مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید مینی فرز

تمامی متن مقاله راهنمای جامع و کاربردی خرید مینی فرز را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.46 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع و کاربردی خرید مینی فرز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۹ پنج شنبه
راهنمای جامع و کاربردی خرید مینی فرز
چکیده این مقاله : در راهنمای خرید مینی فرز نکات مهمی همچون سرعت دستگاه، ارگونومی دستگاه، قدرت مینی فرز، منبع تغذیه، وزن، مارک مینی فرز، دسته و سیم آن را مورد بررسی قرار داده ایم.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 0 نظر
  • 313 بازدید

مینی فرزها ابزارهای چند کاره ای هستند که کاربردهای زیادی دارند. به طور معمول مینی فرزها یکی از ابزارهای برقی مورد نیاز برای هر خانه ای می باشند. از این رو خرید مینی فرز باید بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام شود. تفاوت مینی فرزها با فرزهای معمولی در سایز آن هاست. از جمله کاربردهای این ابزار چند کاره می توان به برش زدن، سمباده زنی، پولیش، تیز کردن و ترمیم اشاره کرد. اگر می خواهید در زمینه فعالیت خود و استفاده از مینی فرزها موفق باشید، باید حتما یکی از بهترین مینی فرزها را خریداری کنید. برای جلوگیری کردن از سردرگمی و ابهام درخصوص خرید مینی فرز، بهتر است که مقاله راهنمای خرید مینی فرز را با ما همراهی کنید.

 

راهنمای خرید مینی فرز

 

نکاتی که باید قبل از خرید مینی فرز بدانید، کدام ها هستند؟

  1. سرعت دستگاه را بسنجید
  2. ارگونومی دستگاه مینی فرز
  3. توجه کردن به قدرت مینی فرز
  4. سیم مینی فرز
  5. دقت کردن به نوع دسته مینی فرز
  6. داشتن دسته کمکی مینی فرز
  7. منبع تغذیه مینی فرز
  8. مجهز بودن دستگاه به استارت نرم
  9. قطر صفحه برش
  10. وزن مناسب مینی فرز
  11. قیمت مینی فرز
  12. بهترین مارک مینی فرز

 

نکاتی که باید قبل از خرید مینی فرز بدانید، کدام ها هستند

 

سرعت دستگاه را بسنجید

یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیر گذار در راهنمای خرید مینی فرز، توجه کردن به سرعت دستگاه می باشد. چرا که سرعت این ابزار با کیفیت برش و زمان برش رابطه مستقیمی دارد. دقت فرمایید که مینی فرزها باید دارای قابلیت تنظیم سرعت باشند تا به راحتی بتوان برای برش انواع فلزات، سنگ و ... از آن ها استفاده کرد. مینی فرزهایی که به قابلیت تنظیم سرعت مجهز شده اند، تحت عنوان مینی فرز دیمردار شناخته می شوند. این مینی فرزها در 6 حالت مختلف قابل تنظیم هستند و می توان از آن برای برش آهن، استیل، سنگ، ساب، سنباده کاری و ... استفاده کرد. سرعت چرخش صفحه در مینی فرزها از 5000 تا 12000 دور در دقیقه می باشد.

 

سرعت دستگاه را بسنجید

 

توجه کردن به قدرت مینی فرز

قدرت و سرعت چرخش دستگاه، رابطه مستقیمی با توان دستگاه دارند. از این رو هر چه وات دستگاه بالاتر باشد، قدرت و سرعت چرخش مینی فرز نیز بیشتر خواهد بود و در نهایت این امر، موجب برش سریع تر و راحت تر قطعه مورد نظر می شود. در مجموع توان مینی فرزها از 550 تا 1300 وات متغیر است. برای مصارف خانگی توانی معادل 500 الی 700 وات، نیمه صنعتی 700 الی 900 وات و صنعتی 900 وات به بالا کافی و مناسب است.

 

توجه کردن به قدرت مینی فرز

 

ارگونومی دستگاه مینی فرز

شما باید حتماً در راهنمای خرید مینی فرز، به این معیار مهم توجه کنید و ارگونومی دستگاه را به خوبی بسنجید. توجه کنید که هر ابزاری که شما خریداری می کنید، صرف نظر از اندازه آن، باید در دست شما راحت باشد تا شما در حین کار کردن با آن احساس خستگی نکنید. در صورتی که این آپشن مهم در هنگام خرید مینی فرز نادیده گرفته شود، شما خیلی زود از خرید خود پشیمان خواهید شد و هنگام برش و استفاده از دستگاه خیلی زود خسته می شوید. در کل شما باید به دنبال دستگاهی باشید که بتوانید بدون خستگی، مدت زمانی طولانی را با آن کار کنید.

 

ارگونومی دستگاه مینی فرز

 

سیم مینی فرز

سیم های مینی فرز باید از طول مناسبی برخوردار باشند تا در حین استفاده از دستگاه مجبور به عوض کردن پریزهای زیادی نباشید. همچنین طول سیم نباید به حدی بلند باشد که برای رفت و آمد کردن سایر افراد مشکل ساز باشد. در راهنمای خرید مینی فرز به این آپشن مهم دقت زیادی کنید. همچنین در نظر داشته باشید که سیم دستگاه باید دارای پوششی مناسب باشد. به طوری که هنگامی که سیم تحت فشار است، دچار آسیب و قطعی نشود.

 

سیم مینی فرز

 

دقت کردن به نوع دسته مینی فرز

دسته مینی فرزها به دو مدل دسته بلند و دسته کوتاه تقسیم بندی می شود. لازم است بدانید که مینی فرزهایی با دسته کوتاه، توانایی کار کردن در شرایط مختلف را فراهم می کنند و شما می توانید در موقعیت های مختلف و جاهایی که امکان ورود را ندارند، از مینی فرزهای دسته کوتاه استفاده کنید. در خصوص مینی فرزهای دسته بلند نیز باید گفت که این مدل از دستگاه از محبوبیت زیادی برخوردار است. در کل این نوع از دستگاه نیاز به تسلط و کنترل بیشتری در حین کار کردن دارد. لذا خریداری کردن آن برای هر کاربری مناسب و ایده ال نمی باشد. در راهنمای خرید این محصول کاربردی، برای کارهای خانگی و نیمه صنعتی، مینی فرزهای دسته کوتاه توصیه می شود.

 

دقت کردن به نوع دسته مینی فرز

 

داشتن دسته کمکی مینی فرز

از دیگر معیارهای مهم در راهنمای خرید مینی فرز، مجهز بودن دستگاه به دسته کمکی می باشد. دسته کمکی که بر روی مینی فرز تعبیه شده است، سبب می شود تا در هنگام کار کردن با این دستگاه، کاربر از تسلط بیشتری برخوردار باشد. دسته های کمکی مینی فرز در دو نوع معمولی و ضد لرزش موجود هستند. نوع ضد لرزش دستگاه، موجب می شود تا در حین کار کردن با مینی فرز، لرزش کمتری به دست کاربر منتقل شود. همچنین برخی از مینی فرزها امکان نصب دسته در دو سمت دستگاه را دارا می باشند. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی بتواند از هر دو دست خود در هنگام کار با مینی فرز بهره ببرد.

 

داشتن دسته کمکی مینی فرز

 

منبع تغذیه مینی فرز

منبع انرژی این دستگاه می تواند از طریق هوای فشرده، برق و باطری شارژی باشد. هر یک از این منابع برای خود دارای نقاط ضعف و قوتی هستند که انتخاب نادرست آن ها، می تواند از بهبود عملکرد در کار جلوگیری کند. در واقع مینی فرزهای برقی، پر مصرف ترین، پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع این دستگاه می باشند.

 

منبع تغذیه مینی فرز

 

مینی فرز برقی

معایب: صدای بلند، نیاز به برق و ...

مزایا: قیمت مناسب، کارایی بالا و ...

مینی فرز شارژی

معایب: قیمت بسیار بالا، اتمام انرژی و ...

مزایا: صدای کم، قابلیت حمل و ...

 

خرید مینی فرز ماکیتا

 

مینی فرز بادی

معایب: نیاز به مخزن باد، قیمت نسبتاً بالا و ...

مزایا: صدای کم، استهلاک و خرابی بسیار پایین و ...

 

مجهز بودن دستگاه به استارت نرم

قابلیت استارت نرم در مینی فرز، از دیگر فاکتورهای مهم در راهنمای خرید مینی فرز می باشد. برخی از مینی فرزها از تکنولوژی Soft Start یا همان استارت نرم بهره می برند. این ویژگی باعث می شود تا در زمان فشار دادن کلید پاور، سرعت دستگاه به آرامی زیاد شود و به دستگاه شوک وارد نشود. باید گفت مینی فرزهایی که مجهز به این تکنولوژی هستند، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

 

مجهز بودن دستگاه به استارت نرم

 

قطر صفحه برش

هر چند قطر دیسک برش یا اندازه دیسک بیشتر باشد، باید قطر موتور مینی فرز نیز بیشتر باشد؛ اما بدانید که لازم نیست، بزرگ ترین درایو را انتخاب کنید. مهم انتخاب کردن صفحه ای است که برای کار شما مناسب باشد. دقت کنید در مواقعی که جزئیات کوچک هستند و به مراقبت زیادی نیاز است، باید از دیسک کوچکی استفاده نمایید.

 

وزن مناسب مینی فرز

در راهنمای خرید مینی فرز، وزن دستگاه باید به نحوی باشد که در طولانی مدت باعث خستگی و فشار کاربر نشود. همچنین سلامتی کاربر را به خطر نیندازد. پس به این مورد مهم حتماً نگاهی ویژه داشته باشید.

 

وزن مناسب مینی فرز

 

قیمت مینی فرز

از عوامل تأثیر گذار بر قیمت متفاوت این دستگاه، می تواند عواملی مانند شکل ظاهری مینی فرز، قابلیت های دستگاه، برند، جنس بدنه و قطعات و ... باشد. از این رو شما باید با توجه به انتظار خود از دستگاه و کارکردهای مینی فرز، برای این محصول میزان هزینه ای در نظر بگیرید و سپس یکی از بهترین ها را برای خودتان خریداری نمایید.

 

بهترین مارک مینی فرز

شاید سؤال اکثریت خریداران در راهنمای خرید مینی فرز، این باشد که مینی فرز را از کدام برند خریداری کنیم. لذا ما در پاسخ به سؤال شما عزیزان به معرفی چند برند معتبر و با کیفیت مینی فرز می پردازیم. برندهایی چون: بوش، ماکیتا، ادون، رونیکس، توسن، متابو و دیوالت از بهترین برندهای مینی فرز موجود در بازار به شمار می آیند.

 

بهترین مارک مینی فرز

 

رعایت نکات ایمنی در هنگام کار کردن با مینی فرز به ترتیب زیر می باشد.

  • یکی از نکات فوق العاده مهم و ایمنی این است که قبل از کار با دستگاه مینی فرز حتماً دفترچه آن را به خوبی مطالعه کنید.
  • در هنگام کار کردن با این دستگاه، از دیسک مناسب استفاده کنید. چرا که هر دیسکی (سنگ برش) برای کار مشخصی طراحی شده است.
  • از قرار گرفتن دیسک بر روی دستگاه فرز حتماً مطمئن شوید، سپس اقدام به روشن کردن دستگاه نمایید.
  • هنگام عوض کردن دیسک مینی فرز، حتماً باید دستگاه را از برق کشیده باشید.
  • قبل از تمیز کردن، تنظیم کردن، تغییر دیسک، تعمیر دستگاه و ... حتماً باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه مینی فرز، هیچ تماسی با منبع تغذیه ندارد.
  • هنگام کار کردن با این دستگاه حتماً از عینک، لباس مخصوص، دستکش، کلاه، شیلد محافظ صورت و ... استفاده کنید. تا از بدن و صورت خود در برابر بروز هرگونه حادثه ای جلوگیری به عمل آورید.
  • از دیگر نکات خطر ساز در هنگام کار کردن با مینی فرز، قلاب کردن صفحه فرز درون قطعه کار است که باعث برگشتن فرز به سمت کاربر می شود و ضربه شدیدی را به او وارد می کند. از این رو بهتر است که وضعیت قطعه کار و اتصال آن با صفحه فرز به صورت مداوم چک شود.

 

رعایت نکات ایمنی در هنگام کار کردن با مینی فرز

 

نتیجه گیری مقاله راهنمای خرید مینی فرز

مقاله ما با بیان کردن نکات و معیارهای مهم در خصوص خرید مینی فرز و رعایت نکات ایمنی این دستگاه در حین استفاده کردن، به اتمام رسید. امیدواریم که مطالب فوق بتوانند در خریدی موفق و ایده آل کارساز باشند و مینی فرزی مناسب و کارایی را نصیب تان گردانند. سعی کنید تمامی نکات بیان شده در مقاله راهنمای خرید مینی فرز را برای چند بار هم که شده مطالعه کنید تا به خوبی از همه کلیات و جزئیات خرید این محصول باخبر شوید. باز هم ممنون که در مقاله ای دیگر یار و همراه ما بودید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا