مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت صدای زیاد چرخ خیاطی

تمامی متن مقاله علت صدای زیاد چرخ خیاطی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.17 MB دانلود پی دی اف - 961.42 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت صدای زیاد چرخ خیاطی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۷/۲۸ پنج شنبه
علت صدای زیاد چرخ خیاطی
چکیده این مقاله : چرخ خیاطی های امروزی برای تمرکز خیاط بی صدا و یا خیلی کم صدا هستند، صدای زیاد چرخ خیاطی می تواند به دلایل مختلفی باشد ما در این مطلب به 7 علت صدای زیاد چرخ خیاطی اشاره کردیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 1 نظر
  • 25837 بازدید

چرخ خیاطی امروزه به یکی از ابزارهای مهم و اساسی جهت کسب درآمد، برای خانم ها و آقایان تبدیل شده است و یا این که برخی از افراد این دستگاه را برای نیازهای خانگی خود خریداری می کنند. به هر حال کار کردن با چرخ خیاطی باید به نحوی باشد که صدای آن کاربر را اذیت نکند و صدای زیادی از خود تولید نکند. در کل چرخ خیاطی های امروزی و پیشرفته تر، بی صدا و یا خیلی کم صدا هستند و تمرکز خیاط را در حین کار کردن به هم نمی زنند. با این وجود، باز هم ممکن است برخی اوقات چرخ خیاطی صدای زیادی از خود بروز بدهد و این صدا می تواند، علت هایی متفاوت داشته باشد. از این رو ما بر آن شدیم تا علت صدای زیاد چرخ خیاطی را مورد بررسی قرار بدهیم و دلایل بروز این مشکل را به طور کامل و واضح بیان کنیم. پس با ما باشید تا نتیجه کار را به خوبی به دست آورید.

 

دلایل صدای زیاد چرخ خیاطی ناشی از چیست؟

  1. پیچ ماسوره چرخ خیاطی به جایی گیر می کند 
  2. آسیب و یا ضربه دیدن سوزن چرخ خیاطی 
  3. پر شدن ماسوره از پرز
  4. روغن کاری نکردن چرخ خیاطی
  5. شل شدن پیچ صفحه سوزن
  6. استفاده کردن اشتباه از ماسوره چرخ خیاطی
  7. زمان بندی قلاب HOOk خاموش است

دلایل صدای زیاد چرخ خیاطی ناشی از چیست؟

پیچ ماسوره چرخ خیاطی به جایی گیر می کند

برخی اوقات گیر کردن پیچ ماسوره، می تواند علت صدای زیاد چرخ خیاطی باشد. در صورتی که پیچ ماسوره به جایی گیر کند، چرخ خیاطی به خوبی نمی دوزد و یا از کار می افتد. چنین است که چرخ خیاطی شما، صدای تق تق را به راه می اندازد. نکته مهم و قابل توجه در این خصوص این است که خوشبختانه چرخ های امروزی از این مشکل بدورند و گیر کردن پیچ ماسوره بیشتر در چرخ های قدیمی رخ می دهد. در هر صورت شما باید مواظب باشید که در صورت بروز این اتفاق، به دوختن ادامه ندهید تا به دستگاه تان آسیب وارد نشود.

 

گیر کردن پیچ ماسوره چرخ خیاطی

 

آسیب و یا ضربه دیدن سوزن چرخ خیاطی

به مرور زمان و کار کردن با چرخ خیاطی، ممکن است که سوزن دستگاه، با دوختن پارچه های ضخیم خم شود و یا آسیب ببیند. از این رو خم شدن سوزن، می تواند دلیلی دیگر برای صدای زیاد چرخ خیاطی باشد. چرا که سوزن خم شده به ماسوره چرخ خیاطی برخورد می کند و ایجاد صدا کرده، در نهایت نیز شکسته می شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این کار باید در هنگام خیاطی کردن، سرعت خود را کم کنید و از سوزن های با کیفیت تر استفاده نمایید. سعی کنید همیشه تعدادی سوزن خوب و مناسب را برای جایگزین کردن سوزن آسیب دیده داشته باشید.

 

آسیب و یا ضربه دیدن سوزن چرخ خیاطی

 

پر شدن ماسوره از پرز

زمانی که ماسوره چرخ خیاطی پر از پرز شود، چرخ خیاطی می تواند صدای اضافی بیرون بدهد. حتماً می دانید که به مرور زمان و با دوختن لباس ها، پرزها در ماسوره دستگاه گرد هم می آیند. در نتیجه این پرزها می توانند بر سر راه سوزن چرخ شما قرار بگیرند و از ایجاد دوخت مناسب جلوگیری کنند. اگر دستگاه با چنینی مشکلی مواجه شود، هر باری که سوزن وارد و خارج می شود، صدای ضربه زدن از چرخ خیاطی به گوش می رسد. از این رو برای جلوگیری از این پیشامد باید به صورت دوره ای چرخ خیاطی تان را سرویس و تمیز کنید.

 

پر شدن ماسوره از پرز

 

روغن کاری نکردن چرخ خیاطی

علتی دیگر برای تولید صدای بلند چرخ خیاطی، روغن کاری نکردن منظم دستگاه می باشد. با کار کردن زیاد چرخ خیاطی، کم کم دنده ها و قطعات دستگاه خشک می شوند و در حین کار با برخورد به یکدیگر صدای تق تق و جدیدی را از خود در می آورند؛ بنابراین هر وقت این صدا را از چرخ خیاطی شنیدید و احساس کردید، در عملکرد دستگاه اختلال به وجود آمده است. سعی کنید طبق دستورالعمل دفترچه راهنما، چرخ خیاطی را روغن کاری کنید.

 

روغن کاری نکردن چرخ خیاطی

 

شل شدن پیچ صفحه سوزن

علت پنجم صدای زیاد چرخ خیاطی، این است که پیچ صفحه سوزن شل شده است. همان طور که می دانید در صفحه سوزن شما یک پیچ کوچک وجود دارد که سوزن را در جای خود نگه می دارد. با استفاده های مکرر از دستگاه، این پیچ می تواند شل شود و دستگاه را با لرزش زیاد در حین دوخت مواجه سازد؛ بنابراین همیشه سعی کنید، قبل از شروع به دوخت و دوز پیچ صفحه را بررسی کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در هر کدام از چرخ خیاطی ها امکان بروز این مشکل وجود دارد و شما تنها با یک سرویس ساده، می توانید از پسِ رفع مشکل پیش آمده بربیایید.

 

شل شدن پیچ صفحه سوزن

 

استفاده کردن اشتباه از ماسوره چرخ خیاطی

همخوانی نداشتن ماسوره با چرخ خیاطی نیز، می تواند دلیلی دیگر برای صدای بلند دستگاه باشد. با توجه به اینکه ماسوره ها تقریبا شبیه به هم هستند، اما ابعاد و سایز آن ها می تواند متفاوت باشد. از این جهت شما باید در حین خریدن ماسوره، مطمئن شوید که ماسوره مورد نظر با چرخ خیاطی شما سازگار است. در غیر این صورت هنگام استفاده از ماسوره کوچکتر، با صدای تق تق و کوبیدن مواجه خواهید شد و استفاده کردن از ماسوره بزرگ تر، باعث نچرخیدن دستگاه و مشکل در دوخت می شود.

 

زمان بندی قلاب HOOk خاموش است

خاموش بودن زمان بندی قلاب چرخ خیاطی، علتی دیگر است تا دستگاه از خود صدایی بلند به در کند. لازم است بدانید که خاموش بودن زمان بندی قلاب به این صورت است که وقتی سوزن چرخ پایین می رود، سیستم قلاب در چرخ خیاطی یک حلقه ایجاد می کند تا یک بخیه صورت بگیرد. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، باید بدانید که زمان بندی قلاب خاموش است. حل کردن این مشکل نیز بسیار ساده است و خودتان می توانید از پس آن بربیایید. دقت کنید اگر تحت هر شرایطی نتوانستید صدای بلند چرخ خیاطی را رفع کنید، باید آن را نزد یک تعمیرکار ببرید تا دستگاه را برای شما سرویس کند.

 

جمع بندی کلی

هر کدام از این هفت مورد بالا می توانند، دلیلی باشند تا چرخ خیاطی صدای بلند تولید کند و اما خبر خوب این است که شما خیلی راحت می توانید، این مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. اگر می خواهید در کمال آرامش و با دقت زیاد به خیاطی کردن خود ادامه بدهید، بهتر است که پس از خرید چرخ خیاطی به خوبی از دستگاه نگهداری کنید و سرویس دهی آن را فراموش نکنید. امیدواریم که دوخت تک تک لباس های شما، بدون اینکه صدای بلند چرخ خیاطی شما را آزار دهد، کاملاً ایده آل و عالی شکل بگیرد. با تشکر از اینکه با ما یار بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا