مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت پخته نشدن غذا در زودپز

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل پخته نشدن غذا در زودپز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۵ دوشنبه
دلایل پخته نشدن غذا در زودپز
چکیده این مقاله : علت پخته نشدن غذا در زودپز می تواند یکی از مشکلات اساسی باشد که برای زودپز اتفاق می افتد بنابراین با ما همراه باشید تا در این مقاله علت پخته نشدن غذا در زودپز و راه حل های آ ن را مورد بررسی قرار دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 4390 بازدید

شاید از خودتان بپرسید که زودپز با این همه سرعتی که در پخت غذاها دارد، چطور ممکن است که باعث پخته نشدن مواد غذایی شود؟! شاید تعجب کنید، ولی دلایل و مشکلاتی هستند که در صورت بروز، می توانند غذاهای داخل زودپز شما را نپخته تحویل بدهند؛ اما این علت ها می توانند مربوط به چه چیزی باشند! با ما باشید تا علت پخته نشدن غذا در زودپز را مورد بررسی قرار بدهیم و جوابی قانع کننده را به شما تقدیم کنیم.

 

دلایل پخته نشدن غذا در زودپز

 

پخته نشدن غذا و دلایل آن در زودپز

  1. خرابی واشر زودپز
  2. آسیب دیدن واشر سوپاپ تنظیم زودپز
  3. خرابی درب زودپز
  4. خراب شدن سوپاپ اطمینان زودپز

 

پخته نشدن غذا و دلایل آن در زودپز

 

خرابی واشر زودپز

یکی از علت پخته نشدن غذا در زودپز خرابی واشر دستگاه می باشد. یک زودپز با فشار بخار خود، پخت سریع غذاها را به انجام می رساند و زمانی که واشر زودپز خراب شود، هیچ گونه بخاری در دیگ جمع نمی شود. در نتیجه جریان بخار درون زودپز، به بیرون نفوذ می کند و از فشار گرمای درون زودپز کاسته می شود؛ بنابراین خرابی واشر تأثیری کاملاً منفی بر پخت غذاها می گذارد و باعث می شود که این دستگاه با طی کردن مدت زمان کامل برای پخت مواد غذایی، غذایی ناپخته و خام را به شما تحویل بدهد. تحت چنین شرایطی شما باید برای زودپزتان بسته به مدلش، واشری جدید و با کیفیت را خریداری نمایید.

 

خرابی واشر زودپز

 

آسیب دیدن واشر سوپاپ تنظیم زودپز

علتی دیگر برای پخته نشدن غذا در زودپز، آسیب دیدن واشر سوپاپ دستگاه می باشد. در واقع سوپاپ تنظیم باعث ایجاد سطح متعادلی از بخار آب در زودپز می شود. این سطح از بخار آب با توجه به نوع ماده غذایی متفاوت است. از این رو زمانی که واشر سوپاپ تنظیم دچار آسیب شود، زودپز نیز خراب می شود و نمی تواند میزان بخار را برای پخت غذاها تنظیم کند. برای تعمیر این قسمت نیز نیاز به تعویض کردن واشر است. در صورتی که خودتان در این زمینه آگاهی های لازم را ندارید، بهتر است که یک فرد ماهر را برای تعویض این قطعه انتخاب کنید.

 

زودپز برقی جی پاس مدل GPC307-6L

 

خرابی درب زودپز

یکی از اصلی ترین اجزای زودپز که تأثیر زیادی بر پخت مواد غذایی دارد و مانع از خروج بخار درون زودپز می شود، درب دستگاه می باشد. هر گونه شکستگی، ضربه خوردن، فرو رفتگی و تغییر شکل دادن در زودپز، می تواند باعث خروج بخار درون زودپز شود و کارایی دستگاه را از بین ببرد. در نتیجه خرابی درب زودپز نیز به تنهایی می تواند، دلیل پخته نشدن غذا در زودپز باشد.

 

خرابی درب زودپز

 

خراب شدن سوپاپ اطمینان زودپز

از نام این قسمت مشخص است که زودپز با داشتن چنین چیزی می تواند کاملاً مطمئن و بی خطر برای استفاده کردن باشد. در واقع سوپاپ اطمینان با خارج کردن بخار آب زیادی، باعث متعادل شدن فشار بخار آب در درون دیگ زودپز می شود. زودپزی که سوپاپ اطمینان ندارد، یک وسیله بسیار خطرناک است. پس در هنگام خرید این دستگاه مطمئن شوید که زودپز سوپاپ اطمینان دارد. از جمله دلایل دیگر که سبب پخته نشدن غذاها در زودپز می گردد، ممکن است به خرابی سوپاپ اطمینان مربوط باشد. زمانی که این قطعه از دستگاه خراب باشد، سوپاپ زود عمل کرده و بخار را زودتر از حالت استاندارد از دیگ خارج می کند و این امر باعث می شود تا غذاهای شما خام و نپخته از دستگاه بیرون بیایند. خدمات تعمیر زودپز، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در صورت بروز هرگونه مشکلی است؛ بنابراین برای تعمیر یا تعویض قطعات مختلف دستگاه می توانید از آن ها کمک بگیرید.

 

خراب شدن سوپاپ اطمینان زودپز

 

علاوه بر دلایل ذکر شده در بالا، موارد دیگری نیز هستند که می توانند بر پخته نشدن غذا درون زودپز تأثیر بگذارند.

 

خرید زودپز برقی

حجم زیاد مواد غذایی

قطعاً هر زودپزی می تواند حجم مشخصی از مواد غذایی را درخود جای دهد و آن ها را بپزد؛ بنابراین در صورتی که شما بیش از حد مواد غذایی را داخل دستگاه قرار بدهید، نباید از زودپز انتظار پخت غذا را داشته باشید. بهتر است برای اطلاع یافتن از ظرفیت زودپز، دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه کنید.

 

حجم زیاد مواد غذایی

 

کیفیت نامناسب زودپز

زودپزها در مدل ها، طرح ها، برندها و اندازه های متفاوتی در بازار موجود هستند. شاید برخی از این دستگاه ها را در نهایت کیفیت و برتری طراحی کرده باشند و بعضی دیگر را بی کیفیت. از این رو جنس نامناسب بدنه زودپز، می تواند یکی از علت پخته نشدن غذا در زودپز باشد. چرا که استفاده از فلزهایی که رسانایی گرمایشی کمتری دارند، موجب کندی انتقال حرارت از بدنه به مواد غذایی می شوند و در نتیجه نپختن غذاها شکل می گیرد.

 

کیفیت نامناسب زودپز

 

کیفیت نامناسب مواد غذایی استفاده شده

شاید گوشت، حبوبات و یا هر مواد غذایی دیگری که شما برای پختن مد نظر دارید، کیفیت لازم را نداشته باشند و دیر پز باشند؛ بنابراین در هنگام خرید هر نوع گوشت و حبوباتی، باید به تازگی و کیفیت مطلوب آن ها توجهی ویژه داشته باشید.

 

کیفیت نامناسب مواد غذایی استفاده شده

 

استفاده نکردن از دستورالعمل های زودپز

هر کدام از زودپزهایی که امروزه وارد بازار می شوند، دارای دستورالعمل هایی خاص و ویژه هستند. شاید روش استفاده کردن از هر یک از این زودپزها متفاوت باشد، در نتیجه شما باید حتماً قبل استفاده از دستگاه، دفترچه راهنما را همراه با تمام کارکردها و برنامه های زودپز بررسی کنید. در صورتی که هنگام استفاده کردن از زودپز این نکات رعایت نشوند، نباید انتظار پخت عالی غذاهای خود را از دستگاه داشته باشید.

 

استفاده نکردن از دستورالعمل های زودپز

 

خلاصه مقاله علت پخته نشدن غذا در زودپز

اگر این مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید، خواهید فهمید که پخته نشدن غذا در زودپز می تواند دلایلی نظیر، خرابی درب زودپز، خرابی واشر، خرابی سوپاپ اطمینان، خرابی واشر سوپاپ، استفاده از زودپزهای بی کیفیت، استفاده نکردن از دستورالعمل ها، بی کیفیتی مواد غذایی و بی کیفیت بودن زودپز را داشته باشد؛ بنابراین شما می توانید در صورت برخورد با چنین مشکلاتی، هر یک از این موارد را به خوبی چک کنید و مطلع شوید که ایراد کار از کجاست. سپس با راهکارهایی بسیار ساده که به آن ها در مقاله علت پخته نشدن غذا در زودپز اشاره کرده ایم، زودپز خود را برای پخت هر چه بهتر غذاهایتان آماده کنید. توجه داشته باشید که برای تعمیر تخصصی زودپز، بهتر است که از یک تعمیرکار مخصوص و حرفه ای کمک بگیرید. ممنون از اینکه با ما در این مقاله نیز یار خوبی بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا