مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت بوی سوختگی همزن برقی

تمامی متن مقاله علت بوی سوختگی همزن برقی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.39 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت بوی سوختگی همزن برقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۱ چهارشنبه
علت بوی سوختگی همزن برقی
چکیده این مقاله : همزن‌ برقی مانند سایر وسایل برقی دیگر ممکن است دچار خرابی و مشکل شود. یکی از این مشکلات بوی سوختگی دستگاه به هنگام استفاده می‌باشد که در این مطلب به آن و راه حل هایش می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1651 بازدید

همزن برقی وسیله ای کارآمد، جهت برطرف کردن برخی از نیازها در آشپزخانه می باشد و تقریباً می توان گفت که هر خانه ای یکی از این دستگاه های کاربردی را برای خود دارد. همزن برقی نیز مانند هر وسیله دیگر امکان دارد که دچار آسیب دیدن و خرابی شود. یکی از همین مشکلات که برای همزن برقی رخ می دهد، به مشام رسیدن بوی سوختگی دستگاه می باشد. از این رو هر یک از شما باید بدانید که هنگام وقوع چنین مشکلی، علت اصلی از کجا نشات می گیرد و می تواند چه دلایلی داشته باشد. در اکثریت مواقع بوی سوختگی دستگاه، نگرانی کاربر را در پی دارد و برخی از آن ها می مانند که با قرار گرفتن در چنین شرایطی باید چکار کنند. توجه کنید، زمانی که همزن برقی در حین استفاده کردن، بوی سوختگی در آن احساس شد، باید حتماً این مشکل را جدی بگیرید و به دنبال راه حل باشید. این بار قصد داریم به علت بوی سوختگی همزن برقی بپردازیم. پس با ما تا آخر مقاله بمانید.

 

علت بوی سوختگی همزن برقی

 

چه دلایلی می تواند، علت بوی سوختگی همزن برقی باشد؟

  • کثیف بودن همزن برقی
  • خرابی کوپلرهای همزن برقی
  • معیوب شدن براش های کربنی دستگاه
  • خرابی تیغه های همزن برقی
  • پارگی یا ترک خوردن واشر و حلقه های آب بندی

 

خرید همزن برقی

 

کثیف بودن همزن برقی

یکی از دلایلی که ممکن است باعث بوی سوختگی همزن برقی گردد، کثیف بودن دستگاه می باشد. چرا که برخی از افراد بعد از اتمام کار با همزن، دستگاه را تمیز نمی کنند و همین امر می تواند باعث ایجاد بوی سوختگی شود. تنها راه حل و چاره ای که در این خصوص دیده می شود، تمیز کردن دستگاه بعد از هر بار استفاده کردن می باشد. دقت کنید که برای تمیز کردن همزن برقی، باید تیغه ها و سایر قطعات جداشدنی و قابل شستشوی دستگاه را به خوبی بشویید و قسمت بدنه را با یک دستمال مرطوب، به خوبی پاک و تمیز کنید.

 

کثیف بودن همزن برقی

 

خرابی کوپلرهای همزن برقی

دومین علت بوی سوختگی همزن برقی می تواند خرابی کوپلرهای همزن برقی باشد. به محل اتصال میله های همزن برقی به بدنه دستگاه، کوپلر گفته می شود. در صورت خراب شدن این قطعه، بوی سوختگی در هنگام استفاده از همزن برقی به مشام می رسد. از این رو برای رفع این مشکل باید دستگاه را نزد تعمیرکاری ماهر ببرید تا کوپلرها را تعویض نماید.

 

خرابی کوپلرهای همزن برقی

 

معیوب شدن براش های کربنی دستگاه

خرابی براش های کربنی موتور همزن برقی، یکی دیگر از علت بوی سوختگی همزن برقی می باشد. در واقع براش های کربنی بین سیم و موتور در همزن برقی هستند و وظیفه انتقال برق به آرماتور و موتور همزن را عهده دار هستند. به مرور زمان در اثر استفاده زیاد این براش ها کهنه می شوند و از عهده وظیفه خود بر نمی آیند. تحت چنین شرایطی است که یا موتور همزن روشن نمی شود و یا اینکه بوی سوختگی از دستگاه خارج خواهد شد. بهترین راه برای حل مشکل پیش آمده، تعویض کردن براش ها نزد تعمیرکار متخصص می باشد.

 

همزن حرفه ای دلمونتی مدل DL 110

 

خرابی تیغه های همزن برقی

تیغه های همزن برقی، وظیفه خرد و مخلوط کردن مواد غذایی را بر عهده دارند. در اصل تیغه شامل خود تیغه ها، یاتاقان و صفحه آب بندی می باشد که هر کدام وظایف خاصی را بر دوش دارند. به عنوان مثال صفحه آب بندی در تیغه، از نفوذ مایعات به داخل موتور همزن برقی جلوگیری می کنند. چنان چه صفحات آب بندی دچار خرابی شود، مایعات خیلی راحت به موتور دستگاه نفوذ کرده و موجب تولید بوی سوختگی می گردند. در نتیجه آسیب دیدن تیغه های همزن برقی یا همان میکسر، می تواند علت بوی سوختگی همزن برقی باشد.

 

خرابی تیغه های همزن برقی

 

پارگی یا ترک خوردن واشر و حلقه های آب بندی

از دیگر علت بوی سوختگی همزن برقی، پارگی یا ترک خوردن واشر و حلقه های آب بندی می باشد. استفاده مداوم و طولانی مدت از همزن برقی باعث می شود تا واشر یا حلقه های آب بندی دستگاه، دچار ترک یا پارگی شوند. این امر نیز سبب می شود تا مایعات به راحتی به داخل موتور دستگاه نفوذ کند و باعث سوختگی همزن شود. اگر می خواهید هنگام کار کردن با همزن برقی با رویداد بوی سوختگی دستگاه مواجه نشوید، بهتر است که هر چند وقت یک بار واشر و حلقه های همزن برقی را تعویض کنید.

 

پارگی یا ترک خوردن واشر و حلقه های آب بندی

 

سخن پایانی

فراموش نکنید که همزن برقی نیز، مانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. در نتیجه این دستگاه نیز نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارد. شما باید حتماً به هنگام احساس کردن بوی سوختگی در دستگاه، همزن را خاموش کنید و از پریز برق بکشید. سپس با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، علت را پیدا کنید و اقدام به برطرف کردن آن نمایید. بهتر است که در خصوص تعمیر و یا تعویض قطعات مختلف همزن، از یک تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا