مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی

دانلود پی دی اف - 1.14 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ پنج شنبه
راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی
چکیده این مقاله : سینمای خانگی مجموعه ای از تجهیزات صوتی است که لذت تماشای فیلم را برای چندبرابر می کند، راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی کمک می کند که چه محصولی را تهیه نمایید تا بهترین خرید را داشته باشید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 444 بازدید

آیا می‌دانستید سینمای خانگی و ساندبار با یکدیگر متفاوت هستند؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که این موضوع را نمی‌دانستید، پس بهتر است همراه ما باشید تا در راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی این دو محصول با تفاوت آن‌ها را از لحاظ کارایی و نوع عملکرد که دارند آشنا شویم، همچنین در این مطلب قصد داریم تا تفاوت‌ها و همچنین مزایا و معایب این محصولات را برای شما بازگو کنیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

 

راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی

 

پیشرفت های نوین سیستم های صوتی

قطعاً شما هم دوست دارید که صدای تلویزیون و رسانه­ هایی مورد استفاده خود را با وضوح و کیفیت بسیار بالایی بشنوید. اگر مایل به ارتقای صدای وسایل صوتی و تصویری هستید، برای این کار باید از سینمای خانگی یا ساندبار استفاده کنید؛ اما در صورتی که نمی­دانید تفاوت­ هایی که بین این دو محصول وجود دارد در چیست، پس بهتر است پیش از خرید حتماً این موضوع را واکاوی کنید یا اینکه راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی را به دقت مطالعه نمایید. اهمیتی که این موضوع دارد را می­توان در تفاوت­ های کیفیت صدا، تعداد اسپیکرهای موجود در سیستم لحاظ کرد. خوشبختانه با پیشرفت علم شاهد گسترش و به روز رسانی­ هایی مختلفی در صنعت دیجیتال هستیم. این صنعت به خوبی توانسته نظر مساعد مخاطبان را به خود جلب کند. یکی از عرصه­ هایی که رشد چشمگیری را داشته است، صنعت ساخت و تولید سیستم صوتی خانگی می­باشد. در دهه ­های گذشته وسایل و سیستم ­های پخش منحصر به ضبط­ های کاست خور، گرامافون­ها، بلندگوهای مختلف و... بود. این در حالی است که امروزه تولید کنندگان وسایل صوتی، تمام نیازها و نظرات مخاطبان را در نظر گرفته و توانسته ­اند وسایلی همچون ساندبار و سینمای خانگی را تولید نمایند.

شاید برخی بر این تصور باشند که سینمای خانگی و ساندبار یکی هستند و میان آن­ها تفاوتی قائل نباشند؛ اما هر کدام از این دو محصول دارای نقاط قوت و نقاط ضعف هستند و با توجه به نیاز منزل باید آن­ها را خریداری کرد. البته لازم به ذکر است که سینمای خانگی نقش پر رنگ­تری را در منازل ایفا می­کند و بیشتر این محصول را خریداری می­کنند. گرچه پس از گذشت مدتی تولید کنندگان متوجه ضعف ­های این محصول شدند و ساندبار را روانه بازار کردند.

 

پیشرفت های نوین سیستم های صوتی

 

از میان نقاط ضعف سینمای خانگی می­توانیم موارد زیر را ذکر کنیم:

  • سیم کشی در بین دستگاه اصلی و بلندگوها در بخش عقب دستگاه مشکلاتی را در پذیرایی و هال منازل ایرانی به وجود آورده است.
  • باندهای عقب خیلی صدایی نداشته و کیفیتی را نمی­توان برای آن­ها لحاظ کرد.
  • این روزها بیشتر استفاده مردم از وای فای یا بلوتوث بوده و دیگر کسی از سی دی به صورت متداول استفاده نمی­کند.
  • البته ورود ساندبارها به بازار به معنای عدم نقطه ضعف نیست و این دستگاه نیز به نوبه خود از نقاط ضعفی برخوردار می­باشد که از جمله این ضعف­ ها باید به پایین بودن توان آمپلی فایر اشاره کرد. گرچه نقاط مثبت و قوت بسیاری از جمله جمع و جور بودن سیم ­ها، صدای با کیفیت و رسا، ارتباط گیری با تمام ورودی­ ها و... را دارد.

 

مقایسه سینمای خانگی و ساندبار

در سال­ های نه چندان دوری که سیستم­ های صوتی وارد منازل شدند، از 2 یا 4 باکس صدا بهره گرفته بودند و این باکس­ ها توان این را نداشتند تا دالبی ­های جدید را اجرا نمایند. با وارد شدن سینمای خانگی به میدان رقابت، این دستگاه جای خود را در فضای ساختمان­ ها و منازل باز کرد. سینمای خانگی دارای اندازه­ای کوچک و همچنین شکل و ظاهری جذاب­تر می­باشد و محصولی بدیع به شمار می­رود. امکاناتی که این سیستم در دسترس مخاطبان قرار داد توانست نظر مساعد اهالی هر منزلی را به دست آورد. مدل قرار گیری اسپیکرها و همراهی با تجهیزات HI-FI سبب شده تا صداهای دالبی به خوبی به گوش برسد. در طی سالیان اخیر سیستم­ هایی تحت عنوان ساندبار به بازار عرضه شده و برخی از افراد هنوز تفاوت این دو را نمی­دانند.

 

مقایسه سینمای خانگی و ساندبار

 

ساندبارها از جمله تفاوت­ هایی که با سینمای خانگی دارند این است که سیم کشی کمتری برای آن­ها در نظر گرفته ­اند. ساندبارها به نسبت سینمای خانگی از قیمت کمتری برخوردار هستند و بر خلاف سینمای خانگی حجم زیادی از سیم را با خود به همراه ندارند. فناوری­ های صوتی دالبی و مولتی Channel تنها زمانی می­تواند اجرا شود که فایل­ هایی که نیز که قرار است روی آن پخش شوند از این قابلیت برخوردار باشند. در برخی از مواقع اجرا و پخش موسیقی به روش استریو بوده و این موضوع نمی­گذارد بلندگوهایی که در قسمت عقب هستند، فعال شوند. تولید کنندگان تلویزیون هم با توجه به اینکه ضخامت آن کاهش یافته است، از اسپیکرهایی ضعیف ­تر برای پخش صدا استفاده می­کنند. این موارد سبب شد تا ساندبارها تولید شده و این مشکلات و عیوب را بپوشانند.

البته لازم به ذکر است که ساندبار دارای تمامی استانداردهای دالبی و چند کاناله نیست و این قابلیت را ندارد که به صورت کامل دالبی­ ها را اجرا کند. ساندبارها به جهت تولید صدای تلویزیون، ارائه و پخش صدای قوی و ارتباط بدون سیم با گجت برای خانه ­ها و اتاق­ هایی ساده و زیبا به وجود آمده­ اند. برخی از آپشن­ هایی که در سیستم­ های خانگی وجود داشت و استفاده خاصی از آن­ها نمی­شد در ساندبارها به صورت کامل حذف شده است.

 

نقاط قوت و ضعف سینمای خانگی

 

نقاط قوت سینما خانگی

نقاط ضعف سینما خانگی

سیستمی مناسب و مطلوب برای پخش فیلم

استفاده بیش از اندازه از برق

ایده آل برای پذیرایی منازل بزرگ

حجم و سایز بسیار بزرگ به نسبت

ساندبار

صدای واضح  و قوی

کم شدن کیفیت و کارایی در زمان پخش

موسیقی

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

عدم امکان افزودن کابل در مواقع سوختن

آمپلی فایر

مجهز بودن به دک پلیر به خاطر پخش دیسک

----

امکان جا به جایی اسپیکر

----

 

نقاط ضعف و قوت ساندبار

ساندبارها نیز دارای نقاط ضعف و قوت هستند که به صورت جداگانه هر کدام از آن­ها را عنوان خواهیم کرد.

 

نقاط قوت ساندبار

نقاط ضعف ساندبار

اندازه کوچک و مناسب

در مدل­های ارزان قیمت کیفیت صدا را کاهش داده­اند.

 دارا بودن ظاهری زیبا

توان آمپلی فایر در دستگاه کاهش یافته است.

امکان ارتباط بدون سیم

قیمت برخی مدل­ها بسیار بالا است.

ارتباط بدون نیاز به سیم ساب ووفر

پلیر برای دیسک ندارد.

دارا بودن مدل­ها و نرخ­های گوناگون

---

     مدیریت آسان و کاربردی

---

 

نقاط قوت و ضعفی که می­توان برای این محصول نام برد موارد زیر هستند:

 

نکات مهم در خرید سینمای خانگی و ساندبار

به طور قطع در هنگام خرید محصولات صوتی باید حتماً مواردی را مورد توجه قرار داد تا به صورت دقیق همان وسیله ­ای خریداری شود که به آن نیاز است. از جمله مواردی که باید در زمان خرید سینمای خانگی و ساندبار مورد توجه قرار گیرد موارد زیر است:

  • دارا بودن ریموت کنترل باید مورد توجه قرار گیرد.
  • حتماً به فضای قرار گیری محصول دقت شود.
  • بودجه‌ای که می خواهید برای خرید بپردازید را از قبل تعیین کنید.
  • در صورتی که می‌خواهید صدای بیشتری را بشنوید پس سیستمی را خریداری کنید که دارای کانال‌های صوتی بیشتری باشد.
  • ظاهر و نمای خارجی بلندگوها در زیبا شدن فضا نقش مؤثر دارد، پس نباید آن را دست کم گرفت.

 

نکات مهم در خرید سینمای خانگی و ساندبار

 

جمع بندی

سینمای خانگی و ساندبار به یکی از محصولاتی تبدیل شده ­اند که در هر منزلی توانسته ­اند جای خود را باز کنند. این سیستم­ ها در مدل­ ها و انواع بسیار گوناگونی تولید و به بازار عرضه می­شوند، از این رو می­توان گفت که مناسب هر سبک و سلیقه ­ای هستند. در این مطلب قصد داشتیم تا راهنمای خرید ساندبار و سینما خانگی و تفاوت­ های سینمای خانگی و ساندبار و همچنین مزایا و معایب هر کدام را مطرح کنیم تا در هنگام خرید بتوانید انتخابی درست داشته باشید. از اینکه تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید از شما سپاس گذاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا