مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید دریل شارژی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۲۱ یکشنبه
راهنمای خرید دریل شارژی
چکیده این مقاله : در راهنمای خرید دریل شارژی نکات زیادی از جمله دقت کردن به قدرت دریل شارژی، سرعت، شکل ظاهری، باتری و شارژر، امکانات جانبی و قیمت دریل شارژی دارای اهمیت است.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 509 بازدید

دریل شارژی چیست؟ آیا شغل شما ایجاب می کند که با این دستگاه کار کنید، یا فقط می خواهید برای مواقع ضروری آن را در خانه خود داشته باشید؟ آیا می دانید که هنگام خرید دریل شارژی باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟ تمامی این سوالات ممکن است در هنگام خرید این محصول، برای هر فردی پیش بیاید. به همین دلیل ما تصمیم به گردآوری کردن مقاله ای در خصوص راهنمای خرید دریل شارژی گرفتیم و بر آن شدیم تا اطلاعات لازم را در خدمت شما عزیزان قرار بدهیم. از همین جا تا آخر مقاله با ما بمانید، تا از نوشته های ما نهایت استفاده را ببرید.

 

دریل شارژی چیست؟

یکی از پرکاربردترین ابزارهایی، که در بسیاری از مشاغل، صنایع و منازل نیز مورد استفاده قرار می گیرد، دریل می باشد. در واقع این ابزار برای سوراخکاری انواع: فلزها، چوب ها، دیوارها و یا سایر مواد مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه دریل های شارژی، به دلیل برخورداری از مزایای بیشتر، بهترین جایگزین برای دریل های برقی شده اند. چرا که کاربران می توانند، بدون نیاز به پریز برق از دریل شارژی خود استفاده کنند. لازم است بدانید که در برخی از دریل های شارژی به دلیل برخورداری از کلید راست گرد / چپ گرد، این دستگاه قابلیت استفاده به عنوان پیچ گوشتی را نیز دارد و می توان از آن ها برای باز و بسته کردن انواع پیچ های مختلف استفاده کرد. علاوه بر تمامی این موارد ذکر شده، داشتن یک دریل شارژی مناسب، نه تنها فقط برای حرفه شما، بلکه وجود آن در هر خانه ای لازم و ضروری است. چون که این ابزار به شما کمک می کند، تا پیچ ها را خیلی سریع باز کنید، آن ها را ببندید و یا در آلیاژهای مختلف مانند: چوب، بتن، آجر و یا هر جای دیگری که خواستید، ایجاد سوراخ نمایید.

 

دریل شارژی چیست؟

 

اجزای تشکیل دهنده دریل شارژی به ترتیب زیر می باشد.

 

باتری

با توجه به این که دریل های شارژی برای تامین انرژی نیازی به برق ندارند، انرژی مورد نیاز خود را از باتری تامین می کنند. همچنین باتری ها در حین کار کردن، شارژ خود را برای مدت زمان مشخصی حفظ می کنند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. انواع این باتری ها عبارتند از: نیکل-کادیم، نیکل-فلز هیدرید و لیتیوم-یون.

 

باتری دریل شارژی

 

کلید روشن خاموش

ماشه یا همان کلید روشن خاموش دریل شارژی در دو نوع الکتریکی و مکانیکی در بازار به فروش می رسد.

 

کلید روشن خاموش دریل شارژی

 

کلید راست گرد/ چپ گرد

این سوئیچ تعبیه شده در دریل شارژی، برای انتخاب عملکرد دستگاه به سمت چپ یا راست استفاده می شود. از این قابلیت دریل می توان به عنوان پیچ گوشتی نیز استفاده کرد.

 

کلید راست گرد/ چپ گرد دریل شارژی

 

سه نظام

قطعه ای دیگر از دریل شارژی، سه نظام می باشد که در انتهای دستگاه قرار دارد و محلی است برای نصب کردن مته های مختلف دریل شارژی.

 

سه نظام دریل شارژی

 

دسته نگهدارنده

یکی از کاربردی ترین اجزای دریل شارژی، دسته نگهدارنده آن می باشد. جنس روکش دسته از روکش لاستیکی ضد لغزش است و این امکان سبب کنترل بیشتر دستگاه در حین کار کردن خواهد شد.

 

دسته نگهدارنده دریل شارژی

 

شفت و مته

شفت در واقع بخش برجسته مته است، که موتور و سه نظام را نگه می دارد.

 

شفت و مته دریل شارژی

 

کلید تنظیم سرعت

کلید تنظیم سرعت یا دیمر، جهت تنظیم سرعت چرخش مته کاربرد دارد و معمولا به صورت ولوم بر روی کلید اصلی تعبیه شده است.

 

کلید تنظیم سرعت دریل شارژی

 

انواع دریل های شارژی

  1. دریل های معمولی
  2. دریل های چکشی

 

دریل های معمولی

برای ایجاد سوراخ و نصب پیچ در سطح های مختلف، این نوع از دریل ها مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع دریل های معمولی، عملکرد فوق العاده ای بر روی سطوح چوبی، فلزی و پلاستیکی دارند. برای انجام دادن کارهایی که به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد، خریداری کردن این مدل از دریل کاملا مناسب و به جا می باشد.

 

دریل های چکشی

از دریل های چکشی، برای کارهایی مانند: ایجاد سوراخ در سنگ، آجر و بتن استفاده می شود. همچنین این دریل ها توانایی استفاده از انواع مته ها را دارند و امکان حفاری کردن در سطوح مختلف را فراهم می سازند. به علاوه دریل های چکشی، به طور معمول از وزن زیادی بهره می برند و معمولا در عملیات سنگ تراشی از این دستگاه استفاده می شود.

 

برای خرید دریل شارژی در نظر گرفتن چه نکاتی مهم و ضروری می باشد؟

  1. دقت کردن به قدرت دریل شارژی
  2. سرعت دریل شارژی
  3. شکل ظاهری دریل شارژی
  4. باتری و شارژر دریل شارژی
  5. دقت کردن به کلاچ دریل شارژی
  6. قیمت دریل شارژی
  7. امکانات جانبی دریل شارژی
  8. گارانتی و خدمات پس از فروش محصول

 

1-دقت کردن به قدرت دریل شارژی

دریل ها برای این که بتوانند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند، باید از قدرت بالایی برخوردار باشند. قدرت دریل های شارژی بسته به نوع آن ها در تعداد واحدهای مختلفی بیان می شود. در واقع قدرت دریل های شارژی بر حسب ولتاژ تعیین می شود و هر چه این عدد بیشتر باشد، دستگاه قدرت و عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین ولتاژ بیشتر در دریل های شارژی یعنی گشتاور بیشتر و قدرت چرخش بالاتر. در دریل های شارژی ولتاژ آن بین 6 تا 36 ولت است. اگر دریل شارژی را برای کارهای شخصی و خانگی خود می خواهید، ولتاژ 12 ولتی مناسب است و دریل 18 ولتی برای کارهای سنگین تر و کارگاهی مناسب و ایده آل است. پس حتما در راهنمای خرید دریل شارژی به این فاکتور بسیار مهم دقت کنید.

گشتاور چیست؟ گشتاور به نیرویی گفته می شود، که باعث ایجاد و چرخش مته می شود. در واقع گشتاور حداکثر سرعتی را که می توان با یک دریل بی سیم و شارژی به دست آورد، تعیین می کند.

 

دقت کردن به قدرت دریل شارژی

 

2-سرعت دریل شارژی

اکثر دریل شارژی ها 2 سرعت دارند، سرعت کم در این دستگاه بین 300 تا 400 دور در دقیقه با گشتاور بیشتر است، که برای باز و بسته کردن پیچ مناسب است.

سرعت زیاد نیز بین 1200 تا 1500 دور در دقیقه است و بیشتر برای کارهای حرفه ای و صنعتی کاربرد دارد.

شما می توانید بسته به کار و نیاز خود یکی از دریل های شارژی را با سرعت مد نظرتان خریداری کنید.

 

سرعت دریل شارژی

 

3-شکل ظاهری دریل شارژی

مانند هر وسیله دیگر دریل شارژی نیز باید از شکل ظاهری مناسبی برخوردار باشد، تا کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده کند. وقتی که کاربر برای اولین بار یک دریل را در دست می گیرد، باید احساس راحت و خوبی داشته باشد. بنابراین از دیگر آپشن های مهم در راهنمای خرید دریل شارژی، توجه کردن به شکل ظاهری دستگاه می باشد.

دریل ها بسته به نوع طراحی که دارند، به دو دسته تقسیم بندی می شوند.

دریل های T شکل: دسته این مدل از دریل ها در مرکز دریل قرار دارد. در دریل های T شکل، وزن دریل برای این که فشار کمتری به مچ دست وارد شود، توزیع می شود.

دریل های شارژی طرح تفنگی: در این نوع از دریل ها دسته دستگاه در انتهای دریل قرار دارد.

در این مورد نیز کاربر باید بسته به نیاز خود و کاری که قرار است با دریل انجام دهد، باید یکی از مدل های مناسب را برای خود خریداری نماید.

 

شکل ظاهری دریل شارژی

 

4-باتری و شارژر دریل شارژی

پیشرفته ترین و با کیفیت ترین باتری های دریل شارژی باتری های نیکل- فلز هیدرید و لیتیوم ینی هستند. این نوع باتری ها کوچکتر هستند و هم طول عمر بیشتری دارند. همچنین این نوع از باتری ها امکان شارژ شدن را دارند و به کمک شارژر، می توان از ابتدا باری دیگر نیروی محرکه لازم برای کار با دریل را فراهم کرد. شما باید در هنگام خرید دریل شارژی به نوع باتری ها و داشتن شارژرهای آن ها، برای شارژ سریع باتری دقت و تمرکز لازم را داشته باشید.

 

باتری و شارژر دریل شارژی

 

5-دقت کردن به کلاچ دریل شارژی

یکی دیگر از فاکتورهای اساسی برای خرید دریلی ایده آل، کلاچ دستگاه می باشد. چرا که با کلاچ دریل شارژی می توان، سطح مقاومت برای نیرویی را که از دریل وارد شود را تنظیم کرد.

 

دقت کردن به کلاچ دریل شارژی

 

6-قیمت دریل شارژی

همراه با در نظر گرفتن تمامی این معیارها در راهنمای خرید دریل شارژی، قیمت دریل شارژی نیز یکی دیگر از فاکتورهای مورد توجه می باشد. عوامل مختلفی مانند: مارک، بی سیم یا با سیم بودن دریل، وسایل جانبی همراه، نوع دریل و ... می توانند در قیمت دریل شارژی تاثیر گذار باشند. از این رو شما باید در ابتدا نوع نیازها و انتظارات خود را از خرید این دستگاه مشخص کنید، سپس با توجه به هزینه در نظر گرفته و توان مالی، به سراغ یکی از  مدل های دریل شارژی بروید.

 

7-امکانات جانبی دریل شارژی

توجه کردن به امکانات جانبی دریل شارژی از فاکتورهای مهمی در راهنمای خرید این محصول محسوب می شود. چه خوب است که دستگاه انتخاب شده شما دارای ویژگی ها و امکانات اضافی مانند: دسته کمکی، باتری اضافی، کیف، چراغ های LED و ... باشد.

 

امکانات جانبی دریل شارژی

 

8-گارانتی و خدمات پس از فروش محصول

اگر می خواهید خیالتان از بابت خرید آسوده و راحت باشد، باید به این معیار مهم حتما در راهنمای خرید دریل شارژی توجه کنید. چون که ابزار آلات برقی به دلایل زیادی همچون: اضافه بار، خیس شدن، نوسانات برق و ... می توانند آسیب ببینند و خراب شوند. به همین خاطر داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش محصول می تواند، خرید دریل شما را از هر لحاظی تضمین کند. همچنین فراموش نکنید که دریل شارژی خود را از فروشگاه های معتبر و برندهای اصل و شناخته شده خریداری کنید.

 

خلاصه ای از راهنمای خرید دریل شارژی

دستگاه را با توجه به نیاز و نوع کارآیی که در نظر دارید، خریداری نمایید.

قدرت ولتاژ دریل شارژی را بسنجید.

به وزن محصول و جنس بدنه آن، به منظور حفظ تعادل بیشتر دستگاه توجه داشته باشید.

بعد از خرید و قبل از استفاده از دریل شارژی، حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و خود را با سایر قسمت های دستگاه و کاربرد آشنا سازید.

تمامی فاکتورها و معیارهای ذکر شده در بالا، جزء مهم ترین موارد برای خریدی موفق محسوب می شوند. پس بی تفاوت از هیچ کدام از آپشن ها نگذرید.

 

جمع بندی کلی مقاله راهنمای خرید دریل شارژی

در این مقاله علاوه بر راهنمای خرید دریل شارژی، در خصوص انواع دریل های شارژی و قطعات دستگاه مطالبی مهم را ذکر کردیم و تا حدی برخی از ابهامات ذهن خریداران را در خصوص دریل شارژی روشن ساختیم. در آخر امیدواریم که مطالب فوق، بتوانند راهنمای خوبی برای خرید نهایی شما باشند و تجربه لذت استفاده کردن از دریل شارژی را برای شما ماندگار کنند. از همراهی گرمتان بی نهایت متشکریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا