مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف کروم کست chromecast چیست

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

کروم کست chromecast چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ چهارشنبه
کروم کست chromecast چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد؟
چکیده این مقاله : کروم کست سخت افزاری نوین است که توسط شرکت گوگل تولیدشده است. کروم کست این قابلیت را به کاربران می دهد تا با اتصال گوشی به تلویزیون، به دلخواه هر محتوایی را مشاهده کنند.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 757 بازدید

کروم کست چیست؟ آیا تا به حال این اسم به گوش شما شنیده شده است، آیا هیچ کدام از شما با کروم کست و کاربردهای آن در تلویزیون آشنایی دارید؟ اگر جواب شما خیر است، هیچ جایی برای نگرانی نیست. چرا که شما می توانید پاسخ به تمامی این سوالات را در مقاله کروم کست chromecast چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد بیابید. برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر بهتر است، که مقاله ما را تا آخر دنبال کنید.

 

تاریخچه Chromecast کروم کست

کمپانی گوگل از این قابلیت بی نظیر در سال 2013 رونمایی کرد و این دانگل را با قیمت 35 دلار وارد بازار محصولات دیجیتال کرد. در کل میزان کاربرانی که از این قابلیت استفاده کرده اند و از آن راضی بوده اند به 25 میلیون کاربر می رسد و این کاربران در خانه، دانشگاه، محل کار و محیط های مختلف دیگر از این ابزار استفاده کرده اند. همچنین کروم کست یکی از پر فروش ترین گجت های الکترونیکی خانگی گوگل است و همچنین باید بیان کنیم که یکی از فاکتور های بسیار مهم بعد از خرید تلویزیون می باشد که باید اقدام به خرید آن نمایید.

 

تاریخچه Chromecast کروم کست

 

کروم کست chromecast چیست؟

کروم کست یک دانگل است، که دارای پورت HDMI یا USB می باشد و شبیه به فلش مموری است که به اصطلاح تحت عنوان دانگل نیز شناخته می شود. کروم کست به کاربران این امکان را می دهد، تا فیلم های مورد نظر خود را از طریق مرورگر کروم که در تبلت و یا تلفن همراه وجود دارد، به تلویزیون منتقل کرده و بتوانند بدون در نظر گرفتن هیچ گونه محدودیتی از آن ها استفاده نمایید. دیگر با داشتن کروم کست، نیازی نیست که با استفاده از ابزارها و یا وسایل مختلف دیگری به تلویزیون تان متصل شوید.

توجه داشته باشید در صورتی که تلویزیون شما از پورت HDMI برخوردار نباشد، شما می توانید ار طریق پورت A/V در راستای اتصال به تلویزیون اقدام نمایید. هر کاربری این امکان را در اختیار دارد، تا با استفاده از ساده ترین روش ها برنامه های جذاب و دیدنی را به صورت آنلاین داخل تلویزیون مشاهده کند. علاوه بر این ها کروم کست می تواند بر روی پلتفرم های مختلف قابل اجرا باشد. به عنوان مثال بر روی تمامی تبلت های اندروید و یا ios تلفن ها، لپ تاپ های ویندوزی و یا لینوکس قابل اجرا می باشد.

در این خصوص محدودیتی برای کاربران در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل افراد زیادی از آن استفاده می کنند. گفتنی است که در گذشته اگر فردی خواهان استفاده از این ابزار بود، می بایست اپلیکیشن chrome cast را بر روی سیستم خود نصب می کرد. اما خوشبختانه امروزه افراد می توانند، این اپلیکیشن را در گوگل هوم خود قرار بدهند. در یک کلام خلاصه و مفید باید گفت که کروم کست، یک تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می کند و امکان کنترل تلویزیون را از طریق دستگاه های دیجیتالی شخصی مختلف فراهم می کند.

 

Chromecast کروم کست چیست

 

 

کاربردها و قابلیت های کروم کست chrome cast به ترتیب زیر می باشد.

  • ارزان ترین راه برای دسترسی به سرویس های آنلاینی ویدئویی و تبدیل تلویزیون های معمولی به تلویزیون های هوشمند، کروم کست می باشد.
  • این دانگل از طریق وای فای امکان اتصال به دستگاه ها و ابزارهای دیگر را دارد.
  • با استفاده از ابزار chrome cast می توان ویدئو پخش کرد.
  • کروم کست از برنامه هایی مانند: Google Play ،You Tube ،Google Chrome و Netflix پشتیبانی به عمل می آورد.
  • این دانگل دارای حافظه ذخیره سازی داخلی، پردازنده قدرتمند و قابلیت اتصال با پورت HDMI ،USB و A/V می باشد.
  • یکی از کاربردهای بی نظیرکروم کست این است که، با تمامی تبلت ها، تلفن ها و لپ تاپ ها هم خوانی دارد.
  • این ابزار می تواند تمامی قابلیت هایی که در مرورگر وب وجود دارد را برخوردار باشد و از آن ها استفاده نمایند.
  • یکی دیگر از کاربردهای chrome cast این است که به بسیاری از پلتفرم ها وصل می شود.
  • نمایش عکس ها موجود در حساب فلیکر از دیگر قابلیت های کروم کست می باشد.
  • chrome cast قابلیت ضبط و ذخیره محتوا را دارا می باشد.
  • قابل کنترل بودن از راه دور و سرعت اتصال بالا را دارد.
  • کیفیت تصاویر HD از دیگر کاربرد chrome cast می باشد.
  • کروم کست دارای وضوح تصویر با کیفیت خروجی 1080 پیکسل و عدم افت کیفیت تصاویر در هنگام انتقال از دستگاه مبدا به نمایشگر تلویزیون می باشد.
  • کاربرد دیگر کروم کست، حمایت و پشتیبانی کردن از سایت های منتشر کننده فیلم است.

 

کاربردها و قابلیت های کروم کست chrome cast به ترتیب زیر می باشد.

 

انواع کروم کست

کروم کست گوگل در چند مدل متفاوت به بازار عرضه شده است، که هر یک از آن ها دارای قابلیت های جالب و متعددی می باشند. ما قصد داریم در این مقاله شما را با کروم کست chromecast چیستو چه کاربردی در تلویزیون دارد؟ آشنا کنیم و توضیحات لازم در خصوص هر یک از مدل های کروم کست را به خوبی بیان کنیم.

 

انواع کروم کست

 

کروم کست صوتی

این نوع از دانگل صوتی از موزیک های آنلاین پشتیبانی می کند و آهنگ دلخواه شما را بدون تصویر در سیستم صوتی پخش می کند. همچنین chrome cast صوتی، به کاربران این امکان را می دهد، تا صدا را با کیفیت و وضوح بالاتری پلی نمایند. کروم کست صوتی توانسته است، توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

 

کروم کست صوتی

 

کروم کست معمولی

ساده ترین و کاربردی ترین نوع این دانگل، کروم کست معمولی می باشد. این کروم کست از سیستم عامل های مختلفی پشتیبانی می کند و تصاویر را با وضوح بالایی به نمایش در می آورد.

 

کروم کست معمولی

 

کروم کست اولترا

این نوع دانگل علاوه بر نمایش تصاویر با کیفیت 4k، از تکنولوژی خاصی به نام HDR بهره می برد. میزان نور پس زمینه صفحه نمایش های HDR معادل 1000 نیتس می باشد و این میزان در تلویزیون های عادی بالغ بر 300 الی 400 نیتس است. ناگفته نماند که کروم کست اولترا، دارای یک درگاه داخلی برای کابل اینترنت می باشد.

 

کروم کست اولترا

 

کروم کست chrome cast چگونه در تلویزیون کار می کند؟

استفاده کردن از این قابلیت بسیار ساده و راحت می باشد، در این زمینه فقط کافی است مرورگر کروم را روی دستگاه اجرا کنید. در صورتی که تلویزیون شما هوشمند نیست، جایی برای نگرانی نیست. چرا که کروم کست تلویزیون معمولی شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل خواهد کرد. تحت چنین شرایطی، شما به راحتی می توانید داده های مختلف را به تلویزیون تان منتقل کنید. کروم کست خیلی ساده با کمک پورت HDMI به تلویزیون متصل می شود. به علاوه گوگل کست مجهز به یک پورت USB نیز می باشد. نا گفته نماند که chrome cast می تواند، به راحتی به پورت A/V نیز متصل شود.

 

کروم کست chrome cast چگونه در تلویزیون کار می کند؟

 

کلام آخر مقاله کروم کست chromecast چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد؟

در آخر به جرات می توان گفت که این دانگل یک ابزار کاربردی می باشد و کاربران می توانند، به سادگی از آن استفاده های لازم را ببرند. اگر جزء افرادی هستید که می خواهید بسیاری از بازی های اندرویدی، انواع فیلم ها، موسیقی و ... را بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون خود مشاهده کنید، خریداری کردن و استفاده از کروم کست می تواند، کاملا مناسب و مقرون به صرفه باشد. امید است که مفهوم و قابلیت های کروم کست را به خوبی دریافت کرده باشید و از مقاله کروم کست chromecast چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد، نهایت تجربه را برده باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا