مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونگی تمیز کردن پارکت

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۲۹ دوشنبه
چگونگی تمیز کردن پارکت
چکیده این مقاله : اگر می خواهید ترفندهای نحوه تمیز کردن پارکت های چوبی و لمینت را یاد بگیرید و همچنین هیچ گونه آسیبی به پارکت های چوبیتان وارد نشود، بهتر است که در این مقاله ما را همراهی کنید.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 538 بازدید

اکثریت افراد در زندگی های مدرن امروزی، توجه زیادی به زیبایی محیط خانه و یا محل کار خود می دهند و می خواهند، از هر لحاظی بهترین ها را برگزینند. کفپوش پارکت یکی از همین زیبایی ها می باشد که می تواند محیط خانه یا محل کار شما را شیک و متفاوت سازد. در واقع پارکت چون به چوب شباهت دارد، می تواند تأثیر زیادی در زیبایی و چشم گیرتر شدن محیط مدِ نظر شما داشته باشد. دوام بالا و تمیز کردن راحت و آسان از جمله دلایل محبوبیت پارکت های چوبی یا لمینت می باشد. از این رو تمیز کردن پارکت، می تواند هر روز ظاهری زیبا و درخشان را به خانه شما هدیه بدهد. اگر می خواهید ترفندهای نحوه تمیز کردن پارکت های چوبی و لمینت را یاد بگیرید، بهتر است که در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

8 نکته طلایی برای تمیز کردن پارکت

 

8 نکته طلایی برای تمیز کردن پارکت

  1. پارکت را جارو بکشید
  2. تِی کشیدن کف و شستشوی پارکت ها
  3. تمیز کردن پارکت با شوینده های مخصوص
  4. تمیز کردن پارکت با بخارشوی
  5. از مواد روغنی یا نفتی استفاده نکنید
  6. پاک کردن لکه های چربی و روغن از روی پارکت
  7. از وارد شدن با کفش خودداری کنید
  8. خشک کردن سریع پارکت
خرید جاروبرقی

پارکت را جارو بکشید

در وحله اول نحوه تمیز کردن پارکت، جارو کشیدن کف و گردگیری کردن آن از اهمیت ویژه ای بهره می برد. چرا که شما باید قبل از شروع به هر کار دیگری، ابتدا گرد و خاک موجود از سطح پارکت را پاک کنید. برای انجام دادن این کار، شما می توانید علاوه بر استفاده کردن از جاروبرقی، یک جاروی دستی نرم را نیز به کار ببرید؛ اما باید مواظب باشید تا با جارو بر روی سطوح پارکت چوبی، لمینت و یا کفپوش هیچ گونه خط و خشی وارد نکنید. اگر می خواهید پارکت خانه شما همیشه تمیز و براق باشد، توصیه ما به شما این است که هر چند روز یکبار کل سطح خانه را طبق همین روش ها تمیز و پاک نمایید.

 

پارکت را جارو بکشید

 

تِی کشیدن کف و شستشوی پارکت ها

مرحله دوم نحوه تمیز کردن پارکت و نگهداری کردن صحیح از آن ها، تِی کشیدن اصولی پارکت می باشد. توجه داشته باشید که تِی کشیدن کفپوش های چوبی متفاوت از سایر کفپوش های دیگر می باشد و برای شستشوی آن ها باید از مقدار خیلی کمی آب استفاده کنید. برای انجام دادن این مرحله از تمیز کاری، شما باید از یک تی حوله ای نرم و یا پارچه نانو استفاده کنید. سپس تِی خود را کمی مرطوب کنید و کف پارکت را به آرامی بمالید.

 

تِی کشیدن کف و شستشوی پارکت ها

 

تمیز کردن پارکت با شوینده های مخصوص

در بازار شوینده های مخصوصی برای تمیز کردن پارکت وجود دارد که استفاده کردن از آن ها هیچ آسیبی به پارکت نمی رساند. برخی از این شوینده ها برای سطوح چوبی بی ضرر هستند و نیازی به شستشو با آب ندارند و به موم یا هرگونه پوشش روی پارکت آسیبی نمی رسانند. شوینده های دیگری نیز وجود دارند و با قدرت شستشوی بالایی که دارند، می توانند لکه های قدیمی و سخت روی پارکت چوبی و لمینت را از بین ببرند و سطح پارکت را تمیز و درخشان نمایند. بعضی از شوینده ای دیگر نیز خط و خش روی کفپوش را از بین می برند. شما می توانید برای خرید هر یک از این شوینده ها اقدام کنید و آن ها را از فروشگاه های بزرگ و معتبر به صورت حضوری یا آنلاین خریداری نمایید.

 

تمیز کردن پارکت با شوینده های مخصوص

 

تمیز کردن پارکت با بخارشوی

امروزه استفاده کردن از دستگاه بخارشوی برای بسیاری از سطوح خانه مانند سرامیک، فرش، موکت، کاشی کاری و ... رواج دارد؛ اما باید گفت که استفاده کردن از این دستگاه کاربردی، برای تمیز کردن پارکت اصلاً توصیه نمی شود. چرا که در خصوص نحوه تمیز کردن پارکت، استفاده کردن از بخارشوی باعث تورم چوب و آسیب دیدن پارکت می شود. علاوه بر این برای پارکت های لمینت و کفپوش ها نیز استفاده کردن از بخارشوی، مناسب نیست؛ زیرا کفپوش و پارکت توسط چسب به سطح زمین چسبیده شده اند و استفاده کردن از این دستگاه، بعد از مدتی سبب کنده شدن چسب کف خواهد شد.

 

تمیز کردن پارکت با بخارشوی

 

از مواد روغنی یا نفتی استفاده نکنید

از دیگر مراحل تمیز کردن پارکت این است که از مواد روغنی یا نفتی در این خصوص استفاده نکنید؛ زیرا این مواد از دشمنان کفپوش پارکت و لمینت به شمار می آیند و در صورت استفاده، می توانند آسیب جدی به کفپوش شما وارد کنند. علاوه بر این مواد روغنی یا نفتی، می توانند سبب درخش و براقی پارکت شوند، اما باید به طور حتم از استفاده کردن آن ها خودداری نمایید.

 

از مواد روغنی یا نفتی استفاده نکنید

 

پاک کردن لکه های چربی و روغن از روی پارکت

در هر خانه ای به ویژه آشپزخانه، احتمال ریخته شدن لکه های روغنی بر روی کف زمین بسیار زیاد است. لذا توصیه ما به شما این است که در خصوص این پیشامد در اسرع وقت وارد عمل شوید و برای از بین بردن لکه های روغنی اقدام نمایید. چرا که باقی ماندن روغن و چربی ها بر روی پارکت سبب می شود تا دوام لکه و تمیز کردن آن بعدا سخت تر صورت بگیرد. دقت کنید برای از بین بردن چربی های پارکت، باید از مایع ظرفشویی یا پاک کننده های صابون مخصوص پارکت استفاده کنید و هرگز پاک کننده های معمولی را برای انجام این کار انتخاب نکنید؛ زیرا انتخاب نادرست شوینده ها باعث آسیب رساندن به پارکت کف آشپزخانه خواهد شد.

 

پاک کردن لکه های چربی و روغن از روی پارکت

 

از وارد شدن با کفش خودداری کنید

اگر می خواهید از پارکت خانه خود به خوبی مراقبت کنید، بهتر است که با کفش بر روی آن ها راه نروید. چون که آلودگی هایی که با کفش وارد خانه می شوند، تنها با آب داغ و شوینده ها از بین می روند و همان طور که می دانید، پارکت ها در خصوص استفاده کردن از آب داغ و برخی از شوینده ها کاملاً حساس‌اند.

 

از وارد شدن با کفش خودداری کنید

 

خشک کردن سریع پارکت

در صورتی که هر گونه لکه ناشی از آب و یا مواد غذایی بر روی پارکت یا لمینت خانه و محل کارتان ایجاد شد، حتماً خیلی سریع اقدام به خشک کردن آن کنید. در غیر این صورت ممکن است که لکه روی پارکت خشک شود و بعدها تمیز کردن آن خیلی سخت انجام شود؛ بنابراین بهتر است که در مورد نحوه تمیز کردن پارکت، از یک دستمال نخی یا حوله ای خشک برای پاک کردن هر گونه لکه ای استفاده کنید.

 

خشک کردن سریع پارکت

 

سوال متداولی که ممکن است برای اکثریت کاربران پیش بیاید، تفاوت پارکت و لمینت می باشد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که پارکت چوبی و لمینت با یکدیگر تفاوتی ندارند؛ اما باید بدانید که این دو کفپوش نه تنها در جنس بلکه در کیفیت و دوام نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع پارکت چوبی از چوب طبیعی ساخته شده است که بر روی آن لاک مخصوص می زنند تا این عایق در حدی از چوب محافظت کند و سطح آن را براق و درخشان نماید.

اما کفپوش لمینت از خرده های چوب ساخته می شود و نیازی به لاک یا مواد درخشان کننده ندارد. در کل مقاومت لمینت در برابر آب و آفتاب بیشتر از پارکت چوبی می باشد. به هر حال با توجه به ساخته شدن این پارکت از چوب، نحوه تمیز کردن و نگهداری از پارکت چوبی و لمینت یکسان می باشد. از این رو شما می توانید، روش های بیان شده در مقاله نحوه تمیز کردن پارکت را برای هر دو نوع چوب و لمینت به کار ببرید.

 

تفاوت پارکت و لمینت

 

نکات مهمی که باید در خصوص نحوه تمیز کردن پارکت بدانید

  • در مورد نحوه تمیز کردن پارکت باید گفت که استفاده کردن از واکس های پارافینی و براق کننده های دیگر به هیچ عنوان برای براق کردن پارکت ها مناسب نمی باشد. چرا که استفاده از چنین موادی به مرور زمان موجب کدر شدن و ایجاد خراش بر روی پارکت می شوند.
  • از پولیش های مخصوص پارکت، برای براق کردن آن ها استفاده نمایید.
  • در نحوه تمیز کردن پارکت، استفاده کردن از وایتکس که باعث آسیب رساندن به سطح پارکت می شود، ممنوع است.
  • برای پاک کردن گچ یا هر چیز دیگری بر سطح پارکت وجود دارد، باید مواظب باشید تا روی پارکت خط و خراش ایجاد نشود. بهترین روش برای انجام دادن این کار استفاده کردن از پارچه مرطوب و مایع مخصوص پارکت می باشد.
  • هنگام تمیز کردن پارکت به هیچ وجه از آب داغ استفاده نکنید و آب ولرم را برای مرطوب کردن تی خود انتخاب کنید.
  • برخی از افراد برای تمیز کردن پارکت، محلول آب و سرکه را برمی گزینند؛ اما باید در جریان باشید که به هیچ وجه از ترکیب این محلول، نباید برای تمیز کردن کفپوش پارکت چوبی و لمینت استفاده کرد. چون که این کار سبب ساییده شدن، ایجاد خط و خش و کدر شدن پارکت خواهد شد.
  • فراموش نکنید که برای تمیز کردن پارکت، اول از هر چیزی باید سطح آن را به خوبی با جارو گردگیری نمایید.
  • به هیچ وجه از شوینده های خشن در خصوص تمیز کردن پارکت استفاده نکنید؛ زیرا این شوینده ها به طور کل به پوشش و درخشش پارکت صدمه وارد می کنند.

 

نکات مهمی که باید در خصوص نحوه تمیز کردن پارکت بدانید

 

سخن پایانی چگونگی تمیز کردن پارکت

مقاله نحوه تمیز کردن پارکت، با بیانی ساده و کلی به اتمام رسید. امیدواریم هر یک از خوانندگان عزیز بتوانند راهنمای های کافی را برای تمیز کردن پارکت خانه یا محل کار خود بگیرند و بتوانند به بهترین نحو ممکن از کفپوش های منزل خود نگهداری کنند. فراموش نکنید در خصوص پاک و تمیز کردن پارکت ها، اول از هر چیزی باید اطلاعات کافی را در دست داشته باشید، سپس برای استفاده از شوینده های مختلف و ابزارها دست به کار شوید. اگر می خواهید محیط مورد نظر شما همیشه درخشش و تمیزی را به خود داشته باشد، باید حتما تمیز کردن کف را اصولی انجام بدهید. با تشکر از همراه بودن هر یک از شما عزیزان.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا