مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3.7
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت داغ نشدن اتو پرس

تمامی متن مقاله 7 علت داغ نشدن اتو پرس را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.69 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

7 علت داغ نشدن اتو پرس

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۴ چهارشنبه
7 علت داغ نشدن اتو پرس
چکیده این مقاله : دلایل متنوعی وجود دارد که می تواند مانع از داغ نشدن اتو پرس شود بنابراین در این مطلب به تمامی عوامل داغ نشدن اتو پرس و راه حل های کاربردی آن در بنان کالا مگ می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 311 بازدید

دلایل مختلفی وجود دارد که می توانند مانع از داغ نشدن اتوپرس شوند؛ اما این دلایل به خرابی چه بخش هایی از دستگاه مربوط می باشد؟در واقع استفاده کردن از اتوپرس ها، اوایل بیشتر در خشکشویی ها و کارگاه ها به چشم می خورد؛ اما چند سالی است که افراد زیادی برای صاف کردن و از بین بردن چین و چروک انواع لباس هایشان از این دستگاه ها استفاده می کنند. اتوپرس هایی که برای استفاده های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، در ابعاد و اندازه هایی کوچکتر تهیه می شوند و به فروش می رسند؛ اما در اصل کارکرد و کیفیت آن ها، همانند یک اتوپرس کاملاً حرفه ای می باشد. در ادامه مقاله می خواهیم به یکی از مشکلات رایج دستگاه، یعنی داغ نشدن اتوپرس اشاره کنیم.

 

7 علت داغ نشدن اتوپرس

 

اصلی ترین دلایل داغ نشدن اتوپرس 

  1. سوختن المنت دستگاه اتوپرس
  2. خرابی ترموستات اتوپرس
  3. خرابی برد الکترونیکی اتو
  4. اشکال در سیم دستگاه
  5. ایراد داشتن پریز برق مورد نظر
  6. کثیف بودن کف اتو
  7. تنظیمات اشتباه اتوپرس

 

خرید اتو پرس

 

سوختن المنت و تأثیر آن در داغ نشدن اتوپرس

وظیفه المنت گرم کردن کف اتو می باشد و زمانی که استفاده کردن از اتوپرس بیش از حد زیاد شود، در دستگاه های بی کیفیت و با کیفیت، سوختن المنت و سیم کشی داخل اتوپرس اتفاق خواهد افتاد. تحت چنین شرایطی المنت دستگاه کارایی خود را از دست می دهد و باعث گرم نشدن کف اتو خواهد شد. برای حل این مشکل المنت سوخته شده باید توسط تعمیرکار مخصوص تعویض گردد، چرا که المنت ها قابلیت تعمیر کردن را ندارند.

 

سوختن المنت و تأثیر آن در داغ نشدن اتوپرس

 

آسیب دیدن ترموستات اتوپرس و نقش آن در گرم نشدن دستگاه

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده اتوپرس، ترموستات آن می باشد که وظیفه اصلی آن تنظیم دمای اتو می باشد. لذا بروز هرگونه مشکلی در این قطعه، می تواند باعث داغ نشدن یا بیش از حد گرم شدن اتوپرس شود. پس زمانی که برای اتوپرس چنینی مشکلی به وجود آمد، به احتمال خیلی زیاد مشکل از ترموستات دستگاه می باشد و برای رفع این مشکل، ترموستات باید توسط تعمیرکار متخصص تعویض گردد. سعی کنید انجام این کارهای فنی و رفع مشکلاتشان را به تعمیرکاران مخصوص اتوپرس بسپارید.

 

آسیب دیدن ترموستات اتوپرس و نقش آن در گرم نشدن دستگاه

 

علت داغ نشدن اتوپرس با خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی در اتو، مهم ترین قطعه آن به شمار می آید که مانند مغز عمل می کند و به قطعات دیگر دستور انجام کار را صادر می کند. زمانی که برد الکترونیکی اتوپرس بنا به دلایلی مانند استفاده کردن طولانی مدت از دستگاه، نوسان برق، ضربه دیدن دستگاه و ... دچار مشکلاتی شود، در این صورت است که ولتاژ مورد نیاز به المنت نمی رسد و در نهایت داغ نشدن اتو پرس رخ می دهد. توجه داشته باشید که بررسی و تعمیر برد الکترونیکی اتو کاری تخصصی است، به همین دلیل باید حتماً دستگاه خود را برای تعمیر کردن به تعمیرکار اتو بسپارید.

 

علت داغ نشدن اتوپرس با خرابی برد الکترونیکی

 

به وجود آمدن مشکل در سیم دستگاه

یکی دیگر از علت داغ نشدن اتوپرس، اشکال داشتن سیم دستگاه می باشد. وجود هرگونه اتصال و قطعی در سیم اتو، می تواند باعث اختلال در کار اتو پرس گردد. از این رو زمانی که متوجه شدید دستگاه شما داغ نمی شود، باید قبل از هر کاری دو شاخه و سیم اتوپرس را بررسی کنید. چون که احتمال دارد، سیم دچار قطعی و یا اتصال شده باشد. اگر مطمئن شدید که ایراد در این بخش از اتوپرس است، باید اقدام به تعویض کردن سیم دستگاه نمایید.

 

به وجود آمدن مشکل در سیم دستگاه

 

ایراد داشتن پریز برق

از دیگر دلایل شایع که موجب می شود تا اتو برای انجام کار خود روشن و داغ نشود، نبود برق در پریز مورد نظر می باشد. اگر اتو خود را به برق زدید و متوجه شدید که دستگاه همچنان سرد و خاموش است، اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که از وصل بودن برق خانه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که برق قطع نبود، باید دو شاخه اتوپرس را از پریزی که به آن وصل کرده اید، جدا کنید و به پریزی دیگر متصل کنید. چرا که در بسیاری از موارد کار نکردن اتوپرس و داغ نشدن آن مربوط به خراب بودن پریز برق می باشد.

 

کثیف بودن و جرم گرفتن کف اتوپرس

در برخی از مواقع کثیف بودن و جرم گرفتن بیش از حد کف اتو، دلیلی دیگر است تا گرما به دستگاه نرسد و اتوپرس نتواند برای شروع به کار خود داغ شود. برای رفع این مشکل باید با استفاده از محلول سرکه و نمک، کف اتو را به خوبی تمیز نمایید.

 

کثیف بودن و جرم گرفتن کف اتوپرس

 

تنظیمات اشتباه دستگاه اتوپرس

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، در اتوپرس های جدید برنامه هایی مختلف وجود دارد. ممکن است برخی از کاربران اتو از وجود این برنامه ها بی خبر باشند و تنظیماتی را به اشتباه انجام بدهند. در این صورت ممکن است که اتوپرس داغ نشود و نتواند فعالیت خود را شروع کند. لذا برای جلوگیری از چنین پیشامدی، باید قبل از شروع به کار کردن اتوپرس، دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه و بررسی نمایید.

 

تنظیمات اشتباه دستگاه اتوپرس

 

نتیجه گیری از مقاله داغ نشدن اتوپرس

علت هایی که می توانند باعث داغ نشدن اتوپرس شوند، در این مقاله بازبینی شد و راهکارهای آن ها نیز خیلی ساده و قابل فهم بیان گردید؛ بنابراین در صورت بروز چنین رخدادی برای دستگاه، باید خیلی زود عیب یابی کنید و در صورت لزوم دستگاه را برای تعمیر و یا تعویض قطعات، نزد تعمیرکار حرفه ای ببرید. امیدواریم با خواندن این مقاله رفع کردن مشکل به وجود آمده، خیلی راحت و در اسرع وقت امکان بپذیرد. ممنون از همراهیتون.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا