مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی اتاق خواب

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۱۰ شنبه
نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی اتاق خواب
چکیده این مقاله : استفاده از گیاهان در اتاق خواب علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، برای آرامش و سلامت روان بسیار مفید می باشد. در این مطلب نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی اتاق خواب را بررسی میکنیم.
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • 0 نظر
  • 767 بازدید

گیاهان نیز مانند انسان ها زندگی می کنند و نفس می کشند. همچنین گیاهان به خوبی می توانند که احساسات و انرژی های مثبت را در خانه و یا هر مکان دیگری به وجود بیاورند. این گیاهان هستند که توانایی تبدیل کردن انرژی بد را به سمت انرژی مثبت دارند؛ بنابراین اتاق خواب در فنگ شویی از اهمیت خاص و ویژه ای برقرار می باشد. چرا که اتاق خواب، مکانی برای در کردن خستگی و بازیابی انرژی مثبت می باشد. در نتیجه در صورت چیدمان مناسب اتاق خواب و انتخاب گیاهان مورد نظر برای این مکان، خواهید توانست که محیطی با نشاط و آرامش بخش را برای خود فراهم سازید. باید گفت که فنگ شویی روشی کهن از چین باستان می باشد که یاد می دهد چگونه عناصر مختلف شامل آهن، چوب، آب، آتش و خاک را در تعادل با یکدیگر قرار دهیم؛ اما آیا می دانستید که گیاهان خانگی جزء کدام یک از این عناصر به شمار می آیند؟ قطعاً بیشتر شما می دانید که گیاهان خانگی عنصر چوب هستند و طبق فلسفه فنگ شویی می توانند مهربانی، نشاط، آرامش و انعطاف را به محیط خانه شما هدیه بدهند. در کل طبق اصول فنگ شویی، می توانید از گیاهان برای هر یک از نقاط خانه استفاده کنید. ما در این مقاله می خواهیم که به نحوه استفاده از گیاهان در اتاق خواب طبق اصول فنگ شویی بپردازیم.

 

نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی اتاق خواب

 

نحوه استفاده از گیاهان در اتاق خواب طبق اصول فنگ شویی چگونه می باشد؟

با انتخاب درست و مناسب گیاهان برای اتاق خواب تان نه تنها زیبایی خاصی به اتاق داده می شود، بلکه روح و روان شما با دیدن و وجود گل ها احساس آرامش و سلامت بودن را پیدا خواهد کرد. علاوه بر این ها گیاهان به تصفیه ی هوا در محیط مورد نظر نیز کمک می کنند و با پخش اکسیژن بیشتر در هوا، باعث می شوند که شما خوابی عمیق و شیرین را در سریع ترین زمان ممکن تجربه کنید. هرگز نباید که معجزه گل ها و گیاهان را در اتاق خواب و کل فضای خانه دست کم بگیرید.

انتخاب یک مکان مناسب برای گیاهان در اتاق خواب ممکن است با آزمون و خطا پیش برود، در نتیجه نیاز به صبر و حوصله ی زیادی است تا بتوانید مکان مناسب و ایده ال را طبق اصول فنگ شویی انتخاب نمایید. اگر بنا بر دلایلی نتوانستید از گل و گیاهان در اتاق خواب تان استفاده کنید، می توانید عکس گیاهان را در اتاق خواب تان به کار ببرید. استفاده کردن از عکس گیاهانی همچون ارکیده و گیاه سوسن در اتاق خواب شما باعث می شود صلح و آرامش به محیط شما دعوت و ماندنی شود. دقت کنید که هر گیاهی را نمی توانید در اتاق خواب تان استفاده کنید. در ادامه به چند نمونه از گیاهانی که می توانید آن ها را در اتاق خواب تان قرار بدهید، اشاره خواهیم کرد.

 

نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی اتاق خواب

 

گل قاشقی: یکی از گیاهان مقاوم و معروف آپارتمانی این نوع گل می باشد. گل قاشقی نیاز به مراقبت و نور کمی دارد و از ظاهری بسیار زیبا برخوردار می باشد. گل قاشقی یا چمچمه ای با وجود کم آبی باز هم زیباست و اگر کم آب باشد، برگ های خود را جمع می کند؛ اما در صورت آبیاری کردن آن برگ های زیبایش را دوباره مثل قبل باز می کند. محل قرار گیری مناسب برای این نوع گیاه بر طبق اصول فنگ شویی، باید کنار پنجره جنوبی یا شرقی قرار بگیرد. علاوه بر این ها گل قاشقی، هوا را تصفیه کرده و میزان اکسیژن را افزایش می دهد ایده و انتخاب بسیار خوبی برای اتاق خواب محسوب می شود. همچنین این گیاه زیبا برای از بین بردن آلودگی ها و گازهای مضر موجود در محیط بسیار تأثیر گذار می باشد. 

گیاه آلوئه ورا: این نوع گیاه علاوه بر زیبایی از خواص درمانی نیز برخوردار می باشد. برای این که بتوانید آلوئه ورا را در اتاق خواب تان نگهداری کنید، باید حتماً نور مستقیم خورشید به آن بتابد و آن را کنار پنجره جنوبی یا شرقی قرار بدهید. دوره آب دادن به این نوع گیاه هر دو هفته یک بار است. با نگه‌داشتن چنین گیاهی می توانید از مواد مغذی آلوئه ورا به طور طبیعی بهره مند شوید. دقت کنید در صورتی که برگ های آلوئه ورا را برای ژل و یا التیام آفتاب سوختگی ببرید، بعد از مدتی برگ های دیگری جایگزین خواهند شد.

گیاه فیلودندرون: در ایران برخی از افراد این گیاه را تحت عنوان پوتوس قلبی می شناسند. برگ های این گیاه به شکل قلب می باشد و ظاهری بسیار جذاب و دلربا دارند. این نوع گیاه قابل نگهداری کردن در فضاهای کم نور و تاریک می باشد؛ بنابراین بسیار مناسب و مفید برای اتاق خواب می باشد. گیاه پوتوس قلبی در تصفیه هوای اتاق خواب بسیار مؤثر و مفید می باشد.

دراسنا بلالی: این گیاه که به شکل درختچه می باشد، برای اتاق خواب مناسب است. برگ های براق و بلند این گیاه، زیبایی خاصی به اتاق شما می بخشد و به طرز شگفت انگیزی در اتاق تان خودنمایی می کند. این گیاه را می توانید در نیم سایه اتاق پرورش دهید، اما برای دیده شدن گل های زیبا و سفیدش به نور کافی احتیاج دارید. محض اطلاع باید گفت که این گیاه بر خلاف اسمش، خوراکی نیست و برگ های سمی این گیاه باید دور از دسترس اطفال قرار بگیرد.

سانسوریا یا گیاه شمشیری: یک گیاه ایده آل و مناسب برای اتاق خواب سانسوریا می باشد. این نوع گیاه بسیار مقاوم است و در اتاق خواب های تاریک نیز می تواند دوام بیاورد و رشد کند. برگ های سفت و سخت این گیاه حتی در شرایط غرب آفریقا، برای زنده ماندن سازگار است. نیاز است که هنگام خشک شدن خاک گلدان، گیاه سانسوریا را آبیاری نمایید. از خواص بسیار مفید این نوع گیاه، جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن می باشد. در نتیجه با وجود گیاه سانسوریا در اتاق خواب تان، شما خوابی آسوده و آرام همراه با تنفسی بسیار راحت خواهید داشت.

اسطوخودوس: قرار دادن یک گلدان کوچک از گیاه اسطوخودوس به اتاق خواب شما دنیایی از تازگی، طراوت و شادابی به ارمغان می آورد. استفاده کردن از این گیاه در اتاق خواب، خوابی راحت و آسوده را به شما هدیه می دهد. بوی خوش اسطوخودوس می تواند برای عصبانیت، افسردگی، اضطراب و بی قراری شما تسکین و مرهم باشد. اسطوخودوس گیاهی است چند ساله و همیشه سبز و دارای شاخه های متعدد چوبی که ارتفاع آن به 30 الی 60 سانتی متر می رسد. شما می توانید از این گیاه معجزه گر در اتاق خواب نوزادتان، برای جلوگیری از بی قراری کردن و گریه کردن نوزاد خود استفاده کنید.

 

این چند گیاه نمونه های مناسبی برای نگهداری در اتاق خواب بودند. گیاهان زیادی دیگری هستند که می توانید از آن ها در اتاق خواب تان استفاده نمایید. جهت اطلاعات بیشتر و شناخت گیاهان بیشتر می توانید به مطالعه مقاله های مربوط در خصوص گیاهان مناسب بپردازید. چرا که ما در این مقاله تنها ذکر این چند مورد از گیاهان را مناسب دیدیم تا از بحث اصلی مقاله یعنی نحوه استفاده از گیاهان در اتاق خواب طبق اصول فنگ شویی دور نشویم.

 

نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی اتاق خواب

 

استفاده کردن از گیاهان خشک و گیاهان مصنوعی طبق قانون فنگ شویی

 

گل ها و گیاهان خشک

آیا می دانستید که طبق قواعد فنگ شویی گیاهان خشک به موجود زنده ای خطاب می شوند که در حال خشک شدن و مردن می باشند. در فنگ شویی هر چیزی که یادآور مرگ و پوسیدگی باشد، منفی تلقی می شود و باید از استفاده کردن از آن ها اجتناب کرد. این نوع گیاهان هر چند در دکوراسیون های مدرن از آن ها بسیار استفاده می شود؛ اما در فنگ شویی جایگاه ویژه ای ندارند و انرژی خوب و مثبتی را به محیط منتقل نمی کنند. در نتیجه اگر به انرژی منفی و مثبت فنگ شویی معتقد هستید، بهترین کار ممکن این است که از قرار دادن گیاهان و گل های خشک در محیط خانه و اتاق خواب تان پرهیز کنید.

 

گل ها و گیاهان خشک

 

گیاهان مصنوعی

در فنگ شویی استفاده کردن از گیاهان مصنوعی نیز مناسب نمی باشد. گیاهان مصنوعی هر چند نمادی از زیبایی هستند، اما تحت هیچ شرایطی نمی توانند، مانند گیاهان طبیعی انرژی مثبت و خوب را به محیط خانه تان منتقل کنند. شما هرگز نمی توانید احساس زنده بودن و رشد کردن را از گیاهان مصنوعی دریافت کنید. اگر بنا به دلایل های متنوع نتوانستید از گیاهان طبیعی در محیط خانه تان استفاده کنید، می توانید گل های مصنوعی را جایگزین کنید. به شرطی که دائماً به تمیز کردن آن ها بپردازید و اجازه ندهید ذره ای گرد و غبار جذب گیاهان شوند؛ اما این را نیز باید به یاد داشته باشید که هرگز نمی توانید انتظاری که از گیاهان طبیعی می رود را از گیاهان مصنوعی داشت.

 

برای استقرار گل و گیاه در اتاق خواب باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

رعایت فاصله گیاهان

اگر تصمیم به گذاشتن گیاهان در اتاق خواب تان گرفتید، باید حتماً فاصله را رعایت کنید. رعایت فاصله ها باید از جنبه های متفاوتی در نظر گرفته شود. برای مثال گلدان گیاه شما حتماً باید از تخت شما فاصله داشته باشد. چون که ممکن است در حال بی خوابی با گلدان برخورد داشته باشید و گلدان نقش بر زمین شود. علاوه بر شکستن گلدان، امکان از بین رفتن گیاه نیز وجود دارد؛ بنابراین چه بهتر است که اول کار خود را محکم بگیرید تا با چنین موارد و مشکلاتی مواجه نشوید. همچنین اگر شما چندین نوع گلدان را به همراه گیاهانشان در اتاق خواب نگهداری می کنید.

می توانید برای زیباتر شدن اتاق، اشغال کردن فضای کمتر و آبیاری راحت گل ها، گلدان ها را با رعایت فاصله ای اندک در کنار یکدیگر قرار دهید و کار را برای خودتان راحت سازید. همچنین به منظور دریافت نور خورشید مناسب برای گیاهان و گل ها در اتاق خواب، فاصله مناسب با ورودی های نور آفتاب را تنظیم کنید تا گیاهانی شاداب و زیبا در خانه شما رشد کنند. توجه کنید در صورتی که اتاق خواب شما نور کافی نداشت، می توانید از گل های آپارتمانی که عاشق سایه هستند استفاده نمایید.

 

رعایت فاصله گیاهان

 

نور گیاهان در اتاق خواب

یکی دیگر از موارد نحوه استفاده از گیاهان در اتاق خواب طبق اصول فنگ شویی توجه به نور گیاهان در اتاق خواب می باشد. بیشتر گیاهان و گل ها برای رشد کردن به نور مستقیم و مناسبی احتیاج دارند و حتما باید در طول روز از نور خورشید تغذیه کنند. اگر این امکان در اتاق خواب شما وجود نداشت، می توانید گیاهان خود را در تراس یا بالکن قرار بدهید و در صورت جذب نور کافی خورشید آن ها را به داخل اتاق منتقل کنید. از نظر زیبایی شناختی بهترین مکان برای قرار گرفتن گل و گیاه در اتاق خواب هستند. شما باید گیاهان خود را در کنج اتاق ها و یا کنار پنجره ها قرار دهید و از این حس زیبایی و پر انرژی لذت ببرید؛ اما در خصوص گیاهانی که نیاز زیادی به جذب نور مستقیم خورشید ندارند، باید چنین گفت که این نوع گیاهان بی نیاز از نور خورشید می باشند و بدون وجود نور در محیط نیز رشد و نمو پیدا می کنند. این نوع گیاهان برای اداره ها و خانه های آپارتمانی بسیار مناسب هستند و با وجودشان حس آرامش و زیبایی به محیط منتقل می شود.

 

نور گیاهان در اتاق خواب

 

ارتفاع گیاهان در اتاق خواب

گل ها و گیاهان در اتاق خواب باید در ارتفاع مناسب قرار بگیرند. برای قرار گیری گیاهان در اتاق خواب باید آن ها را در ارتفاعی قرارداد که یک دید مناسب را به نمایش بگذارند و فضای زیادی در اتاق را نیز اشغال نکنند. برای این کار می توانید از گلدان های رومیزی و مینیاتوری استفاده کنید. این گلدان ها با گل های زیبا و کوچک شان حس مینیمال بودن را به اتاق خواب شما می دهند و در زیبایی اتاق بسیار تأثیر گذار هستند. همچنین با استفاده کردن از چهارپایه های مخصوص نگهداری گل ها، می توانید گیاهان بیشتری را در اتاق خواب نگهداری کنید و دکوراتیو زیبایی به اتاق ببخشید. از آویزان کردن گل های مناسب از سقف نیز می توانید در اتاق خواب استفاده کنید. به کار بردن هر یک از این روش ها می تواند حس خوب و دل انگیزی را به کاربران منتقل کند، به طوری که بعضی از این حس ها می تواند مربوط به گذشته هایی شیرین و پر از خاطره باشد و رعایت ارتفاع گیاهان در اتاق خواب از مهم ترین نکات در نحوه استفاده از گیاهان در اتاق خواب طبق اصول فنگ شویی می باشد.

 

ارتفاع گیاهان در اتاق خواب

 

چند مورد از چیدمان گیاهان در اتاق خواب

  • استفاده کردن از یک تراریوم زیبا و مدرن در اتاق خواب به جای میز پاتختی و قرار دادن گیاهان متناسب با شرایط تراریوم در آن.
  • یکی از نمونه های برتر گیاهان که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان بسیار تأثیر گذار است، استفاده کردن از گیاهان رونده مانند پوتوس، پیچک و ... در بالای تخت و یا میز آرایش است.
  • آویز کردن گیاهان از سقف حالتی زیبا و طبیعی به اتاق خواب شما می بخشد.
  • قرار دادن گیاهان زینتی در گلدان ها مدرن و متناسب با مبلمان اتاق خواب، کمک بزرگی به زیباتر کردن اتاق شما خواهد کرد.
  • با استفاده از گیاهان هوازی و گیاهان زینتی در اتاق خواب، می توانید یک ظاهر طبیعی و جنگل وار به اتاق خواب خود بدهید.

 

چند مورد از چیدمان گیاهان در اتاق خواب

 

کلام آخر

با توجه به اعتقادات چینی ها و اصول فنگ شویی، گیاهان و گل ها هر کدام نمادی از انرژی های مثبت و منفی هستند و استفاده کردن از هر کدام از این نوع گیاهان برای محیط ها و مکان های خاصی مقبول می باشد. بیشتر گیاهان نمادی از انرژی های مثبت، کمال، خوشبختی، شادابی و ... هستند و با وجود داشتن شان در خانه هر یک از این خوبی ها به محیط خانه منتقل خواهد شد. فقط به شرطی که مکان های مناسب برای قرار گیری گیاهان در نظر گرفته شود. برای چیدمان گیاهان در اتاق خواب طبق قوانین فنگ شویی جلو بروید تا انرژی های خوب و احساس عالی محیط خانه شما را احاطه کنند. به امید اینکه مقاله نحوه استفاده از گیاهان در اتاق خواب طبق اصول فنگ شویی مورد پسند همه خوانندگان عزیز قرار گرفته شده باشد. ممنون از اینکه با ما همراه بودید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا