مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلایل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

تمامی متن مقاله علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت چیست؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.58 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۵ یکشنبه
علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت چیست؟
چکیده این مقاله : جرقه زدن موتور چرخ گوشت، یکی از مشکلات رایجی است که در چرخ گوشت رخ می دهد. برای اینکه با علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت و راه حل های آن آشنا شوید این مطلب را به دقت مطالعه نمایید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 409 بازدید

چرخ گوشت یک ابزار کاربردی در هر آشپزخانه ای است؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که خراب شود و مشکلی در آن پیدا شود. پیدا کردن برخی از مشکلات برای چرخ گوشت به راحتی قابل حل و تعمیر است؛ اما با این وجود، کاربران باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا با آسیب های جدی مانند جرقه به چرخ گوشت آسیب نرسانند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا دلایل جرقه زدن موتور چرخ گوشت را مورد بررسی قرار دهیم و با آشنا شدن چند نکات ساده از چنین آسیبی به چرخ گوشت خود جلوگیری کنید.

هنگام خرید چرخ گوشت همیشه سعی بر آن است که بهترین وسیله را خریداری نمایید اما این به تنهایی نمی تواند مفید باشد باید علاوه بر خریدی مطمعن طریقه ی نگهداری و استفاده ی صحیح از آن را یاد بگیرید.

 

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت

 

نکات مهم برای از بین بردن جرقه موتور چرخ گوشت

گاهی اوقات ممکن است سعی کنید چرخ گوشت خود را روشن کنید و موتور جرقه بزند. برای عیب یابی و احتراق موتور چرخ گوشت، باید قطعات و اجزای مختلف را به دقت بررسی کنید. در مواقعی که فرصت مراجعه به تعمیرکار را ندارید، در ادامه به شما می گوییم که در چنین شرایطی که با مشکلات جزئی در دستگاه مواجه شده اید، چگونه در کمترین زمان مشکل دستگاه خود را حل کنید.  اگر با استفاده از این راه حل ها نتوانسته اید مشکل دستگاه خود را حل کنید، بهتر است از تکنسین متخصص کمک بگیرید. ابتدا سعی کنید در این شرایط گیج نشوید و با استفاده از این نکات دلیل روشن شدن موتور چرخ گوشت خود را بیابید و سعی کنید آن را برطرف کنید:

  • دستگاه چرخ گوشت را خاموش کنید و سپس آن را از برق بکشید.
  • قاب اصلی و بدنه چرخ گوشت را با پیچ گوشتی باز کنید تا قسمت های داخلی آن را ببینید.
  • تمام اتصالات دستگاه را به دقت بررسی کنید و اگر قسمتی از موتور دستگاه اتصال دارد، علت آن را پیدا کرده و آن قطعه را تعویض کنید.

همیشه باید به این نکته توجه کنید که قبل از استفاده از چرخ گوشت، گوشت را حتماً تمیز کرده و عصاره و استخوان آن را جدا کنید و قبل از چرخ کردن، مدتی در یخچال یا فریزر قرار دهید؛ زیرا این استخوان ها می توانند بین قسمت های چرخ گوشت گیر کرده و عملکرد آن را با مشکل مواجه کنند.

 

نکات مهم برای از بین بردن جرقه موتور چرخ گوشت

 

چند علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت 

حال در این قسمت چند علت مهم که باعث جرقه زدن موتور چرخ گوشت می شود را بیان می کنیم.

 

چرخ کردن مواد آبدار با چرخ گوشت ممنوع است

واضح است که چرخ گوشت برای چرخ کردن مواد گوشتی ساخته شده است؛ بنابراین توصیه می شود برای چرخ کردن غذاهای آبدار مانند پیاز، سبزیجات و غیره از چرخ گوشت استفاده نکنید زیرا باعث جرقه زدن موتور چرخ گوشت می شود. از آنجایی که این مواد هنگام آسیاب کردن آب زیادی تولید می کنند، احتمال نفوذ آب آنها به داخل موتور چرخ گوشت بسیار زیاد است. در نتیجه آب به داخل دستگاه نفوذ می کند و موتور چرخ گوشت را مشتعل می کند. همچنین ممکن است آب به داخل موتور نفوذ کند و به قطعاتی مانند کلکتور، کموتاتور و اضافه بار آسیب برساند. در نتیجه تعمیر یا تعویض این قطعات هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت؛ بنابراین با رعایت همین نکته ساده مراقب چرخ گوشت خود باشید.

 

چرخ کردن مواد آبدار با چرخ گوشت ممنوع است

 

وجود رطوبت زیاد در دستگاه باعث احتراق موتور چرخ گوشت می شود

بسیاری از افراد هنگام استفاده از چرخ گوشت برای چرخ کردن گوشت، ممکن است مواد دیگری مانند پیاز را با گوشت چرخ کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، آسیاب کردن مواد آبدار مانند پیاز، سیب زمینی، سبزیجات و غیره می تواند باعث جرقه زدن موتور چرخ گوشت شود. زیرا با آسیاب این مواد در دستگاه ممکن است رطوبت زیادی ایجاد شود و به مرور زمان این رطوبت به قسمت های داخلی دستگاه و موتور آن نفوذ کند. این کار باعث آسیب جدی به چرخ گوشت می شود و موتور در حین کار جرقه می زند.

 

وجود رطوبت زیاد در دستگاه باعث احتراق موتور چرخ گوشت می شود

 

خرابی قسمت اورلود چرخ گوشت دلیل دیگری برای احتراق موتور چرخ گوشت است

اورلود قطعه ای در چرخ گوشت است که وظیفه آن محافظت از مدارهای دستگاه است. اورلود شامل یک صفحه فلزی حساس، یک قاب مخصوص، صفحات اتصال حساس و یک عنصر است. هنگامی که برق از این قسمت عبور می کند، عنصر شروع به تولید گرما می کند. در صورت افزایش منبع تغذیه و حرارت دستگاه، این قطعه آسیب می بیند. از دیگر دلایل خرابی قطعه اضافه بار، کار مداوم دستگاه و استفاده نادرست از آن است. هر یک از موارد فوق می تواند باعث جرقه زدن موتور چرخ گوشت شود. اگر مشکوک به آسیب شدید این قطعه هستید می توانید با استفاده از اهم متر اورلود را تست کنید و اگر مطمئن هستید که این قطعه آسیب دیده است آن را تعویض کنید.

 

خرابی قسمت اورلود چرخ گوشت دلیل دیگری برای احتراق موتور چرخ گوشت است

 

 وجود اتصال در دستگاه باعث احتراق موتور چرخ گوشت می شود

مدار داخلی چرخ گوشت به طور کلی متشکل از اتصالات زیادی می باشد. وقتی دو شاخه چرخ گوشت را برای شروع کار با دستگاه به پریز برق وصل می کنید، برق از پریز به دو پریز و سپس به قسمت های دستگاه می رود. وجود تنها یک اتصال در مسیر برق در مدار دستگاه می تواند باعث جرقه زدن موتور چرخ گوشت شود. در این صورت متخصص باید اتصالات داخلی دستگاه را بررسی کند. توجه داشته باشید که هنگام بررسی اتصالات، حتماً دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید؛ زیرا ممکن است تصادف خطرناک تری رخ دهد.

 

 وجود اتصال در دستگاه باعث احتراق موتور چرخ گوشت می شود

 

 چرخش موتور چرخ گوشت وجود اصطکاک در دستگاه

ممکن است بین قطعات دستگاه اصطکاک به دلیل چرخ کردن گوشتی که تمیز نیست ایجاد شود. یکی دیگر از عوامل احتراق موتور چرخ گوشت، اصطکاک بین اجزای مکانیکی دستگاه است. برای جلوگیری از اصطکاک چرخ گوشت باید مواد گوشت را کاملاً بشویید و گوشت را به مدت نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید. تا کمی سفت تر و راحت تر آسیاب شود.

 

چرخ گوشت بوش مدل MFW68680

 

سایش کموتاتور باعث احتراق موتور چرخ گوشت می شود

کموتاتور در چرخ گوشت قطعه ای است که دارای تعدادی تیغه مسی مجزا می باشد. این قطعه همیشه با ذغال چرخ گوشت در تماس است و در صورت خراب شدن به دلیل اصطکاک بین زغال و کموتاتور چرخ گوشت کارکرد مناسب خود را از دست می دهد. در این صورت چرخ گوشت کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و در نتیجه منبع اصلی جرقه زدن موتور چرخ گوشت خواهد بود.

 

خرید چرخ گوشت فیلیپس

 

نکات مهم برای ماندگاری چرخ گوشت

  • برای چرخ کردن گوشت بهتر است گوشت را به قطعات کوچک برش دهید و با دقت بشویید
  • قبل از چرخ کردن گوشت، مدتی آن را در یخچال قرار دهید تا چربی کمتری جذب دستگاه شود.
  • با توجه به اینکه غذاهای آبدار مانند پیاز، سبزیجات و ... باعث ایجاد جرقه در چرخ گوشت می شود. سعی کنید هرگز این غذاها را در دستگاه قرار ندهید
  • از روشن نگه داشتن چرخ گوشت به طور مداوم خودداری کنید
  • هرگز چرخ گوشت را در حالت خالی روشن نکنید، این کار باعث افزایش دور موتور دستگاه و ایجاد حرارت و فرسودگی قطعات موتور چرخ گوشت می شود.
  • سعی کنید چرخ گوشت خود را هر دو تا سه ماه یکبار تیز کنید؛ زیرا تیزی تیغ باعث می شود فشار کمتری به چرخ گوشت وارد شود و مواد گوشتی به راحتی از دستگاه جدا شوند.
  • وقتی کار چرخ گوشت تمام شد، بهتر است تمام قسمت های قابل شستشو را به خوبی شسته و بقیه را با دستمال مرطوب تمیز کنید. سپس تمام قطعات را کاملاً در جای خود قرار دهید
  • اگر نمی توانید تشخیص دهید که مشکل دستگاه شما از کجاست، بهتر است کار تعمیر را به یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه بسپارید.

 

نکات مهم برای ماندگاری چرخ گوشت

 

سخن پایانی

با نوشتن مقاله ای در مورد علت جرقه موتور چرخ گوشت تا حد زیادی شما را با دلایلی که ممکن است باعث این مشکل شود آشنا کرده ایم. همچنین امکان عیب یابی چرخ گوشت را برای شما فراهم کرده ایم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا