مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علل چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۱۳ سه شنبه
علل  چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت
چکیده این مقاله : چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت از اشکالات رایج بین تمامی دستگاه های چرخ گوشت می باشد. اگر این مشکل برای چرخ گوشت شما نیز به وجود آمده است بنابراین در این مقاله ما را همراهی کنید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 3205 بازدید

افراد امروزی اکثراً ترجیح می دهند که گوشت را در منزل خود و با استفاده از دستگاه چرخ گوشت چرخ بزنند و از کیفیت و سلامت مواد گوشتیشان مطمئن شوند؛ بنابراین عملکرد و کارکرد خوب این دستگاه برای هر کاربری بسیار حائز اهمیت است. باید گفت که بعضی مواقع ممکن است که دستگاه با مشکل چرخ نکردن گوشت مواجه شود و این امر می تواند، کاملاً کاربر آزار و ناخوشایند باشد. پس بهتر است که علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت و برطرف کردن مشکل به وجود آمده را در این مقاله همراه با ما دنبال کنید.

 

علل چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت

 

 علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت چیست؟

  1. کند بودن پنجره و تیغه چرخ گوشت
  2. از کار افتادگی قطعات دستگاه
  3. چرخ کردن پیاز و برخی از میوه ها توسط چرخ گوشت
  4. نصب و مونتاژ اشتباه قطعات دستگاه
  5. مسدود بودن لوله چرخ گوشت
  6. استفاده کردن از تکه های بزرگ گوشت
  7. وجود چربی زیاد در گوشت
  8. خرابی واشرهای چرخ گوشت
  9. وارد کردن فشار زیاد به دستگاه چرخه گوشت
  10. از موادی با خاصیت کشسانی بالا در چرخ گوشت استفاده نکنید
  11. چرخ کردن گوشت به همراه استخوان
  12. چرخ کردن گوشت نرم و تازه

 

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت چیست

 

 

خرید چرخ گوشت

 

کند بودن پنجره و تیغه چرخ گوشت

از مهم ترین علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت، کند بودن تیغه و پنجره دستگاه می باشد. با استفاده زیاد از این دستگاه به مرور زمان پنجره و تیغه، تیز بودن و عملکرد اولیه خود را از دست می دهند و گوشت را به خوبی چرخ نمی کنند. به همین دلیل شما باید حتماً هر چند ماه یک بار تیغه و پنجره دستگاه چرخ گوشت را تیز و برنده کنید و همانند روز اول از کارکرد آن لذت ببرید.

 

کند بودن پنجره و تیغه چرخ گوشت

 

از کار افتادگی قطعات دستگاه

از کار افتادگی قطعات چرخ گوشت زمانی رخ می دهد که دستگاه عمر مفید خود را سپری کرده باشد و یا اینکه شما از سرویس سالیانه آن غافل شده باشید. تحت چنین شرایطی است که خوب چرخ نکردن گوشت توسط دستگاه رخ می دهد. دقت کنید که چرخ گوشت جزء یکی از لوازمی است که حتماً باید به نگهداری صحیح آن و سرویس ماهیانه یا سالانه اش توجه شود. چرا که برخی اوقات، بعضی از قطعات این دستگاه نیاز به تعمیر یا تعویض کردن پیدا می کنند.

 

از کار افتادگی قطعات دستگاه

 

چرخ کردن پیاز و برخی از میوه ها توسط چرخ گوشت

از دیگر علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت، چرخ کردن پیاز و میوه هایی مانند پرتقال یا گوجه فرنگی توسط این دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که این مواد علاوه بر اینکه بسیار آبکی هستند، دارای خاصیت اسیدی نیز می باشند؛ بنابراین به راحتی می توانند در کند شدن سایر اعضای داخلی چرخ گوشت اثر گذار باشند. از این رو شما باید حتماً از چرخ گوشت خود برای چرخ کردن چنین موادی پرهیز کنید.

 

چرخ کردن پیاز و برخی از میوه ها توسط چرخ گوشت

 

نصب و مونتاژ اشتباه قطعات دستگاه

زمانی که شما دستگاه را خریداری می کنید و برای بار اول می خواهید از آن استفاده کنید. باید حتماً دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید و یک مونتاژ جزئی انجام بدهید؛ زیرا اگر نصب و مونتاژ دستگاه به صورت صحیح و درست انجام نشود، امکان دارد که قطعات دستگاه به صورت نادرست کنار یکدیگر قرار بگیرند و در خوب چرخ نکردن گوشت تأثیر گذار باشند؛ بنابراین همین مسئله می تواند یکی از علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت باشد.

 

نصب و مونتاژ اشتباه قطعات دستگاه

 

مسدود بودن لوله چرخ گوشت

در حین استفاده از چرخ گوشت و چرخ کردن مواد گوشتی، این امکان وجود دارد که دستگاه توسط سنگ و یا تکه ای از استخوان مسدود شده باشد. همین مسئله می تواند علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت شود. دقت کنید که با مسدود شدن دستگاه مواردی همچون ایجاد صدای ناهنجار و بلند در چرخ گوشت به وجود خواهد آمد. همین امر می تواند به موتور فشار آورد و از چرخ شدن گوشت جلوگیری نماید و در نهایت سبب سوختگی دستگاه گردد. تحت چنین شرایطی شما باید حتماً کار کردن با چرخ گوشت را متوقف کنید و ایراد آن را برطرف نمایید. اگر خودتان نتوانستید مشکل به وجود آمده را رفع کنید، باید حتماً از نمایندگی چرخ گوشت درخواست کمک نمایید.

 

مسدود بودن لوله چرخ گوشت

 

استفاده کردن از تکه های بزرگ گوشت

اگر می خواهید دستگاه بهترین عملکرد را داشته باشد و گوشت را به خوبی چرخ کند. بهتر است که حتماً تکه های گوشت را برش های کوچک بزنید تا فشار زیادی به دستگاه وارد نشود و گوشت شما به بهترین شکل ممکن چرخ شود. در غیر این صورت نباید از چرخ گوشت انتظار کارکردی خوب و عالی را داشت.

 

استفاده کردن از تکه های بزرگ گوشت

 

وجود چربی زیاد در گوشت

دلایل چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت، می تواند به چربی های زیاد در گوشت نیز مرتبط باشد. اگر می خواهید دستگاه به خوبی از پسِ چرخ کردن گوشت بربیاید باید چربی ها را از گوشت جدا کنید.

 

وجود چربی زیاد در گوشت

 

خرابی واشرهای چرخ گوشت

سؤالی که اول مقاله با آن شروع شد، این بود که چرا چرخ گوشت به خوبی گوشت را چرخ نمیکند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که خرابی در واشرهای پشت قسمت حلزونی اسکرول دستگاه نیز می تواند دلیلی دیگر برای این بروز این مشکل باشد. در اصل خراب شدن واشرها می تواند، قدرت چرخش تیغه را پایین بیاورد و جلوی چرخ شدن صحیح و کارآمد گوشت را بگیرد. اگر می خواهید در حین کار کردن با دستگاه با این مشکل مواجه نشوید، بهتر است که از سرویس کردن دستگاه خود غافل نشوید.

 

چرخ گوشت فیلیپس HR2723

 

وارد کردن فشار زیاد به دستگاه چرخه گوشت

برخی از افراد هنگام چرخ کردن مواد گوشتی خود به دستگاه فشار زیادی را وارد می کنند تا مثلاً گوشت بهتر چرخ شود؛ اما باید بدانید که این مسئله هیچ کمکی به خوب چرخ کردن گوشت نمی کند و تنها باعث فشار زیادی به چرخ گوشت می شود. همچنین ورود گوشت و سایر مواد غذایی به صورت پی در پی و پشت سر هم به چرخ گوشت فشار زیادی وارد می کند و گوشت را به خوبی چرخ نمی کند. فراموش نکنید که فشار زیاد به چرخ گوشت به مرور زمان در عملکرد موتور دستگاه ضعف و اختلال ایجاد می کند و در نهایت یکی دیگر از علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت می باشد.

 

وارد کردن فشار زیاد به دستگاه چرخه گوشت

 

از موادی با خاصیت کشسانی بالا در چرخ گوشت استفاده نکنید

لازم است بدانید که چرخ کردن موادی با خاصیت کشسانی بالا، برای چرخ گوشت کاری سخت و دشوار می باشد. از این رو توصیه ما به شما این است که قبل از ریختن گوشت به درون دستگاه در ابتدا مطمئن شوید که خبری از پوست یا رگ نیست، من بعد گوشت را برای چرخ شدن داخل چرخ گوشت بریزید. به علاوه در خصوص سایر مواد غذایی دیگر نیز باید گفت که این مواد نباید خیلی نرم باشند و کشسانی زیادی داشته باشند. در غیر این صورت، این مواد می توانند جلوی چرخ شدن کامل دستگاه را بگیرند و در عملکرد چرخ گوشت اختلال به وجود آورند.

 

از موادی با خاصیت کشسانی بالا در چرخ گوشت استفاده نکنید

 

چرخ کردن گوشت به همراه استخوان

از آن جایی که استخوان از استحکام و مقاومت زیادی برخوردار است، چرخ کردن آن توسط چرخ گوشت کاری سخت و شاید نشدنی می باشد. از این رو یکی از دلایل چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت، وجود استخوان ها در گوشت ها می باشد. در صورتی که شما گوشتی استخوان دار را درون دستگاه بریزید، بی شک روند چرخ شدن گوشت با مشکل مواجه می شود و مواد گوشتی به سختی از دستگاه خارج می شوند. اولاً شما باید از انجام این کار خودداری کنید، دوما اگر ناخواسته گوشتی استخوان دار را درون دستگاه قرار دادید، باید فوراً چرخ گوشت را خاموش کنید و گوشت های داخل آن را بیرون بیاورید.

 

چرخ کردن گوشت به همراه استخوان

 

چرخ کردن گوشت نرم و تازه

اگر تصمیم دارید گوشت تازه خریداری شده را چرخ کنید، بهتر است حتماً به مدت چند ساعت آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا گوشت سفت و محکم شود. انجام این کار باعث می شود تا مسیر چرخ کردن گوشت به راحتی و بدون مشکل برای مواد گوشتی طی شود.

 

چرخ کردن گوشت نرم و تازه

 

 

خرید چرخ گوشت بوش

 

سخن پایانی

به آخر مقاله علت چرخ نکردن گوشت در چرخ گوشت رسیدیم و به عنوان آخرین کلام این مقاله باید چنین گفت که نگهداری و استفاده صحیح از هر دستگاهی به نوبه خود تأثیر چشمگیری در عملکرد خوب دستگاه و افزایش طول عمر آن دارد. از این رو هر کاربری، باید به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کند. تمامی این 12 نکاتی که در مطالب فوق ذکر شده است، به تنهایی می توانند دلیلی برای خوب چرخ نکردن چرخ گوشت باشند و همان طور که اشاره کردیم، برطرف کردن این مشکل کار ساده ای است. پس حتماً برای خواندن این مقاله ی چند دقیقه ای، چند بار وقت بزارید و تمامی جزئیات را به خوبی یاد بگیرید. ممنون از اینکه همراه ما بودید عزیزان.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا