مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید قهوه ساز

تمامی متن مقاله راهنمای خرید قهوه ساز را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 9.92 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید قهوه ساز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۴ یکشنبه
راهنمای خرید قهوه ساز
چکیده این مقاله : اگر به خرید قهوه ساز علاقه مند هستید و نمی خواهید وقت خود را در کافی شاپ ها برای نوشیدن قهوه سپری کنید، بهتر است به کمک مقاله راهنمای خرید قهوه ساز یکی از بهترین دستگاه ها را خریداری کنید.
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
  • 0 نظر
  • 571 بازدید

تصور کنید یک روز کاری سخت داشته اید و خسته و کوفته به خانه خود باز می گردید، آیا می دانید در این شرایط چه چیزی می تواند حال شما را جا بیاورد و شما را پر انرژی سازد؟! یا این که اول صبح است و از خواب بیدار شده اید، کسل و بی حال هستید، تحت چنین شرایطی چاره کار چیست؟ شما می توانید برای رهایی از هر یک از این حالت ها، یکی از دستگاه های قهوه ساز را برای خود خریداری نمایید و برای درمان کسلی، خستگی و بی حالی از آن استفاده کنید. درست کردن قهوه با این دستگاه شگفت انگیز، می تواند خستگی را از تن به در کند و روز شما را بسازد.

اگر هر یک از شما به خرید این دستگاه علاقه مند هستید و نمی خواهید وقت خود را در کافی شاپ ها برای نوشیدن قهوه سپری کنید، بهتر است به کمک مقاله ما یکی از این دستگاه ها را برای خود خریداری کنید و در کانون گرم خانواده از نوشیدنی های گرم خود نهایت لذت را ببرید. در کل باید گفت که دستگاه های قهوه ساز، طیف گسترده ای از شکل هل، اندازه ها و سبک ها را دارا هستند. در نتیجه خرید قهوه ساز می تواند، به عوامل مختلفی از جمله بودجه شما، نوع قهوه ای که دوست دارید بنوشید و میزان کنترل شما بر روی این فرآیند بستگی دارد. بنابراین برای دستیابی به خریدی موفق و ایده آل، راهنمای خرید دستگاه قهوه ساز را با ما دنبال کنید.

 

راهنمای خرید قهوه ساز

 

دستگاه قهوه ساز چیست و به چه بخش هایی تقسیم بندی می شود؟

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، قهوه ساز به دستگاهی گفته می شود، که با استفاده از آن می توان نوشیدنی قهوه را درست کرد. اما به طور معمول اصطلاح قهوه ساز، برای دستگاه های قهوه ساز برقی که مناسب تهیه قهوه های فیلتری یا اصطلاحا قهوه فرانسه است، به کار می روند. قهوه ساز ها از سه بخش اصلی از قبیل مخزن آب، مخزن قهوه و قوری تشکیل شده اند.

  • مخزن آب: مخزن آب قهوه ساز قسمتی از دستگاه است، که آب مورد نیاز برای ساخت قهوه در آن ریخته می شود و در ادامه برای تهیه قهوه دمای این آب بالا می رود.
  • مخزن قهوه: قسمتی توری مانند که معمولا از جنس پلاستیک و یا فلز است، مخزن قهوه می باشد و از این قسمت برای جداسازی پودر قهوه استفاده می شود. البته برای انجام این کار از فیلتر کاغذی نیز می توان استفاده کرد.
  •  قوری:در آخر قهوه ای که تهیه می شود، در این بخش جمع آوری و آماده میل کردن می شود.

همان گونه که در بالا نیز اشاره کردیم این سه قسمت، بخش های اصلی یک دستگاه قهوه ساز می باشند و در کل بسته به مدل دستگاه، قهوه ساز ها دارای قابلیت ها و بخش های متنوع دیگری چون: ریز پردازنده، ترموبلاک، صفحه گرم کننده، پمپ برقی، المنت و ... هستند.

 

دستگاه قهوه ساز چیست و به چه بخش هایی تقسیم بندی می شود

 

راهنمای خرید قهوه ساز به ترتیب زیر می باشد

 

مشخص کردن نوع دستگاه قهوه ساز

در قدم اول راهنمای خرید دستگاه قهوه ساز، بهتر است که قبل از هر چیزی نوع دستگاه را مشخص کنید و بسته به نیاز و انتظار خود از قهوه ساز آن را خریداری کنید.

 

انواع قهوه سازها

  • قهوه ساز فیلتر دار: در بیشتر کافه ها و بسیاری از شرکت ها از این مدل از دستگاه استفاده می کنند و کار کردن با آن بسیار راحت است. قهوه ساز فیلتر دار، با نام قهوه ساز قطره ای نیز شناخته شده می باشد.
  • اسپرسوساز: شاید با توجه به نام دستگاه اسپرسوساز، این تصور در ذهنتان به وجود آید، که از این دستگاه فقط برای تهیه ی نوشیدنی اسپرسو استفاده می کنند. در حالی که چنین نیست، دستگاه اسپرسوساز برای بسیاری از نوشیدنی های دیگر  مانند: کافه لاته، موکا، کاپوچینو و آمریکانو که بر پایه ی قهوه هستند، کاربرد دارد.
  •  نسکافه ساز: دستگاه نسکافه ساز یک دستگاه رایج و راحت برای درست کردن قهوه می باشد. با این دستگاه انواع قهوه را می توان تهیه کرد
  • موکاپات: اسپرسوساز گازی یا موکاپات یکی دیگر از انواع این دستگاه می باشد، که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.
  •  قهوه ساز کپسولی: کار با دستگاه قهوه ساز کپسولی بسیار راحت می باشد. فقط کافی است کپسول قهوه را که در طعم ها و درجه های مختلف قهوه وجود دارد را در دستگاه قرار دهید، تا به شما قهوه ی گرم و خوش عطر و طعم بدهد
  •  فرنج پرس: با این دستگاه قهوه شما در کمترین زمان ممکن آماده می شود. فقط کافیه که شما قهوه را در محفظه فرنج پرس بریزید و سپس آب داغ را روی آن بریزید. مقداری صبر کنید و بعد از چند دقیقه اهرم فرنج پرس را فشار دهید، تا تفاله قهوه به سمت پایین هدایت شود و قهوه شما آماده نوشیدن گردد.
  • قهوه ساز دو نفره: دستگاه های قهوه ساز دو نفره برای محیط های خانه و ادارات بسیار مناسب هستند. این قهوه سازها کارکردی راحت دارند و در آن واحد، دو فنجان قهوه را برای شما آماده می کنند.

تا حدودی شما را با انواع دستگا های قهوه ساز آشنا کردیم. بهتر است برای شناخت بیشتر هر یک از این محصولات اطلاعات لازم را به دست آورید و سپس بسته به نیازتان اقدام به خریداری کردن دستگاه قهوه ساز نمایید.

 

انواع قهوه سازها

 

راحتی استفاده از قهوه ساز را بسنجید

 اگر جزء عاشقان نوشیدن قهوه هستید و ترجیح می دهید، از قهوه سازی استفاده کنید، که فرآیند آماده سازی قهوه را به آسانی برای شما انجام دهد. باید به دنبال مدل هایی باشید، که کار کردن با آن ها در نهایت سادگی و راحتی صورت بگیرد.

 

راحتی استفاده از قهوه ساز را بسنجید

 

میزان ظرفیت مخزن قهوه ساز را در نظر بگیرید

قدم بعدی در راهنمای خرید قهوه ساز، توجه کردن به ظرفیت دستگاه می باشد. امروزه قهوه سازهای متفاوتی با ظرفیت های گوناگون در بازار موجود هستند. در نتیجه شما باید بر اساس نیاز خود دستگاه را خریداری کنید. همچنین باید در نظر بگیرید، که تعداد اعضای خانواده ی شما چند نفر است و قهوه ساز مد نظرتان قابلیت دم کردن چند فنجان قهوه را دارد. در مجموع می توان گفت که محبوب ترین قهوه سازها ظرفیت دم کردن هشت فنجان قهوه را دارند.

 

میزان ظرفیت مخزن قهوه ساز را در نظر بگیرید

 

قیمت دستگاه قهوه ساز را بسنجید

یکی از نکات مهم برای خرید یک دستگاه قهوه ساز خوب و کاربردی، در نظر گرفتن قیمت و هزینه ی آن می باشد. اگر دستگاه را برای خانه ی خود می خواهید و عاشق نوشیدن قهوه هستید، سعی کنید با در نظر گرفتن کیفیت و کارآیی بالای دستگاه، یکی از مدل ها را خریداری کنید. اما در صورتی که قهوه ساز را برای کسب درآمد در کافی شاپ می خواهید، باید بدون توجه به قیمت بالا، در وحله اول برتری، کیفیت، کارکرد و ظرفیت آن را بسنجید و سپس بر اساس آن ها میزان قیمتی را تعیین کنید. در خرید هر محصولی سعی کنید، تمام نکات مثبت و قابلیت های دستگاه را بسنجید، سپس به آن بها و قیمت بدهید.

 

محل مناسب برای قرارگیری قهوه ساز

برای اقدام به خریدن دستگاه قهوه ساز، باید مانند هر وسیله ی دیگر بر آورد کنید، که فضای کافی و مناسب برای نگهداری از این دستگاه در محیط شما چقدر است. سپس با توجه به فضای موجود، یکی از قهوه سازها را انتخاب کنید. دقت کنید قهوه سازها چون بر روی کابینت قرار می گیرند و در جلوی دید قرار دارند، بد نیست که دستگاهی با ظاهری شیک و زیبا را برگزینید.

 

به داشتن قابلیت نمایشگر دیجیتال روی بدنه ی دستگاه قهوه ساز توجه کنید

دارا بودن نمایشگر دیجیتال بر روی بدنه ی قهوه ساز، علاوه بر زیبایی و شیک بودن دستگاه، باعث می شود که فرایند دم کردن قهوه به راحتی توسط مصرف کنندگان کنترل شود. دقت فرمایید که نمایشگرهای دیجیتال از نوع ال ای دی هستند و به کاربران امکان بررسی وضعیت دم شدن قهوه و هم چنین استفاده از تایمر را خواهند داد. از این رو در راهنمای خرید قهوه ساز، این آپشن مهم و اساسی را حتما مد نظرتان قرار بدهید.

 

فیلتر آب قهوه ساز

یکی از معیارهای  مورد توجه و مهم دستگاه قهوه ساز، فیلتر آب آن می باشد. با دارا بودن این قابلیت کاربر مطمئن خواهد شد، که طعم و عطر قهوه بعد از آماده شدن هیچ گونه تغییری پیدا نخواهد کرد.

 

قهوه ساز سنکور مدل SCE 2100BK

 

تنظیمات اضافی دستگاه قهوه ساز

ساده ترین نوع دستگاه ها هیچ گزینه ای به غیر از افزودن بیشتر یا کمتر قهوه و آب ندارند. این در حالی است که دستگاه های پیشرفته تر امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند، تا درجه حرارت، قدرت جوش و ... را به میل خود انتخاب نمایید. بنابراین اگر مجهز بودن دستگاه به تنظیمات اضافی برایتان مهم است، حتما در راهنمای خرید قهوه ساز، به تنظیمات اضافی دستگاه توجه کنید.

 

توان مصرفی قهوه ساز

یکی از مهم ترین آیتم ها در راهنمای خرید قهوه ساز، توان مصرفی دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که هر چقدر توان مصرفی قهوه ساز بیشتر باشد، آب داخل مخزن نیز زودتر به نقطه جوش می رسد و قهوه شما را آماده می کند. البته باید گفت که توان بیشتر، سبب مصرف بیشتر برق نیز خواهد شد.

 

توجه کردن به جنس بدنه قهوه ساز

قطعا نشانه ی کیفیت و برتری هر دستگاهی جنس بدنه و کیفیت ساخت آن می باشد. بنابراین توجه کردن به این نکته، هنگام خرید قهوه ساز بسیار مهم و ضروری می باشد. دستگاه قهوه ساز بسته به کیفیت جنس بدنه و مواد تشکیل دهنده آن، می تواند دوام و طول عمر بیشتری نیز داشته باشد.

 

فشار بخار قهوه ساز

توجه کردن به این فاکتور مهم در راهنمای خرید قهوه ساز، باید حتما در اولویت قرار بگیرد. چرا که پایین بودن فشار بخار می تواند طعم تلخ و تیزی به قهوه شما بدهد. از این رو لازم است بدانید، که دستگاه های با کیفیت به طور معمول دارای 14 تا 19 بار هستند. البته این میزان فشار در برندهای مختلف قهوه ساز متفاوت است.

 

قابلیت آسیاب قهوه در دستگاه

وجود آسیاب قهوه باعث می شود، که میزان مناسب قهوه جهت دم کردن آن فراهم شود و در نتیجه ی این کار قهوه طعم بهتر و لذت بخش تری پیدا کند.

 

قابلیت آسیاب قهوه در دستگاه

 

قابلیت خاموش شدن اتوماتیک قهوه ساز

بدون شک فراموش کردن، ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. پس چه خوب است هنگام خریداری قهوه ساز دستگاهی را برای خود انتخاب نمایید، که مجهز به قابلیت خاموش شدن اتوماتیک دستگاه باشد. با داشتن چنین امکانی برای قهوه ساز، شما می توانید با خیالی راحت دستگاه را به حال خودش رها کنید و مشغول به کارهای دیگرتان شوید.

 

تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده دستگاه قهوه ساز

این تنظیمات طیف گسترده ای دارند، که برای تهیه و درست کردن انواع قهوه مورد استفاده قرار می گیرند. با داشتن این تنظیمات، شما می توانید به راحتی قهوه ی خود را تهیه کنید و بعد از اتمام کار از نوشیدن قهوه ی خود نهایت لذت را ببرید.

 

برندهای معتبر قهوه ساز

سعی کنید دستگاه خود را از برندهایی معتبر و شناخته شده خریداری کنید و با خیالی راحت به استفاده کردن از آن ها بپردازید. برندهایی چون: فلر، مولینکس، بوش، فیلیپس، گوسونیک، برمودا و ... می توانند جزء برترین و پرفروش ترین مارک های یک قهوه ساز ایده آل باشند.

 

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش قهوه ساز

به عنوان آخرین مورد در خصوص راهنمای خرید قهوه ساز، باید گفت بهترین راه این است، که دستگاهی را خریداری کنید، که دارای گارانتی معتبر باشد و خدمات پس از فروش آن، قهوه ساز را پشتیبانی کند. تحت چنین شرایطی است، که خرید شما با رعایت تمامی نکات ذکر شده موفق و مطلوب خواهد بود.

 

نتیجه گیری کلی راهنمای خرید قهوه ساز

با توجه به نتیجه ای که از این مقاله به دست آمده، می توان گفت که در نظر گرفتن هر کدام از فاکتورها در راهنمای خرید قهوه ساز، می تواند به تنهایی اثر مثبت خود را به اثبات برساند. در نتیجه شما باید در هنگام خرید این محصول عالی، تمامی این آپشن ها را در یک ردیف قرار بدهید و برای خرید دستگاه قهوه ساز از آن ها کمک بگیرید. قطعا مطالب فوق، می توانند خریدی موفق و هوشمندانه را نصیب شما گردانند. پس بهتر است که خواندن مقاله ما، یعنی راهنمای خرید قهوه ساز را به  دیگران نیز توصیه کنید. با تشکر از صبری که برای خواندن مقاله راهنمای خرید دستگاه قهوه ساز گذاشتید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا