مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله هر آنچه که باید درباره خرید دستگاه دی وی پلیر بدانید را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 18.15 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

هر آنچه که باید درباره خرید دستگاه دی وی پلیر بدانید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ پنج شنبه
هر آنچه که باید درباره خرید دستگاه دی وی پلیر بدانید
چکیده این مقاله : دستگاه های بسیاری برای پخش فیلم در خانه وجود دارد که در حال حاضر DVD پلیر جزو محصولات رایج و بسیار پرطرفدار می باشد. و در این مطلب به راهنمای خرید دی وی دی پلیرمیپردازیم.
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
  • 0 نظر
  • 980 بازدید

فیلم های سینمایی و سریال ها از جمله سرگرمی هایی هستند، که اکثریت افراد به آن ها علاقه مندند و می خواهند با استفاده از دستگاه های مختلف نظاره گر فیلم های مورد علاقه خود شوند. دوستداران هنر و سینما همیشه سعی می کنند، که محیط خانه خود را به یک سینمای کوچک و خانواده گی تبدیل کنند و در آن از تماشا کردن برنامه های مورد علاقه خود لذت ببرند. خوشبختانه امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی در حال برآورده ساختن تمام انتظارات افراد است و هر روزه ما شاهد اختراعاتی جدید هستیم. یکی از رایج ترین و پر کاربردترین دستگاه ها که برای پخش فیلم در خانه ها از آن استفاده می شود، دستگاه DVD PLAYER می باشد. ما در این مقاله می خواهیم تا راهنمای خرید دستگاه دی وی دی پلیر را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و انتخابی آسان و موفق را نصیب خریداران این دستگاه نماییم. پس برای بهترین انتخاب خود از دستگاه دی وی دی پلیر، با ما در این مقاله همراه باشید.

 

توضیحی مختصر در خصوص دستگاه DVD PLAYER

این دستگاه به تلویزیون متصل می شود و از آن به عنوان خروجی استفاده می کند. دستگاه DVD PLAYER اطلاعات را از دیسک فشرده دریافت کرده و فیلم یا موزیک را از تلویزیون و بلندگوهای آن پخش می کند. لازم است بدانید که نخستین پخش کننده دی وی دی، توسط کشور سونی در کشور ژاپن و در سال 1997 وارد بازار شد. سپس برندهای جهانی مانند، سونی هیتاچی پاناسونیک و توشیبا نیز از این وسیله استفاده کردند و این دستگاه ها را به صورت جداگانه تولید و به بازار عرضه کردند.

 

برای خریدن دی وی دی پلیر چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • مشخص کردن نیاز خود از خرید VHS یا DVD PLAYER
  • مطمئن شوید که دی وی دی پلیر می تواند  CD بازی هم پخش کند؟
  • انتخاب کدام پخش کننده مناسب است؟
  • در خرید DVD PLAYER به اعداد توجه کنید
  • دقت کردن به اسکن DVD PLAYER
  • کنترل اتصالات دستگاه
  • فرمت های پشتیبانی شده توسط دستگاه DVD PLAYER
  • توجه کردن به تنظیمات دستگاه DVD PLAYER

 

مشخص کردن نیاز خود از خرید VHS یا DVD PLAYER

در قدم اول راهنمای خرید دی وی دی پلیر، خریداران باید در ابتدا تکلیف را با خودشان مشخص کنند و بدانند که نیاز به خرید چه نوع دستگاهی دارند. از خودتان بپرسید که آیا من به یک دی وی دی پلیر نیاز دارم، یا فقط دستگاه VHS را بخرم؟ در جواب این سوال باید گفت که دستگاه های VHS دارای مشکلات زیادی بوده و از رده نیز خارج شده اند و دیگر کسی از آن ها استفاده نمی کند. اما دستگاه دی وی دی پلیر مشکلات کمتری دارند، بنابراین برای خریدن این دستگاه اقدام کنید و معیارهای ذکر شده در پایین را مد نظر قرار بدهید.

 

مطمئن شوید که دی وی دی پلیر می تواند  CD بازی هم پخش کند؟

اگر به بازی های کامپیوتری علاقه مند هستید و دوست دارید در منزل خود از بازی های متنوع لذت ببرید، بهتر است که در راهنمای خرید DVD PLAYER این فاکتور مهم را در نظر بگیرید. باید گفت که بعضی از دستگاه های دی وی دی پلیر می توانند، تا حدی نیازهای شما را در خصوص بازی های کامپیوتری خانگی رفع کنند. فقط شما باید قبل از انتخاب دستگاه مورد نظر، در خصوص مدل آن و قابلیت هایش اطلاعات لازم را به دست آورید. اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و در خانه خود هم از تماشای فیلم و هم بازی های کامپیوتری لذت ببرید، حتما دی وی دی پلیری را خریداری کنید که بتواند CD بازی را هم پخش بکند.

 

انتخاب کدام پخش کننده مناسب است؟

در راهنمای خرید دی وی دی پلیر باید به این معیار که کدام پخش کننده را انتخاب کنیم، توجه زیادی داشته باشید. اگر شما تصمیم دارید که دی وی دی پلیر را به یک پخش کننده متوسط، مانند تلویزیون خانگی متصل کنید، می توانید از یک DVD PLAYER معمولی استفاده کنید. اما اگر قصد دارید که DVD PLAYER را به یک سینمای خانگی متصل کنید و از آن برای سیستم صوتی خانه خود استفاده کنید، توصیه می کنیم که به دنبال خرید دی وی دی پلیر چند دیسک یاBlu-ray  باشید. ( دیسک بلوری یا Blu-ray یک نوع دیسک نوری است و در واقع نسل بعدی DVD ها هستند و کیفیت تصویر آن فول اچ دی است. این دیسک ها از نظر ظاهر کاملا به دی وی دی ها شبیه هستند و منوهای آن ها تقریبا یکسان است).

دقت فرمایید که با خرید پخش کننده های دی وی دی پیشرفته، شما می توانید از تماشای فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود لذت ببرید. همچنین کیفیت تصویر و صدا در دی وی دی پلیرهای پیشرفته بسیار عالی است. در دستگاه های جدید DVD PLAYER و Blu-ray این امکان برای شما فراهم شده است، که سیستم پخش صدا را به صورت دالبی دریافت کنید. ناگفته نماند که دستگاه های پخش کننده Blu-ray  دارای رزلوشن بهتر و بالاتری هستند و قادر به پخش دیسک های دی وی دی نیز هستند. اما دستگاه های DVD PLAYER فقط  قادر به پخش DVD هستند. در این مورد انتخاب و تصمیم نهایی با شماست و بسته به میل خود می توانید دستگاه مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

در خرید DVD PLAYER به اعداد توجه کنید

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها در راهنمای خرید دی وی دی پلیر، که می تواند به شما کمک کند، اعدادی هستند که به عنوان شناسه و قدرت این دستگاه به کار برده می شوند. این اعداد به طور معمول میزان وضوح در دی وی دی پلیرها هستند. به طور مثال 720 و 1080 پیکسل نشان دهنده میزان وضوح تصویری است، که برای شما ارائه می شود. در این صورت است که انتقال داده از دستگاه به تلویزیون انجام شده و توسط کابل HDMI نمایش داده می شود. این عدد برای پیکسل های نمایش داده شده در صفحه نمایش تلویزیون است، که شامل تعداد کل پیکسل های عمودی و افقی است. برای مثال هنگامی که تلویزیون شما 1080 پیکسل است، در واقع 1920 پیکسل در خط افقی و 1080 در خط عمودی که برابر است با 6000732 پیکسل نمایش داده شده. بنابراین دقت فراوان در خصوص این معیار مهم بسیار حائز اهمیت است.

 

دقت کردن به اسکن DVD PLAYER

بهتر است که در راهنمای خرید دی وی دی پلیر به اسکن دستگاه، که می تواند تصاویر بسیار خوبی را برای تلویزیون های HD تولید کند توجه ویژه ای داشته باشید کنید. چرا که یک دستگاه خوب هنگام ارائه تصاویر، در پخش و اسکن عملکرد مناسبی دارد. در صورتی که اسکن دستگاه DVD PLAYER مورد نظر شما کامل و دقیق نباشد، کیفیت تصویر نمایش داده شده، از سطح کیفیت عادی نیز بسیار کمتر خواهد بود. لازم است بدانید که بسیاری از پخش کننده های دی وی دی، از ویژگی پیشرفته ای جهت بالا بردن کیفیت تصویر با نام Up-converting برخوردار هستند. این ویژگی کمک می کند هنگام پخش، تصویر دیجیتال با وضوح 1080 پیکسل نمایش داده شود. به علاوه این خاصیت قابلیت های صفحه نمایش تلویزیون را نیز بالا می برد و کیفیت تصویر بهتری را به شما ارائه می دهد.

 

کنترل اتصالات دستگاه

بررسی تمامی اتصالات پشت دستگاه DVD PLAYER، معیاری مهم و اساسی در راهنمای خرید دی وی دی پلیر می باشد. اتصالاتی که در پشت این دستگاه تعبیه شده اند عبارتند از: اتصالات ویدئویی، اتصالات پخش کننده دیجیتال، اتصالات پخش دی وی دی و تلویزیون و ... . در صورتی که مشاهده کردید در پشت تلویزیون شما این اتصالات وجود دارند، خیالتان از بابت خرید دی وی دی پلیر راحت تر خواهد شد.

اما در کل مهم ترین اتصالات، محل اتصال دستگاه پخش DVD با گیرنده A/V است، که باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند. توجه فرمایید که در هنگام انتخاب و خرید این دستگاه، باید حتما به هماهنگ بودن این دو مورد دقت کنید. دستگاه های Blu-ray نیز همگی دارای خروجی HDMI هستند و این خروجی می تواند، صوت و تصویر را از دستگاه به کابل گیرنده A/V منتقل کند. ناگفته نماند که برخی از مدل های جدیدتر این دستگاه دارای خروجی UltraHD4 هستند، که از ورودی های HDR پشتیبانی می کنند. خروجی های HDMI که به تازگی به بازار عرضه شده اند، بر روی بیشتر دستگاه های صوتی و تصویری قرار گرفته اند.

 

درگاه اتصال به USB

در حال حاضر بیشتر دستگاه های دی وی دی پلیر از درگاه اتصال به USB برخوردار هستند و شما باید مطمئن شوید، که دستگاه انتخابی شما نیز از این قابلیت برخوردار است. در برخی از دی وی دی پلیرها، شما می توانید به کمک یک درایو USB یا یک حافظه مستقیم به پخش کننده متصل شوید. این امکان توسط درگاه USB صورت می گیرد، لذا توجه به این نکته مهم در راهنمای خرید دی وی دی پلیر الزامی می باشد.

 

فرمت های پشتیبانی شده توسط دستگاه DVD PLAYER

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است، که فرمت های زیادی به فرمت های ضبط و پخش دی وی دی اضافه شود. DVD PLAYERها فایل های سی دی را پشتیبانی می کنند و می توانند فرمت های موسیقی mp3 را نیز برای شما ارائه دهند. اگر به دنبال خرید دستگاه DVD PLAYER مناسب و عالی هستید، به فرمت های پشتیبانی شده آن حتما توجه کنید.

 

توجه کردن به تنظیمات دستگاه DVD PLAYER

در انتخاب و راهنمای خرید دی وی دی پلیر، باید به فاکتورها و پارامترهای بسیار مهمی توجه داشته باشید. باید بدانید که بیشتر تلویزیون ها این امکان را به شما می دهند، که بتوانید تنظیمات نمایش را به صورت تک به تک انجام دهید. خوشبختانه دستگاه های دی وی دی پلیر نیز از این امکان برخوردار هستند. همچنین اتصالات DVDPLAYER از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و این امکان را برای شما فراهم می کنند، که بتوانید تنظیمات را به خوبی انجام بدهید و از مشاهده صداها و تصاویر لذت ببرید.

به علاوه بیشتر دی وی دی پلیرها از قابلیت حرکت آهسته فیلم به فیلم نیز برخوردار هستند و این دستگاه امکان بزرگنمایی و حرکت سریع رو به جلو را نیز دارند. نکته بسیار مهم دیگری که در راهنمای خرید دی وی دی پلیر شایان ذکر است، این است که برخی از DVD PLAYER نسبت به سایز و اندازه صفحه تلویزیون شما، تصویر نمایش را حذف و تغییر می دهند. بنابراین شما باید دستگاهی را خریداری کنید که بتوانید به کمک تنظیمات آن، تصاویر را با کیفیت عالی و ایده آل مشاهده نمایید.

 

کلام آخر

در این مقاله ما به بیان پارامترهای زیادی که باید در راهنمای خرید دستگاه دی وی دی پلیر بدانید، پرداخته ایم و با زبانی صریح آن ها را بیان کرده ایم. امیدواریم هر یک از شما در هنگام خریدن این دستگاه، تمام این معیارها را در نظر بگیرید و DVD PLAYER را خریداری کنید که بتواند، از قابلیت های بیان شده در این مقاله پشتیبانی کند. به امید این که راهنمای خرید دی وی دی پلیر ما بتواند، کمک شایانی به انتخاب نهایی شما بکند و خریدی موفق و بی نظیر را نصیب تان گرداند. از همراه بودن یک یک شما عزیزان نهایت تشکر را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا