوع متفاوت می باشند. لذا شما باید در راهنمای خرید پنکه، انتخاب کردن نوع دستگاه را به عنوان اولین فاکتور مهم راهنما در نظر بگیرید.

 

مشخص کردن نوع پنکه

 

پنکه های ایستاده یا پایه دار

از جمله ویژگی های ناب این پنکه ها عبارت‌اند از انعطاف پذیر بودن پنکه ها، قابل حمل بودن، تنظیم کردن ارتفاع پنکه های ایستاده با توجه به نیاز خود، نصب آسان آن ها، استفاده کردن از پنکه های پایه دار در محیط ها و مکان های بزرگ و... . علاوه بر تمامی این مزیت ها، پنکه های ایستاده نیازی به نصب مکانیکی و یا سیم کشی ندارند و شما می توانید، آن را در نزدیکی یک پنجره (برای ورود هوای تازه به درون محیط) قرار بدهید.

 

پنکه های رومیزی

پنکه رومیزی در دسته مدل های پرطرفدار وسایل سرمایشی قرار می گیرد و برای خانه ها و محیط های اداری که نیاز به فضایی ساکت دارند، گزینه ای بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این ها، این مدل از پنکه ها گزینه ای مناسب برای تعدیل هوا هستند، حمل و نقلی آسان دارند، از قیمت مناسب و ارزانی برخوردار می باشند.

 

پنکه های رومیزی

 

پنکه های سقفی

نمایان است که پنکه های سقفی، از سقف آویزان می شوند و در اندازه ها و سبک های مختلفی طراحی و تولید می شوند. پنکه های سقفی علاوه بر این وظیفه خنک کردن محیط را برعهده دارند، می توانند یک وسیله تزئینی نیز تلقی شوند. این نوع پنکه ها دارای پره هایی هستند که 360 درجه می چرخند و فضا را خنک می کنند. در صورتی که محیط شما بزرگ است و می خواهید بدون دردسر آن را خنک نگه دارید، خرید پنکه های سقفی کاملاً مناسب و ایده آل می باشند. همچنین شما باید قبل از خرید پنکه های سقفی، ارتفاع دیوارهای محیط خود را بسنجید. سپس بر اساس میزان ارتفاع، یکی از پنکه های سقفی شیک و شایسته را خریداری نمایید.

 

پنکه های زمینی

طراحی این مدل از پنکه ها به شکلی است که کاربران به راحتی می توانند این دستگاه را بر روی زمین قرار بدهند. همچنین قابل حمل بودن و زاویه چرخشی 180 درجه ای، از جمله قابلیت های پنکه زمینی می باشد.

 

پنکه های دیواری

برای فضاهایی که هیچ جایی برای نصب پنکه های دیگر ندارند، پنکه های دیواری کاملاً درخور و مناسب می باشند. این پنکه ها به دلیل سهولت در نصب و اشغال نکردن فضای اتاق، از محبوبیت زیادی در میان افراد بهره می برند. از پنکه های دیواری بیشتر برای محیط هایی مانند خانه ها، سالن های ورزشی، گلخانه ها، گاراژها، بیمارستان ها و دفاتر استفاده می شود.

 

پنکه های دیواری

 

پنکه های برجی

این مدل از دستگاه، مانند برجی است که پره های عمودی در آن قرار گرفته است و این پره ها در پایه پنکه می چرخند. کم صدا بودن، قابلیت حمل آسان، اشغال نکردن فضای زیادی، انتقال دادن هوا به بیرون با زاویه ای 90 درجه، از جمله ویژگی های مهم پنکه های برجی می باشند.

 

پنکه های برجی

 

پنکه های بدون پره

این مدل از پنکه ها، مانند پنکه های دیگر پره ندارند و هوا از طریق پایه های آن به درون کشیده می شود و به سمت بالا و درون حلقه پنکه فرستاده می شود و بدین صورت هوای محیط را خنک می کند. افرادی که به زیبایی خانه خود اهمیت زیادی می دهند و نگران امنیت کودکان خود هستند، خریداری کردن پنکه بدون پره، بهترین انتخاب ممکن می باشد. در واقع این مدل از پنکه ها، از پنکه های پره دار قوی تر هستند و می توانند هوای زیادی را جابه جا کنند.

 

سنجیدن اندازه پنکه

اندازه پنکه انتخاب شده شما باید متناسب با فضایی باشد که می خواهید دستگاه را در آن جا قرار بدهید. اندازه قطر بیشتر پنکه ها بین 6 تا 18 اینچ می باشد. لذا شما باید برای فضاهای بزرگ، پنکه های بزرگ تری را خریداری کنید و برای محیط های کوچک تر بر روی پنکه های کوچک تر تمرکز کنید.

 

سنجیدن اندازه پنکه

 

وزن پنکه را مقایسه کنید

وزن پنکه نیز به عنوان فاکتور مهمی دیگر، در راهنمای خرید پنکه به شمار می آید. اگر شما پنکه ای را برای جابه جا کردن مداوم می خواهید خریداری کنید، باید حتماً دستگاهی با وزن کم را انتخاب کنید تا حمل آن به آسانی صورت بگیرد.

 

توجه کردن به میزان صدای پنکه

اگر می خواهید آرامش خانه شما در حین کار کردن پنکه نیز برقرار باشد و از خنکی دستگاه لذت ببرید، بهتر است که در راهنمای خرید پنکه، میزان صدای دستگاه را توسط فروشنده بسنجید و از کم صدا بودن محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید. در اصل میزان صدای محصولات بر حسب دسی بل مشخص می شود و میزان آن در دفترچه راهنما و یا بر روی بدنه محصول درج می شود. لذا اگر شما نتوانستید این میزان صدا را پیدا کنید، باید حتماً از فروشنده بخواهید تا پنکه را برای شما روشن نماید.

 

توجه کردن به میزان صدای پنکه

 

در نظر گرفتن تنظیمات پنکه

یکی از پارامترهای مهم دیگر در حین خریداری کردن پنکه، توجه کردن به شیوه کنترل کردن و تنظیمات دستگاه می باشد. در واقع بیشتر پنکه های پیشرفته و مدرن امروزی، دارای ریموت کنترل برای دستکاری کردن تنظیمات هستند. همچنین وجود نمایشگر دیجیتالی بر روی بدنه پنکه سبب می شود تا کاربر خیلی راحت و سریع بتواند به تنظیمات پنکه دسترسی پیدا کند.

 

ظرفیت هوادهی پنکه

ظرفیت هوادهی پنکه، مقدار هوایی است که پنکه می تواند آن را جابه جا کند و هر چه عدد این ظرفیت بیشتر باشد، یعنی اینکه هوای بیشتری در محیط جابه جا می شود. به طور معمول ظرفیت هوادهی روی پنکه ها حک می شود و شما باید در راهنمای خرید پنکه، دستگاهی را خریداری کنید که ظرفیت هوادهی آن بالاتر باشد.

 

ظرفیت هوادهی پنکه

 

دقت کردن به ظاهر مناسب پنکه

در نظر گرفتن زیبایی ظاهر محصول مورد نظر تا حد زیادی می تواند در انتخاب شما تأثیر گذار باشد. از این رو با توجه به متنوع بودن پنکه های موجود در بازار، شما باید یکی از آن ها را با توجه به دکوراسیون منزل خود انتخاب و هماهنگ کنید.

 

توجه کردن به استحکام دستگاه

از جمله آپشن های مهم دیگری که در راهنمای خرید پنکه باید آن را مورد توجه قرار داد، طراحی بدنه و استحکام دستگاه می باشد. خوشبختانه اکثریت پنکه های امروزی، از بدنه های مستحکمی برخوردار هستند که در برابر لغزش و خوردگی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند؛ بنابراین شما باید در هنگام خرید پنکه، سعی کنید تا پنکه ای را خریداری کنید که اطراف پره های آن به خوبی محافظت شده باشد و امکان ورود دست و یا هیچ گونه اشیائی را نداشته باشد. تحت چنین شرایطی است که به خوبی می توانید امنیت کودکان و حیوانات خانگی خود را تضمین کنید.

 

حالت نوسانی پنکه

اکثر پنکه ها را می توان روی حالت نوسانی قرار داد. بدین منظور که سر پنکه آرام از این طرف به طرف دیگر حرکت کرده و هوای اتاق را بهتر جابه جا کند. این حالت از پنکه برای اتاق های بزرگ خیلی خوب و مناسب می باشد. از این رو سعی کنید تا در هنگام خرید پنکه، از این معیار مهم چشم پوشی نکنید.

 

حالت نوسانی پنکه

 

چرخش پره پنکه

اگر سر پنکه به سمت بالا، پایین، چپ و راست حرکت کند، این امر موجب یکنواخت شدن هوای محیط می گردد. در نتیجه پنکه ای که از این قابلیت بهره ببرد، انتخاب مناسب تری برای شما می باشد.

 

قابلیت تنظیم کردن ارتفاع پنکه

در راهنمای خرید پنکه، دقت کردن به قابلیت تنظیم کردن ارتفاع دستگاه، از دیگر موارد مهم و کلیدی می باشد که باید در نظر گرفته شود. در واقع اکثریت پنکه ها این قابلیت را دارند که قد آن ها را کوتاه و بلند کرد، سرشان را به طرفی دیگر کج کرد و یا سرعت حرکت پره ها را تغییر داد.

 

قابلیت حمل و نقل آسان دستگاه

بد نیست که در حین خریدن پنکه، این فاکتور مهم را نیز در نظر بگیرید. چون که یکی از دلایل مهم برای خریداری کردن پنکه های رومیزی و ایستاده این است که این دستگاه ها در یک جا ثابت نمی شوند و امکان حمل و نقل کردن به سایر فضاهای دیگر را دارند؛ بنابراین، باید جابه جا کردن آن ها خیلی راحت و سریع شکل بگیرد.

 

داشتن ریموت کنترل پنکه

کنترل کردن دستگاه از راه دور، جزء قابلیت های جذابی برای کاربران به شمار می آید. به همین خاطر بهتر است که شما پنکه ای را خریداری کنید که دارای ریموت کنترل باشد تا شما بتوانید از دور فرمان خود را به دستگاه صادر کنید.

 

داشتن ریموت کنترل پنکه

 

تمیز کردن راحت پنکه

در راهنمای خرید پنکه، دستگاه مورد نظر شما باید امکان این را داشته باشد که خیلی راحت تمیز شود. در غیر این صورت به جای باد خنک و مطبوع، باید گرد و غبار پنکه شما را آزرده خاطر کند. در کل قطعات پنکه انتخابی شما باید به راحتی باز شوند تا شما بتوانید فوری و ساده آن ها را تمیز نمایید.

 

در نظر گرفتن میزان بودجه

یکی از نکات بسیار مهم که در هنگام خرید این محصول باید در نظر گرفته شود، میزان هزینه ای است که می خواهید صرف خرید دستگاه کنید. اگر شما می خواهید، پنکه به قابلیت ها و امکانات متنوعی مجهز باشد، قطعاً باید برای خرید آن پول بیشتری را صرف کنید.

 

در نظر گرفتن میزان بودجه

 

برندهای معتبر پنکه

شما که قرار است تمام فاکتورهای ذکر شده در این مقاله را برای خرید پنکه رعایت کنید، برای اینکه خرید شما بدون مشکل انجام شود. بهتر است که دستگاه خود را از برندهایی مانند فلر، پارس خزر، متئو، آیسن، مایدیا، سانی، ویداس، هاردستون، ساپر و ... خریداری نمایید.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش محصول

گارانتی و خدمات پس از فروش پنکه، از جمله عوامل مهمی هستند که باید در راهنمای خرید پنکه به آن توجه کنید. همیشه به یاد داشته باشید که داشتن گارانتی برای محصولات برقی از جمله پنکه اهمیت بسیار زیادی دارد و با داشتن آن، خیال خریدار از هر بابتی راحت خواهد بود.

 

نکات مهم در هنگام استفاده کردن از پنکه

  • پنکه را در مجاورت حرارت (وسایل پخت و پز و دستگاه های حرارت زا) قرار ندهید.
  • برای خاموش کردن پنکه، ابتدا دستگاه را خاموش کنید، سپس دو شاخه آن را از پریز برق بکشید.
  • قبل از جابه جایی پنکه و تمیز کردن آن، از قطع بودن اتصالات اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام کار کردن پنکه، انگشت خود و یا اجسام خارجی را وارد دستگاه نکنید.
  • هنگام تمیز کردن پنکه، دستگاه را در آب فرو نکنید.
  • با قرار دادن پنکه در مجاورت پنجره، به ویژه در هنگام شب، هوای خنک بیرون را به منزل خود هدایت کنید.
  • هنگام روشن بودن دستگاه، مراقب کودکان خود باشید و به آن ها آموزش های لازم را بدهید.

 

نکات مهم در هنگام استفاده کردن از پنکه

 

نتیجه گیری کلی مقاله راهنمای خرید پنکه

اگر واقعاً هدف شما از خرید پنکه، بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب باشد، باید حتماً تمامی این آپشن ها و فاکتورهای مهم را در هنگام خرید این دستگاه کارایی به کار بگیرید. تمام سعی ما از نوشتن این مقاله، بیان کردن مقاله ای کامل و جامع در خصوص خرید پنکه بوده است. امیدواریم شما بتوانید، راهنمایی های لازم را با خواندن این مقاله به دست بیاورید و پنکه ای مناسب و درخور را برای خودتان خریداری نمایید. از اینکه برای خواندن مقاله های ما وقت با ارزش خود را به صرف می کنید، نهایت کمال و تشکر را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا