مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله علت های بخار نکردن اتو چیست؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 9.19 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت های بخار نکردن اتو چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ چهارشنبه
علت های بخار نکردن اتو چیست؟
چکیده این مقاله : یکی از مشکلات اتوبخار که ممکن است رخ دهد بخار نکردن آن می باشد بنابراین اگر می خواهیددلایل بخار نکردن اتو بخار آشنا شوید، بهتر است که با ما در این مقاله همراه شوید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 401 بازدید

هر اتو بخاری در طول عمر خودش وکارکردهایی که به کاربران عرضه می کند، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شود. بخار نکردن اتو بخار، یکی از ایرادات این دستگاه است، که شاید کاربران دلیل اصلی این مشکل را ندانند. اگر می خواهید ترفندهایی را یاد بگیرید که به عیب یابی دستگاه و تعمیر آن بپردازید، بهتر است که با ما در مقاله دلایل بخار نکردن اتو بخار همراه شوید. با دانستن این نکات دیگر نیازی به نگرانی در خصوص بخار نکردن اتو بخار وجود ندارد.

 

دلایل بخار نکردن اتو بخار

 

دستگاه اتو بخار به چه دلایلی بخار نمی کند؟

  1. کم بودن میزان آب مخزن اتو
  2. تنظیم نبودن درجه بخار دستگاه
  3. ایراد در ترموستات اتو بخار
  4. عدم جرم گیری به موقع و رسوبات دستگاه

هر کدام از این دلایل به تنهایی می توانند باعث بروز مشکل به وجود آمده، یعنی بخار نکردن اتو بخار باشند. برخی از این مشکلات را می توانید خیلی ساده، راحت و بدون نیاز به هیچ گونه تعمیری در خانه حل کنید. اما برخی دیگر از ایرادات، نیاز به دانش فنی و تخصصی دارند. لذا شما نباید خودسرانه اقدام به تعمیر قطعات مهم دستگاه، از جمله ترموستات کنید. در ادامه مقاله به ذکر دلایل بخار نکردن اتو بخار می پردازیم.

 

دستگاه اتو بخار به چه دلایلی بخار نمی کند

 

کم بودن و کافی نبودن میزان آب مخزن، دلیلی برای بخار نکردن اتو بخار

یکی از موارد کاملا تاثیر گذار، بر بخار نکردن اتو بخار کم آب بودن مخزن دستگاه می باشد. شما باید قبل از شروع به کار اتو کشی، میزان آب موجود در مخزن را کنترل نمایید و همیشه مخزن را به اندازه تعیین شده از آب پر کنید. چرا که زیاد بودن آب مخزن باعث چکه کردن آب از اتو خواهد شد. گاهی اوقات پیش می آید که شما در حال اتو کردن لباس های زیادی هستید و اصلا به مخزن آب، هیچ گونه توجهی نشان نمی دهید. در این حالت است که آب اتو تمام می شود و هیچ بخاری از آن خارج نمی شود.

 

کم بودن و کافی نبودن میزان آب مخزن، دلیلی برای بخار نکردن اتو بخار

 

تنظیم نبودن درجه بخار اتو، مانع از بخار کردن دستگاه می شود

در شرایطی که درجه بخار اتو تنظیم نباشد، دستگاه شما با کم بودن میزان بخار آب مواجه خواهد شد. در صورتی که شما بخار نکردن اتو را مشاهده کردید، باید فورا دمای اتو بخار را چک کنید. چون که اگر درجه بخار پایین باشد و برای لباس های ابریشمی یا پلاستیکی این درجه حرارت استفاده شود، تحت این شرایط است که دستگاه بخار تولید نمی کند. در نتیجه کاربران عزیز توجه داشته باشید، که درجه حرارت و دما اتو بخار را باید بر اساس جنس لباس تنظیم نمایید.

 

تنظیم نبودن درجه بخار اتو، مانع از بخار کردن دستگاه می شود

 

خرابی ترموستات و بخار نکردن اتو بخار

اصلی ترین دلایل بخار نکردن اتو بخار که می تواند نقش اساسی داشته باشد، خرابی ترموستات دستگاه است. با توجه به این که بیشتر اتو بخارها دارای ترموستات هستند، وظیفه این قطعه تنظیم دمای دستگاه برای اتو کشی است. بنابراین در صورتی که ترموستات خراب باشد، میزان بخار تولید شده دستگاه نیز کاهش می یابد. برای تعمیر یا تعویض ترموستات باید از یک تعمیرکار اتو کمک بگیرید. زیرا اگر خودتان اقدام به تعمیر این قطعه مهم کنید، شاید تنظیمات دستگاه را به طور کل به هم بریزید.

 

خرابی ترموستات و بخار نکردن اتو بخار

 

عدم رسوب زدایی علتی دیگر برای بخار نکردن اتو بخار

از دیگر دلایل بخار نکردن اتو بخار، رسوب و جرم گرفتن دستگاه می باشد. باید بدانید که رسوب گرفتن اتو باعث پر شدن منافذ آن می شود و به صورت کلی این رسوبات، می توانند عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار بدهند. اگر می خواهید که اتو بخار شما با مشکل رسوب گرفتن مواجه نشود، بهتر است که حتما از آب مقطر یا آب جوشیده برای دستگاه خود استفاده کنید. همچنین برای این که اتو بخار همیشه بتواند کارکرد خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند، باید حداقل ماهی یک بار با استفاده از سرکه و آب مخزن اتو بخار را رسوب زدایی نمایید. برای انجام این کار ترکیب سرکه و آب را درون مخزن بریزید و به مدت 10 دقیقه با اتو بخار کار کنید. بعد از گذشت تایم مورد نظر مخلوط را خالی کنید و کف اتو را نیز به خوبی تمیز کنید. به همین راحتی با رسوب زدایی اتو بخار، دوباره منافذ دستگاه باز شده و شما می توانید اتو بخار خود را همراه با بخار زیاد مورد استفاده قرار بدهید. ترفندهای رسوب زدایی اتو بخار، نه تنها عملکرد دستگاه را بهتر می کند، بلکه در افزایش طول عمر اتو بخار نیز تاثیر گذار است.

 

عدم رسوب زدایی علتی دیگر برای بخار نکردن اتو بخار

 

نتیجه گیری دلایل بخار نکردن اتو بخار

در آخر مقاله باید گفت که بخار نکردن دستگاه می تواند مشکلاتی مانند: آسیب دیدن پارچه، سخت شدن روند اتو کشی، به خوبی اتو نشدن لباس ها و ... را در پی داشته باشد. بنابراین در صورتی که از اتو بخارتان هیچ بخاری خارج نشد و یا میزان بخار خارج شده کم بود، باید حتما عیب یابی کنید و مشکل پیش آمده را برطرف سازید. چرا که این دستگاه تنها با بخار و حرارت خود است که می تواند، کار اتو کشی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در مقاله علت های بخار نکردن اتو ما به چهار دلیل اصلی بخار نکردن اتو بخار اشاره کردیم و راه حل های آن ها را نیز بیان کردیم. امید است که مطالب ما برای شما عزیزان کاربردی و موثر واقع شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا