مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلایل روشن نشدن اتو

تمامی متن مقاله دلایل روشن نشدن اتو را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.27 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل روشن نشدن اتو

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۸ یکشنبه
دلایل  روشن نشدن اتو
چکیده این مقاله : روشن نشدن اتو یکی از مشکلات اساسی است که اغلب برای دستگاه اتو رخ می دهد به همین دلیل در این مطلب به 5 علت روشن نشدن اتو و راه حل های کاربردی آن می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 423 بازدید

اتو دستگاهی است که برای صاف کردن و آهار دادن چین و چروک لباس های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی اوقات ممکن است که این دستگاه با مشکل روشن نشدن مواجه شود؛ اما روشن نشدن اتو بخار، اتو پرس و یا اتو خشک می تواند چه دلایلی داشته باشد؟ امروزه هر یک از دستگاه های اتو، به وسیله ای مورد نیاز و کاربردی برای هر خانه ای درآمده اند و افراد زیادی برای خوشتیپ شدن ظاهر و استایلشان، این دستگاه کارایی را مورد استفاده قرار می دهند. شاید روشن نشدن اتو آن هم در مواقعی بسیار حساس، برای هر دستگاهی اتفاق بیفتد. از این رو ما قصد داریم تا در این مقاله علت روشن نشدن اتو را مورد بررسی قرار بدهیم.

 

دلایل  روشن نشدن اتو

 

خرید اتو بخار

 

دلایل مهمی که باعث روشن نشدن اتو می شوند، کدام ها هستند؟

  1. وجود اتصال و قطعی در سیم های اتو، دلیلی رایج برای روشن نشدن دستگاه می باشد
  2. خرابی ترموستات اتو و روشن نشدن دستگاه
  3. اشکال در فیوز حرارتی اتو، با روشن نشدن آن همراه است
  4. علتی دیگر برای روشن نشدن دستگاه، خرابی برد الکترونیکی اتو می باشد
  5. اشکال در پریز برق اتو نیز علتی دیگر برای روشن نشدن و کار نکردن دستگاه است

 

دلایل مهمی که باعث روشن نشدن اتو می شوند

 

اتصال و قطعی در سیم اتو

از جمله علت روشن نشدن اتو وجود اتصال و قطعی در سیم دستگاه می باشد. زمانی که متوجه شدید دستگاه شما برای شروع به کار روشن نمی شود، باید قبل از هر کاری دو شاخه و سیم اتو را بررسی کنید. چون که احتمال دارد، سیم دچار قطعی و یا اتصال شده باشد. لازم است بدانید که هرگونه اختلالی در سیم های اتو موجب نرسیدن برق به دستگاه شده و در نهایت این اتفاق مانع از روشن شدن اتو خواهد شد.

 

اتصال و قطعی در سیم اتو

 

خرابی ترموستات

یکی از مهم ترین قسمت های مربوط به هر نوع اتویی، ترموستات آن می باشد. در اصل ترموستات اتو یک نوار است که از دو فلز مختلف تشکیل شده است و با استفاده از آن، دمای اتو در محدوده ی خاصی ثابت می ماند؛ به عبارت دیگر ترموستات به حفظ دما در یک محدوده کوچک کمک می کند. ترموستات به کاربر کمک می کند تا بتواند به راحتی دمای صفحه را کنترل کند؛ بنابراین اگر این قطعه مهم دچار خرابی شود، روشن نشدن اتو رخ خواهد داد. جهت بررسی کردن ترموستات آن را بچرخانید و در حالت روشن قرار دهید، در صورت سلامت این قطعه، باید ورودی به خروجی اتصال کوتاه کند. در صورتی که اتصال در ترموستات اتو وجود داشت، باید حتماً از یک تعمیرکار متخصص بخواهید تا اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه حساس نماید.

 

خرابی ترموستات

 

ایراد در فیوز حرارتی

لازم است بدانید که اشکال در فیوز حرارتی و المنت نیز به نوبه خود، علت روشن نشدن اتو می باشد. برای اینکه مطمئن شوید که فیوز و المنت سالم هستند، لازم است بدانید که ترموفیوز یا همان فیوز حرارتی، روی یکی از پایه های المنت قرار دارد. در صورت عدم وجود مشکل در المنت اتو، دو سر این قطعه به هم راه خواهند داد؛ اما در غیر این صورت می توان گفت، علت  روشن نشدن اتو وجود مشکل در این قطعات است و شما باید برای بررسی و تعمیر قطعات فنی دستگاه، از تعمیرکاران حرفه ای درخواست کمک نمایید.

 

ایراد در فیوز حرارتی

 

خرابی برد الکترونیکی اتو

برد الکترونیکی در اتو، مهم ترین قطعه آن به شمار می آید که به قطعات دیگر دستور انجام کار را صادر می کند. اگر اتو پرس، اتو بخار و یا اتو مخزن دار شما سیستم الکترونیکی دارد، یکی از دلایلی که می تواند باعث روشن نشدن دستگاه شما گردد، خرابی برد الکترونیکی دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که بررسی و تعمیر برد الکترونیکی اتو کاری تخصصی است، به همین دلیل باید حتماً دستگاه خود را برای تعمیر کردن به تعمیرکار اتو بسپارید.

 

خرابی برد الکترونیکی اتو

 

خرید اتو پرس

 

اشکال در پریز برق

از دیگر دلایل شایع در انواع اتوهای موجود در بازار، نبود برق در پریز متصل به دستگاه و قطع بودن برق خانه می باشد. اگر اتو خود را به برق زدید و متوجه شدید که روشن نمی شود، اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که از وصل بودن برق خانه اطمینان حاصل کنید. مورد دوم، دو شاخه اتو را از پریزی که به آن وصل کرده اید جدا کنید و به پریزی دیگر متصل کنید. چرا که در بسیاری از موارد کار نکردن اتو به خراب بودن پریز ربط دارد.

 

اشکال در پریز برق

 

جمع بندی کلی مقاله علت روشن نشدن اتو

در این مقاله 5 علت روشن نشدن اتو و راه حل های کاربردی آن را توضیح دادیم. شما می توانید با رعایت نکاتی ریز و ساده، به راحتی از بروز این مشکل جلوگیری کنید و در صورت نیاز به تعمیرات فنی و تخصصی اتو، فوراً دستگاه را نزد تعمیرکاری مجرب ببرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا