مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی

تمامی متن مقاله راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی + نکات کاربردی برای خرید را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.71 MB دانلود پی دی اف - 1.12 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی + نکات کاربردی برای خرید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ یکشنبه
راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی + نکات کاربردی برای خرید
چکیده این مقاله : اگر به‌دنبال لذت واقعی موسیقی هستید، در این راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی تمام موارد لازم جهت درک نیاز‌ها با توجه به کاربری و یافتن بهترین سیستم صوتی آموزش داده می‌شود.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1049 بازدید

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار و سیستم‌های جدیدی ارائه شده است با هدف رفع نیاز‌های کاربران و ایجاد سرگرمی و هیجان ایجاد شده‌اند. سیستم صوتی خانگی یکی از پرطرفدار‌ترین لوازم خانگی است که از تنوع گسترده‌ای برخودار هستند. به همین دلیل افراد هنگام انتخاب یک سیستم صوتی دچار سردرگمی و گیجی خواهند شد. اگر از آن دسته افرادی هستید که کیفیت صدا هنگام تماشای فیلم و سریال برایتان اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم یک سیستم صوتی خانگی با کیفیت را تهیه کنید. این سیستم‌های خانگی از ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند در نتیجه بهتر است قبل خرید با آن‌ها آشنا شوید. همچنین برای خرید سیستم صوتی بهتر است به نکات مختلفی دقت کنید که در مقاله راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی

 

نکات لازم برای راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی 

  • مشخص کردن بودجه مالی
  • در نظر گرفتن فضای خانه
  • آشنایی با اجزای سیستم صوتی
  • توان خروجی سیستم صوتی
  • تجهیزات جانبی مورد نیاز برای سیستم‌های صوتی

 

نکات لازم برای راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی 

 

مشخص کردن بودجه مالی

اولین فاکتور مهم راهنمای خرید سیستم صوتی در نظر گرفتن بودجه مناسب برای آن است. همانطور که می‌دانید قیمت سیستم‌های دیجیتالی در ایران به شدت گران شده است و هر کسی قادر به خرید برخی از محصولات نخواهد بود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید سیستم صوتی خانگی باید به آن دقت کنید، بودجه مالی شما است. مطمئناً هر چه بودجه مالی شما کمتر باشد انتخاب‌های محدودتری هم خواهید داشت. در ضمن دقت کنید که بالابودن قیمت سیستم صوتی، دلیل بر بهترین بودن آن نمی‌باشد.

 

مشخص کردن بودجه مالی

 

در نظر گرفتن فضای خانه

برای خرید سیستم صوتی خانگی بهتر است فضای خانه را هم در نظر داشته باشید. هنگام خرید سیستم صوتی می‌توانید از راهنمایی کارشناسان فروش کمک بگیرید تا یک محصول متناسب با متراژ خانه را به شما پیشنهاد بدهند. بهتر است بدانید که ملاک بهترین بودن یک سیستم صوتی خانگی صدای بلند و اسپیکر‌های قوی آن نیست. چرا که پخش صدای بسیار بلند در فضای کوچک، نه تنها خوشایند نیست بلکه موجب ناراحتی و اذیت کاربران خواهد شد. پس مهم‌ترین نکته برای استفاده از سیستم صوتی، تناسب متراژ خانه و قدرت اسپیکر‌ها است. اگر قصد استفاده از سیستم صوتی در خارج از خانه دارید بهتر است سیستم‌های خانگی بی‌سیم یا شارژی را انتخاب کنید.

 

در نظر گرفتن فضای خانه

 

آشنایی با اجزای سیستم صوتی

برای خرید و استفاده از سیستم‌های صوتی خانگی اولین کاری که باید انجام بدهید خواندن راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی و سپس آشنایی با اجزای تشکیل دهنده و نحوه کار با آن است. مهم‌ترین اجزای سیستم صوتی خانگی شامل موارد زیر می‌شوند.

اسپیکر‌ها: یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم صوتی، اسپیکر‌های آن است که با عنوان باند هم معروف است. وظیفه اسپیکر‌ها پخش صدای با کیفیت از قسمت آمپلی فایر است.

آمپلی‌فایر: آمپلی فایر از دو بخش استریو و سینمای خانگی تشکیل شده است. استریو برای پخش صوت دوکاناله و سینمای خانگی نیز برای پخش صدای چند کاناله در نمونه‌های حرفه‌ای‌تر تا ۱۶ کاناله استفاده می‌شود.

ساب‌ووفر: وظیفه‌ی این بخش ایجاد صدای بم در کنار بلندگو می‌باشد.

تیوتر: برای ایجاد صدای ریز به کار می‌رود.

سایر اجزای سیستم صوتی عبارتند از حافظه، پورت، کابل‌های مخصوص صدا و...

 

آشنایی با اجزای سیستم صوتی

 

انواع سیستم‌های صوتی خانگی

سیستم‌های صوتی خانگی که امروزه طرفداران زیادی دارند، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها از ویژگی و کاربر خاصی برخوردار است. این سیستم‌های صوتی با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دارند قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت. انواع سیستم صوتی خانگی عبارتند از

  •  ساندبار(Soundbar)
  • ساندبیس (Soundbase)
  •  سیستم صوتی با صدای فراگیر Surround Sound))
  •  سیستم صوتی کتابخانه‌ای (Bookshelf Speakers)
  •  پخش‌کننده چندرسانه‌ای Hi Fi))
  •  ساندتاور (Soundtower)

 

انواع سیستم‌های صوتی خانگی

 

توان خروجی سیستم صوتی

از دیگر مشخصات مهم در راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی که باید به آن توجه کنید توان آن میباشد. معمولاً توان خروجی سیستم‌های صوتی حرفه‌ای خانگی با واحد وات ارزیابی می‌شوند. توان خروجی این سیستم از مجموع تمام توان‌های بخش‌های یک سیستم صوتی از جمله اسپیکر، ساب ووفر و... دست می‌آید. اکثر سیستم‌های صوتی دارای قدرت صدای ۲۰ الی ۶۰ واتی هستند. برای تماشای فیلم بهتر است از سیستم صوتی با توان صوتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ وات استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید از سیستم صوتی برای گوش دادن به موسیقی با صدا بلند استفاده کنید، بهتر است سیستم صوتی خانگی حرفه‌ای با توان خروجی ۵۰۰ الی ۲۴۰۰ وات را انتخاب کنید.

 

توان خروجی سیستم صوتی

 

تجهیزات جانبی مورد نیاز برای سیستم‌های صوتی

مطمئناً خرید سیستم صوتی خانگی تنها، کافی نیست و بعد از خرید آن باید لوازم جانبی مورد نیاز آن را نیز تهیه کنید تا تأثیر بیشتر و بهتری داشته باشند. یکی از لوازم جانبی مهم این سیستم صوتی، دستگاه پخش دیسک‌های نوری بلوری است. همچنین بهتر است یک تلوزیون صفحه تخت با کیفیت داشته باشید تا در کنار بهره‌مندی از صوت با کیفیت، از تصویر خوب هم لذت ببرید. جالب است بدانید که برخی از انواع سیستم‌های صوتی دارای قابلیت پخش به وسیله فلش مموری هستند و بدون نیاز به تلوزیون با کیفیت یا هر نوع دستگاه دیجیتالی پخش خواهند کرد. علاوه بر این بعضی از سیستم‌های صوتی خانگی توانایی پخش فیلم از دیسک‌های Blu-Ray و DVD را دارند. در این صورت دیگر نیازی به پلیر جداگانه برای پخش ویدئو نخواهید داشت.

 

تجهیزات جانبی مورد نیاز برای سیستم‌های صوتی

 

سیستم صوتی خانگی در میان وسایل خانه

چطور سیستم‌های صوتی خانگی را در میان وسایل خانه قرار بدهیم؟ در صورتی که قصد دارید تعدادی از اسپیکر‌های خود را در میان کابینت‌ها جاسازی کنید بهتر است از اسپیکر‌های قفسه‌ای یا‌مانیتور با پورت‌های بیس زیاد استفاده نکنید. چرا که ایجاد صدا بلند در کابینت و چرخش آن در داخل کابینت، رزونانس ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد. برای نصب اسپیکر در کابینت‌ها، بهتر است از اسپیکر فقسه‌ای کم قدرت استفاده کنید که حدود ۸۰ هرتز بیس را پخش نکند. لازم به ذکر است که بدترین مکانی که می‌توانید ساب ووفر را در آن قرار بدهید داخل کابیت‌ها خواهد بود. برای پیدا کردن محل نصب ساب ووفر بهتر است از مکانی استفاده کنید که امکان پنهان شدن ساب وجود داشته باشد.

 

اجزای سیستم صوتی را جداگانه خریداری نماییم یا به صورت پکیج؟

برای خرید اجزای سیستم صوتی خانگی به صورت جدا یا پکیج، بهتر است ابتدا به خودتان مراجعه کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که شیک بودن ظاهر خانه و دکوراسیون برایتان اهمیت دارد، بهتر است بدانید که سینما‌های خانگی دارای نمای زیباتری هستند. یا اگر به دنبال یک سیستم صوتی خانگی قدرتمند هستید می‌توانید از سیستم‌های حرفه ولی با ظاهر ساده‌تر استفاده کنید. اما اگر هم ظاهر و هم کیفیت سیستم صوتی برایتان اهمیت دارد بهتر است پکیج کامل سیستم صوتی خانگی خریداری کنید. چرا که ممکن است ست کردن بخش‌های مختلف سیستم صوتی مثل ساب ووفر، و اسپیکر و.. کمی دشوار باشد. در ضمن دقت کنید که این تصور که سینمای خانگی همیشه بهترین انتخاب است کاملاً اشتباه است. سیستم‌های صوتی از همه سینما‌های خانگی حتی بهترین برند‌ها هم بهتر و پرکابرد‌تر خواهد بود.

 

اجزای سیستم صوتی را جداگانه خریداری نماییم یا به صورت پکیج؟

 

نتیجه ‌گیری

اکثر افراد هنگام خرید سیستم صوتی خانگی سؤالات زیادی برایشان پیش خواهد آمد و به همین دلیل ممکن است هنگام انتخاب یک سیستم صوتی دچار مشکل و تردید شوند. حتی ممکن است به دلیل نداشتن آگاهی کامل، گول فروشنده را بخورند و انتخاب نا مناسبی داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی را به شما معرفی نماییم. ‌امید واریم با مطالعه این مطالب یک خرید مناسب و خوبی را تجربه نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا