مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف فناوری دالبی ویژن

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

Dolby Vision چیست | کارایی Dolby Vision در تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۲/۷ شنبه
Dolby Vision چیست | کارایی Dolby Vision در تلویزیون
چکیده این مقاله : فناوری دالبی ویژن چیست؟ Dolby Vision نام تجاری یک فرمت ویدیوی 4K HDR است که توسط افرادی که Dolby Surround و همه جایگزین های بعدی آن را به ارمغان آورده است توسعه داده شده است.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 538 بازدید

به جرات می توان گفت تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و همواره خبرهای مختلفی از آن در سراسر دنیا به گوش می رسد. اما یکی از فناوری های جدیدی که خیلی روی آن رسانه ها مخصوصاً در تبلیغات خود برای تلویزیون مانور می دهند فناوری دالبی ویژن است. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر با این فناوری آشنا شوید.

 

فناوری دالبی ویژن و نحوه کار آن

 

قابلیت HDR در تلویزیون به چه معناست؟

HDR سبب شده تا نمایشگر بتواند طیف وسیعی از رنگ ها را نمایش دهد و از محدوده دینامیکی بالایی نیز برخوردار است. HDR می تواند رنگ ها را بهتر و با وضوح و واقعیت رنگ بهتری به نمایش بگذارد. این فناوری به کاربر کیفیت و سطح تجربه بسیار خوبی در تماشای تصاویر اهدا می کند.

 

قابلیت HDR در تلویزیون به چه معناست؟

 

فناوری دالبی ویژن چیست و نحوه کار آن

دالبی ویژن یکی از استانداردهای HDR خصوصی بوده که به وسیله دالبی فراهم شده است. این فناوری با ورود به بازار این قدرت را دارد که خود را بالاتر از HDR10 قرار دهد. اگر بخواهیم توصیفی ساده از دالبی ویژن را ارائه کنیم باید این گونه بگوییم که دالبی ویژن فرایندی کامل از تولید تا مصرف است. به عبارتی دیگر از زمانی که محتوایی را با این فرمت تهیه می کنند، تا هنگامی که قرار است روی تلویزیون به نمایش درآید این فناوری همراه آن است. البته با توجه به تولید به مصرف بودن این فناوری ابر داده هایی در هر فریم از طریق دالبی تنظیم و سپس با کمک تجهیزاتی که می توانند این نوع فرمت را به تصویر بکشند برای مخاطب و کاربر به نمایش در خواهد آمد.

 

مزایای فناوری دالبی ویژن

دالبی ویژن فرمت قوی و پویای HDR بوده که به وسیله دالبی لبز گسترش پیدا کرده است. این فرمت به خوبی توانسته تمام صحنه ها و فریم ها را همراه با دقت بالا در رنگ به تماشاگر نشان دهد. یکی از ویژگی های بسیار مهم فناوری دالبی ویژن را باید ساخت محتوای بهینه در تصاویر آن هم به صورت جداگانه دانست.

از دیگر ویژگی های این فناوری می توان به این نکته اشاره داشت که تولید کننده های محتوا این امکان را دریافت خواهند کرد که تنظیمات تصویر را در سطح های خیلی جزئی بهتر کنند. همچنین دالبی ویژن از تنظیمات بسیار بیشتری به نسبت فرمت قدیمی و سنتی HDR10 برخوردار است. حداکثر روشنایی در HDR10 هزار نیت است و این در حالی می باشد که در دالبی ویژن این روشنایی به 10 هزار نیت می رسد. دقت رنگ دالبی ویژن نسبت به مدل قدیمی فرمت ها بیشتر است. در این فناوری نیت ها به 12 رسیده اند.

 

مزایای فناوری دالبی ویژن

 

آیا دالبی ویژن تصاویر بهتری را پخش می کند؟

بر اساس بررسی های صورت گرفته و کلیپ فیلم های دالبی ویژن در تلویزیون های ال جی که از این فناوری استفاده می کنند؛ می توان گفت اثبات شده که این فناوری از تصویر و کیفیت خیلی خوبی برخوردار است. این فناوری را اگر بخواهیم با HDR10 مقایسه کنیم، دالبی ویژن دارای تن های رنگ بیشتر در بخش های روشن تر است. رنگ های متعادل را به خوبی نشان داده و طیف رنگی را به صورت بسیار مطلوب و مناسبی نشان می دهد.

 

لذت بازی کردن همراه با دالبی ویژن

دالبی ویژن به صورت رسمی جهت پلتفرم های ایکس باکس طراحی و عرضه شده  و به عنوان HDR اختصاصی دالبی به مدیومی جدید و تازه ورود پیدا کرده است. دالبی ویژن روی برخی کنسول های ایکس باکس فعال و آن کنسول ها از این فرمت به خوبی پشتیبانی می کنند. برای اینکه از بازی با این نوع فرمت لذت برد نیاز است که هم کنسول از دالبی ویژن پشتیبانی کند و هم تلویزیون یا مانیتور مورد استفاده این فناوری را پشتیبانی نماید.

باید توجه داشت که در برخی از تلویزیون هایی که به فناوری دالبی ویژن مجهز هستند، تراشه های مدیاتک به کار رفته است. پس با این وجود گیمینگ 120 هرتز در رزولوشن 4K امکان پذیر نیست زیرا اگر دالبی ویژن فعال شود، نرخ 120 هرتز غیر فعال خواهد شد. در هر صورت اگر کنسول و TV به این فناوری تجهیز شده باشند کاربر می تواند یک بازی بسیار خوب همراه با بهترین تصاویر و وضوح رنگ را تجربه کند.

 

لذت بازی کردن همراه با دالبی ویژن

 

کدام تلویزیون ها از دالبی ویژن پشتیبانی می کنند؟

فناوری دالبی ویژن فرمتی بسیار مشهورتر از HDR10 بوده که البته تمام تلویزیون ها آن را پشتیبانی نمی کنند. می توان گفت سامسونگ هنوز اقدامی برای این کار نکرده و هنوز هم از HDR10 استفاده می کند. البته برخی از برندهای تلویزیون همچون ال جی، فیلیپس و سونی این فرمت را پشتیبانی می نماید.

 

کدام برندها از دالبی ویژن پشتیبانی نمی کنند؟

سامسونگ به عنوان یکی از بهترین و بزرگ ترین برندهای سخت افزاری در هیچ یک از محصولات خود این فناوری را نگنجانده است. سامسونگ در جواب به این که چرا از این فناوری استفاده نمی کند، اظهار می دارد که به پردازش تلویزیون های خود و دیگر قابلیت های سخت افزاری آن ها اعتماد داشته و می خواهد HDR10 را بدون دالبی ویژن تا حد بسیار بالایی برساند.

 

 

پیش نیازهای لازم برای دسترسی با دالبی ویژن

مسئله ای که مشهود است و نیاز به توضیح ندارد، ابتدا دارا بودن تلویزیونی است که فرمت دالبی ویژن را به خوبی پشتیبانی کند. بهتر است علاوه بر این موضوع منبعی برای دریافت کردن ویدیوی دالبی ویژن پیدا کرد. با توجه به گسترش این فناوری تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها با این فناوری سازگاری داشته و منبع خوبی برای دریافت فیلم های بلوری هستند. همچنین سرویس هایی مانند نتفلیکس و آمازون پریم مجموعه هایی از فیلم و سریال هایی که فرمت دالبی ویژن را دارند به عموم ارائه خواهند کرد.

 

پیش نیازهای لازم برای دسترسی با دالبی ویژن

 

دالبی ویژن در گوشی همراه و تبلت ها

یکی از تفریحاتی که همیشه انسان را در مسافرت ها سرگرم می کنند تماشای فیلم است. تماشای فیلم با گوشی همراه و تبلت اگر با فناوری دالبی ویژن همراه باشد به صورت قطع بسیار لذت بخش است.اولین گوشی هوشمندی که به فناوری دالبی ویژن مجهز شد LG G6 بود. اپل هم در بیشتر محصولات خود از جمله Apple iPhone 11 ،11 Pro ،X ،XS ،XS Max  این فناوری را به کار برده است.

تبلت هایی هم که با این فناوری سازگاری دارند تبلت های نسل دوم و سوم Apple iPad Pros  می باشند. البته انتظار می رود که در گوشی های اندرویدی که داری چیپست اسنپدراگون 865 کوالکام هستند، فناوری دالبی ویژن مورد استفاده قرار گیرد. زیرا استفاده از تلفن های هوشمند در سراسر دنیا به شکل کاملاً فراگیری مشهود است و برای اینکه کاربران تصاویر بهتر و با کیفیتی را تماشا کنند باید این فناوری به کار گرفته شود.

 

دالبی ویژن در گوشی همراه و تبلت ها

 

سخن پایانی

دالبی ویژن فناوری بسیار پیشرفته ای است که در برخی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری با کیفیت و وضوح بسیار زیادی که دارد می تواند به خوبی طیف مختلفی از رنگ ها را به اجرا در آورد. البته مواردی که ذکر شد تنها محصولاتی نیستند که دالبی ویژن را پشتیبانی می کنند، بلکه سینماهای مختلفی هم در دنیا احداث شده که از فناوری دالبی ویژن استفاده کرده و فیلم های مختلفی را به اکران می گذارند. در این مطلب قصد داشتیم که شما را با یکی دیگر از فناوری های روز دنیا که باعث شگفتی بسیار زیادی شده است آشنا کنیم. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاس گذاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا