مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله علت بخار نکردن اتوپرس و ترفندهای رفع آن را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.06 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت بخار نکردن اتوپرس و ترفندهای رفع آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۴ شنبه
علت بخار نکردن اتوپرس و ترفندهای رفع آن
چکیده این مقاله : در این مقاله قصد داریم 9 علت بخار نکردن اتوپرس که در دستگاه اتو پرس رایج می باشند را با هم مرور کرده و روش های حل آنها را نیز برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 374 بازدید

لباس های اتو کشیده و مرتب، تأثیر به سزایی در ظاهر و استایل هر فردی دارد. از این رو داشتن اتو در هر خانه ای جزء ضروریات به شمار می رود و حتماً باید افراد حاضر در خانه، یکی از این دستگاه های کاربردی را برای خوشتیپی خودشان داشته باشند. اتوپرس ها امروزه تقریباً در بیشتر خانه ها به چشم می خورند و جای اتوهای دیگر را گرفته اند. چرا که استفاده کردن از اتوپرس ها به راحتی میسر است و بهتر می تواند، عمل اتوکشی البسه ها را به انجام برساند. بحث اصلی ما در این مقاله، علت بخار نکردن اتوپرس و ترفندهای رفع آن می باشد و ما می خواهیم در این خصوص، بررسی های لازم را بیان کنیم. پس از همین جا تا آخر مقاله با ما بمانید و به اطلاعات و آگاهی های خود در این خصوص افزوده کنید.

 

علت بخار نکردن اتوپرس و ترفندهای رفع آن

 

علت بخار نکردن اتوپرس و ترفندهای رفع آن 

  1. نبودن آب کافی در مخزن دستگاه
  2. پایین بودن درجه حرارت و تنظیمات اشتباه اتوپرس
  3. ایراد یا خرابی برد الکتریکی اتوپرس
  4. عدم اتصال درست مخزن اتوپرس
  5. تمام شدن آب مخزن دستگاه
  6. استفاده کردن بیش از حد از اتوپرس
  7. عدم استفاده از اتوپرس به مدت طولانی
  8. نوسانات برقی
  9. بروز ایرادات فنی در اتوپرس

 

نبودن آب کافی در مخزن دستگاه

هرکسی که تنها یک بار از این دستگاه استفاده کرده باشد، می داند که اساس و پایه کار کردن با اتوپرس به کار بردن آب در مخزن اتوپرس می باشد. در صورتی که شما فراموش کنید، داخل مخزن آب بریزید و یا اینکه مخزن از آب کافی برخوردار نباشد، دستگاه یا اصلاً بخار نمی کند و یا اینکه بخار آن بسیار کمتر از حد معمول خواهد بود؛ بنابراین در وحله اول استفاده از اتوپرس، کاربر باید مخزن دستگاه را چک کند و به میزان کافی درون آن آب بریزد و تحت چنین شرایطی است که دیگر اتوپرس با مشکل بخار نکردن مواجه نمی شود.

 

نبودن آب کافی در مخزن دستگاه

 

پایین بودن درجه حرارت و تنظیمات اشتباه اتوپرس

از مهم ترین دلایلی که می تواند علت بخار نکردن اتوپرس باشد، پایین بودن درجه حرارت دستگاه و تنظیم نبودن آن می باشد. شما باید حتماً درجه حرارت اتوپرس را بر حسب نوع پارچه ای که می خواهید اتو بزنید، انتخاب کنید و از دمای مشخصی استفاده کنید. اگر حس کردید که اتو بخار نمی کنید، باید حتماً درجه حرارت آن را بررسی کنید و در صورت پایین بودن درجه دستگاه، فوراً دمای تنظیم شده را افزایش دهید. سپس چند دقیقه به اتوپرس زمان بدهید تا به خوبی بخار کند و بعد شروع به کار شوید.

 

پایین بودن درجه حرارت و تنظیمات اشتباه اتوپرس

 

ایراد یا خرابی برد الکتریکی اتوپرس

برد الکتریکی دستور و وظایف مختلف قسمت های اتوپرس را صادر می کند و کارکرد آن همانند مغز می باشد. در نتیجه هرگونه آسیب و خرابی در این قسمت، می تواند علت بخار نکردن اتوپرس باشد. تشخیص دادن اینکه شما بتوانید بفهمید که ایراد از برد است یا خیر، کار سختی است و بررسی این مشکل حتماً باید توسط تعمیرکار متخصص صورت بپذیرد.

 

ایراد یا خرابی برد الکتریکی اتوپرس

 

عدم اتصال درست مخزن اتوپرس

در صورتی که با این دستگاه کاربردی کار می کنید، باید حتماً طرز استفاده کردن از آن را نیز به خوبی بدانید. همچنین هر یک از کاربران اتو پرس، با نحوه درست جا زدن مخزن اتوپرس باید به خوبی آشنایی داشته باشند. چرا که یکی از عوامل بخار نکردن اتوپرس، همین عدم اتصال مناسب مخزن آب و فیلتر دستگاه می باشد. در صورت برخورد با بخار نکردن اتوپرس، بهتر است که فورا مخزن دستگاه را چک کنید و در صورت هرگونه اتصال نامناسب، سعی کنید آن را برطرف سازید و به خوبی سرجای خود قرار بدهید.

 

اتو پرس ژانومه مدل SP350

 

تمام شدن آب مخزن دستگاه

یکی دیگر از دلایل بخار نکردن اتوپرس، اتمام آب در مخزن دستگاه می باشد. برخی اوقات پیش می آید که با استفاده کردن زیاد از دستگاه، آب مخزن به اتمام می رسد و اتوپرس هیچ گونه بخاری از خود بیرون نخواهد داد. از این رو لازم است قبل از استفاده، حتماً مخزن اتوپرس را چک کنید. دقت کنید که کار کردن با اتوپرسی که مخزن آب آن خالی است، احتمال آسیب دیدن دستگاه را افزایش می دهد. چرا که اتوپرس با مخزن خالی باعث مسدود شدن پمپ هوا و آسیب دیدن آن خواهد شد. نکته ای که در این خصوص لازم و ضروری می باشد، این است که پر کردن آب مخزن اتوپرس، باید متناسب با نشانگر روی دستگاه باشد.

 

تمام شدن آب مخزن دستگاه

 

استفاده کردن بیش از حد از اتوپرس

اتوپرس نیز مانند هر دستگاه دیگری نیاز به استراحت کردن دارد و نباید به مدت طولانی و پشت سر هم از این دستگاه کار کشید. به طور معمول در هفته یک یا دو بار، کار کردن برای اتوپرس نرمال می باشد و این موضوع سبب افزایش طول عمر دستگاه و عملکرد هر چه بهتر آن خواهد شد. لازم است بدانید که استفاده بیش از حدِ اتوپرس، باعث می شود تا فیلتر آن زودتر از موعود نیاز به تعویض یا رسوب زدایی پیدا کند.

 

استفاده کردن بیش از حد از اتوپرس

 

عدم استفاده از اتوپرس به مدت طولانی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده بیش از حد می تواند علت بخار نکردن اتوپرس شود و این در حالی است که استفاده نکردن از این دستگاه، آن هم برای مدت زمان طولانی می تواند دلیلی دیگر برای بخار نکردن اتوپرس باشد. چون که اگر از این دستگاه به مدت زیادی استفاده نکرده باشید، امکان این را دارد که آب موجود در مخزن رسوب کرده باشد و مانع از بخار کردن دستگاه شود. تحت چنینی شرایطی باید حتماً عملیات رسوب زدایی را انجام دهید و سپس مجدداً از اتوپرس استفاده کنید. رسوب زدایی کردن اتوپرس به این نحو است، اگر بنا به هر دلیلی اتوپرس دچار رسوب شد، بهترین کار این است که به اندازه مساوی آب و سرکه را داخل مخزن دستگاه بریزید. سپس اتو را روشن کنید و به آن اجازه بخار کردن بدهید. بعد از اینکه اتو به اندازه کافی بخار کرد، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید تا محلول مورد نظر یک ساعت داخل مخزن بماند. بعد از گذشت تایم محلول را از مخزن اتوپرس بیرون بریزید و آن را با آب شستشو دهید.

 

عدم استفاده از اتوپرس به مدت طولانی

 

نوسانات برقی

حتماً می دانید که نوسانات برق، اکثراً برای لوازم برقی بسیار خطرناک است و ممکن است به قسمت های مختلف دستگاه آسیب برساند. یکی از این قسمت ها که ممکن است در اثر نوسانات برقی دچار مشکل شود، قسمت مربوط به تولید بخار اتوپرس می باشد. برای جلوگیری از بروز بخار نکردن دستگاه، بهتر است که اتوپرس را به وسیله محافظ به پریز برق وصل نمایید.

 

نوسانات برقی

 

بروز ایرادات فنی در اتوپرس

گاهی اوقات ممکن است که نقص های فنی علت بخار نکردن اتوپرس شوند. از جمله نقص های فنی می توان به گرفتگی لوله های رابط پمپ دستگاه اشاره کرد. در این مواقع اتوپرس نیاز به چکاب کامل دارد و بررسی قسمت های فنی آن، باید حتماً توسط تکسین ماهر شکل بگیرد. توصیه ما به شما این است که حتماً باز کردن اتوپرس و تعمیر بخش های فنی آن را به تعمیرکاران مخصوص بسپارید تا به دستگاه آسیب جدی وارد نشود.

 

جمع بندی کلی مقاله علت بخار نکردن اتوپرس و ترفندهای رفع آن

در این مقاله دلایل بروز بخار نکردن اتوپرس را همراه با ترفندهای رفع آن بیان کردیم و آن ها را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که در صورت بروز هر گونه مشکلی بعد از خرید اتو پرس خود از جمله بخارنکردن دستگاه، به خوبی از عهده عیب یابی کردن آن بربیایید و برطرف کردن کارهای سخت و فنی آن را به افراد متخصص بسپارید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا