مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

تمامی متن مقاله 8 علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.68 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

8 علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۴ شنبه
8 علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی
چکیده این مقاله : روشن نشدن ظرفشویی یکی از مشکلاتی است برای ظرفشویی روی می دهدو این مشکل بسیار آزار دهنده بوده و می تواند به دلایل مختلفی رخ دهدحال به علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 293 بازدید

چرا ماشین ظرفشویی روشن نمی شود؟ چه دلایلی می تواند موجب شود تا ماشین ظرفشویی نتواند فعالیت خود را برای شستشوی ظروف آغاز کند؟ چرا زمانی که دکمه استارت دستگاه را می زنید و انتظار دارید، مثل هر دفعه ماشین ظرفشویی کار خود را آغاز کند، با روشن نشدن دستگاه روبرو می شوید؟ در چنین شرایطی ممکن است حال ناخوشایندی به شما دست بدهد و به خود بپیچید که ایراد کار می تواند از کجا نشات بگیرد و علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی چه چیزی باشد. خبر خوب این است که شما نباید از این بابت نگران باشید، چون که ما می خواهیم در این مقاله علت های روشن نشدن ماشین ظرفشویی را زیر ذره بین قرار بدهیم و راهکارهای رفع این مشکل را نیز به خوبی بیان کنیم. پس تا مقاله ما را تمام نکردید، جایی نروید و به خواندن آن ادامه بدهید.

 

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی یک دستگاه برقی مکانیکی می باشد که جهت شستن و تمیز کردن ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه این دستگاه محبوبیت زیادی در میان اکثریت افراد به دست آورده است و به عنوان عضوی ثابت در آشپزخانه ها جای خوش کرده است بنابر این اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید فروشگاه بنان کالا یکی از بهترین و جامع ترین فروشگاه های اینترنتی برای تهیه و خرید لوازم خانگی می باشد. نحوه عملکرد این دستگاه چنین است که آب پس از گذشت از مخزن نمک وارد حوضچه شده و توسط یک پمپ قوی، آب در داخل دستگاه با فشار بالا و توسط بازوهای آبپاش به گردش افتاده و در نهایت شروع به شستشوی ظروف می نماید. در ادامه مقاله می خواهیم، علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم.

 

ماشین ظرفشویی چیست

 

چرا ماشین ظرفشویی روشن نمی شود؟

  1. خرابی سنسور یا قفل درب ماشین ظرفشویی و روشن نشدن دستگاه
  2. روشن نشدن دستگاه با خرابی تایمر یا کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی
  3. آسیب دیدن سوئیچ انتخابی یا سلکتور دستگاه، همراه است با روشن نشدن ماشین ظرفشویی
  4. بروز مشکل در فیوز حرارتی و نقش آن در روشن نشدن ماشین ظرفشویی
  5. خرابی رله استارت موتور ماشین ظرفشویی
  6. باز بودن درب ماشین ظرفشویی و روشن نشدن دستگاه
  7. آسیب دیدن برد ماشین ظرفشویی
  8. معیوب بودن موتور متحرک ماشین ظرفشویی

 

چرا ماشین ظرفشویی روشن نمی شود

 

خرابی سنسور یا قفل درب ماشین ظرفشویی و روشن نشدن دستگاه

یکی از دلایلی که به احتمال خیلی زیاد می تواند علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی باشد، خرابی سنسور یا قفل درب دستگاه می باشد. در واقع قفل درب ظرفشویی، برای بسته نگه داشتن درب دستگاه در طول سیکل ظرفشویی و ممانعت از چکه کردن آب دستگاه طراحی شده است. همچنین از سوئیچ قفل درب برای تأمین برق به پنل کنترلی ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. در صورتی که درب دستگاه به خوبی بسته نشود، سوئیچ درب نیز فعال نمی شود و در نتیجه ماشین ظرفشویی نیز روشن نخواهد شد. در صورت اطمینان از آسیب دیدن این قطعات، باید حتماً تعمیر و یا تعویض آن ها توسط تعمیرکار حرفه ای شکل بگیرد.

 

خرابی سنسور یا قفل درب ماشین ظرفشویی و روشن نشدن دستگاه

 

روشن نشدن دستگاه با خرابی تایمر یا کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی

تایمر یا کنترل الکترونیکی قطعه ای دیگر در ماشین ظرفشویی می باشد که وظیفه زمان بندی مراحل مختلف شستشو دستگاه را بر عهده دارند. توجه داشته باشید که خرابی این قطعه باعث می شود تا ماشین ظرفشویی در میان شستشوی ظروف ناگهان متوقف شود، یا اصلاً روشن نشود. برای اینکه از صحت این قطعه از ماشین ظرفشویی مطمئن شوید، باید اتصالات تایمر را بر حسب دفترچه راهنمای دستگاه، به وسیله مولتی متر آزمایش نمایید. در صورتی که مطمئن شدید که خرابی تایمر سبب روشن نشدن ماشین ظرفشویی می شود، باید کار تعمیر آن را به افراد باتجربه در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی واگذار کنید.

 

روشن نشدن دستگاه با خرابی تایمر یا کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی

 

آسیب دیدن سوئیچ انتخابی یا سلکتور دستگاه، همراه است با روشن نشدن ماشین ظرفشویی

سوئیچ انتخابی یا سلکتور همان دکمه های موجود بر روی دستگاه هستند که با استفاده از آن ها تنظیمات و برنامه مورد نظر خود را برای شستن ظروف انتخاب می کنید و در نتیجه خراب شدن آن ها می تواند علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی باشد. لازم است بدانید که محکم فشاردادن دکمه ها و تمیز کردن آن ها با دستمال خیس، به مرور زمان باعث از بین رفتن کارکرد، دکمه ها و خراب شدن آن ها خواهد شد. شما باید در حین روشن کردن ماشین ظرفشویی در ابتدا مطمئن شوید که دکمه ها آزادند و گیر نکردند. سپس در صورت اطمینان از خرابی آن ها با نمایندگی ماشین ظرفشویی خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید برای تعمیر دستگاه حضور بیابند.

 

آسیب دیدن سوئیچ انتخابی یا سلکتور دستگاه، همراه است با روشن نشدن ماشین ظرفشویی

 

بروز مشکل در فیوز حرارتی و نقش آن در روشن نشدن ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی، خراب شدن فیوز حرارتی آن می باشد. در واقع فیوز حرارتی جهت امنیت هر چه بیشتر برد به کار می رود که در قسمت بالای آن نصب می شود و میزان برق وارده به برد را تأمین و تنظیم می کند. در صورتی که فیوز حرارتی خراب شده باشد، برق لازم به برد نمی رسد و اگر هم برسد با نوساناتی بیش از حد، دستگاه را از کار می اندازد. در نتیجه ماشین ظرفشویی روشن نخواهد شد و بهترین کار در این خصوص این است که از اول کار را به تعمیرکاران مجرب ماشین ظرفشویی بسپارید.

 

بروز مشکل در فیوز حرارتی و نقش آن در روشن نشدن ماشین ظرفشویی

 

خرابی رله استارت موتور ماشین ظرفشویی

رله استارت یکی از قطعات مهم در ماشین ظرفشویی است که وظیفه فراهم کردن تأمین برق لازم موتور ظرفشویی را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه دچار آسیب شود، موتور پمپ ماشین ظرفشویی از شروع به کار کردن ناتوان است و در نتیجه دستگاه روشن نخواهد شد و از دیگر دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی می باشد. برای بررسی عملکرد و اتصالات صحیح رله استارت، می توانید در ابتدا از دفترچه راهنما، سپس از یک مولتی متر کمک بگیرید. در صورت لزوم این قطعه حیاتی از ماشین ظرفشویی، باید توسط افراد ماهر و متخصص، تعویض گردد.

 

خرابی رله استارت موتور ماشین ظرفشویی

 

باز بودن درب ماشین ظرفشویی و روشن نشدن دستگاه

یکی از دلایل بسیار رایج که ممکن است، خیلی زیاد اتفاق بیفتد و  می تواند علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی باشد، بسته نشدن درب دستگاه می باشد. شما باید سعی کنید چیدمان ظروف را به طور صحیح و اصولی انجام بدهید تا مانعی در بین دستگاه و درب به وجود نیاید. دقت نمایید که اگر درب دستگاه به طور کامل بسته نشود، سنسور اجازه فرایند شستشو را نخواهد داد.

 

باز بودن درب ماشین ظرفشویی و روشن نشدن دستگاه

 

آسیب دیدن برد ماشین ظرفشویی

برد در ماشین ظرفشویی قطعه ای بسیار حیاتی است که نقش مغز را برای دستگاه ایفا می کند. لذا خرابی قسمتی از برد و یا سوختگی آن، می تواند علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی شود. در صورتی که مطمئن هستید که ایراد کار از برد ماشین ظرفشویی است، باید حتماً بررسی و تعمیر برد را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

 

آسیب دیدن برد ماشین ظرفشویی

 

معیوب بودن موتور متحرک ماشین ظرفشویی

از دیگر دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی، خراب بودن موتور متحرک دستگاه می باشد. در اصل این موتور وظیفه گردش آب در دستگاه برای شستشن ظروف را بر عهده دارد. از آن جایی که انرژی مورد نیاز این قطعه توسط رله استارت و تایمر تأمین می شود، در صورت اطمینان از سالم بودن آن ها، علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی می تواند به معیوب بودن موتور متحرک مربوط باشد. در بیشتر مواقعی که دستگاه به دلیل خراب بودن موتور متحرک روشن نمی شود، کاربران از یک صدای بلند و خشن درون دستگاه خبر می دهند که نشان از قفل کردن قطعات موتور به داخل یکدیگر است. بررسی این مشکل فنی و تعمیرات ماشین ظرفشویی نیاز به مهارتی خاص دارد، لذا باید حتماً این کار تخصصی را به تعمیرکاران حرفه ای واگذار کنید.

 

معیوب بودن موتور متحرک ماشین ظرفشویی

 

آخرین سخن

در این مقاله سعی کرده ایم تا به کمک مطالب بیان شده، دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی را به خوبی مورد بررسی قرار بدهیم و شما را با راهکارهای این مشکل آشنا کنیم. امیدواریم که این مطالب بتوانند، این توانایی را نصیب شما کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی به خوبی از پسِ آن بربیایید. ممنون از صبوری شما در خواندن مقاله، علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا