مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله چه سایز تلویزیونی برای خانه ما مناسب است؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 12.3 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چه سایز تلویزیونی برای خانه ما مناسب است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ یکشنبه
چه سایز تلویزیونی برای خانه ما مناسب است؟
چکیده این مقاله : مطمعنا در هنگام خرید لوازم خانگی انتخاب تلویزیون مناسب دغدغه خیلی از افراد می باشد و حتما با خود سوال کرده اند که چه سایز تلویزیونی برای خانه ما مناسب است؟ برای حل این موضوع با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 477 بازدید

در هنگام خریدن تلویزیون، یکی از دغدغه هایی که ممکن است افراد در هنگام انتخاب نهایی با آن مواجه شوند این می باشد که تلویزیون چند اینچی بخریم؟ در اصل برای خریداری کردن سایز مناسب تلویزیون باید به فاکتورهایی توجه داشت، تا بتوانید خریدی موفق و مناسب داشته باشید. امروزه تنوع زیاد در بازار ممکن است افراد را با سردرگمی مواجه کند و خرید را برایشان دشوار کند. از این رو ما می خواهیم در این مقاله چه سایز تلویزیونی برای خانه ما مناسب است؟ را برای شما آسان کنیم و با بیان نکاتی مهم خریدی آسان را برای شما رقم بزنیم. توجه داشته باشید که انتخاب سایز تلویزیون نیز یکی از آپشن های مهم و اساسی است، که حتما باید قاعده و قانون خود را پیش رو ببرد. تا آخر مقاله تلویزیون چه سایزی بخریم با ما باشید.

 

بهترین سایز تلویزیون متناسب با خانه شما چند است؟

  • سایز کوچک تلویزیون
  • سایز متوسط تلویزیون
  • سایز بزرگ تلویزیون

 

سایز کوچک تلویزیون

اولین نکته که در مورد تلویزیون چند اینچی بخریم لازمه ی رعایت می باشد توجه به سایز تلویزیون های کوچک است. کوچک ترین سایز تلویزیون ها در ابعاد 20، 24، 28 و 32 اینچی تولید می شوند. اگر فضای خانه شما کوچک است، تنها زندگی می کنید و یا پول زیادی برای خرید این دستگاه ندارید، هر یک از این ابعاد می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند. همچنین شما می توانید با قرار دادن تلویزیون کوچک خود بر روی میز کار یا قرار دادن آن در اتاق خواب تان، از تماشای برنامه های تلویزیون لذت ببرید. توجه داشته باشید که انتخاب کردن سایز کوچک تلویزیون، محدودیت هایی نیز دارد. پس شما نمی توانید از این دستگاه کوچک مانند تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ تر، انتظارات خاصی داشته باشید. لازم است بدانید که تلویزیون هایی با سایز 32 اینچ با کیفیت HD تولید می شوند و برای فضاهای کوچک و خانواده کم جمعیت بسیار مناسب می باشند. از نظر هزینه نیز دارای قیمت پایین و مناسبی هستند.  

 

سایز متوسط تلویزیون

یکی از بهترین سایزها، ابعاد متوسط دستگاه می باشد. در واقع سایز 40 تا 43 اینچ تلویزیون، اندازه های مناسبی هستند که شما می توانید با قیمت کمتری آن را خریداری کنید و نظاره گر بهترین کیفیت آن ها باشید. سایز متوسط تلویزیون، می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش رو برای شما باشد و شما می توانید با این تلویزیون ها بازی های کامپیوتری 4K، کنسول های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس را نیز تجربه کنید و از انجام دادن آن لذت ببرید. همچنین این سایز تلویزیون برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر نیز عالی است. در نهایت نسبت به امکانات عالی و کیفیت تصویر فوق العاده ای که این سایز تلویزیون ها ارائه می دهند، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه می باشند.

 

سایز بزرگ تلویزیون

اگر تمایل دارید که سینمای خانگی را برای خانه خود به ارمغان آورید، بهتر است که تلویزیون هایی با سایز 55، 65 و 75 را برای خودتان خریداری نمایید. اگر خانواده ای پر جمعیت هستید، فضای زیادی دارید و هزینه زیاد برای تان مهم نیست، به شما پیشنهاد می کنیم که تلویزیون هایی با سایز بزرگ را برای خانه خود خریدار کنید. در صورتی که تمامی این شرایط مهیا باشد، خرید تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ در کیفیت های 4K و 8K می تواند بهترین و ایده آل ترین گزینه باشد. علاوه بر این سایزها تلویزیون هایی با سایز 82 و 85 اینچ نیز در بازار وجود دارند، که معمولا صفحه نمایش های OLED در تلویزیون های برند ال جی و QLED در برند سامسونگ عرضه می شوند.

 

انتخاب سایز مناسب تلویزیون به چه عواملی بستگی دارد؟

  • فاصله شما از تلویزیون
  • تلویزیون مناسب با متراژ خانه
  • قیمت تلویزیون

 

فاصله شما از تلویزیون

اتاق یا سالنی که قرار است شما تلویزیون را در آن قرار بدهید، دارای چه ابعادی می باشد؟ فضای در نظر گرفته شده برای تلویزیون چقدر با مبلمان فاصله دارد؟ آیا امکان جابه جایی در محل قرار گیری تلویزیون وجود دارد؟ تمامی این سوالات باید در هنگام انتخاب سایز مناسب تلویزیون در نظر گرفته شوند و شما هنگام قرار دادن دستگاه در فضای مناسب، هر یک از این عوامل را باید به خوبی بسنجید. در کل فاصله های معمول حدود 2 الی 3 متر از تلویزیون است و بهترین سایزهای تلویزیون 50 الی 60 اینچ است. نا گفته نماند که اندازه سایز بستگی به کیفیت و رزلوشن تلویزیون دارد، که می تواند بر روی فاصله شما از تلویزیون تاثیر گذار باشد.

 

تلویزیون مناسب با متراژ خانه

امروزه اکثریت افراد تلویزیون هایی با سایز بزرگ یعنی 55 اینچ به بالا را برای خود می پسندند و ترجیح می دهند پول خود را صرف خرید چنین تلویزیون هایی کنند. اما باید بدانید همه چیز به علایق شما برنمی گردد و شما باید هنگام انتخاب سایز مناسب تلویزیون، متراژ خانه خود را مشخص کنید و تلویزیونی مناسب با فضای خانه را خریداری نمایید. واضح است که تماشای تلویزیون های سایز بزرگ حیرت انگیزتر است و دکوراسیون خانه شما را زیباتر می کند. اما توصیه ما به شما این است که اگر متراژ خانه شما کم است، از خریدن تلویزیون هایی با سایز بزرگ تر خودداری نمایید.

 

قیمت تلویزیون

میزان بودجه‌ ای که برای خرید تلویزیون در نظر دارید، در انتخاب سایز مناسب تلویزیون کمک شایانی به شما می کند. زمانی که بودجه‌ ی شما مشخص باشد، انتخاب‌ های محدود تری خواهید داشت و آسان تر می توانید انتخاب خود را قطعی کنید. بنابراین بهترین کار این است که قبل از خرید تلویزیون، در مورد برند مورد نظر خود تحقیق کنید و قیمت در دست داشته باشید. سپس با توجه به میزان بودجه ای که دارید، یکی از بهترین دستگاه ها را برای خودتان خریداری نمایید.

 

در جدول زیر فاصله قرار گرفتن هر فرد برای تماشای تلویزیون های 4K  و P 1080 به صورت تقریبی می باشد.

 

 

سایز تلویزیون

حداقل فاصله توصیه شده برای کیفیت 4K

حداقل فاصله توصیه شده برای P 1080

40 اینچ

1 متر

2 متر

42 اینچ

1.5 متر

2.5 متر

48 اینچ

1.80 متر

2.80 متر

50 اینچ

2 متر

3 متر

55 اینچ

2.5 متر

3.5 متر

60 اینچ

2.80 متر

3.80 متر

65 اینچ

3 متر

4 متر

75 اینچ

3.5 متر

4.5 متر

کلام آخر

امیدواریم سوال شما در خصوص تلویزیون چه سایزی بخریم به کمک این مقاله به نتیجه برسد و شما بتوانید تلویزیونی با سایز مناسب برای خانه خود خریداری نمایید. فراموش نکنید که انتخاب سایز ایده آل تلویزیون دارای فوت و فن های می باشد، که حتما باید آن ها را بدانید تا به نتیجه ای مطلوب برسید. دقت فرمایید که سایز تلویزیون به تنهایی همه معیارها برای یک انتخاب موفق نخواهد بود و شما باید نکات مهم دیگر را که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، در نظر بگیرید. امید است که مقاله تلویزیون چه سایزی بخریم برای تک تک شما کاربردی و موثر واقع شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا