مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه

تمامی متن مقاله نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.05 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱۰ سه شنبه
نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه
چکیده این مقاله : اگر جز افرادی هستید که به وسایل استیل علاقه مند هستید ولی شرایط نگهداری درست از آن را بلد نیستید بنابراین مقاله نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه را به دقت مطالعه نمایید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 350 بازدید

وسایل استیل در آشپزخانه زیبایی خاص و چشمگیری به فضای آن محیط می بخشد و این وسایل همواره نشانه هایی از سبک صنعتی و مدرن می باشند. این روزها این سبک بسیار زیبا و مدرن، افراد زیادی را به سوی خود جذب کرده است و بیشتر آن ها وسایل استیل را برای دکوراسیون آشپزخانه خود برمی گزینند. بی شک طرفداران این وسایل می دانند که جنس استیل در کنار ظاهر زیبایی که دارد، بیشتر از مابقی وسایل در معرض به وجود آمدن لکه و ایجاد خط و خش قرار می گیرد؛ اما آیا این افراد می دانند که نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه به چه صورتی امکان می پذیرد؟ اگر می خواهید زیبایی وسایل استیل تان به خطر نیفتد، در این مقاله ترفندهای ساده برای نگهداری از آن ها را با یاد بگیرید، پس همراه مقاله نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه ما باشید.

 

نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه

 

نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه

  1. دفترچه راهنمای محصول مورد نظر را بخوانید
  2. از بین بردن لکه های سطوح وسایل استیل
  3. مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن وسایل استیل
  4. برق انداختن وسایل استیل آشپزخانه
  5. چگونگی تمیز کردن وسایل استیل با دستمال
  6. خشک کردن وسایل استیل

 

نگهداری کردن از وسایل استیل آشپزخانه 

 

دفترچه راهنمای محصول مورد نظر را بخوانید

قبل از اینکه شروع به تمیز کاری برخی از وسایل استیل آشپزخانه نمایید، بهتر است که برای بار اول دستورالعمل نگهداری از آن را مطالعه کنید. این راهنما در واقع به شما کمک می کند تا بدانید وسایل استیل مورد نظر، قابلیت تمیز شدن با چه مواد و ابزارهایی را دارند.

 

دفترچه راهنمای محصول مورد نظر را بخوانید

 

از بین بردن لکه های سطوح وسایل استیل

یکی از ترفندهای نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه این است که بدانید چگونه لکه های موجود بر سطوح ظروف استیل را از بین ببرید. لازم به ذکر است که وسایل استیل به دلیل ظاهر براقی که دارند، به راحتی جای لک را بر روی خود نشان می دهند و این امر سبب می شود، وسایل استیل به مرور زیبایی و درخشش خود را از دست بدهند؛ اما شما نگران نباشید، این لکه ها به راحتی قابل رفع کردن هستند و شما می توانید، با استفاده از دستمال میکروفیبر به تمیز کردن لکه ها بپردازید. سعی کنید تا جایی که ممکن است فقط دستمال های میکروفیبر را برای از بین بردن لکه های وسایل استیل انتخاب کنید. چرا که این دستمال ها علاوه بر پاک کنندگی قوی ای که دارند، از ایجاد خط و خش بر روی بدنه سطوح استیل، جلوگیری به عمل می آورند. حتماً به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن این وسایل از اسکاج و یا دستمال های زبر استفاده نکنید.

 

از بین بردن لکه های سطوح وسایل استیل

 

مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن وسایل استیل

لازم است بدانید که هر شوینده ای برای تمیز و نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه مناسب نمی باشد. چون که برخی از این شوینده ها حاوی کلرید هستند و استفاده کردن از آن ها باعث از بین رفتن پوشش محافظ وسایل استیل می گردد. در نتیجه پیشنهاد ما به شما استفاده کردن از شوینده ها یا اسپری های مخصوص وسایل استیل و محلول جوش شیرین یا سرکه می باشد. توصیه ما به شما عزیزان جهت نگهداری صحیح از وسایل استیل، استفاده کردن از شوینده های زیر می باشد و لازمه ی ذکر است که بگوییم امروزه به دلیل اینکه برای خرید سرویس های قابلمه باید هزینه های زیادی خرج کنید بنابراین همیشه از شوینده های مناسب وسایل استیل استفاده نمایید تا وسایلتان همیشه سالم بماند.

  • خمیرها و اسپری های مخصوص وسایل استیل
  • جوش شیرین برای برطرف کردن لکه های قهوه ای
  • سرکه رقیق برای تمیز کردن رسوبات آهکی وسایل استیل
  • حلال های الکلی مانند استون برای از بین بردن مواد چسبنده
  • شیشه شوی بدون کلرید برای تمیز کردن وسایل استیل

 

مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن وسایل استیل

 

برق انداختن وسایل استیل آشپزخانه

اگر احساس می کنید، رنگ وسایل استیل شما کدر و تار شده است و زیبایی آشپزخانه را گرفته است، بهتر است که به فکر برق انداختن آن ها باشید؛ اما چگونه؟! برای این کار خیلی راحت، می توانید از روغن های گیاهی، روغن بچه و یا روغن زیتون استفاده کنید. البته ناگفته نماند که استفاده کردن از سرکه نیز می تواند نتیجه خوبی داشته باشد، فقط کافیه که شما مقداری از سرکه را بر روی دستمالی نرم اسپری کنید، سپس دستمال را در جهت خطوط استیل بکشید. در صورت تمایل و در دسترس نبودن موارد اشاره شده، می توانید از خمیر جلا دهنده مخصوص وسایل استیل، برای برق زدنشان استفاده نمایید.

 

برق انداختن وسایل استیل آشپزخانه

 

چگونگی تمیز کردن وسایل استیل با دستمال

از جمله نکات مهمی که در نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه، کمتر کسی به آن توجه نشان می دهد، حرکت دستمال می باشد. توجه داشته باشید که سطوح استیل دارای رگه های ریزی هستند و بهتر است در هنگام تمیز کردن وسایل، دستمال را در جهت رگه ها حرکت بدهید. با انجام دادن این کار، به مرور زمان خط و خش خیلی کمی بر روی وسایل ایجاد می شود. به علاوه تمیز کردن وسایل استیل جهت خطوط و رگه های آن، سبب می شود تا آلودگی های ما بین خطوط خیلی راحت از بین بروند. همچنین باید بیان کنیم که اجاق گاز های استیل نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی می باشند بنابراین بعد از خرید اجاق گاز نکات و نحوه مراقبت و شستشوی صحیح از آن را به درستی مطالعه نمایید.

 

چگونگی تمیز کردن وسایل استیل با دستمال

 

خشک کردن وسایل استیل

بعد از شستن و خیس بودن وسایل استیل، حتماً باید با استفاده از یک حوله تمیز، خشک و بدون لکه برای پاک کردن سطح وسیله اقدام کنید و آن را به خوبی خشک کنید. در غیر این صورت باقی مانده آب بر روی سطح، موجب ایجاد لکه بر روی وسیله خواهد شد.

 

خشک کردن وسایل استیل

 

روش های مراقبت و نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه

  • از ابزارهای مناسب برای تمیز کردن وسایل استیل استفاده کنید و دور ابزارهای ساینده را برای تمیزکاری این وسایل ها خط بکشید.
  • وسایل استیل را در محیطی مناسب و به دور از رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید.
  • از ماشین ظرفشویی برای شستن وسایل استیل استفاده نکنید، چون که این دستگاه می تواند به پوشش وسایل استیل در حین شستشو آسیب برساند.
  • شستشوی دستی وسایل استیل، می تواند کاملاً به نفع و مؤثر در نگهداری صحیح از استیل ها باشد.

 

خرید سینک ظرفشویی

 

روش های مراقبت و نگهداری کردن از وسایل استیل

 

کلام آخر مقاله نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه

اگر مقاله نگهداری از وسایل استیل آشپزخانه را به خوبی مطالعه کرده باشید بی شک درمی یابید که نگهداری کردن از وسایل استیل آشپزخانه، مستلزم به رعایت شرایط خاصی است و شما نمی توانید، برای تمیز کردن و مراقبت از این وسایل هرگونه ماده و ابزاری را به کار بگیرید. در آخر اگر می خواهید که درخشش آشپزخانه شما با وسایل استیل همیشگی باشد، بهتر است که به خوبی از استیل های موجود در آشپزخانه نگهداری نمایید. با تشکر از اینکه با ما بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا