مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

تمامی متن مقاله علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.82 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۷ شنبه
علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی
چکیده این مقاله : در این مطلب از بنان کالا مگ می خواهیم تمامی دلایلی که می تواند علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی شود و راه حل های کابردی برای حل این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 596 بازدید

ماشین ظرفشویی رو که دیگه همگی می شناسید و بیشتر شما با طرز کار آن آشنایی دارید. این دستگاه کاربردی امروزه در اکثر آشپزخانه های شیک و مدرن جای خوش کرده و جزء یکی از محبوب ترین لوازم خانگی شده است. همان طور که می دانید، وظیفه ماشین ظرفشویی شستن ظروف به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن می باشد. از جمله مهم ترین ویژگی و مزیت ماشین ظرفشویی این است که در چند دقیقه ظروف را شسته، خشک می کند و ظرف هایی تمیز و درخشان را تقدیم شما میکند. با شستن ظروف توسط دستگاه ماشین ظرفشویی، شما می توانید بلافاصله آن ها را در سرجای مخصوص شان قرار بدهید؛ اما بحث اصلی که باید در خصوص آن آگاهی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم، این است که آیا تا به حال چراغ نمک ماشین ظرفشویی شما روشن مانده است؟ چه دلایلی می تواند علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی باشد؟ با ما باشید تا پی به علت این اتفاق مهم در ماشین ظرفشویی پی ببریم.

 

علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

 

علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی 

  1. خالی بودن مخزن نمک، عاملی اصلی برای خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی
  2. نشتی نمک در ماشین ظرفشویی، دلیلی دیگر برای خاموش نشدن چراغ نمک دستگاه
  3. استفاده از نمک های بی کیفیت و نامعتبر در ماشین ظرفشویی
  4. فعال نبودن سنسور نمک و خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی
  5. سوختن سنسور نمک، دلیلی دیگر برای روشن ماندن چراغ نمک در ماشین ظرفشویی
  6. علتی دیگر برای روشن ماندن چراغ دستگاه، خرابی برد ماشین ظرفشویی می باشد
  7. تنظیمات نادرست دستگاه، بر روی سختی آب بالا و خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

 

خالی بودن مخزن نمک

یکی از علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی، خالی بودن مخزن دستگاه می باشد. در واقع نمک ماشین ظرفشویی، ماده ای است که سختی آب را کاهش می دهد و موجب نرم شدن آب می شود. لذا در صورتی که مخزن نمک خالی باشد، چراغ نمک آن بدون هیچ درنگی روشن خواهد ماند و خاموش نمی شود. راهکار برای حل این مشکل این است که:

  • در صورتی که مقداری از نمک در مخزن باقی مانده باشد، مقدار آن را زیاد کنید.
  • مخزن نمک را پر کنید.
  • بعد از ریختن نمک داخل محفظه، آن را هم بزنید.
  • با رعایت چنین نکاتی، سنسور موجود در مخزن نمک فعال می شود.

 

خالی بودن مخزن نمک

 

نشتی نمک

نشتی نمک در ماشین ظرفشویی علاوه بر اینکه موجب می شود تا روی ظروف خط و خش بیفتد، ظرف ها به خوبی تمیز نشوند و کدر شدن ظروف اتفاق بیفتد. به علاوه نشتی نمک باعث می شود تا سختی آب نیز به خوبی گرفته نشود و به مرور زمان در عملکرد ماشین ظرفشویی اختلال به وجود بیاید. علاوه بر این ها نشتی نمک از دیگر دلایل روشن ماندن چراغ نمک ماشین ظرفشویی است. تحت چنین شرایطی شما باید برای رفع مشکل پیش آمده راهکارهای زیر را به کار بگیرید.

  • از بسته بودن درپوش نمک اطمینان حاصل کنید.
  • به اندازه و میزان مناسب، نمک داخل محفظه بریزید.
  • در صورت خراب بودن و ایراد داشتن محفظه نمک، از تعمیرکاران متخصص درخواست کنید تا برای تعمیر بخش مورد نظر دستگاه حضور بیابند.

 

استفاده از نمک بی کیفیت

استفاده کردن از نمک بی کیفیت درون ماشین ظرفشویی، منجر به خاموش نشدن چراغ نمک دستگاه خواهد شد. با توجه به اینکه امروز نمک های تقلبی و بی کیفیت در بازار زیاد شده است، شما باید حتما خرید آن ها را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده انجام دهید. لازم است بدانید که در صورت استفاده از نمک بی کیفیت، سنسور آن را شناسایی نمی کند و با وجود نمک در مخزن، دستگاه با روشن ماندن چراغ نمک، آلارم خود را برای خالی بودن مخزن نمک می دهد. توجه کنید که سنسورها برای اینکه فعال شوند، به مواد معدنی خاصی از نمک واکنش نشان می دهند. از این رو نمک بی کیفیت و تقلبی مواد فعال کننده سنسور را ندارد، سبب راه اندازی شدن آن نیز نخواهد شد. راهکار مناسب برای رفع این مشکل به ترتیب زیر می باشد.

  • استفاده کردن از نمک مرغوب و اورجینال را برای ماشین ظرفشویی خود هرگز فراموش نکنید. چرا که نمک های با کیفیت، عملکرد بهتر دستگاه را نیز تحت تأثیر قرار می دهند.
  • نمک با کیفیت و اصل علاوه بر اینکه سختی آب را می گیرد، مانع از خش افتادن روی ظروف می شود و شستشوی تمیزتری را در پی خواهد داشت.

 

استفاده از نمک بی کیفیت

 

فعال نبودن سنسور نمک

اگر بعد از پر کردن مخزن نمک، همچنان چراغ نمک ماشین ظرفشویی خاموش نشود، باید به فعال نبودن سنسور شک کرد. زمانی که متوجه این حالت شدید، بهتر است که نمک را درون مخزن، به خوبی هم بزنید و آن را به طور یکسان پخش کنید. در چنین حالتی سنسور، باید متوجه وجود نمک در مخزن شود و چراغ خود را خاموش کند؛ اما اگر چراغ نمک باز هم خاموش نشد، احتمال سوخته شدن سنسور وجود دارد.

 

سوختن سنسور نمک

علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی، به سوختن سنسور نمک نیز ارتباطی مستقیم دارد. زمانی که متوجه شدید که چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن مانده و خاموش نمی شود، به احتمال زیاد سوختن سنسور نمک می تواند دلیل آن باشد. در صورتی که با ریختن و هم زدن نمک داخل محفظه، سنسور هیچ واکنش و عملکردی از خود نشان نداد، باید از سوختن آن مطمئن شوید. تنها راهکاری که برای رفع این مشکل وجود دارد، این است که سنسور نمک توسط تکنسین متخصص تعویض شود. ناگفته نماند که خراب شدن سنسور نمک نیز می تواند برای بروز این رخداد تاثیرگذار باشد.

 

سوختن سنسور نمک

 

خرابی برد ماشین ظرفشویی

خرابی برد دستگاه، یکی دیگر از دلایل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی می باشد. برد قطعه ای کوچک اما در عین حال بسیار حیاتی است که مانند مغز انسان عمل می کند و فعالیت قطعات داخلی دستگاه را کنترل می کند. در صورتی که این قطعه دچار آسیب دیدن و خرابی شود، به اشتباه دستور روشن ماندن چراغ نمک صادر می شود. لذا برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار مخصوص ماشین ظرفشویی کمک بخواهید.

 

خرابی برد ماشین ظرفشویی

 

تنظیمات نادرست ماشین ظرفشویی

اگر ثابت شد که هیچ کدام از دلایل بالا، علتی برای روشن ماندن چراغ نمک ماشین ظرفشویی نیستند. به احتمال زیاد تنظیمات نادرست ماشین ظرفشویی، می تواند علت بروز این مشکل باشد. توجه کنید اگر به صورت مکرر با مشکل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی مواجه شدید، احتمال اینکه تنظیمات دستگاه را بر روی درجات بالا تنظیم کرده باشید، زیاد است؛ بنابراین شما می توانید با کاهش این میزان از درجه، به رفع مشکل پیش آمده بپردازید.

 

خرید ماشین ظرفشویی

 

نتیجه گیری کلی

در این مقاله 7 نوع از رایج ترین دلایل برای علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی، همراه با راهکارهای آن، به خوبی بیان شده است. در صورتی که چراغ نمک دستگاه روشن ماند، بهتر است که هر یک از دلایل ذکر شده در بالا را چک کنید و به خوبی عیب یابی نمایید. خواندن این مقاله می تواند، کمک زیادی در این خصوص به شما عزیزان بکند، پس برای خواندن و درک کردن آن، کمی وقت بگذارید. در آخر امیدواریم که بتوانید از مطالب فوق نهایت استفاده را ببرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا