مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۲۶ جمعه
اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی
چکیده این مقاله : در این مطلب می خواهیم اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی که ممکن منجر به خرابی لوازم منزل شوند را به شما عزیزان آموزش دهیم .
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 388 بازدید

قطعاً می دانید که پر مصرف ترین لوازم ها در هر خانه ای، لوازم برقی می باشد. در صورتی که به طرز اشتباهی لوازم برقی تمیز شوند، ممکن است که در کارکرد آن ها اختلال ایجاد شود و یا لوازم برقی به طور حتم از کار بیفتند؛ بنابراین سعی شما باید بر این باشد که در نگهداری و تمیز کردن لوازم برقی نهایت تلاش تان را بکنید. تصور این را بکنید که در صورت نبود هر کدام از لوازم برقی، کار برای شما چقدر سخت و برخی اوقات ناممکن خواهد شد. در نتیجه باید به تمیز کردن لوازم برقی خودتان خیلی اهمیت بدهید و هرگز پاک سازی آن ها را پشت گوش نیندازید. در این مقاله قصد داریم، برخی از اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی را بیان کنیم. تا کاربران با این اشتباهات آشنا شوند و هنگام تمیز کردن لوازم برقی به چیزهایی که آن را بی اهمیت می دانند توجه بیشتری داشته باشند.

 

اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی

 

معرفی برخی از اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی

 

تمیز نکردن تیغه ها به صورت جداگانه

بسیاری از افراد نمی دانند که تیغه های برخی از لوازم برقی مانند مخلوط کن، آبمیوه گیری، خرد کن و ... را باید بیرون بیاورند و به صورت جداگانه آن ها را تمیز کنند؛ بنابراین این یکی از اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی در آشپزخانه ها می باشد. فراموش نکنید که حتما بعد از استفاده از چنین لوازمی، باید تیغه های آن ها را بیرون بیاورید و با آب گرم و مایع به خوبی شستشو دهید. تا کثیفی ها و آلودگی های ناشی از مواد غذایی به خوبی از بین بروند.

 

تمیز نکردن تیغه ها به صورت جداگانه

 

تمیز کردن صفحه نمایش با استفاده از دستمال مرطوب و یا اسپری

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون، لپ تاپ، کامپیوتر و ... با استفاده از دستمال مرطوب و یا اسپری کردن به صورت مستقیم، سبب خراب شدن تصویر صفحه نمایش خواهد شد؛ بنابراین برای تمیز کردن باید اسپری را به دستمال مخصوص بزنید و سپس دستمال را برای تمیز کردن صفحه نمایش به کار ببرید. با انجام این روش ساده از خسارت های مالی جلوگیری می کنید. توجه کنید که از دستمال مایکروفایبر برای تمیز کردن صفحه نمایش ها می توانید استفاده کنید.

 

تمیز کردن صفحه نمایش با استفاده از دستمال مرطوب و یا اسپری

 

تلویزیون 65 اینچ هایسنس مدل 65U7GQ

تمیز کردن درزها و شکاف ها

سعی کنید درزهایی مانند درز کیبوردها، لابه لای کلیدهای لوازم برقی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تستر و ... را به خوبی تمیز کنید و تمیز کردن آن ها را جزء کارهای مهم و ضروری تان قلمداد کنید.

 

تمیز کردن درزها و شکاف ها

 

تمیز نکردن ریموت کنترل

از اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی تمیز نکردن ریموت کنترل است. حتماً در جریان هستید که ریموت کنترل، روزانه به طور معمول در دست همه افراد خانواده قرار می گیرد و آلودگی ها و کثیفی های زیادی بر روی آن می نشیند. در نتیجه برای از بین بردن این آلودگی ها و تمیز کردن ریموت، حتماً باید حداقل هفته ای یک بار با دستمال و مواد ضدعفونی کننده ریموت کنترل را به خوبی پاک سازی نمایید.

 

تمیز نکردن ریموت کنترل

 

لوازم برقی را به صورت سطحی تمیز می کنید

شاید بعد از استفاده کردن از هر وسیله ی برقی، فقط به صورت سطحی آن ها را تمیز کنید و احساس کنید که لوازم شما به خوبی تمیز شده است. در حالی که چنین نیست اگر لوازم برقی تان را به طور کلی بعد از هر استفاده ای تمیز و پاک سازی نکنید، هم این که آلودگی های زیادی را به خود می گیرند و هم عمر مفیدشان کاهش می یابد و همچنین از اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی می باشد.

 

لوازم برقی را به صورت سطحی تمیز می کنید

 

لوازم برقی را به سرعت از برق می کشید

یکی از اشتباهات رایج دیگری که در خصوص لوازم برقی پیش می آید، این است که برخی از کاربران بعد از استفاده از لوازم برقی منزل شان بلافاصله آن ها را از برق می کشند و هر کدام را سر جای خودشان قرار می دهند؛ اما شما باید بدانید این روش کاملاً اشتباه است، کار درست این است که بعد از تمام شدن کارتان با هر وسیله ی برقی، اندکی صبر کنید تا دستگاه کمی خنک شود. سپس آن را به آرامی از پریز برق بکشید و به خوبی تمیز کنید، بعدا دستگاه را سر جای مخصوصش قرار بدهید.

 

لوازم برقی را به سرعت از برق می کشید

 

تمیز نکردن بلندگوهای لوازم برقی

بیشتر تلویزیون های جدید امروزی از بلندگوهای داخلی برخوردارند. فراموش نکنید که بلندگوها نیز باید مانند خود تلویزیون تمیز شود؛ اما تفاوتی که در این بین وجود دارد، این است که برای پاک کردن بلندگوها نباید از دستمال مرطوب یا نم دار استفاده شود. چرا که مایعات به داخل بلندگو نشت پیدا می کنند و آسیب هایی را به وجود می آورند و از مهم ترین اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی می باشد. بهتر است که از یک دستگاه غبار روب یا جاروبرقی برای از بین بردن گرد و خاک و همچنین کثیفی های روی بلندگوها استفاده نمایید.

 

تمیز نکردن بلندگوهای لوازم برقی

 

خشک نکردن قطعات لوازم برقی بعد از شستشو

قطعات و قسمت های جدا شونده ی بعضی از لوازم برقی مانند چرخ گوشت، آبمیوه گیری، غذاساز و ... را حتماً بعد از شستشو باید خشک کرد. گاهی اوقات پیش می آید که بعد از شستن این قطعات، کاربران تا خشک شدن آن ها صبر نمی کنند و قطعات مرطوب و یا خیس را سر جای مخصوص خودشان قرار می دهند. باید گفت که این اشتباه رایج تمیز کردن لوازم برقی باید ترک شود و حتماً باید قطعات خشک شده، سپس بر سر جای خود قرار بگیرند.

 

خشک نکردن قطعات لوازم برقی بعد از شستشو

 

غذاساز کنوود مدل FDP65.750

 

باز نگذاشتن درب ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی

بعد از تمام شدن کارتان با این دو دستگاه به خاطر بسپارید که درب آن ها حتماً باید تا زمان خشک شدن داخل شان باز باشد. افرادی هستند که بلافاصله بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، درب آن ها را می بندند؛ اما باید گفت این کار سبب رشد باکتری ها و قارچ ها خواهد شد. چرا که محیط های مرطوب، کاملاً مستعد برای رشد انواع میکروب ها هستند؛ بنابراین حتماً باید درون این دو دستگاه را به خوبی تمیز کنید، سپس درب دستگاه ها را باز بگذارید تا در جریان با هوا قرار گیرد و داخل شان به خوبی خشک شود. اگر این امکان برای تان وجود داشت بهتر است که همیشه درب شان را کمی نیمه باز بگذارید.

 

باز نگذاشتن درب ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی

 

سخن آخر

بدون شک همه افراد برای تمیز کردن لوازم برقی منزل شان با اشتباهاتی مواجه بوده اند و خواهند بود. دقت در تمیز کردن جزئیات لوازم برقی می تواند به نفع شما باشد. چرا که از پرداخت هزینه های زیادی جلوگیری می کند و طول عمر دستگاه ها را نیز افزایش می دهد؛ بنابراین بهترین کار این است که همیشه بعد از استفاده کردن از هر لوازم برقی نکات ذکر شده در این مقاله و مقاله هایی مشابه به این را رعایت فرمایید. فراموش نکنید که با انجام این روش های ساده تا حد خیلی زیادی می توانید، به لوازم برقی تان کمک کنید. ممنون از صبر و شکیبایی خوانندگان عزیز.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا