مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۲۵ پنج شنبه
راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : می توانید باعث افزایش طول عمر لباسشویی و بهبود عملکرد دستگاه تان شوید. راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی را در ادامه مقاله با ما دنبال کنید.
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • 0 نظر
  • 341 بازدید

یکی از ضروری ترین و پر استفاده ترین لوازم خانگی در زندگی های مدرن و امروزی، ماشین لباسشویی می باشد. این دستگاه با تمام قدرت خود در حال خدمات رسانی به مردم مختلف در سراسر دنیا می باشد و نقش مهمی را در قبال انواع البسه ها و پارچه ها ایفا می کند. با استفاده کردن از این دستگاه کارایی، دیگر نگران هدر دادن وقت زیادی برای شستشوی دستی لباس ها، مصرف زیاد آب و شوینده و همچنین خستگی زیاد نخواهید بود. چرا که ماشین لباسشویی تمامی این کارها را در اسرع وقت، آن هم به صورت بهینه انجام خواهد داد. در نتیجه شما در قبال کارکردهای با ارزش این دستگاه موظفید، تا به دنبال راه هایی برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی باشید. به طور معمول عمر مفید ماشین لباسشویی 10 الی 14 سال می باشد. اما اگر هر یک از شما به رعایت نکاتی بپردازید، که در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، می توانید باعث افزایش طول عمر لباسشویی و بهبود عملکرد دستگاه تان شوید. راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی را در ادامه مقاله با ما دنبال کنید.

 

راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

 

راهکارها و نکات مهم برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

 

از تراز بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید

تراز بودن ماشین لباسشویی برای افزایش طول عمر دستگاه، جزء مهم ترین نکات کلیدی است که باید حتما به درستی انجام شود. با انجام دادن این کار ساده، شما می توانید کمک شایانی به نگهداری صحیح و افزایش طول عمر لباسشویی خود نمایید. زیرا تراز بودن ماشین لباسشویی، سبب می شود تا دستگاه بدون هیچ جابه جایی و سر و صدایی به کار خود ادامه بدهد. تحت چنین شرایطی لباسشویی از هر گونه آسیب و صدمه ای به دور خواهد بود. توجه نمایید، در صورتی که ماشین لباسشویی تراز نباشد، علاوه بر سر و صدا و تکان خوردن زیاد دستگاه، این امر بر روی کارایی و عملکرد دستگاه نیز اثر گذار خواهد بود.

 

از تراز بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید

 

خودداری کردن از اضافه بار به دستگاه

اگر می خواهید کمک شایانی به افزایش طول عمر دستگاه خود نمایید، بهتر است که با توجه به ظرفیت دستگاه در آن لباس قرار دهید. چرا که ماشین لباسشویی برای شستشوی بهتر لباس ها، نیاز به فضای کافی جهت حرکت دادن لباس ها در آب دارد و در صورتی که حجم لباس ها بیش از حد ممکن باشد، در عملکرد دستگاه نیز اختلال به وجود می آید و لباس های کثیف شما به خوبی تمیز نخواهند شد.

 

خودداری کردن از اضافه بار به دستگاه

 

از شوینده ها به اندازه کافی استفاده کنید

چندین بار در مقاله های مرتبط به این موضوع اشاره کرده ایم، که استفاده کردن بیش از حد شوینده، سبب شستشوی بهتر و تمیز شدن عالی البسه ها نخواهد شد. استفاده بیش از حد شوینده ها باعث می شود، تا لکه هایی سفید بر روی لباس ها پدیدار شوند و به دستگاه شما نیز آسیب جدی وارد شود. بنابراین اگر افزایش طول عمر لباسشویی و کارکرد هر چه بهتر آن برایتان مهم است، حتما به اندازه کافی از شوینده ها استفاده نمایید.

 

از شوینده ها به اندازه کافی استفاده کنید

 

از مواد شوینده باکیفیت و اصل استفاده کنید

برای افزایش عمر ماشین لباسشویی، استفاده کردن از مواد شوینده مناسب و مرغوب می تواند کاملا تاثیر گذار باشد. اگر تا الان از شوینده های نامرغوب و بی کیفیت استفاده کرده اید، همین الان آن ها را کنار بگذارید و برای ماشین لباسشویی خود شوینده هایی مناسب را خریداری کنید.

 

از مواد شوینده باکیفیت و اصل استفاده کنید

 

جیب لباس های خود را خالی کنید

این مورد را آویزه گوش خود کنید و حتما قبل از قرار دادن لباس ها داخل ماشین لباسشویی، جیب آن ها را بگردید و مطمئن شوید که هیچ چیزی درون جیب ها وجود ندارد. چون که خیلی وقت ها پیش می آید که دستمال کاغذی، سکه، کاغذ و ... درون جیب شما، باعث آسیب رساندن به اجزای مختلف ماشین لباسشویی شود. پس لازم است که برای افزایش طول عمر ستگاه و آسیب ندیدن ماشین لباسشویی، جیب هر یک از لباس ها را به خوبی بگردید.

 

ماشین لباسشویی 9 کیلویی بوش مدل WAV28L90ME

 

ماشین لباسشویی را به طور مرتب تمیز کنید

اگر شما به صورت روزانه و یا چند روز یک بار از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، یعنی هر بار آلودگی ها و کثیفی های زیادی از طریق لباس ها به دستگاه منتقل می شود. این کثیفی ها در صورتی که تمیز نشوند، می توانند باعث به وجود آمدن جرم و بوی نامطبوع درون دستگاه شوند. بنابراین از دیگر راه ها برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، تمیز کردن منظم و به موقع دستگاه می باشد. منظور از تمیز کردن دستگاه این است که شما حتما بعد از هر بار استفاده، لاستیک دور درب دستگاه و جا پودری را با پارچه ای خشک و تمیز نمایید و درب دستگاه را باز بگذارید، تا رطوبت درون لباسشویی و بوی آن گرفته شود. همچنین لازم است که هر دو ماه یک بار با استفاده از سرکه، جوش شیرین و یا جرم گیری های مخصوص ماشین، به جرم گیری اساسی لباسشویی بپردازید.

 

ماشین لباسشویی را به طور مرتب تمیز کنید

 

خارج کردن لباس های مرطوب و خیس از دستگاه

خارج کردن فوری لباس های خود را بعد از اتمام چرخه شستشوی دستگاه، به یک عادت تبدیل کنید. زیرا این کار علاوه بر این که از چروک شدن لباس های شما جلوگیری می کند، سبب می شود تا ماشین لباسشویی دچار کپک و قارچ نشود. فراموش نکنید که محیط های تاریک و مرطوب، بهترین محل برای رشد و تکثیر باکتری ها و قارچ ها می باشند. از این رو بعد از خارج کردن لباس ها، باید حتما درب دستگاه را برای خارج شدن رطوبت ماشین لباسشویی باز بگذارید.

 

خارج کردن لباس های مرطوب و خیس از دستگاه

 

تمیز کردن فیلتر دستگاه را فراموش نکنید

فیلتر ماشین لباسشویی حتما باید به صورت ماهانه تمیز و بررسی شود و از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل شود. در واقع فیلتر ماشین لباسشویی باعث جذب شدن ذرات درشت و آلوده دستگاه می شود، پس حتما باید تمیز کردنش طبق برنامه پیش برود. فیلترها در محوطه ای در پایین لباسشویی قرار دارند و شما می توانید برای تمیز کردن این قسمت از یک مسواک نرم استفاده کنید. دقت فرمایید که آلوده بودن فیلتر، می تواند باعث ایجاد بوی بد در دستگاه و انتقال آلودگی به لباس ها شود. پس حتما برای افزایش طول عمر دستگاه این راهکرد مهم را فراموش نکنید.

 

تمیز کردن فیلتر دستگاه را فراموش نکنید

 

از قرار دادن اجسام سنگین بر روی ماشین لباسشویی خودداری کنید

اگر می خواهید ماشین لباسشویی شما دچار آسیب نشود و زمان بیشتری را به شما خدمت کند، بهتر است که اجسام سنگین یا دکوری را بر روی آن قرار ندهید. چرا که انجام این کار باعث فشار و خرابی بر روی قطعات داخلی ماشین لباسشویی می گردد.

 

از قرار دادن اجسام سنگین بر روی ماشین لباسشویی خودداری کنید

 

آرام باز و بسته کردن درب لباسشویی

سعی کنید هر باری که می خواهید درب دستگاه را باز و بسته کنید، این کار را به آرامی انجام دهید و از کوبیدن درب و یا فشار آوردن آن پرهیز نمایید. زیرا در غیر این صورت میکروسوئیچ درب آسیب می بیند و در نتیجه درب لباسشویی به خوبی بسته نمی شود و این کار مانع از آغاز چرخه شستشو می شود.

 

زیپ های لباس ها را ببندید

از دیگر راه ها برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، بستن زیپ لباس ها می باشد. از این رو قبل از شستشو و گذاشتن لباس ها داخل دستگاه، باید حتما زیپ آن ها را به طور کامل ببنیدید. چرا که باز بودن زیپ نه تنها به بافت لباس های دیگر آسیب می رساند، بلکه به داخل ماشین لباسشویی شما نیز خراش و آسیب وارد می کند.

 

از شستن حوله ها و پتوهای بزرگ با لباسشویی خودداری کنید

بیشتر افراد برای راحت تر شدن کارهایشان، حوله های بزرگ و پتوها را داخل دستگاه قرار می دهند. اما بی خبر از آنند که حوله ها و پتوها پس از قرار گرفتن در محفظه دستگاه، آب زیادی را جذب خود می کنند و وزن زیادی پیدا می کنند و همین امر موجب می شود، تا به موتور و سایر قطعات دستگاه فشار جدی وارد شود. بنابراین اگر به فکر این هستید که ماشین لباسشویی تان زمان بیشتری را در آشپزخانه شما بگذراند، باید شستن حوله ها و پتوهای بزرگ را به خشکشویی ها موکول کنید.

 

لباس ها را داخل ماشین لباسشویی جمع نکنید

توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی حکم سبد را ندارد، تا لباس های کثیف شما را برای چند ساعت یا چند روز در خود نگهداری کند. قرار دادن لباس های کثیف به مدت زمان طولانی درون دستگاه، باعث انتقال کثیفی و آلودگی به درون محیط دستگاه می شود. در نهایت محیط ماشین لباسشویی به محیطی آلوده و بد بو تبدیل خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید ماشین لباسشویی شما به چنین محیطی آلوده تبدیل نشود و دوام بیشتری داشته باشد، لباس های خود را درون دستگاه گردآوری نکنید.

 

از دمای بالای ماشین لباسشویی استفاده نکنید

اکثریت افراد بر این باورند، که دمای بالا می تواند لباس های تمیز تری را تحویل بدهد. اما باید بدانید که دمای بالا، باعث آسیب رساندن به بافت پارچه لباس و چروک شدن بیش از حد لباس هایتان خواهد شد. پس بهتر است که به منظور دوام بیشتر ماشین لباسشویی و آسیب ندیدن لباس هایتان، همیشه از دمای مناسب و ملایم آب استفاده کنید.

 

فیلتر پرزگیر لباسشویی را تمیز کنید

حتما دیده اید که پرز لباس ها در یک محفظه توری شکل دستگاه جمع می شوند، به این قسمت از ماشین لباسشویی، فیلتر پرزگیر گفته می شود. این فیلتر موجب می شود، تا پرز لباس ها وارد پمپ و لوله تخلیه نشود و در نهایت به انسداد آن ها منجر نگردد. بنابراین شما نباید به هیچ عنوان از تمیز کردن این قسمت از دستگاه غافل شوید.

 

دستگاه را با لباس های کم روشن نکنید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، این است که هرگز دستگاه را با لباس های کم روشن نکنید. انجام دادن این کار نه تنها باعث تمیز نشدن لباس های شما خواهد شد، بلکه سبب کاهش عمر دستگاه و هدر رفتن مصرف آب و برق نیز خواهد شد.

 

شلنگ تخلیه دستگاه را مرتبا بررسی نمایید

از جمله مواردی که برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی باید مرتبا مورد بررسی قرار بگیرد، شلنگ تخلیه دستگاه می باشد. چرا که شلنگ تخلیه، می تواند به واسطه گیر کردن اجسامی مانند: سکه، دکمه، زیپ لباس و ... مسدود شود. در نتیجه و تحت چنین رخدادی امکان خروج آب کثیف به بیرون از دستگاه مقدور نمی باشد.

 

ماشین لباسشویی را در محیط های تاریک و مرطوب قرار ندهید

قرار دادن دستگاه در محیط های تاریک و مرطوب مانند حمام امری کاملا اشتباه می باشد. زیرا این محیط ها به خوبی می توانند، امکان رشد قارچ ها و کپک ها را فراهم سازند. همچنین شما باید بعد از اتمام چرخه شستشو درب دستگاه را باز بگذارید، تا رطوبتش خارج شود، نه این که رطوبت بیشتری از محیط به آن منتقل شود. پس حتما حتما، برای عملکرد هر چه بهتر دستگاه و دوام بیشتر ماشین لباسشویی، از قرار دادن دستگاه در چنین محیط هایی به شدت خودداری کنید.

 

از محافظ برق برای ماشین لباسشویی استفاده کنید

بهتر است که برای امنیت بیشتر دستگاه و دوام عمر بیشتر آن، از محافظ برق برای ماشین لباسشویی تان استفاده کنید. چون که اتصال مستقیم برق به هر وسیله ی الکتریکی، می تواند باعث خرابی آن دستگاه شود. علت این امر نیز، نوسانات برق می باشد و از آنجایی که نوسانات برق باعث آسیب رساندن و نیم سوز شدن یا سوختن بسیاری از قطعات الکترونیکی از جمله برد، شیر برقی، المنت، موتور و… می شود. در نتیجه اتصال مستقیم برق به ماشین لباسشویی، عمر دستگاه را کم می کند.

 

به ماشین لباسشویی اجازه استراحت کردن بدهید

بر حسب عادت شاید بعضی از کاربران، به طور مداوم و پشت سرِ هم دستگاه را برای شستشوی لباس هایشان روشن کنند، بدون این که هیچ گونه استراحتی به آن بدهند. شما نباید به دلیل مشغله های زیادتان، شستشوی لباس ها را تنها به یک روز تعطیلی موکول کنید و به ماشین لباسشویی فشار زیادی وارد آورید. چرا که این امر موجب می شود، تا دستگاه فشار زیادی را تحمیل شود و در نتیجه دوام عمر کمتری داشته باشد. از این رو بهتر است که با گذاشتن برنامه مشخصی برای شستشوی لباس هایتان، از استفاده کردن چند باره ی دستگاه در طول روز آن هم به صورت پی در پی جلوگیری به عمل آورید.

 

به خرابی های کوچک ماشین لباسشویی اهمیت بدهید

اگر می خواهید ماشین لباسشویی شما با وجود استفاده های زیاد، طول عمرش افزایش پیدا کند، بهتر است که بی تفاوت از کنار خرابی های کوچک دستگاه نگذرید. به عنوان مثال: صدای تق تق دستگاه، خشک نکردن کامل لباس ها، نشت آب، گرم نشدن دمای آب و ... ، در نگاه اول شاید هر یک از این موارد بی اهمیت باشند. اما باید گفت که اگر رفع ایراد نشود و خرابی های کوچک دستگاه مورد بررسی قرار نگیرد، به طور حتم عملکرد و عمر مفید ماشین لباسشویی کاهش می یابد. بنابراین اگر می خواهید مشکل های کوچک دستگاه بزرگ نشوند و شما را با هزینه هایی گزاف روبه رو نسازند، بهتر است که از تعمیرکاران متخصص ماشین لباسشویی، درخواست کمک برای عیب یابی کردن و تعمیر دستگاه نمایید. 

 

جمع بندی کلی مقاله راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

تمامی نکات و راهکارهایی که در این مقاله ذکر شده اند، در نهایت سادگی و راحتی امکان پذیر می باشند و هر یک از کاربران این دستگاه، می توانند با رعایت این راه های ساده، به افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود بپردازند. دقت کنید که هر یک از موارد ذکر شده در مطالب فوق، می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش طول عمر دستگاه داشته باشد. از این رو اگر می خواهید، ماشین لباسشویی تان سالیان بیشتری برای شما کار کند و شما دچار هزینه ای هنگفت برای خرید دوباره این دستگاه کاربردی نشوید، بهتر است که در مراقبت و نگهداری کردن از آن تمام سعی خود را بکنید. 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا