مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید چای ساز

تمامی متن مقاله راهنمای خرید چای ساز را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.47 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید چای ساز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۳ سه شنبه
 راهنمای خرید چای ساز
چکیده این مقاله : چای ساز امروزه به یکی از وسایل کاربردی در اشپزخانه و مکان های کاری تبدیل شده است حال آگر قصد خرید آن را دارید ابتدا راهنمای خرید چای ساز را به دقت مطالعه نمایید.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 0 نظر
  • 513 بازدید

آیا درست کردن چای وقت با ارزش شما را می گیرد؟ آیا همیشه برای درست کردن این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار عجله دارید و زیاد وقت ندارید، تا کتری یا سماور به جوش بیایند؟ آیا تا به حال به خرید دستگاهی فکر کرده اید، که در اسرع وقت چای تازه دم و خوش عطری را برای شما آماده کند؟ قطعاً جواب هر یک از این سؤال ها با خریدن یک دستگاه چای ساز مناسب، حل می شود و کاربران به نتیجه دلخواه خود از درست کردن چای می رسند. اگر می خواهید خرید چای ساز رضایت بخش و موفق باشد، بهتر است تا آخر مقاله راهنمای خرید چای ساز همراه با ما باشید.

 

راهنمای خرید چای ساز

 

چای ساز چیست؟

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، چای ساز وسیله ای برقی است، جهت آماده کردن و گرم نگهداشتن چای شما عزیزان. این دستگاه از دو بخش کتری و قوری تشکیل شده است، که آب داخل کتری توسط یک المنت داخلی گرم می شود و بعد از مدتی کوتاه به جوش می آید. یک مدار کنترلی نیز در چای ساز، هنگام جوشیدن آب برق المنت را قطع می کند. قوری چای ساز نیز بر روی یک صفحه گرم کن تعبیه شده است، که چای آماده شده در داخل آن برای مدتی گرم می ماند.

 

چای ساز چیست

 

چای سازها در چند دسته قرار می گیرند؟

  1. چای ساز دارای استند
  2. چای ساز بدون قوری
  3. چای ساز بالا و پایین یا دم آورها

 

چای ساز کرکماز مدل A369

 

چای ساز استند دار: این مدل از چای ساز، مورد استقبال خریداران زیادی قرار گرفته است و در بیشتر خانه ها قابل مشاهده می باشد. بیشتر این نوع چای سازها، به تایمر و امکان تنظیم درجه ی حرارت آب مجهز شده اند. این نوع از چای ساز، دارای یک استند می باشد، که بر روی آن یک صفحه برای قرار گیری قوری چای ساز وجود دارد. با گرم شدن این صفحه، چای درون قوری به آرامی شروع به دم کشیدن خواهد کرد. توجه داشته باشید، که قوری به مدت طولانی نباید روی صفحه قرار بگیرد. چرا که چای با دم کشیدن بیش از حد، عطر خوشایند و طعم لذت بخش خود را تا حدودی از دست خواهد داد.

چای ساز بدون قوری: این مدل از محصولات چای ساز، به دلیل کیفیت پایین و کارایی کمی که دارند، تا به حال مورد استقبال افراد زیادی قرار نگرفته اند و در هنگام خرید، این مدل از دستگاه چای ساز به ندرت چشم خریداری را جذب خود می کند. همچنین در این مدل از چای ساز، محفظه ای داخل کتری قرار دارد، که از این طریق چای درون محفظه دم می کشد. در بعضی از برندهای چای ساز، محفظه ی درون آن بعد از دم کشیدن چای به صورت آسانسوری بالا می آید.

چای ساز دم آورها: این چای ساز، طوری طراحی شده است که قوری بالای کتری قرار گرفته است. با تماس بخار آب کتری به زیر قوری، حرارت ملایمی از بخار آب کتری، به آن می رسد و چای درون قوری به آرامی دم می کشد. دم کشیدن چای در چای سازهای بالا و پایین، مانند سماور و قوری می باشد. استفاده کردن از این چای ساز باعث حفظ کیفیت و عطر و بوی کامل چای خواهد بود.

 

راهنمای خرید چای ساز

  1. نوع چای ساز را مشخص کنید
  2. جنس بدنه کتری چای ساز
  3. جنس قوری چای ساز
  4. قابلیت قطع کن خودکار دستگاه
  5. دقت کردن به میزان مصرف برق و انرژی در چای ساز
  6. نشانگر میزان آب درون چای ساز
  7. حجم کتری چای ساز
  8. حالت گرم نگهدارنده چای ساز
  9. صافی دهانه کتری چای ساز
  10. وجود تایمر در دستگاه چای ساز
  11. تنظیم کننده درجه حرارت
  12. جنس نگهدارنده دسته چای ساز
  13. برندهای معتبر چای ساز

 

راهنمای خرید چای ساز

 

نوع چای ساز را مشخص کنید

در بالا به انواع مدل های موجود چای ساز در بازار اشاره کردیم. از این رو هر یک از شما عزیزان باید در راهنمای خرید این محصول، ابتدا نوع دستگاهی را که قرار است خریداری کنید، مشخص کنید. سپس با در نظر گرفتن فاکتورهایی که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم، یکی از بهترین دستگاه های چای ساز را برای خودتان خریداری نمایید.

 

نوع چای ساز را مشخص کنید

 

جنس بدنه کتری چای ساز

یکی از نکات خیلی مهم در هنگام خریدن این دستگاه کاربردی، توجه کردن به جنس بدنه کتری می باشد. ممکن است، بسیاری از افراد در هنگام خریدن چای ساز، فقط از جنبه ی زیبایی ظاهر دستگاه را بسنجند و جنس آن را مورد توجه قرار ندهند. لازم است بدانید، که جنس بدنه چای ساز ممکن است شیشه، پلاستیک و یا استیل باشد. بنابراین می توان گفت که جنس چای ساز بر کیفیت آب و چای تاثیر مستقیمی دارد. در خصوص جنس چای سازها باید گفت، معمولا چای سازهایی که جنس پلاستیکی دارند، بیشتر دچار جرم گرفتن می شوند و در بیشتر مواقع طعم بدی به آب جوشیده شده می دهند. در کل جنس پلاستیکی برای خرید یک چای ساز مرغوب نیست. اما جنس شیشه ای چای ساز، از لحاظ ظاهری جنس شیشه ای بسیار زیبا و شیک است. اما این جنس نیز در طول زمان جرم می گیرد و ظاهری بد و ناخوشایند به خود می گیرد و بعید است، با تمیز کردن نیز مانند روز اولش شود. اما جنس فلزی این محصول که معمولا از استیل ساخته می شود، علاوه بر این که جرم نمی گیرد، طعم آب را نیز عوض نمی کند و اگر ضد زنگ باشد، ظاهرش نیز در طول زمان عوض نمی شود.

 

جنس قوری چای ساز

در راهنمای خرید چای ساز آپشن بسیار مهمی دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، دقت کردن به جنس قوری دستگاه می باشد. جنس قوری چای ساز می تواند پیرکس، استیل و یا چینی باشد. در کل باید بدانید، که قوری های چینی و پیرکس، بهترین کیفیت را برای دم کردن چای به شما ارائه می دهند. اما کتری استیل خیلی زود تغییر رنگ می دهد و باعث بی کیفیت شدن چای شما می شود. لذا اگر کیفیت و طعم بالای چای برای شما مهم است، چای ساز دارای قوری پیرکس و یا چینی را برای خریدن انتخاب کنید.

 

جنس قوری چای ساز

 

قابلیت قطع کن خودکار دستگاه

چای سازی که از این قابلیت بهره مند باشد، می تواند گزینه مناسبی برای خریداری کردن باشد. زیرا داشتن قطع کن اتوماتیک در چای ساز، باعث می شود به محض جوشیدن آب، دستگاه به صورت خودکار خاموش شود و چای شما هم چنان گرم باقی بماند، بدون این که طعم خود را از دست بدهد. قطع کن خودکار چای ساز به کاهش مصرف برق و انرژی نیز کمک چشمگیری می کند.

 

دقت کردن به میزان مصرف برق و انرژی در چای ساز

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید چای ساز، توجه کردن به میزان مصرف برق چای ساز است. به طور معمول چای سازها در محدوده ی 1800 تا 2200 وات برق مصرف می کنند. اگر این عدد بیشتر باشد، میزان مصرف برق و انرژی نیز بالا می رود.

 

دقت کردن به میزان مصرف برق و انرژی در چای ساز

 

نشانگر میزان آب درون چای ساز

 در هنگام خرید چای ساز، در نظر گرفتن نشان گر میزان آب درون چای ساز را فراموش نکنید. در برخی از مدل های چای ساز با بدنه ی پلاستیکی و استیل، که آب درون آن قابل مشاهده نیست، یک نشانگر بر روی کتری آن تعبیه شده است. تا کاربران بتوانند میزان آب ریخته شده درون دستگاه را تشخیص بدهند.

 

حجم کتری چای ساز

برای مشخص شدن حجم مناسب کتری، بهتر است که میزان مصرف خانواده خود و تعداد افراد خانواده را مورد توجه قرار بدهید و بر اساس آن ها چای سازی با ظرفیت مناسب خریداری کنید.

 

حالت گرم نگهدارنده چای ساز

این ویژگی به شما این امکان را می دهد، تا بتوانید محتوای درون کتری و قوری را برای مدت زیادی گرم نگهدارید و بعدا از نوشیدن چای گرم و خوش عطرتان لذت ببرید.

 

حالت گرم نگهدارنده چای ساز

 

صافی دهانه کتری چای ساز

صافی دهانه کتری، از وارد شدن رسوبات به داخل قوری و یا لیوان چای جلوگیری می کند. نوع صافی در این دستگاه ها یا پلاستیکی است و یا فلزی. صافی چای ساز در دهانه خروجی آب قرار می گیرد و در برخی از کتری ها قابلیت شستشو را دارد. به صافی هایی که قابلیت جدا شدن را دارند، پرتابل گفته می شود و پرتابل ها در کل از مزیت بیشتری به نسبت صافی های ثابت برخوردار هستند.

 

وجود تایمر در دستگاه چای ساز

مجهز بودن  دستگاه به چنین قابلیتی موجب می  شود، تا شما زمان را به گونه ای تنظیم کنید، که دستگاه پس از مدتی به صورت اتومات خاموش شود. هم چنین زمانی که مشغول انجام دادن کاری هستید، با تنظیم کردن تایمر دستگاه، دیگر نیازی به حضور شما برای خاموش کردن نیست و چای ساز در زمان مشخص و تعیین شده ای خاموش خواهد شد. بنابراین برای خریدی دلچسب و موفق، حتما این نکته مهم را به لیست راهنمای خرید چای ساز اضافه کنید.

 

تنظیم کننده درجه حرارت

در بعضی از مدل های چای ساز ، یک ویژگی تحت عنوان درجه حرارت وجود دارد. شما با داشتن چنین ویژگی ای در چای ساز خریداری شده خود، می توانید میزان درجه حرارت را به دلخواه خودتان تنظیم کنید. هم چنین با وجود داشتن چنین قابلیت و کارایی در دستگاه، کاربران می توانند آب را زودتر یا دیرتر به وسیله ی چای ساز به جوش بیاورند.

 

تنظیم کننده درجه حرارت

 

جنس نگهدارنده دسته چای ساز

توجه کردن به جنس دسته بدنه چای ساز از دیگر مواردی است، که در راهنمای خرید چای ساز باید به آن توجه شود. چرا که دسته ی بسیاری از چای سازها، به محض قرار گرفتن در معرض حرارت داغ می شوند و تغییر حالت می دهند و یا در اثر استفاده ی مداوم از چای ساز دسته ی دستگاه می شکند. لذا باید دسته ی نگهدارنده ی بدنه ی چای ساز، از جنسی باشد که زیاد داغ نشود و بتواند وزن چای ساز را را به خوبی تحمل کند.

 

برندهای معتبر چای ساز

حالا که تصمیم شما در خصوص خرید این دستگاه کارایی قطعی است، باید حتما تلاش خود را بکنید که چای ساز را از برندهای مطرح و معتبر موجود در بازار خریداری کنید. برندهایی چون: بوش، متئو، فلر،wantos، هاردستون، بایترون، اونیک و بلزا می توانند، بهترین گزینه برای خریداری کردن این دستگاه باشند.

 

سخن پایانی

امیدواریم که خوانندگان و کاربران عزیز از نوشتن این مقاله فواید لازم را برده باشند و در آخر خریدی موفق و ایده آل را نصیب خود کرده باشند. قطعا با خواندن این مقاله می توانید تشخیص بدهید، که کدام چای ساز می تواند مناسب با شرایط و موقعیت شما باشد. بنابراین با اندکی دقت و کنجکاوی در مقاله راهنمای خرید چای ساز، می توانید در آخر از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده خود لذت ببرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا