مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن نشدن ساندویچ ساز

تمامی متن مقاله علت روشن نشدن ساندویچ ساز چیست؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.83 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن ساندویچ ساز چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۶ سه شنبه
علت روشن نشدن ساندویچ ساز چیست؟
چکیده این مقاله : علت روشن نشدن ساندویچ ساز به دلایل و عوامل زیادی بر می گردد که در این مقاله به سراغ آن رفته و به صورت کامل به بررسی آن میپردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 650 بازدید

شاید برخی از کاربران ساندویچ ساز، هنگام استفاده از این دستگاه با مشکل روشن نشدن آن مواجه شده باشند و یا اینکه ممکن است این رخداد، برای هر کاربری پیش بیاید. از این رو ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله علت روشن نشدن ساندویچ ساز را مورد بحث قرار بدهیم و راه حل های مناسب برای رفع مشکل را نیز بیان کنیم. بروز چنین مشکلی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. لذا هر یک از شما باید هر یک از این علت ها را به خوبی بشناسید و در خصوص آن ها آگاهی های لازم را در اختیار داشته باشید. پس تا ادامه مقاله با ما بمانید تا به علت های مختلف روشن نشدن ساندویچ ساز برسید.

 

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

 

دلایل روشن نشدن ساندویچ ساز 

  1. پریدن فیوز برق خانه
  2. قطعی برق منزل
  3. خرابی دکمه پاور دستگاه ساندویچ ساز
  4. مشکلات مربوط به پریز برق
  5. خرابی سیم دو شاخه دستگاه

 

دلایل روشن نشدن ساندویچ ساز

 

خرید ساندویچ ساز

 

علت اول: پریدن فیوز خانه

یکی از دلایلی که به احتمال خیلی زیاد باعث روشن نشدن ساندویچ ساز می شود، پریدن فیوز برق می باشد. در صورتی که فیوز برق پریده باشد، مسلم است که دستگاه روشن نخواهد شد؛ بنابراین در صورت بروز چنین رخدادی، فوراً پریز برق را چک کنید و در صورت پریده شدن، دوباره آن را وصل کنید. اگر تحت این شرایط باز هم دستگاه روشن نشد، شاید مشکل از جایی دیگر باشد.

 

 پریدن فیوز خانه

 

علت دوم: قطعی برق خانه

اگر شما در طول روز می خواهید از این دستگاه استفاده کنید و با روشن نشدن آن مواجه می شوید، به احتمال خیلی زیاد برق خانه شما قطع است؛ بنابراین شما باید در قدم اول چک کنید که آیا برق دارید یا خیر. اگر برق نداشتید باید جویای دلیل آن باشید و ببیند که برق منطقه قطع شده است یا خیر. اگر برق منطقه قطع بود، باید منتظر بمانید تا دوباره برق وصل شود. در غیر این صورت باید مواردی را مورد بررسی قرار بدهید که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

 

قطعی برق خانه

 

علت سوم: خرابی دکمه پاور ساندویچ ساز

گاهی اوقات علت روشن نشدن ساندویچ ساز، می تواند به خرابی دکمه پاور دستگاه مربوط باشد. شاید دکمه پاور شکسته باشد و یا اتصالات درون آن ایراد پیدا کرده باشد. در این صورت تنها راه چاره این است که دستگاه را برای تعمیر نزد یک تکنسین ماهر ببرید تا دکمه پاور را تعویض کند و اتصالات داخلی دستگاه را عیب یابی کند.

 

خرابی دکمه پاور ساندویچ ساز

 

علت چهارم: ایرادات مربوط به پریز برق

اگر هیچ یک از دلایل بالا، علتی برای روشن نشدن ساندویچ ساز نباشند، به احتمال زیاد مشکل از پریز برق می باشد. در این مرحله شما باید به چک کردن پریز برقی بپردازید که برای روشن شدن ساندویچ ساز از آن استفاده می کنید. البته اگر برای روشن شدن دستگاه از سه راهی استفاده می کنید، شاید ایراد از آن باشد؛ بنابراین شما باید هر دو مورد را چک کنید و ببینید که ایراد کار از کجاست. برای مطمئن شدن از ایراد مربوط به پریز برق، می توانید دستگاه را برای استفاده و روشن شدن به پریزی دیگر بزنید.

 

ایرادات مربوط به پریز برق

 

علت پنجم: معیوب بودن سیم دو شاخه ساندویچ ساز

از دیگر عوامل تأثیر گذار برروشن نشدن ساندویچ ساز، داشتن ایراد در سیم دو شاخه دستگاه می باشد. در صورتی که مدت زمان زیادی است که از ساندویچ ساز استفاده می کنید، ممکن است سیم پوسیده شده باشد و یا دچار پارگی شده باشد. سؤالی که الان به ذهن می رسد، این است که از کجا باید مطمئن شد که ایراد کار از سیم دو شاخه است یا خیر؟ در صورتی که هیچ یک از موارد بیان شده در این مقاله، دلیلی برای روشن نشدن دستگاه نباشند، ایرادات مربوط به سیم دو شاخه، می تواند دلیل اصلی این مشکل باشد؛ بنابراین تنها راه چاره در چنین مواقعی تعویض کردن سیم دو شاخه توسط تعمیرکار متخصص می باشد.

 

معیوب بودن سیم دو شاخه ساندویچ ساز

 

مشکلات فنی روشن نشدن ساندویچ ساز 

  1. خرابی ترموستات ساندویچ ساز
  2. خرابی برد الکترونیکی دستگاه
  3. خرابی فیوز حرارتی دستگاه ساندویچ ساز

 

مشکلات فنی روشن نشدن ساندویچ ساز 

 

علت اول: آسیب دیدن ترموستات ساندویچ ساز

ترموستات وسیله ای است که برای کنترل دما در داخل ساندویچ ساز، از آن استفاده می شود؛ بنابراین دلیلی فنی مانند خراب شدن ترموستات، می تواند سبب روشن نشدن دستگاه شود. برای تعمیر این قطعه از دستگاه حتماً باید از یک تعمیرکار کمک گرفت تا ترموستاتی جدید را جایگزین ساندویچ ساز کند.

 

علت دوم: خرابی برد دستگاه ساندویچ ساز

از دیگر موارد تأثیر گذار که مانع از روشن شدن این دستگاه می شود، خرابی برد الکتریکی ساندویچ ساز می باشد. برای بررسی و تعمیر خرابی های برد، حتماً باید از نمایندگی مجاز تعمیرات ساندویچ ساز کمک بگیرید و دستگاه خود را نزد افراد ناشی نبرید. چرا که چنین افرادی نه تنها دستگاه را تعمیر نمی کنند، بلکه باعث از بین رفتن کارکرد و کیفیت بالای ساندویچ ساز می شوند.

 

ساندویچ ساز مدل TORREO

 

علت سوم: از کار افتادن فیوز حرارتی ساندویچ ساز

یکی دیگر از علت های روشن نشدن ساندویچ ساز، از کار افتادن فیوز حرارتی دستگاه می باشد. زمانی که متوجه روشن نشدن ساندویچ ساز خود شدید، پس از بررسی نمودن راه های اتصال به برق، ابتدا فیوز حرارتی را چک کنید. چون که با از کار افتادن این قطعه از دستگاه، ساندویچ ساز داغ نخواهد کرد و در نتیجه دستگاه روشن نخواهد شد. برای تعویض فیوز حرارتی نیز باید از تعمیرکاران مجرب و متخصص کمک گرفت.

 

از کار افتادن فیوز حرارتی ساندویچ ساز

 

جمع بندی کلی

 در مجموع دلایل مختلفی را که باعث و بانی روشن نشدن دستگاه ساندویچ ساز هستند، در این مقاله به خوبی توضیح داده ایم. از این رو شما عزیزان قطعاً با خواندن دقیق مقاله علت روشن نشدن ساندویچ ساز، می توانید هنگام بروز مشکل عیب یابی کنید و اقدام به رفع مشکل نمایید. دقت کنید که حتماً برای رفع ایرادات فنی دستگاه از تعمیرکاران ماهر کمک بگرید و خودتان خودسرانه وارد عمل نشوید. همچنین به خاطر بسپارید که همیشه استفاده صحیح از دستگاه و رعایت کردن نکات ایمنی، می تواند از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کند و باعث افزایش طول عمر دستگاه و عملکرد هر چه بهتر آن شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا