مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 2.3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت بوق زدن اتو پرس

تمامی متن مقاله علت بوق زدن اتو پرس را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.45 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت بوق زدن اتو پرس

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۱ چهارشنبه
علت بوق زدن اتو پرس
چکیده این مقاله : هر وسیله‌ ای پس از مدتی استفاده افت عملکرد دارد، اتو پرس هم یکی ازاین وسایل است که در برخی موارد، ارورهایی مانند بوق ممتد را نمایش می‌دهد و حال در این بخش به علت بوق زدن اتو پرس می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2545 بازدید

کسانی که به شیک بودن و خوش پوشی علاقه دارند، باید حتماً لباس هایی تمیز و اتو کشیده را بپوشند. از این رو یکی از رایج ترین وسایلی که در هر خانه ای به چشم می خورد، اتو می باشد. امروزه علاوه بر اتو بخارها، دستگاه های اتوپرس نیز در بسیاری از خانه ها دیده می شوند و کار از بین بردن چین و چروک البسه ها را بر عهده دارد. توجه کنید که دستگاه اتوپرس یا اتو فشار در موقع کار کردن، باعث صرفه جویی در زمان شما می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن، لباسی صاف و براق را به شما ارائه می دهد. ما در این مقاله قصد داریم تا علت بوق زدن اتو پرس کاربردی را مورد بررسی قرار بدهیم. در واقع بوق زدن اتوپرس، به معنای هشداری جدی برای وجود نقص در عملکرد دستگاه می باشد. با ما باشید تا دلایل بروز این مشکل را همراه با راهکارهایش به خوبی توضیح بدهیم.

 

علت بوق زدن اتو پرس

 

5 علت بوق زدن اتو پرس و راهکارهای کاربردی برای حل آن

  1. نوسانات ولتاژ و بوق زدن اتوپرس
  2. آسیب دیدن برد الکترونیکی دستگاه
  3. استفاده نکردن از اتوپرس برای مدت زمان طولانی
  4. بوق زدن ممتد دستگاه به دلیل گرفتن رسوبات
  5. آلارم تعویض فیلتر و بوق زدن اتوپرس

 

5 علت بوق زدن اتو پرس و راهکارهای کاربردی برای حل آن

 

نوسانات ولتاژ و بوق زدن اتوپرس

با توجه به افت ولتاژ داشتن برق شهری، ممکن است نوسانات زیادی در هنگام استفاده کردن از اتوپرس به وجود بیاید. در نتیجه این نوسانات زیاد می توانند، علت بوق زدن اتو پرس را فراهم کند؛ بنابراین برای جلوگیری از چنین رخدادی باید اتوپرس را به یک محافظ برق متصل کنید و از اتصال مستقیم آن به منبع تغذیه خودداری نمایید.

 

نوسانات ولتاژ و بوق زدن اتوپرس

 

آسیب دیدن برد الکترونیکی دستگاه

یکی از اصلی ترین علت بوق زدن اتو پرس، خرابی مهم ترین قطعه دستگاه یعنی برد آن می باشد. هنگامی که برد اتوپرس دچار مشکل شود، اتوپرس بوق می زند و در نتیجه عملکرد و کارایی آن مختل می‌شود و این رویداد موجب بخار ندادن و گرم نشدن اتوپرس خواهد شد. پیدا کردن مشکل در برد اتوپرس، ناشی از استفاده نکردن طولانی مدت از دستگاه و یا قدیمی شدن آن می باشد. لازم است بدانید که تعمیر این بخش فنی از دستگاه باید توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود.

 

آسیب دیدن برد الکترونیکی دستگاه

 

استفاده نکردن از اتوپرس برای مدت زمان طولانی

در صورتی که از دستگاه خود برای مدت زمان طولانی استفاده نکرده باشید، به محض متصل کردن آن به برق با مشکل بوق زدن ممتد اتوپرس مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از چنین مشکلی باید حتماً در هفته یک بار از اتوپرس استفاده کنید. چرا که این کار باعث تقویت برد الکترونیکی و سیستم بخاردهی اتوپرس می شود.

 

استفاده نکردن از اتوپرس برای مدت زمان طولانی

 

بوق زدن ممتد دستگاه به دلیل گرفتن رسوبات

علت بوق زدن اتو پرس، رسوب گرفتن قطعاتی است که در تماس مداوم با آب هستند. رسوب گرفتن اجزایی مانند سنسورها، صفحات و فیلتر اتوپرس، سبب به وجود آمدن چنین مشکلی در دستگاه خواهد شد. راهکار حل این مشکل رسوب زدایی کردن دستگاه با استفاده از روش های خانگی می باشد.

 

بوق زدن ممتد دستگاه به دلیل گرفتن رسوبات

 

آلارم تعویض فیلتر و بوق زدن اتوپرس

لازم است بدانید که در برخی از اتوپرس ها، صدای بوق نشان دهنده آلارم تعویض فیلتر می باشد. بدان معنا که فیلتری جدید باید جایگزین فیلتر قدیمی شود. توجه کنید که در برخی از مدل های اتوپرس، کثیف بودن و تعویض فیلتر با استفاده از بوق زدن به کاربراعلام می شود. رفع این مشکل نیز باید توسط تکنسین متخصص اتوپرس صورت بگیرد.

 

آلارم تعویض فیلتر و بوق زدن اتوپرس

 

برای جلوگیری کردن از بوق زدن ممتد اتوپرس رعایت نکات زیر الزامی می باشد.

  • در هنگام خرید اتو پرس دقت کنید که میان ولتاژ برق اتوپرس و ولتاژ برق شهری سازگاری وجود داشته باشد.
  • برای دستگاه خود به طور حتم از یک محافظ باکیفیت و استاندارد استفاده کنید. تا محافظ بتواند، با خنثی کردن نوسانات برق، از آسیب رساندن به برد دستگاه و سیم کشی آن جلوگیری کند.
  • برای تقویت برد الکترونیکی و سیستم بخاردهی اتوپرس، حداقل چهار بار در ماه از این دستگاه کاربردی استفاده کنید.
  • حتماً از آب تصفیه شده و یا آب مقطر برای دستگاه اتوپرس خود استفاده کنید. چرا که آب شهری به دلیل داشتن مقادیر بالای املاح، سبب تشکیل رسوب در قسمت های سنسور، پمپ، شلنگ ها، فیلتر آب بندی و صفحه های اتوپرس می گردد.
  • در صورتی که روکش و ابر صفحات اتوپرس فرسوده یا پاره شده اند، نسبت به تعویض کردن آن ها هر چه زودتر اقدام کنید.

 

جلوگیری کردن از بوق زدن ممتد اتوپرس

 

کلام آخر

همان گونه که در بالا به این موضوع اشاره شد، بوق زدن ممتد اتوپرس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله شما را با علت بوق زدن اتو پرس آشنا کردیم و راهکارهای حل آن ها را پیش پای شما قرار دادیم. امیدواریم شما بتوانید، در صورت بروز هرگونه مشکلی فورا دو شاخه دستگاه را از پریز برق بکشید و سپس راه حل های موجود را به انجام برسانید. به یاد داشته باشید که برای تعمیرات و یا تعویضات قطعات فنی دستگاه، هرگز خودتان اقدام به کاری خودسرانه نکنید. مچکرم از این که تا آخر با ما بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا