مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر

تمامی متن مقاله نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.13 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۳/۱ یکشنبه
نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر
چکیده این مقاله : برفک زدن از مشکلات اساسی یخچال می باشد که می تواند باعث کاهش کارایی یخچال، میزان مصرف انرژی شود بنابراین با ما همراه باشید تا با نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزرآشنا شوید.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 395 بازدید

یخچال فریزر جزء یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی می باشد که توجه و نگهداری کردن از این دستگاه بسیار مهم و با ارزش است. دلایل بسیار ساده ای از جانب شما و یا محیط اطراف می تواند، سبب برفک زدن یخچال فریزر شما شود؛ بنابراین برفک زدن این دستگاه، می تواند مشکلی رایج در هر یخچال فریزی باشد. برفک زدن یخچال می تواند دستگاه را با مشکلاتی مانند کاهش کارایی یخچال، میزان مصرف انرژی و برق مواجه سازد. لذا شما باید در صورت مشاهده هرگونه برفکی در یخچال، اقدام به پاک کردن آن نمایید؛ اما این کار چگونه و از چه راه هایی صورت می پذیرد؟ نگران این قضیه نباشید، چرا که ما می خواهیم در این مقاله، نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر را مورد بررسی قرار بدهیم.

 

نحوه پاک کردن برفک یخچال

 

آیا می دانستید که یخچال ها چگونه دچار برفک می شوند؟

لازم است بدانید که با باز شدن درب یخچال و وارد شدن هوای گرم محیط و منزل شما که با مقداری رطوبت همراه است به داخل دستگاه، رطوبت به دیواره های یخچال می چسبد و همین عامل سبب پیدایش برفک ها درون یخچال می شود. علاوه بر این ها با قرار دادن غذاهای گرم و سبزیجات و میوه های آب دار، رطوبت آن ها داخل یخچال جمع می شود و تشکیل برفک می دهد.

 

آیا می دانستید که یخچال ها چگونه دچار برفک می شوند

 

برفک زدن در یخچال های قدیمی

برفک زدن در یخچال های قدیمی امری رایج است. چون که این دستگاه ها مجهز به سیستم های برفک زدا نیستند. در یخچال های قدیمی برفک زدن کاملاً طبیعی است، اما اگر این برفک ها برای مدت طولانی ادامه داشتند و از بین نرفتند، به احتمال خیلی زیاد برای دستگاه شما مشکلاتی مانند خرابی ترموستات، آسیب دیدن لاستیک درب یخچال، ایراد از موتور و ... پیش آمده باشد. تحت چنین پیشامدی شما باید حتماً از تعمیرکاران حرفه ای درخواست کمک نمایید.

 

برفک زدن در یخچال های قدیمی

 

یخچال های نوفراست و بدون برفک

همان طور که اشاره کردیم، نوفراست به معنی بدون برفک می باشد. در یخچال های بدون برفک یا نوفراست، برفکی داخل یخچال دیده نمی شود؛ اما باید گفت که این ویژگی، به معنای این نیست که اصلاً یخچال برفک به خود نمی گیرد. در مدل یخچال فریزرهای نوفراست، رادیاتورهای خنک کننده یا همان کویل اواپراتور توسط روکش پوشانده شده اند که قابل دیدن نیستند. در صورتی که یخچال های نوفراست دچار برفک شوند، در داخل فریزر یعنی قسمت اواپراتور قابل مشاهده کردن می باشد. برفک زدن در این یخچال ها باعث گرم شدن یخچال به مرور زمان می شود. در صورتی که در یخچال خود چنین مشکلی را مشاهده کردید، باید قطعاتی مانند ترمودیسک، هیتر المنت، برد الکترونیکی و لاستیک دور درب دستگاه چک شود. فراموش نکنید که قطعات فنی دستگاه باید حتماً توسط تعمیرکاران متخصص عیب یابی شوند.

 

خرید یخچال فریزر

 

نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر

  1. خاموش کردن یخچال
  2. صبر کنید تا یخ ها آب شوند
  3. استفاده کردن از فن
  4. استفاده کردن از وسایل مرطوب و خشک
  5. استفاده کردن از سشوار
  6. کاسه آب گرم
  7. از پارچه داغ آغشته به الکل استفاده کنید
  8. یخ های داخل فریزر را بردارید
  9. تمیز کردن فریز بعد از برفک زدایی

 

نحوه پاک کردن برفک یخچال

 

خاموش کردن یخچال

در مرحله اول نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر، باید حتماً دو شاخه دستگاه را از پریز برق بکشید تا یخچال شما خاموش شود. در مرحله بعد تمامی کشوها و قفسه های دستگاه را بیرون بیاورید و آن ها را به خوبی شستشو دهید. انجام دادن این روش آغازی است، برای شروع تمامی مراحل ذکر شده در ادامه مقاله.

 

صبر کنید تا یخ ها آب شوند

یکی از روش های بسیار ساده و بدون دردسر برای پاک کردن برفک یخچال فریزر، این است که شما منتظر باشید تا یخ ها یا همان برفک ها آب شوند. این روش یکی از بهترین گزینه های ممکن است که می تواند بدون هیچ گونه آسیبی به یخچال شما، برفک ها را از بین ببرد. برای انجام این کار کافیه تا دو شاخه را از پریز بکشید و چند ساعت صبر کنید تا یخ ها شروع به آب شدن کنند. سپس با استفاده از یک حوله یا پارچه، یخ آب شده را جمع کنید.

 

صبر کنید تا یخ ها آب شوند

 

استفاده کردن از فن

نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر، به کمک فن نیز به خوبی انجام می شود. چرا که فن می تواند، به گرم شدن هوای فریزر کمک کند. دقت کنید زمانی که هوا در خانه به اندازه کافی گرم است، گرما سبب می شود تا یخ داخل یخچال فریزر، به خوبی ذوب گردد. درب فریزر را باز بگذارید و فن را خارج از دستگاه قرار بدهید تا یخ داخل آن آب شود. لازم است بدانید که انجام شدن این کار و آب شدن برفک ها، با توجه به ضخامتی که دارند می تواند متفاوت باشد.

 

استفاده کردن از وسایل مرطوب و خشک

از بالای یخچال شروع کنید و به آرامی با استفاده از یک دستمال روی تمامی سطوح حرکت کنید. در این روش بهتر است که از یک خشک کن فریزر استفاده کنید، زیرا زمان کمتری می گیرد و خطر ابتلا به برق گرفتگی را از بین می برد. زمانی که قطعات یخ شروع به آب شدن می کنند، آن ها را با استفاده از دستمال حتماً بلافاصله خشک کنید.

 

استفاده کردن از سشوار

استفاده کردن از سشوار نیز گزینه مناسبی برای پاک کردن برفک یخچال فریزر می باشد. هنگام استفاده کردن از سشوار شما باید روی یک منطقه مشخص تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که برفک ها توسط سشوار ذوب می شوند یا خیر. در مجموع سشوار با انتشار هوای گرم به راحتی می تواند، باعث ذوب شدن برفک ها شود. علاوه بر این ها زمانی که از سشوار استفاده می کنید، باید حتماً فاصله را رعایت کنید و اجازه ندهید تا سشوار بیش از حد به محل مورد نظر نزدیک شود. چون که گرمای زیاد، به احتمال زیاد باعث آسیب رساندن به دستگاه می شود. در نظر داشته باشید تا هنگام استفاده از گزینه حتماً زیر پایه یخچال یک حوله قرار بدهید تا یخ آب شده را جذب خود کند.

 

استفاده کردن از سشوار

 

کاسه آب گرم

یک روش سنتی و کاملاً مؤثر، در ذوب شدن برفک های داخل فریزر، قرار دادن ظرف های آب جوش در داخل دستگاه می باشد. با قرار دادن کاسه ای پر از آب داغ در داخل فریزر، به روند کار تمیز کردن برفک ها سرعت بخشیده می شود؛ زیرا بخار آب به ذوب شدن یخ ها کمک چشمگیری خواهد کرد. در این روش باید هر 5 دقیقه یک بار آب داخل کاسه را تعویض کنید. زمانی که در حال جایگزین کردن آب هستید، بهتر است که یخ آب شده را به کمک یک دستمال بردارید.  

 

یخچال فریزر ال جی C-J287SVUV

 

از پارچه داغ آغشته به الکل استفاده کنید

از دیگر روش پاک کردن برفک یخچال فریزر، این است که یک پارچه را داخل آب جوش قرار بدهید و روی آن الکل بریزید. سپس پارچه را روی یخ قرار بدهید تا ذوب شود. در این روش با قرار دادن پارچه بر روی برفک ها کوچک و نازک شروع کنید تا به خوبی پاک شوند.

 

یخ های داخل فریزر را بردارید

سعی کنید با استفاده از یک کفگیر پلاستیکی یا استیلی، به آرامی برفک ها را بکنید و از داخل یخچال بردارید. برداشتن یخ های داخل فریزر، به احتمال خیلی زیاد یک روش مطمئن، برای سرعت بخشیدن به فرایند ذوب شدن یخ ها می باشد.

 

یخ های داخل فریزر را بردارید

 

تمیز کردن فریز بعد از برفک زدایی

در مرحله آخر نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر، باید کل دستگاه را به خوبی تمیز کنید. بهترین راه برای انجام این کار، استفاده کردن از محلول آب و جوش شیرین می باشد. چون که این محلول علاوه بر تمیز نمودن فریزر، تمامی بوهای نامطبوع درون دستگاه را نیز از بین می برد. برای این کار فقط کافیه که یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب حل کنید. سپس دستمال و یا حوله ای را آغشته به این محلول نمایید و با آن دیواره ها، کف و درب فریزر را به خوبی تمیز نمایید. بعد از این کار فوراً داخل دستگاه را به طور کامل خشک کنید تا رطوبت موجود در فریزر باعث پیدایش دوباره برفک ها نشود.  

 

تمیز کردن فریز بعد از برفک زدایی

 

کلام آخر

چه خوبه که آدم در مورد هر چیزی اطلاعات و آگاهی های لازم رو در اختیار داشته باشه تا در مواقع لزوم از آن ها استفاده کند. هدف ما از نوشتن چنین مقاله هایی، افزوده کردن آگاهی های شما عزیزان می باشد. پس سعی کنید، مقالات ما را به خوبی دنبال کنید و تجربه های لازم در هر زمینه ای را به دست بیاورید. ما در این مقاله در مورد نحوه پاک کردن برفک یخچال فریزر مطالبی را ذکر کردیم. امیدواریم که شما بتوانید از مطالب فوق استفاده های لازم را به عمل آورید. از همراهی‌تان بی نهایت سپاسگزاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا