مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلایل بوی بد آبمیوه گیری

تمامی متن مقاله دلایل بوی بد آب میوه گیری و رفع این مشکل را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.74 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل بوی بد آب میوه گیری و رفع این مشکل

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۷ سه شنبه
دلایل بوی بد آب میوه گیری و رفع این مشکل
چکیده این مقاله : بوی بد آبمیوه گیری یکی از مشکلاتی است که برای آبمیوه گیری رخ می دهد حال در این مطلب ما به بررسی اینکه چرا آبمیوه گیری بوی بد می دهد و نحوه رفع مشکل بوی بد آبمیوه گیری می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 691 بازدید

حتماً می دانید که نوشیدن آبمیوه های طبیعی، تازه و سالم در خانه و کنار افراد خانواده خود چه لذتی دارد و نوشیدن آبمیوه ها، می تواند چه فواید برای سلامتی شما دارد. خوشبختانه دستگاه آبمیوه گیری، به یکی از وسایل بسیار کاربردی در میان خانواده های ایرانی تبدیل شده است و تقریباً وجود این دستگاه در هر خانه ای به چشم می خورد. بعضی وقتا ممکن است که دستگاه بوی بدی از خود تولید کند و شما ندانید که این مشکل می تواند ناشی از چه چیزی باشد. از این رو نوشتن مقاله هایی در این خصوص جهت راهنمایی کردن شما عزیزان مؤثر می باشد. لذا علت بوی بد آبمیوه گیری در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ترفندهای رفع این مشکل نیز به خوبی بیان خواهد شد، پس با ما باشید.

 

علت بوی بد آبمیوه گیری

 

علت بوی بد آبمیوه گیری چیست؟

  1. داغ کردن موتور دستگاه آبمیوه گیری
  2. جمع شدن تفاله در داخل مخزن آبمیوه گیری
  3. نشت مایعات به قسمت داخلی دستگاه آبمیوه گیری
  4. جذب رطوبت هوا توسط دستگاه آبمیوه گیری

 

علت بوی بد آبمیوه گیری چیست

 

داغ کردن موتور دستگاه آبمیوه گیری

از جمله شایع ترین علت بوی بد آبمیوه گیری، می تواند از داغ شدن دستگاه سرچشمه بگیرد. هوشیار باشید در صورتی که آبمیوه گیری بویی شبیه به بوی سوختگی را ایجاد کند، امکان دارد موتور آن داغ کرده باشد و یا به قطعات داخلی آن فشار وارد شده باشد. در برخی شرایط نیز پر کردن بیش از حد مخزن آبمیوه گیری، به تیغه، موتور و بخش های داخلی دستگاه فشار زیادی وارد کرده و باعث داغ شدن آن می شود. تحت چنین شرایطی بهتر است که ابتدا دستگاه آبمیوه گیری را به مدت چند دقیقه خاموش کنید و سپس آن را روشن کنید و در هنگام کار کردن دستگاه، از پر کردن مخزن جلوگیری کنید. نکته مهمی که در این خصوص باید بدانید این است که شاید آبمیوه گیری با این راه حل خوب نشد و همچنان بوی بد را بیرون بدهد، در این صورت باید دانست که موتور دستگاه نیم سوز شده است. در صورتی که متوجه این حالت در دستگاه آبمیوه گیری خود شدید، به سرعت آن را خاموش کنید و اقدام به تعمیر و یا تعویض موتور توسط متخصص حرفه ای نمایید.

 

داغ کردن موتور دستگاه آبمیوه گیری

 

جمع شدن تفاله در داخل مخزن آبمیوه گیری

دلیل بوی نامطبوع در آبمیوه گیری، جمع شدن تفاله داخل مخزن دستگاه و عدم تخلیه آن می باشد. اولین کاری که در این شرایط باید انجام بدهید، این است که فوراً تفاله میوه ها را از داخل دستگاه خارج کنید. سپس تیغه ها و سایر قطعات آبمیوه گیری را پس از هر بار استفاده به خوبی بشویید. در شستن پارچ دستگاه نیز خیلی دقت کنید، چون که ممکن است تفاله میوه به اطراف و یا دهانه پارچ آبمیوه گیری چسبیده باشد.

 

جمع شدن تفاله در داخل مخزن آبمیوه گیری

 

نشت مایعات به قسمت داخلی دستگاه آبمیوه گیری

یکی دیگر از دلایل بوی بد آبمیوه گیری، این است که مایعات حاصل از آبمیوه، ممکن است به بخش های داخلی دستگاه وارد شوند. در چنین موقعیتی مایعات با موتور و سایر بخش های داخلی آبمیوه گیری تماس برقرار می کنند و ایجاد بویی نامطبوع می کنند. علاوه بر ایجاد بوی بد، در این حالت ممکن است که اتصال و خرابی جبران ناپذیری در آبمیوه گیری رخ بدهد.

 

نشت مایعات به قسمت داخلی دستگاه آبمیوه گیری

 

جذب رطوبت هوا توسط دستگاه آبمیوه گیری

در صورتی که آبمیوه گیری را در محیطی مرطوب نگهداری می کنید و یا محل زندگی شما دارای رطوبت زیاد است، این رطوبت می تواند به موتور دستگاه آسیب وارد کند. نتیجه این کار با روشن شدن دستگاه مشخص می شود که آبمیوه گیری پس از مدتی کارکرد بوی بدی را ایجاد می کند.

 

جذب رطوبت هوا توسط دستگاه آبمیوه گیری

 

برای از بین بردن بوی بد دستگاه آبمیوه گیری چه باید کرد؟

  • سعی کنید در هنگام استفاده کردن از آبمیوه گیری در حین گرفتن آب میوه ها به دستگاه اجازه استراحت کردن بدهید و به هیچ عنوان به صورت مداوم و مدت زمان طولانی از آبمیوه گیری استفاده نکنید.
  • بعد از هر بار استفاده کردن از آبمیوه گیری، قطعات جدا شونده را به خوبی شستشو دهید و با پارچه ای نرم و تمیز خشک کنید.
  • از تمیز کردن بدنه دستگاه با پارچه ای نم دار غافل نشوید.
  • در صورت وجود بوی سوختگی، خیلی سریع دو شاخه دستگاه آبمیوه گیری را از پریز برق بکشید.
  • به هیچ عنوان اجازه ندهید تا مایعات و آب با بدنه دستگاه تماس پیدا کنند؛ زیرا این اتفاق سبب ایجاد بوی بد سوختگی و در نهایت سوختن موتور می شود.
  • آبمیوه گیری را در محیط های مرطوب نگهداری نکنید و تا حد الامکان از یک پوشش مناسب برای حفاظت از دستگاه استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از داغ شدن موتور آبمیوه گیری و ایجاد بوی بد، از آوردن فشار زیاد به دستگاه خودداری کنید.
  • بعد از هر بار استفاده کردن از آبمیوه گیری با استفاده از فرچه های کوچک و مخصوص که معمولاً در لوازم جانبی دستگاه نیز موجود است، اقدام به تمیز کردن قسمت های حساس دستگاه نمایید.
  • برخی از قطعات پلاستیکی دستگاه، شاید به مرور زمان تغییر رنگ بدهند و بوی بدی به خود بگیرند. از این رو شما می توانید برای رفع این مشکل، هر قطعه پلاستیکی قابل شستشو را در مخلوط آب و آبلیمو یا آب و سرکه قرار بدهید و اجازه بدهید تا قطعات، مدتی را در محلول به دست آمده باقی بمانند. بعد از گذشت چند مین، بخش های پلاستیکی را بیرون بیاورید، به خوبی بشویید، سپس خشک کنید و در جای خود قرار بدهید.

 

 

برای از بین بردن بوی بد دستگاه آبمیوه گیری چه باید کرد

 

خرید آبمیوه گیری

 

نتیجه گیری از مقاله علت بوی بد آبمیوه گیری

از آن جایی که عملکرد صحیح و کارکرد ایده آل دستگاه، ارتباط مستقیمی با تمیز نگه‌داشتن آبمیوه گیری دارد. هر یک از کاربران، باید تمامی موارد ذکر شده در مطالب فوق را در خصوص نگهداری از دستگاه آبمیوه گیری به عمل بیاورند تا با مشکل بوی بد در دستگاه مواجه نشوند. امیدواریم مقاله علت بوی بد آبمیوه گیری برای شما عزیزان مفید و سودمند واقع شده باشد و هر یک از شما به راحتی بتوانید، رفع مشکل کنید و آبمیوه گیری خود را از بروز هر گونه مشکلی در امان نگه دارید. ممنون از اینکه با ما بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا