مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای تمیز کردن دستگاه فر

تمامی متن مقاله راهنمای تمیز کردن فر را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.72 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای تمیز کردن فر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۹ سه شنبه
راهنمای تمیز کردن فر
چکیده این مقاله : با توجه به استفاده های زیادی که از فر می شود، این دستگاه خیلی زود در معرض کثیفی و آلودگی قرار می گیرد. از این رو می خواهیم راهنمای تمیز کردن فر را به شما عزیزان بیاموزیم.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 0 نظر
  • 455 بازدید

با توجه به استفاده های زیادی که از فر می شود، این دستگاه خیلی زود در معرض کثیفی و آلودگی قرار می گیرد. از این رو حتماً باید تمیز کردن آن را در اولویت کارهای روزانه خود قرار بدهید. شاید برخی از افراد به دلیل در دید نبودن داخل فر، به تمیز کردن آن اهمیت چندانی ندهند و این مسئله برایشان زیاد مهم نباشد؛ اما لازم است بدانید که این عمل می تواند، کاملاً به ضرر شما و سلامتی تان باشد، پس به طور حتم باید به تمیز کردن و پاکسازی فر بپردازید. نحوه تمیز کردن فر می تواند راه های متفاوتی داشته باشد و شما خیلی راحت می توانید، به امتحان کردن هر یک از این روش ها بپردازید. اگر می خواهید فر شما همیشه درخشان و تمیز باشد، نحوه تمیز کردن فر و ترفندهای آن را در مقاله ما دنبال کنید.

بعد از خرید دستگاه فر باید حتما تمامی نکات که برای تمیز کردن آن لازم است را یاد بگیرید بنابراین مقاله تمیز کردن فر با 6 مرحله طلایی را با دقت مطالعه نمایید.

 

راهنمای تمیز کردن دستگاه فر

 

راه و روش تمیز کردن فر به چه شکلی می باشد؟

  • استفاده کردن از سرکه سفید
  • به کار بردن جوش شیرین همراه با آب
  • لیمو ترش و معجزه بی نظیر آن
  • نحوه تمیز کردن فر با الکل
  • پاک کردن فر با خمیر دندان
  • استفاده کردن از سفید کننده ها

 

راه و روش تمیز کردن فر به چه شکلی می باشد؟

 

استفاده کردن از سرکه سفید

اگر به تمیز کردن هر یک از لوازم خانگی خود اهمیت می دهید و در خصوص نحوه تمیز کردن هر یک از آن ها، تحقیقاتی را انجام داده باشید، قطعاً تا به الان متوجه معجزه سرکه سفید شده اید. سرکه سفید با توجه به خاصیت اسیدی که دارد، می تواند به خوبی فر شما را تمیز کند و منجر به از بین رفتن میکروب ها و باکتری ها شود. برای انجام دادن این روش، می توانید سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید و آن را در یک شیشه اسپری بریزید. سپس محلول بدست آمده را در داخل فر اسپری کنید و به مدت چند دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشت چند مین با استفاده از یک دستمال، سطح فر را به خوبی بمالید و آن را عاری از هر گونه کثیفی نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که در این مرحله بار اول به نتیجه نرسیدید، می توانید چند بار مکرر این عمل را انجام دهید تا سطح فر شما به خوبی پاک و تمیز گردد.

 

استفاده کردن از سرکه سفید

 

به کار بردن جوش شیرین همراه با آب

نحوه تمیز کردن فر خود را به صورت اساسی و عالی، می توانید به جوش شیرین بسپارید. لازم است بدانید که از جوش شیرین برای از بین بردن خیلی از کثیفی ها استفاده می شود؛ بنابراین شما می توانید برای تمیز کردن فر خود، کمی جوش شیرین را با مقداری آب حل کنید. سپس با استفاده از یک پارچه خمیر به دست آمده را بر روی محل مورد نظر بزنید. در مرحله بعد چند دقیقه صبر کنید تا خمیر جذب کثیفی ها شود و تغییر رنگ پیدا کند. در آخر با استفاده از یک پارچه نرم محل کثیفی را به خوبی بسابید و درون فر را تمیز و درخشان نمایید. فراموش نکنید که برای تمیز کردن داخل فر، قبل از هر چیزی باید درون دستگاه را عاری از باقی مانده مواد غذایی نمایید و سپس با استفاده از روش های خانگی و صنعتی به تمیز کردن آن بپردازید.

 

به کار بردن جوش شیرین همراه با آب

 

لیمو ترش و معجزه بی نظیر آن

استفاده کردن از لیمو ترش روشی دیگر برای نحوه تمیز کردن فر می باشد. برای فرهایی که داخل شان چرب است، استفاده کردن از لیمو، می تواند فوق العاده اثر بخش باشد و به خوبی چربی ها را نابود کند. در این روش باید مقداری آب لیمو را درون یک ظرف بریزید (ظرف شما باید قابلیت استفاده کردن در داخل فر را داشته باشد) و سپس آب هم به آن اضافه نمایید. بعد از این کار ظرف را داخل فر قرار بدهید و دستگاه را 30 دقیقه در دمای 250 درجه نگه دارید. این کار سبب می شود تا بخار آب و لیمو به چربی ها بچسبد و آن ها را از بین ببرد. بعد از اتمام تایم تعیین شده اجازه بدهید داخل فر خنک شود و سپس به کمک یک اسفنج یا مسواک بقیه چربی ها و کثیفی ها را پاک نمایید. در انجام دادن این روش دود کردن درون دستگاه کاملاً طبیعی است و شما باید پنکه و فن فر را روشن کنید تا دودها خارج شوند. توجه نمایید که اثر بخشی این مورد در خصوص روش تمیز کردن فر، می تواند بالاتر از سایر موارد دیگر باشد.

 

لیمو ترش و معجزه بی نظیر آن

 

نحوه تمیز کردن فر با الکل

برای شستشو و ضدعفونی کردن سطوح فر، یکی از بهترین و قوی ترین پاک کننده ها الکل می باشد. برای استفاده کردن از این ماده باید مقداری الکل را بر روی سطح فر اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید تا شاهد معجزه آن گردید. الکل علاوه بر تمیزی فر، سبب براق شدن و از بین بردن میکروب ها نیز خواهد شد.

 

نحوه تمیز کردن فر با الکل

 

پاک کردن فر با خمیر دندان

از دیگر روش ها برای تمیز کردن داخل فر، استفاده کردن از خمیر دندان می باشد. خمیر دندان برای لکه های سر سخت و قدیمی تأثیر به سزایی دارد و به خوبی از پسِ انجام عمل تمیز کاری بر می آید. در این مرحله فقط کافیه خمیر دندان را روی لکه یا جرم مورد نظر بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با دستمال پاک کنید. خمیر دندان باعث می شود تا کثیفی ها جذب آن شوند و به راحتی از روس سطح فر پاک شوند.

 

پاک کردن فر با خمیر دندان

 

استفاده کردن از سفید کننده ها

برای تمیز کردن فر استفاده از سفید کننده ها نیز می تواند تأثیر داشته باشد؛ اما در کل ما آن را توصیه نمی کنیم. چرا که در بلند مدت مواد شیمیایی می توانند به دستگاه آسیب بزنند، به علاوه این مواد برای تنفس و ریه ها نیز می توانند خطرناک باشند. از این رو تا جایی که ممکن است شما با استفاده از مواد و روش های طبیعی و خانگی به تمیز کردن فرتان بپردازید.

 

استفاده کردن از سفید کننده ها

 

تمیز کردن فر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

این مسئله به طور کامل به روال آشپزی کردن شما بستگی دارد. بی شک با آشپزی کردن احتمال سر ریز شدن و ریختن غذاها وجود دارد، لذا حتماً باید بدون هیچ گونه معطلی محل کثیف شده تمیز شود. توجه داشته باشید که هر چه زودتر فر خود را تمیز کنید، به نفع خودتان و دستگاه خواهد بود؛ بنابراین هرگز از تمیز کردن اساسی فر غافل نشوید.

 

تمیز کردن فر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

 

نحوه تمیز کردن درب شیشه ای فر

برای تمیز کردن درب شیشه ای فر می توانید، مقداری مایع ظرفشویی را با آب قاطی کنید و سپس به کمک یک اسکاج آغشته به محلول تمام درب را بمالید تا عاری از هرگونه لک و چربی شود. در آخر به کمک یک دستمال نم دار به خوبی درب فر را تمیز کنید. علاوه بر مایع ظرفشویی، شما می توانید مقداری جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و خمیر غلیظی درست کنید. سپس خمیر به دست آمده را با استفاده از یک اسفنج به کل درب بمالید و اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند، بعد از انجام این عملیات و گذشت تایم کل درب را با اسفنج یا دستمال مرطوب پاک کنید. از محلول آب و سرکه نیز می توانید برای تمیز کردن درب شیشه ای فر استفاده کنید.

 

نحوه تمیز کردن درب شیشه ای فر

 

نحوه تمیز کردن توری فلزی فر

حتماً می دانید که توری های فلزی فر در معرض زیادی از چربی های مواد غذایی قرار می گیرند و تمیز کردن آن ها نیز نسبت به بقیه جاهای فر، زمان بیشتری لازم دارد. برای تمیز کردن توری فلزی می توانید، داخل سینک ظرفشویی را از آب گرم پر کنید و مقداری مایع، سرکه و جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس توری را داخل آب قرار بدهید تا به مدت 20 دقیقه در محلول باقی بماند. در آخر به وسیله یک فرچه زبر تمام زیر و روی توری را بسابید تا مانند روز اول درخشان و تمیز شود. از طرف دیگر اگر لکه های توری سر سخت و ضخیم هستند، شما می توانید از محلول های شیمیایی قوی برای از بین بردن آن ها استفاده کنید، سپس توری ها را آب بکشید و در آخر آن ها را خشک نمایید.

 

نحوه تمیز کردن توری فلزی فر

 

چگونگی تمیز کردن سینی فر

سینی فر همیشه در معرض حرارت بالا و چربی های زیادی قرار می گیرد و همین عوامل سبب کثیف شدن بیش از حد سینی و سوختن چربی ها به سینی می شود؛ بنابراین حتماً باید تمیز کردن سینی اصولی و با دقت زیادی به انجام برسد. توجه داشته باشید که جنس سینی فر ممکن است که کاملاً آلومینیومی باشد، نچسب و یا از جنس استیل و دارای روکش آلومینیومی باشد. از این رو شما باید حتماً با توجه به جنس سینی از روش هایی مؤثر برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید.

ترکیب آب و جوش شیرین، برای انواع جنس سینی ها مؤثر می باشد و شما می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب برای تمیز و براق کردن سینی فرتان استفاده نمایید. برای انجام این مرحله فقط کافیه خمیری از آب و جوش شیرین درست کنید، سپس خمیر را به طور کامل روی سینی پخش کنید و نیم ساعت اجازه بدهید تا خمیر روی سینی بماند. بعد از این مراحل و گذشت تایم، سینی را با مسواک یا اسکاچ نرم بمالید تا تمام لکه ها و چربی های سر سخت و قدیمی پاک شوند و در آخر سینی فر را آبکشی و خشک نمایید. دقت کنید که از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز طبق همین مراحل می توانید، برای سینی فر به غیر از سینی های نچسب استفاده کنید. این دو روش بسیار ساده و در دسترس، برای تمیز کردن سینی های فر می باشند. نا گفته نماند که روش های زیادی دیگری برای پاک سازی سینی فر وجود دارند و شما با کمی جستجو، می توانید بهترین روش استفاده را با توجه به جنس سینی به دست بیاورید.

 

چگونگی تمیز کردن سینی فر

 

حرف آخر مقاله نحوه تمیز کردن فر

در آخر اتمام مقاله نحوه تمیز کردن فر لازم دیدیم، بیان کنیم که حتماً قبل از تمیز کردن داخل فر، باید تمام تکه های ریز و درشت به جا مانده از مواد غذایی، قفسه ها، سینی و ... را به طور جداگانه بیرون بیاورید. سپس با استفاده از هر کدام از روش های ذکر شده در این مقاله به تمیز کردن فرتان مشغول شوید. فراموش نکنید که نحوه تمیز کردن فر بسیار راحت امکان می پذیرد و شما باید حتماً از انجام این کار مهم غافل نشوید. از اینکه مقاله ما را با صبر و حوصله دنبال کردید، کمال تشکر را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا