مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید اسپرسو ساز

تمامی متن مقاله راهنمای خرید اسپرسوساز و معرفی مدل های آن را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.49 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید اسپرسوساز و معرفی مدل های آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ شنبه
راهنمای خرید اسپرسوساز و معرفی مدل های آن
چکیده این مقاله : اگر قصد خرید اسپرسوساز را دارید بهتر است که در مرحله اول راهنمای خرید اسپرسو ساز را به خوبی مطالعه نمایید تا با تمامی مدل ها آشنا شوید، بهترین مدل را خرید نمایید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 600 بازدید

قهوه یک نوشیدنی محبوب بین اکثر افراد است. برای نوشیدن یک قهوه اسپرسو درجه یک، صرفاً بهره بردن از قهوه با کیفیت، کفایت نمی‌کند بلکه لازم است به این منظور از یک دستگاه اسپرسو ساز مناسب و استاندارد نیز استفاده کنید. در این مقاله به ارائه توضیحاتی به عنوان راهنمای خرید اسپرسو ساز پرداخته شده است. نوعی از دم آوری قهوه، روش اسپرسو است. نخستین دستگاه اسپرسو ساز توسط آنجلو موریوندو ایتالیایی در سال 1884 ساخته شد اما در طی سالیان مختلف طراحی این دستگاه تکمیل‌تر شد. برای افرادی که تمایل استفاده روزانه از قهوه را دارند، خرید دستگاه اسپرسو ساز ضروری به نظر می‌رسد؛ اما این افراد قبل از خرید این دستگاه لازم است یک سری اطلاعات کسب کنند تا بتوانند دستگاهی متناسب با نیاز خود تهیه کنند.

از آنجایی که این دستگاه در سایزهای مختلف و با کارایی متفاوت ساخته می‌شود در نتیجه قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت، لذا باید در خرید این دستگاه به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید توجه کنید. مسئله دیگری که در این خرید باید به آن توجه کنید این است که متناسب با نوع قهوه مورد علاقه خود، دستگاه اسپرسو ساز را انتخاب کنید. در واقع افرادی که تنوع مزه قهوه برایشان چندان اهمیتی ندارد، می‌توانند یک دستگاه ساده تهیه کنند اما افرادی که قهوه خوری حرفه‌ای هستند در هنگام تهیه دستگاه اسپرسو ساز باید به نکات ریزتری از جمله امکان ثابت ماندن دما و... توجه کنند. میزان مصرف روزانه قهوه، فضای آشپزخانه، قابلیت شستشوی راحت دستگاه، خدمات پس از فروش محصول و... از دیگر مواردی که است که در هنگام خرید اسپرسو ساز باید مورد توجه قرار گیرند.

 

راهنمای خرید اسپرسو ساز و معرفی مدل های آن

 

راهنمای خرید اسپرسو ساز و انواع مختلف دستگاه‌های تهیه اسپرسو

دستگاه اسپرسو ساز دارای چهار نوع است. در ادامه به ارائه توضیحاتی راجع به انواع مختلف اسپرسو ساز می‌پردازیم.

  • اسپرسو ساز دستی: در راهنمای خرید اسپرسو ساز توصیه می‌کنیم، افرادی که علاقه دارند که شخصاً مراحل تهیه اسپرسو را انجام دهند، از دستگاه اسپرسو ساز دستی استفاده کنند. برای استفاده از این نوع دستگاه باید حتماً مراحل دم کردن اسپرسو را به درستی آموزش ببینند. از جمله مزایای این نوع اسپرسو ساز، طعم درجه یک قهوه تهیه شده با این دستگاه، فضای کمی که نیاز دارد، طبخ قهوه طبق سلیقه شخص می‌باشد؛ اما لازم است بدانید که استفاده از این دستگاه سخت است و نیاز به آموزش دارد.
  • اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک: از جمله مزایا ویژگی‌های این نوع دستگاه، دارا بودن پمپ برقی، کنترل کامل مراحل طبخ و مقرون به صرفه بودن آن است.
  • اسپرسو ساز اتوماتیک: در نوع اتوماتیک این دستگاه، شخص بر مراحل طبخ قهوه کنترلی ندارد و فرآیند آماده سازی قهوه، اتوماتیک انجام می‌پذیرد. استفاده از نوع اتوماتیک این دستگاه بسیار آسان بوده و همینطور مقرون به صرفه است.
  • اسپرسو ساز کاملاً اتوماتیک: در ادامه راهنمای خرید اسپرسو ساز، به افرادی که مصرف روزانه قهوه آنها بالاست و تمایل دارند که خیلی سریع قهوه آماده شود، توصیه می‌کنم از نوع کاملاً اتوماتیک این دستگاه استفاده کنند و تنها با فشار یک دکمه به سرعت قهوه خود را آماده کنند. این نوع گران قیمت‌ترین نوع در بین دستگاه‌های اسپرسو ساز است.

 

راهنمای خرید اسپرسو ساز و انواع مختلف دستگاه‌های تهیه اسپرسو

 

راهنمای خرید اسپرسو ساز خانگی و بررسی نکات مهم در تهیه این دستگاه

اسپرسوسازهای خانگی دارای دو نوع موکاپات یا همان روگازی و اسپرسو ساز برقی هستند. اسپرسو تهیه شده در نوع موکاپات با اسپرسو تهیه شده در نوع برقی از نظر طعم تفاوت دارد. نوع برقی این دستگاه، قابلیت تهیه نوشیدنی با طعم‌های مختلف را دارد و همینطور دارای نازلی به منظور تهیه نوشیدنی‌های دارای شیر است. در راهنمای خرید اسپرسو ساز به مواردی که باید در رابطه با این دستگاه و نکات مهم در تهیه آن، بدانید اشاره شده است.

 

اسپرسو ساز دلونگی مدل BCO421

 

توان دستگاه اسپرسو ساز: در هنگام تهیه این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه‌های برقی، باید به توان آن توجه ویژه‌ای کرد. در این دستگاه، فشار بخار آب به عنوان معیار و ملاک سنجش قدرت آن می‌باشد. به هر میزان که فشار بخار آب این دستگاه بیشتر باشد قهوه با کیفیت‌تری تهیه خواهد شد.

پرتافیلتر: بعد از اینکه قهوه آسیاب شد باید آن را در قطعه پرتافیلتر این دستگاه قرار دهید تا دستگاه آماده تهیه قهوه شود. طول عمر دستگاه اسپرسو ساز متأثر از جنس مقاوم و کیفیت پرتافیلتر است. سبد پرتافیلتر دارای دو نوع فشرده و غیرفشرده می‌باشد. در اکثر نوع خانگی این دستگاه از سبد فشرده استفاده شده است. با توجه به اینکه کرمای روی اسپرسو به عنوان یک بخش جذاب اسپرسو است، خوب است بدانید که سبد پرتافیلتر بر روی فومی و کرمی شدن قهوه بسیار تأثیر گذار است.

جنس بدنه: در این دستگاه نیز مانند تمامی دستگاه‌ها، جنس بدنه آن در کیفیت و طول عمر دستگاه بسیار مؤثر است.

عملکرد اسپرسو ساز: همانطور که می‌دانید عملکرد بیشتر یک دستگاه در واقع تنوع در عملکرد آن، باعث محبوبیت بیشتر آن دستگاه می‌شود. اسپرسو سازها نیز در صورت چند کاره بودن، امکان تهیه قهوه‌های مختلف را فراهم می‌کنند. لذا به عنوان یک نکته در راهنمای خرید اسپرسو ساز، به چند کاره بودن آن حتماً توجه کنید تا بتوانید در صورت تمایل قهوه با طعم‌های مختلف از جمله کاپوچینو، لاته، فرانسوی و... تهیه کنید.

میزان لرزش و صدا دستگاه: توصیه می‌کنیم در هنگام تهیه اسن دستگاه نسبت به میزان صدایی که تولید می‌کندو همینطور میزان لرزش آن، از فروشنده اطلاعاتی دریافت کنید.

بررسی مارک و برند: در هنگام خرید دستگاه اسپرسو ساز حتماً علاوه بر موارد ذکر شده به برند آن نیز توجه نمایید. لازم به ذکر است که اسپرسو سازهای ایتالیایی نسبت به برندهای چینی این دستگاه کیفیت بالاتری دارند.

 

راهنمای خرید اسپرسو ساز خانگی و بررسی نکات مهم در تهیه این دستگاه

 

راهنمای خرید اسپرسو ساز و شناخت قطعات مختلف این دستگاه

در ادامه مبحث راهنمای خرید اسپرسو ساز، اشاره‌ای به قطعات مختلف این دستگاه می‌کنیم.

  • قطعه هد گروپ به جهت عصاره گیری قهوه به کار می‌رود.
  •  قطعه بعدی پرتافیلتر است که قهوه آسیاب شده در این قطعه قرار داده می‌شود.
  •  در این دستگاه جهت تولید آب جوش، از نازل آب جوش استفاده می‌شود.
  • به لوله‌ای که درون اسپرسو ساز قرار دارد، نازل بخار گفته می‌شود.
  • برخی اسپرسو ساز ها دارای قطعه‌ای جهت آسیاب قهوه هستند.
  • قطعه وارمر که در بعضی از این دستگاه‌ها وجود دارد، باعث می‌شود که فنجان گرم نگه داشته شود.

 

راهنمای خرید اسپرسو ساز و شناخت قطعات مختلف این دستگاه

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا