مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمامی متن مقاله تميز كردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی با 7 روش طلایی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.29 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تميز كردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی با 7 روش طلایی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۲۰ شنبه
 تميز كردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی با 7 روش طلایی
چکیده این مقاله : ماشین ظرفشویی مانند هر وسیله ی دیگری در منزل بعد از استفاده نیازمند تمیز کردن و جرمگیری می باشد بنابراین هدف از این مقاله آموزش تمیز کردن ماشین ظرفشویی با 7 راه کار آسان می باشد.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 0 نظر
  • 495 بازدید

این روزها ماشین ظرفشویی در بیشتر آشپزخانه ها، جای خوش کرده است و از دید بسیاری از افراد خرید ماشین ظرفشویی تبدیل به یک اصل مهم شده است و کاربرد آن در هر آشپزخانه ای کاملا مشهود است. به طور قطع می توان گفت که داشتن هر وسیله و لوازمی در آشپزخانه، به وقت خود می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد؛ اما این را نیز در نظر بگیرید که تنها بودن آن ها نباید مهم باشد، بلکه رسیدگی و نگهداری صحیح نیز باید به خوبی و دقت کامل انجام شود. اگر شما ماشین ظرفشویی تان را دوست دارید و دلتان می خواهد که این دستگاه مدت زمان طولانی تری نیروی کمکی برای تان باشد، باید نحوه تمیز کردن آن را به درستی فرا بگیرید. همه ی کاربران ماشین ظرفشویی می دانند که این دستگاه، وظیفه ی شستن و تمیز کردن ظروف کثیف و چرب را عهده دار است؛ بنابراین تمیز کردن آن بعد از هر بار استفاده را باید جزء واجبات قرار بدهید. برای دانستنی ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با ما تا آخر مقاله یار باشید.

 

تميز كردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

 

چه دلایلی سبب می شود که ماشین ظرفشویی را تمیز و جرم گیری کنیم؟

همان طور که در بالا نیز به این نکته اشاره شد، وظیفه ی ماشین ظرفشویی شستشو دادن ظرف های چرب و کثیف می باشد. بدون شک با گذشت زمان، هنگام شستشوی ظروف مقداری از باقی مانده و چربی مواد غذایی به دیواره های دستگاه و درب آن می چسبد. در نتیجه اگه تمیز کردن آن را به تأخیر بیندازید و یا به طور کل فراموش کنید، علاوه بر جرم و بوی نامطبوع، ماشین ظرفشویی محلی برای رشد و تکثیر باکتری و قارچ ها خواهد شد. در نتیجه تمام این اتفاقات دلیلی می شوند، برای اختلال و کندی در کار ماشین ظرفشویی.

 

چه دلایلی سبب می شود که ماشین ظرفشویی را تمیز و جرم گیری کنیم

 

مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی

  • تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید.
  • تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی نیز باید در اولویت قرار بگیرد.
  • شلنگ خروجی ماشین ظرفشویی را به خوبی تمیز کنید.
  • بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی باید به خوبی پاک و تمیز شود.
  • در پاک سازی قفسه های ماشین ظرفشویی کوشا باشید.
  • تمیز کردن لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی را با دقت کامل انجام دهید.
  • دکمه های ماشین ظرفشویی نیز باید به خوبی تمیز شوند.

 

قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی

تمیز کردن قسمت بیرونی و بدنه ی ماشین ظرفشویی شاید به اندازه ی تمیز کردن درون دستگاه مهم نباشد؛ اما دقت داشته باشید که حتماً باید این قسمت از دستگاه نیز به خوبی تمیز و پاک سازی شود. توجه فرمایید که اگر بدنه ماشین ظرفشویی تان از جنس پلاستیک است، می توانید کمی مایع ظرفشویی را در مقداری آب گرم بریزید و یک محلول به دست بیاورید. سپس یک ابر یا اسفنج را آغشته به محلول نمایید و به خوبی قسمت بیرونی و بدنه دستگاه را بمالید و در آخر به وسیله یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید؛ اما اگر بدنه ماشین ظرفشویی شما از جنس استیل باشد، شما می توانید با استفاده از اسپری مخصوص استیل قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی را به خوبی تمیز کنید.

 

قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی

 

فیلتر ماشین ظرفشویی

در صورتی که دستگاه شما مشکل تخلیه آب را دارد و یا بوی بدی از آن به مشام می رسد، با تمیز کردن فیلتر آن می توانید مشکل را به خوبی حل کنید. محل قرار گیری فیلتر معمولاً در قسمت زیر سبد پایینی دستگاه می باشد. در صورت دسترسی پیدا کردن به این قسمت، فقط کافی است که درپوش آن را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و سپس فیلتر را در بیاورید. با در آوردن فیلتر، آن را زیر شیر آب بگیرید و با استفاده از یک فرچه یا مسواک به تمیز کردن آن و از بین بردن ته مانده های غذایی بپردازید. لازم است که محل قرار گیری فیلتر ماشین ظرفشویی را نیز به وسیله یک پارچه نرم و مرطوب به خوبی بسابید و تمیز کنید. سپس با خشک کردن کامل فیلتر آن را به درستی سر جای خودش قرار بدهید.

 

فیلتر ماشین ظرفشویی

 

شلنگ خروجی ماشین ظرفشویی

در حین شستشوی ظروف و اتمام کار دستگاه، امکان چسبیدن ته مانده ی مواد غذایی و چربی ظرف ها به شلنگ خروجی ماشین ظرفشویی وجود دارد. با وجود چنین شرایطی ممکن است که نوعی انسداد و گرفتگی در شلنگ خروجی به وجود بیاید؛ بنابراین لازم است برای بررسی کردن شلنگ، خروجی شلنگ را از زیر ظرفشویی باز کرده و به طور کامل شلنگ را با آب بشویید تا مطمئن شوید که هیچ گونه گرفتگی باقی نمانده است. هم چنین می توانید با محلول جوش شیرین سرکه و آب داغ داخل آن را به خوبی تمیز کنید.

 

شلنگ خروجی ماشین ظرفشویی

 

بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی

ممکن است چربی ها به آبپاش چسبیده باشند و یا بازوهای آب پاش در معرض انسداد توسط پسماندها قرار گرفته باشند. در نتیجه تمیز کردن این قسمت از ماشین ظرفشویی را باید همیشه به خاطر بسپارید. برای پاک سازی آب پاش ها، باید در وحله ی اول دو شاخه دستگاه را از پریز برق بکشید. سپس آبپاش های بالا و پایین را از میله شفت جدا نمایید و درپوش آبپاش ها را کاملاً باز کنید. با باز کردن درپوش و ضربه زدن ملایم به آب پاش ها رسوب آن ها را از بین ببرید. روش دیگری که می توانید انجام بدهید این است که آب پاش ها را داخل آب و سرکه قرار دهید تا رسوبات داخل آن از بین رفته و جرم گیری شوند و در نهایت آب پاش را با آب شسته و خشک کرده سپس به طور کامل در سر جای خود قرار دهید. یک نکته ی مهم برای بازوی آب پاش، شما می توانید با استفاده از خلال دندان یا سوزن سوراخ های بازوی آب پاش را به طور کامل باز نمایید.

 

بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی

 

قفسه های ماشین ظرفشویی

قفسه ها و محفظه های ماشین ظرفشویی را از دستگاه بیرون آورده و داخل سینک ظرفشویی خود قرار بدهید. سپس هر گونه باقی مانده ی مواد غذایی و کثیفی را با استفاده از یک دستمال از روی قفسه ها بردارید. در مرحله بعد یک اسکاج را به مایع ظرفشویی آغشته کنید و قفسه ها را تا جایی که می توانید به آرامی بمالید و سپس آن ها را زیر شیر آب گرم بگیرد تا به خوبی پاک و تمیز شوند. با اتمام کار شستشو صبر کنید تا قفسه ها کاملاً خشک شوند و بعد آن ها را سر جای مخصوص شان بگذارید. فراموش نکنید در صورتی که تمیز کردن قفسه ها را نادیده بگیرید و یا به خوبی آن ها را پاک نکنید، درون ماشین ظرفشویی به سرعت آلوده خواهد شد و محیط مساعدی برای رشد و تکثیر قارچ ها و باکتری ها می شود.

 

قفسه های ماشین ظرفشویی

 

لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی

ممکن است که لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی بعد از مدتی آسیب ببینند و یا پاره شوند. در نتیجه شما با بررسی کردن و تمیز کردن در این قسمت شاهد عیب دستگاه خود خواهید شد. در این صورت لازم است که اقدام به تعویض لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی نمایید.

 

لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی

 

دکمه های ماشین ظرفشویی

 برای دکمه و یا صفحه ی دیجیتالی ماشین ظرفشویی تان لازم است که هر ماه یک بار با استفاده از یک مسواک آغشته با مایع پاک کننده این قسمت را به خوبی تمیز کنید.

 

دکمه های ماشین ظرفشویی

 

روش هایی برای جرم گیری کردن ماشین ظرفشویی

 

سرکه یا جوش شیرین

برای جرم گیری و از بین بردن رسوبات ماشین ظرفشویی، اولاً باید دستگاه خالی از هرگونه ظرف و ظروفی باشد. سپس یک پیمانه کوچک جوش شیرین و سرکه را با هم قاطی کنید و بر روی کف دستگاه بریزید. سپس تنظیمات برنامه ظرفشویی را روی بالاترین تایم و درجه حرارت قرار دهید و بگذارید تا آخر برنامه شستشو پیش رود. این نوع جرم گیری کردن، سبب می شود که باقی مانده های مواد غذایی، چربی ها و آلودگی ها به طور کامل از بین برود. هر چند ماه یک بار لازم است که ماشین ظرفشویی تان را به وسیله ی این مواد جرم گیری کنید. توجه فرمایید که به تنهایی می توانید از سرکه یا جوش شیرین برای جرم گیری استفاده کنید. در صورت استفاده کردن از سرکه یا جوش شیرین نیاز به هیچ یک از مواد شوینده ی دیگر ماشین ظرفشویی نیست و شما می توانید سرکه یا جوش شیرین را در قسمت جا پودری دستگاه بریزید و طبق گفته ها در بالا پیش بروید.

 

سرکه یا جوش شیرین

 

پودر یا مایع جرم گیر مخصوص ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی تان را خالی از ظروف کنید و مقداری پودر یا مایع جرم گیر را درون کف ماشین ظرفشویی بریزید. سپس یک برنامه شستشو روی تایم متوسط را انتخاب کنید تا چرخه ی شستشو به طور کامل سپری شود و ماشین ظرفشویی جرم گیری شود. جرم گیری کردن ماشین ظرفشویی، نه تنها باعث از بین بردن جرم و رسوبات می شود. بلکه بوی خوش و مطبوعی را به ارمغان می آورد. هم چنین عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی را نیز بهبود می بخشد.

 

پودر یا مایع جرم گیر مخصوص ماشین ظرفشویی

 

کلام آخر

به اتمام مقاله ی نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی رسیدیم و تنها امید ما مفید بودن مقاله برای شما می باشد. کاربران عزیز ماشین ظرفشویی، نگهداری و مراقبت صحیح از ماشین ظرفشویی تان را فراموش نکنید و تا جایی که ممکن است به خوبی برای پاک و تمیز نگه داشتن این دستگاه سعی و تلاش کنید. فراموش نکنید که هر روزه قیمت لوازم خانگی رو به افزایش است؛ بنابراین برای جلوگیری کردن از صرف هزینه های زیادی هم که شده است، به خوبی برای سالم نگه داشتن ماشین ظرفشویی تان تلاش کنید. با تشکر از همراهی گرم شما.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا