مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی

تمامی متن مقاله علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی چیست؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.64 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۲ دوشنبه
علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی چیست؟
چکیده این مقاله : در این مطلب از بنان کالا مگ قصد داریم علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی را مورد بررسی قرار دهیم و راه حل های کاربردی و آسان را به شما عزیزان بیاموزیم .
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 5271 بازدید

پاره شدن نخ در چرخ خیاطی علاوه بر اینکه سرعت خیاطی کردن را پایین می آورد، باعث کلافگی افراد مختلف نیز می شود. از این رو باید دنبال علت باشیم و دلایل متفاوت این مشکل را مورد بررسی قرار بدهیم. پاره شدن نخ هم می تواند در چرخ خیاطی های پیشرفته صورت بگیرد و هم در چرخ های قدیمی؛ بنابراین دارندگان هر یک از چرخ های خیاطی، باید مقاله علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی چیست را به خوبی مطالعه کنند تا دلیل این مشکل و رفع کردن آن را به خوبی بدانند.

 

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی چیست؟

 

پاره شدن نخ در چرخ خیاطی چه دلایلی دارد؟

  • روغن کاری نکردن چرخ خیاطی
  • نخ کشی اشتباه دستگاه
  • استفاده از سوزن های غیر استاندارد برای چرخ خیاطی
  • میزان سفتی ماکو در چرخ خیاطی
  • تنظیم نبودن درجه های چرخ خیاطی
  • عدم تمیزکاری چرخ خیاطی
  • استفاده کردن از قرقره های نخ ناسالم
  • علت پاره شدن نخ در چرخ خیاطی قدیمی

 

خرید چرخ خیاطی

 

روغن کاری نکردن چرخ خیاطی

یکی از دلایل اصلی پاره شدن نخ در چرخ خیاطی این است که دستگاه به موقع روغن کاری نمی شود. لازم است بدانید که چرخ خیاطی بعد از مدت زمانی که برایتان کار می کند، نیاز دارد تا روغن کاری شود و به خوبی روند دوختش را ادامه بدهد. در نتیجه خیلی مهم است که دستگاه را به موقع روغن کار کنید تا با مشکلاتی مانند پیچیدن نخ به دور ماسوره یا ماکو و پاره شدن نخ مواجه نشود.

 

روغن کاری نکردن چرخ خیاطی

 

نخ کشی اشتباه دستگاه

علت دوم پاره شدن نخ چرخ خیاطی، این است که نخ کشی دستگاه به صورت صحیح انجام نشده است. دقت کنید که نخ کشی اشتباه سبب می شود تا هنگام کار کردن با دستگاه، نخ روی حالت های خاصی پاره شود. در کل نخ کشی در چرخ های خیاطی شبیه به یکدیگر هستند و شاید کمی با یکدیگر متفاوت باشند؛ بنابراین برای درست نخ کردن چرخ خیاطی، بهتر است که دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه کنید تا با نحوه صحیح کار و نخ کشی آشنا شوید. در صورتی که بر انجام این کار و یادگیری آن تسلط داشته باشید، به خوبی می توانید از پاره شدن نخ در حین کار کردن و گرفتن وقت تان جلوگیری به عمل آورید.

 

استفاده از سوزن های غیر استاندارد برای چرخ خیاطی

در صورتی که سوزن های مورد استفاده شما غیر استاندارد و بی کیفیت باشند، خیلی راحت امکان پاره شدن نخ خیاطی وجود دارد. در نتیجه این امر می تواند، علتی قاطع برای پاره شدن نخ در چرخ خیاطی باشد. سوزن های مختلفی با قیمت ها و شماره های متفاوتی در بازار موجود هستند و شما حتماً باید در هنگام خرید به مارک سوزن، شماره و کیفیت آن ها نگاهی ویژه داشته باشید. در کل می توان بیان کرد که سوزهای استاندارد براق تر و گران قیمت تر از سوزن های معمولی هستند.

 

استفاده از سوزن های غیر استاندارد برای چرخ خیاطی

 

میزان سفتی ماکو در چرخ خیاطی

سفت شدن بیش از حد پیچ ماکو علتی دیگر برای پاره شدن نخ در چرخ خیاطی می باشد. سفتی ماکو در دستگاه موجب می گردد تا نخ در زیر پارچه جمع شود و به نخ فشار مضاعف بیاورد و کم کم باعث پاره شدن نخ می شود. شما با شل کردن پیچ ماکو، خیلی راحت می توانید رفع مشکل کنید و به راحتی روند خیاطی کردن تان را در پیش بگیرید.

 

میزان سفتی ماکو در چرخ خیاطی

 

تنظیم نبودن درجه های چرخ خیاطی

قبل از اینکه شروع به کار خیاطی کردن کنید، باید حتماً از تنظیم بودن درجه های دستگاه برای نوع دوخت اطمینان حاصل کنید. این دلیل بیشتر در چرخ های مکانیکی صدق می کند، چون که چرخ های مکانیکی یا الکترونیکی تا حد ممکن کشش داخل دستگاه را به طور اتوماتیک تنظیم می کنند.

 

تنظیم نبودن درجه های چرخ خیاطی

 

استفاده از نخ های بی کیفیت و پوسیده

وقتی که با بررسی کردن تمامی نکات بالا در مطالب فوق، دریافتید که پاره شدن نخ به هیچ یک از این موارد مربوط نمی باشد. شاید استفاده کردن از نخ های بی کیفیت و پوسیده علتی برای بروز این رخداد باشد؛ بنابراین شما باید نخ های با کیفیت و مرغوب را در بازار خریداری کنید و با آسوده خاطر بودن از آن ها استفاده نمایید. گفتنی است که نخ هایی که چند سال از تاریخ مصرف آن ها می گذرد و یا زیر نور آفتاب بوده اند، کیفیت خود را به طور کامل از دست می دهند. در نتیجه استفاده کردن از چنین نخ هایی باعث پاره شدن مرتب در حین کار کردن می گردد.

 

استفاده از نخ های بی کیفیت و پوسیده

 

عدم سرویس کردن چرخ خیاطی

آیا می دانستید که چرخ خیاطی نیز مانند اکثریت لوازم خانگی برقی نیاز به سرویس کردن دارد؟ باید بدانید که به همان میزان که شما از دستگاه خود کار می کشید، باید آن را در فواصل کوتاهی سرویس کنید. منظور از سرویس دهی چرخ خیاطی این است که شما به بررسی تخصصی قطعات چرخ خیاطی، روغن کاری دستگاه، تعمیر یا تعویض قطعات مختلف، سفت کردن و یا شل کردن پیچ ها و ... بپردازید. در صورتی که خودتان در این خصوص آگاهی ندارید، بهتر است که کار سرویس کردن چرخ خیاطی تان را به تعمیرکار متخصص بسپارید؛ بنابراین شما باید حتماً هر شش ماه یا یک سال، یک بار چرخ خیاطی تان را سرویس کنید. سرویس کردن چرخ خیاطی سبب می شود تا دستگاه از نظر فنی و تمیز بودن بهبود پیدا کند و کار خیاطی کردن را روان و راحت نماید.

 

عدم سرویس کردن چرخ خیاطی

 

اشتباه جا انداختن ماکو در چرخ خیاطی

اشتباه جا انداختن ماکو، یکی دیگر از دلایل برای پاره شدن نخ چرخ خیاطی می باشد. شما باید حتماً ماکو را به درستی سر جای خود قرار بدهید و بعد شروع به کار کنید. اشتباه جا انداختن ماکو باعث می شود تا علاوه بر پاره شدن نخ، سوزن دستگاه نیز شکسته شود. دقت کنید که برای اینکه ماکو به درستی محل خودش قرار بگیرد، باید ماسوره را هم پر از نخ نکنید.

 

عدم تمیزکاری چرخ خیاطی

عدم تمیزکاری دستگاه سبب می شود تا اصطحکاک قطعات افزایش پیدا کند و در نهایت نخ چرخ خیاطی پاره شود. دلیل این امر نیز گیر کردن پرزها و رشته های نخ به داخل قطعات چرخ خیاطی می باشد. در کل تمیزکاری زود به زود و روغن کاری به موقع دستگاه، سبب می شود تا کمتر نخ پاره شود و چرخ خیاطی حرکتی روان داشته باشد.

 

عدم تمیزکاری چرخ خیاطی

 

استفاده کردن از قرقره های نخ ناسالم

از دیگر علت های پاره شدن نخ چرخ خیاطی، استفاده کردن از قرقره های ناسالم می باشد. نامرغوب بودن قرقره ها شیارهایی را بر روی خود ایجاد می کنند که این شیارها در هنگام استفاده کردن از قرقره گیر به دستگاه می کنند و در نهایت نخ قرقره پاره می شود؛ بنابراین شما باید هنگام خرید قرقره کاملاً هوشیار باشید و آن را بررسی کنید تا ببینید که قرقره رشته رشته نشده است و از تاریخ تولید آن زمان زیاد نمی گذرد. با رعایت چنین موارد شما می توانید، قرقره ای با کیفیت و مرغوب را برای خیاطی کردن خود برگزینید.

 

استفاده کردن از قرقره های نخ ناسالم

 

علت پاره شدن نخ در چرخ خیاطی قدیمی

قابل توجه کسانی که از چرخ خیاطی قدیمی استفاده می کنند، چنین افرادی باید بدانند که دلایل بالا نیز می توانند در خصوص پاره شدن نخ در چرخ خیاطی های قدیمی صدق کنند و باعث بروز این مشکل شوند. چرخ خیاطی قدیمی به دلیلی اصطحکاک بالایی که دارند، بیشتر از چرخ های پیشرفته و امروزی نخ پاره می کنند؛ بنابراین در چرخ های خیاطی قدیمی عدم سرویس دهی، عدم روغن کاری و عدم تمیز کردن چرخ خیاطی، دلایل رایج تری برای پاره شدن نخ هستند. اگر چرخ خیاطی قدیمی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که این سه فرایند را به موقع انجام دهید و احتمال پاره شدن نخ دستگاه را به حداقل برسانید.

 

علت پاره شدن نخ در چرخ خیاطی قدیمی

 

کلام آخر

ما در این مقاله 10 علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی را همراه با راه حل های آن ها را بازگو کردیم. به همین راحتی شما می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید و از خیاطی کردن خود لذت ببرید. اگر به دقت مقاله علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی و مورد های مشابه را مطالعه کنید، درمی یابید که هر مشکلی تنها با کمی دقت و تمرکز، بدون داشتن هیچ گونه استرسی قابل حل کردن است. پس اگر می خواهید خودتان از پسِ رفع هر مشکلی بربیایید، بهتر است که خواندن و مطالعه کردن تان را تقویت کنید. امید است که مقاله فوق بتواند، راهنمایی ها و دانستنی های لازم را در خصوص علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی در اختیار شما عزیزان قرار بدهد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا