مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن نشدن اجاق گاز

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ دوشنبه
علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله
چکیده این مقاله : ممکن است زمانی که به سراغ اجاق گاز می روید با روشن نشدن آن مواجه شویدکه علت های متفاوتی می تواند داشته باشد. در این مطلب به علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله آن می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 466 بازدید

آیا تا به حال برای شما کدبانوهای آشپزخانه پیش آمده است که با کم بودن شعله ی اجاق گاز خود، انگیزه تان را برای آشپزی کردن از دست بدهید؟ قطعاً اجاق گاز با داشتن شعله هایی با فشار کم می تواند، حسی بسیار ناخوشایند و اذیت کننده را برای کاربران در پی داشته باشد. در کل آشپزی کردن، یک تنوع سرشار از لذت است، اما در صورت کم بودن شعله ی کم اجاق گاز، دیگر هیچ لذتی از آشپزی کردن برده نمی شود؛ اما دلیل کم بودن فشار شعله ی اجاق گاز، چه عواملی می تواند باشد؟ نگران نباشید، ما برای پاسخگویی، به همین سؤال شما شروع به نوشتن این مقاله کرده ایم. در این مقاله قصد داریم شما را با علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله آشنا کنیم.

 

علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله

 

علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله

  • جا به جا شدن سر شعله های اجاق گاز
  • خیس یا مرطوب بودن سر شعله های اجاق گاز
  • تجمع چربی ها در مشعل گاز
  • خراب بودن سر شعله های اجاق گاز
  • نشتی داشتن لوله اجاق گاز
  • خراب شدن و آسیب دیدن شیر گاز
  • خرابی ژیگلور یا نازل اجاق گاز
  • سوراخ بودن شلنگ اجاق گاز
  • قرار نگرفتن الکترود های جرقه زن، در سر جای مناسب خودشان

 

علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله

 

جا به جا شدن سر شعله های اجاق گاز

بعضی وقت ها بنا به دلایلی مانند تمیز کردن سر شعله های اجاق گاز، سر شعله ها به درستی در سر جای خودشان قرار داده نمی شوند. در نتیجه به احتمال خیلی زیاد، هنگام روشن کردن اجاق گاز با کم بودن فشار گاز مواجه خواهید شد. دقت کنید که در صورت پیش آمدن افت فشار اجاق گازتان، حتماً سر شعله ها را بررسی کنید. با انجام این کار و قرار دادن سر شعله ها در جای مناسب شان، فشار شعله های اجاق گاز مثل سابق خواهد شد.

 

جا به جا شدن سر شعله های اجاق گاز

 

خیس یا مرطوب بودن سر شعله های اجاق گاز

از دیگر علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله، خیس بودن و یا مرطوب بودن شعله ها می باشد؛ که این اتفاق، در اثر شستن و یا سر ریز شدن غذاها، برای شعله ها به وجود می آید. در هر صورت با خیس بودن یا مرطوب بودن شعله ها، توان حرارتی گاز کم می شود و یا اصلاً شعله ها روشن نمی شوند. در نتیجه باید به خوبی اقدام به خشک کردن شعله ها نمایید.

 

خیس یا مرطوب بودن سر شعله های اجاق گاز

 

تجمع چربی ها در مشعل گاز

جمع شدن چربی ها در میان مشعل اجاق گاز می تواند یکی از اصلی ترین عوامل برای کم شدن و افت فشار شعله ی اجاق گاز باشد. برای خلاصی از این مشکل باید سر شعله های گاز را با مواد شوینده به خوبی تمیز کنید. فراموش نکنید که زود اقدام به تمیز کردن سر شعله ها نمایید تا بارهای دیگر با این مشکل مواجه نشوید.

 

تجمع چربی ها در مشعل گاز

 

خراب بودن سر شعله های اجاق گاز

خراب شدن سر شعله های اجاق گاز مانند معیوب بودن رنده سر شعله می تواند در کم بودن فشار گاز تأثیر مستقیمی داشته باشد. در این مواقع بید اقدام به تعویض کردن این قطعه کنید.

 

خراب بودن سر شعله های اجاق گاز

 

نشتی داشتن لوله اجاق گاز

گاهی این امکان وجود دارد که به دلیل نشتی لوله گاز، جریان انتقال گاز به اجاق کم یا به طور کل قطع شود. با مشاهده کردن چنین حالتی حتماً باید دست به کار شوید تا نشتی لوله گاز را برطرف سازید. در غیر این صورت ممکن است تلفات جانی نیز به بار آید.

 

خراب شدن و آسیب دیدن شیر گاز

خراب شدن شیر یا ولو اجاق گاز علتی دیگر برای کم بودن فشار اجاق گاز می باشد؛ زیرا پیچ یا ولو میزان خروج گاز را تنظیم می کنند. در نتیجه در صورت آسیب دیدن این قسمت شعله، فشار شعله ی گاز کم می شود شاید هم قطع شود.

 

خراب شدن و آسیب دیدن شیر گاز

 

خرابی ژیگلور یا نازل اجاق گاز

ژیگلور چیست؟ ژیگلور قطعه ای از جنس آلیاژ برنج است که وظیفه ی هدایت کردن گاز را در اجاق گازها بر عهده دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است سبب تغییر شعله ها شود، تنظیم نبودن و یا خراب شدن ژیگلور و یا همان نازل اجاق گاز است. در صورت مشکل پیدا کردن این قطعه نیاز است که آن را تعویض نمایید. بهتر است برای تعویض این قطعه از تعمیرکاران اجاق گاز کمک بخواهید.

 

سوراخ بودن شلنگ اجاق گاز

سوراخ بودن شلنگ گاز می تواند باعث افت فشار گاز و علت روشن نشدن اجاق گاز و کم بودن شعله شود؛ بنابراین بهتر است در صورت سوراخ بودن شلنگ فوراً اقدام به تعویض کردنش کنید.

 

سوراخ بودن شلنگ اجاق گاز

 

قرار نگرفتن الکترود های جرقه زن، در سر جای مناسب خودشان

در صورت تنظیم نشدن درست فاصله ی الکترودهای جرقه زن، شعله ی اجاق گاز توان حرارتی و یا فشار کمی خواهد داشت؛ بنابراین برای رفع این مشکل بهتر است که به آرامی با انگشتتان الکترود را به شعله ی اجاق گاز نزدیک نمایید.

 

اجاق گاز شیشه ای سورندپلاس مدل SN-656

 

کلام آخر

قطعاً با بیان توضیحات ذکر شده در بالا می توانید، در مواقع لزوم از پس حل مشکل کم بودن فشار شعله ی اجاق گاز بربیاید. در صورت تمیز کردن خوب و به موقع اجاق گازتان به احتمال خیلی زیاد اجاق گازتان از بروز چنین مشکلی در امان خواهد ماند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا