مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلایل آب دادن چای ساز

تمامی متن مقاله دلایل آب دادن چای ساز و نکات مهم در خصوص مراقبت از آن را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.2 MB دانلود پی دی اف - 877.04 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل آب دادن چای ساز و نکات مهم در خصوص مراقبت از آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۸ چهارشنبه
دلایل آب دادن چای ساز و نکات مهم در خصوص مراقبت از آن
چکیده این مقاله : ازشایع ترین و مهم ترین ایراداتی که برای یک چای ساز می تواند ایجاد شود، آب دادن کتری چای ساز می باشد، بنابراین با ما همراه باشید تا با دلایل آب دادن چای ساز و راه حل های آن آشنا شوید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 220 بازدید

اینکه چرا چای ساز آب می دهد، می تواند بنا به چه دلایلی باشد و مشکل کار از کجای دستگاه سرچشمه می گیرد؟ رسیدن به پاسخ این سوال بسیار راحت است و شما می توانید، با دنبال کردن مطالب ما به خوبی پی به جواب سؤال خود ببرید. امروز افراد زیادی دستگاه چای ساز را جایگزین سماورهای بزرگ کرده اند و از استفاده کردن چنین دستگاهی بی نهایت رضایتمندند. پس بروز کوچک ترین مشکل برای چای ساز، می تواند باعث ناراحتی کاربر گردد. قبل از اینکه مبحث اصلی را شروع کنیم، به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتما در خرید دستگاه چای ساز یکی از بهترین ها را از هر لحاظی برای خود برگزینید. خوب حالا دلایل آب دادن چای ساز چیست؟

 

دلایل آب دادن چای ساز

 

دلایل نشت آب چای ساز

  1. خراب شدن ترموستات و برد الکتریکی چای ساز
  2. سوب گرفتن دستگاه چای ساز
  3. بی کیفیت بودن دستگاه
  4. استفاده کردن از چای ساز بدون توری
  5. بدون آب بودن کتری چای ساز

 

خرید چایی ساز فکر

 

خراب شدن ترموستات و برد الکتریکی چای ساز

سنسور تشخیص درجه حرارت در این دستگاه، ترموستات آن می باشد و برد وظیفه فرمان دادن وظایف سایر قطعات چای ساز را عهده دار می باشد؛ بنابراین خرابی ترموستات و برد الکتریکی در دستگاه چای ساز، باعث دیر قطع شدن جریان ورودی برق به المنت می گردد. همین امر موجب می شود تا مدت زمان جوشیدن آب و حرارت آن بالاتر رود. نتیجه کار باعث آسیب رساندن به بدنه کتری و آب بندی های دستگاه می شود و به مرور زمان کتری سوراخ می گردد و موجب آب دادن چای ساز می شود.

 

خراب شدن ترموستات و برد الکتریکی چای ساز

 

رسوب گرفتن دستگاه چای ساز

از دیگر دلایل آب دادن چای ساز، رسوب گرفتن دستگاه می باشد. حتماً می دانید با استفاده های مکرر و به مرور زمان، چای ساز دچار رسوباتی در کف و بدنه خواهد شد. این امر در طولانی مدت باعث خوردگی بدنه دستگاه می شود و حفره های کوچکی را در آن ایجاد می کند. لذا برای جلوگیری از چنین پیشامدی باید به صورت دوره ای نسبت به جرم گیری کردن چای ساز اقدام نمایید.

 

رسوب گرفتن دستگاه چای ساز

 

بی کیفیت بودن دستگاه

لازم است بدانید که بی کیفیت بودن چای ساز، می تواند به طور کامل با آب دادن چای ساز مرتبط باشد. چرا که در طراحی و ساخت چای سازهای بی کیفیت، از متریال پلاستیکی استفاده شده است. از این رو با استفاده کردن از چنین چای سازهایی، دستگاه در مدت زمان کوتاهی، عملکرد خود را از دست می دهد و بدنه پلاستیکی آن به مرور زمان به دلیل تماس مداوم با حرارت و بخار، آب بندی خود را از دست می دهد؛ بنابراین بهتر است که هنگام خرید این محصول چای سازهایی با جنس پیرکس و یا فلز را انتخاب کنید.

 

بی کیفیت بودن دستگاه

 

استفاده کردن از چای ساز بدون توری

نداشتن توری دستگاه، از دیگر علت آب دادن چای ساز می باشد و این امر سبب می گردد تا بخار جمع شده در کتری زودتر خارج شود و دمای دستگاه خیلی بالا نباشد. این مسئله باعث عدم قطع جریان برق ورودی توسط ترموستات می شود و در این هنگام آب بندی و عایق اطراف دستگاه از بین می رود و در آخر چای ساز با مشکل آب دادن روبرو می شود.

 

استفاده کردن از چای ساز بدون توری

 

بدون آب بودن کتری چای ساز

قبل از اینکه چای ساز را روشن کنید، حتماً از پر بودن یا خالی بودن دستگاه مطمئن شوید. چرا که بدون آب بودن کتری، می تواند یکی از دلایل آب دادن چای ساز باشد. در صورتی که چای ساز را بدون آب روشن کنید، حرارت تولید شده توسط المنت ها باعث آسیب زدن به بدنه چای ساز شده و این امر مشکل آب دادن را به همراه خواهد داشت.

 

بدون آب بودن کتری چای ساز

 

نکات مهم در خصوص مراقبت های صحیح از دستگاه چای ساز 

  • قبل از اینکه تصمیم خود را در خصوص خرید چایی ساز قطعی کنید و اقدام به خرید آن نمایید. باید حتماً در مورد برند چای ساز، کیفیت، جنس، نظرات کاربران و ... تحقیق کنید و در آخر یکی از انواع چای سازهای با کیفیت را برای خودتان خریداری کنید.
  • هرگز دستگاه را بدون آب روشن نکنید.
  • هنگام شستشوی کتری شیشه ای چای ساز، دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید که از اسفنج زبر استفاده نکنید تا روی آن هیچ گونه خط و خشی به وجود نیاید. چرا که هر گونه خط و خشی بر روی کتری شیشه ای، می تواند سبب نشتی آب از چای ساز گردد.
  • بهتر است که از اسفنج نرم برای شستن کتری دستگاه استفاده کنید.
  • هنگام تمیز کردن و رسوب زدایی کردن چای ساز، از اجسام تیز و برنده استفاده نکنید؛ زیرا این کار سبب آسیب رساندن به کف و یا بدنه کتری می شود.

 

نکات مهم در خصوص مراقبت های صحیح از دستگاه چای ساز 

 

کلام آخر مقاله دلایل آب دادن چای ساز

در این مقاله اصلی ترین دلایلی که می توانند باعث آب دادن چای ساز شوند، بررسی گردیده است. شاید دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که بتوانند علتی برای نشت کردن آب دستگاه باشند؛ اما باید گفت که این 5 دلیل از جمله دلایل شایع و رایج، برای بروز چنین پیشامدی یعنی آب دادن چای ساز می باشند. اگر به خوبی این مقاله را مطالعه کرده باشید، خیلی راحت می توانید از دستگاه خود نگهداری کنید و به حل کردن مشکل به وجود آمده بپردازید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا