مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۳۱ چهارشنبه
نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی ترفندها و روش های زیادی دارد که در این مقاله به 7 مرحله ی شستن کفش با ماشین لباسشویی اشاره می کنیم تا با مطالعه ی آن بتوانید به راحتی کفش خود را تمیز کنید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 393 بازدید

اکثریت افراد به تمیز بودن کفش های خود اهمیت زیادی می دهند و حاضرند وقت زیادی را به تمیز کردن و شستن کفش هایشان اختصاص دهند. اگر هر یک از شما می خواهید، کفش های خود را بدون تلف کردن وقت تان به بهترین شکل ممکن شستشو دهید، بهتر است از ماشین لباسشویی برای انجام دادن این کار استفاده کنید؛ اما باید بدانید که نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی، دارای ترفندها و روش های خاصی می باشد و ما می خواهیم در این مقاله به آن ها اشاره کنیم. لازم است بدانید که کفش های کتانی، اسپرت و ورزشی به خصوص رنگ های روشن خیلی زود در معرض کثیفی قرار می گیرند و نیاز به تمیز کردن خواهند داشت. پس بهتر است که نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی را در مقاله ما دنبال کنید.

 

نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی

  1. آماده کردن کفش ها
  2. انداختن کفش ها درون کیسه و داخل ماشین لباسشویی
  3. انتخاب تنظیمات ماشین لباسشویی
  4. دمای مناسب آب
  5. مقدار مناسب مواد شوینده
  6. خشک کردن صحیح کفش ها
  7. فرم دهی مجدد کفش ها

 

مرحله اول: آماده کردن کفش ها

در وحله اول نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی، باید قبل از هر چیزی اگر کفش هایتان بیش از حد کثیف است و یا روی آن ها گرد و خاک است، آن ها را بتکانید و یا با استفاده از برس یا یک مسواک نرم کمی کفش ها را تمیز کنید. سپس یک شب قبل از شستشوی کفش ها، بند و کفی کفش ها را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کفش ها در هوای آزاد بمانند. بهتر است که کفی های کفش را با استفاده از محلول آب و جوش شیرین کاملاً تمیز کنید و بوی بد آن ها را از بین ببرید.

 

آماده کردن کفش ها برای شستن

 

مرحله دوم: انداختن کفش ها درون کیسه و داخل ماشین لباسشویی

کفش های خود را همراه با بندهای باز شده، داخل دستگاه قرار دهید. توجه داشته باشید که در آوردن بند کفش ها باعث می شود تا آب و مواد شوینده به راحتی بتواند به داخل کفش نفوذ کند و آن ها را به خوبی پاک و تمیز نمایید. شما می توانید برای اینکه کفش ها به همدیگر و دیواره دستگاه آسیب وارد نکنند، آن ها را درون یک رو بالشتی، کیسه محافظ، پارچه و یا هر کیسه دیگری قرار بدهید و سر کیسه را ببندید. انجام دادن این کار سبب می شود تا کفش ها به خوبی و بدون هیچ گونه آسیبی پاک و تمیز شوند.

 

انداختن کفش ها درون کیسه و داخل ماشین لباسشویی

 

 

مرحله سوم: انتخاب تنظیمات ماشین لباسشویی

قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی و نحوه شستن کفش با دستگاه، باید بدانید که هر تنظیماتی برای شستشوی کفش مناسب نمی باشد و باید در این خصوص دقت زیادی به عمل آورید. در کل دور کند برای شستن کفش ها بسیار مناسب می باشد. گر چه کفش ها با این دور دیرتر شسته می شوند، اما احتمال برخورد آن ها به یکدیگر و یا به دیواره های ماشین کمتر است و در نتیجه پارگی و آسیب دیدن کفش ها نیز کاهش می یابد.

 

انتخاب تنظیمات ماشین لباسشویی

 

مرحله چهارم: دمای مناسب آب

در این مرحله از نحوه شستن کفش ها با لباسشویی بهتر است که برای شستن کفش ها از دمای آب سرد استفاده کنید تا الیاف پارچه کفش آسیب نبیند. در ضمن آب سرد موجب می گردد تا کفش ها رنگ پس ندهند.

 

مرحله پنجم: مقدار مناسب مواد شوینده

تصور اینکه مواد شوینده زیاد باعث بهتر تمیز شدن کفش های شما می شود، کاملاً غلط است. چرا که استفاده کردن از شوینده زیاد سبب تشکیل کف زیاد می شود و در نتیجه کفش ها به خوبی تمیز نخواهند شد؛ بنابراین تا جایی که ممکن است از مواد شوینده، به میزان مناسب استفاده کنید. همچنین شستشوی کفش ها نیاز به شوینده ای تخصصی ندارد و شما می توانید از شوینده های مایعی که دارید، استفاده کنید.

 

مقدار مناسب مواد شوینده برای شستن کفش

 

مرحله ششم: خشک کردن صحیح کفش ها

بعد از اتمام چرخه شستشو و خارج کردن کفش ها از دستگاه، شاید با آبدار بودن کفش ها مواجه شوید؛ اما در این خصوص باید گفت که نباید از خشک کن لباسشویی، برای خشک کردن کفش ها استفاده کنید. چرا که حرارت دستگاه، می تواند موجب خرابی و آسیب دیدن کفش ها شود؛ بنابراین بهترین کار این است که کفش ها خود را برای افزایش سرعت خشک شدن، در معرض باد سشوار و یا پنکه قرار بدهید. بعد از انجام این کار، می توانید کفش ها را کمی در هوای آزاد نیز بگذارید تا عاری از هرگونه رطوبت و بوی بدی شوند. توجه داشته باشید که هرگز کفش هایتان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ زیرا این کار سبب چروک شدن کفش ها و از بین رفتن کیفیت آن ها خواهد شد.

 

خشک کردن صحیح کفش ها

 

خرید ماشین لباسشویی

 

مرحله آخر: فرم دهی مجدد کفش ها

در آخرین مرحله از نحوه شستشوی کفش با ماشین لباسشویی و با انجام دادن تمامی این مراحل، بعد از خشک شدن کامل کفش ها، شما باید کفی کفش ها و بند آن ها را به خوبی در جای خودشان قرار بدهید. سپس برای فرم دهی مجدد کفش ها و حفظ حالت اولیه شان، مقداری روزنامه را به مدت یک روز داخل کفش هایتان قرار بدهید. با طی کردن تمامی این مراحل، نوبت آن رسیده است که از تمیز بودن کفش های خود و پوشیدن آن ها نهایت لذت را ببرید.

 

فرم دهی مجدد کفش ها

 

نبایدهایی در خصوص نحوه شستن کفش ها با ماشین لباسشویی که لازم است بدانید.

  • در نظر داشته باشید که هر کفشی را نمی توانید با ماشین لباسشویی شستشو دهید.
  • برای تمیز کردن کفش های حساسی از جنس چرم، جیر، نوبوک، وینیل و کفش بسکتبال، استفاده کردن از ماشین لباسشویی مناسب نمی باشد و باید از انجام دادن این کار خودداری نمایید.
  • استفاده کردن از مواد سفید کننده و یا مواد شیمیایی قوی، برای شستن کفش ها در داخل ماشین لباسشویی ممنوع می باشد.
  • تا زمانی که کفش ها به طور کامل خشک نشده باشند، نباید آن ها را بپوشید.
  • قبل از شستن کفش هایتان در لباسشویی، بهتر است که در خصوص جنس و نوع کفش ها اطلاعات کافی را در دست داشته باشید.
  • در صورتی که کفش های دارای مواردی همچون: گلدوزی، پولک و سایر تزئینات دیگر باشند، آن ها را به هیچ عنوان با ماشین لباسشویی نشورید.
  • روی برچسب برخی از کفش ها درج شده است که با ماشین لباسشویی شسته نشوند، بنابراین بهتر است حتماً قبل از انداحتن کفش ها داخل لباسشویی، برچسب آن ها را بررسی کنید.
  • پودر لباسشویی یا پودر صابون، برای شستشوی کفش ها در داخل دستگاه مناسب نیستند.

 

کلام آخر نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی

دقت کنید که شستن کفش ها در ماشین لباسشویی کار بسیار راحت و ساده ای می باشد و این کار در همه برندهای ماشین لباسشویی دستورالعمل یکسانی دارد. ما در این مقاله دستورالعمل های کاملی را در خصوص نحوه شستن کفش ها با ماشین لباسشویی، بیان کرده ایم و شما می توانید طبق پیش بردن همین مراحل، به سادگی کفش هایی تمیز و زیبا را تقدیم خودتان نمایید. فراموش نکنید که ساده بودن تمامی این مراحل مستلزم رعایت نکاتی می باشد که حتما باید آن ها را قبل از شستن کفش ها با ماشین لباسشویی در نظر بگیرید. همچنین کفش ها تا حد زیادی بیانگر شخصیت برتر شما می باشند، پس در حفظ تمیزی و نگهداری آن ها نهایت سعی خود را بکنید. با تشکر از همراهی یکایک شما خوانندگان گرامی.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا