مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید هود آشپزخانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۸/۲۲ شنبه
راهنمای خرید هود آشپزخانه
چکیده این مقاله : اگر برای انتخاب هود مناسب برای آشپزخانه خود دچار تردید هستید پس این مطلب حتما به‌دردتان می‌خورد، چون از نکات مهمی که برای خرید هود آشپزخانه باید بدانید، برایتان نوشته‌ایم.
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
  • 0 نظر
  • 925 بازدید

آشپزخانه محیطی است برای پخت و پز غذاها و انجام دادن بسیاری از کارهای دیگر؛ بنابراین یکی از واجبات و ضروریات کاربردی برای هر آشپزخانه ای هود می باشد. چرا که آشپزخانه با پختن غذاها در معرض چربی ها و آلودگی های زیادی قرار خواهد گرفت. هم چنین با پخت و پز، بوی غذاها و بوهای نامطبوع دیگر فضای خانه را پر خواهند کرد؛ اما در صورت داشتن هود، هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی دهد و در این جاست که هود آشپزخانه، دلیل وجودش را اثبات می کند و مانع از پخش بوی نامطبوع غذاها و چربی ها می شود. اگر آشپزخانه ی شما بدون هود است، سعی کنید که در اسرع وقت اقدام به خرید این وسیله پرکاربرد و ضروری نمایید؛ اما اگر بنا به هر دلیلی برای تصمیم گیری هود مناسب برای آشپزخانه تان دچار شک و دو دلی هستید، به کمک این مقاله بدون تردید خریدی موفق خواهید داشت.

 

راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

وظیفه ی هود در آشپزخانه چیست؟

هدایت کردن بوهای نامطبوع، دود غذاها، چربی ها و رطوبتی که هنگام پختن غذا ایجاد می شود، به خارج از محیط آشپزخانه بر عهده هود می باشد. توجه فرمایید که علاوه بر این نقش مهم، وجود هود در دکوراسیون آشپزخانه نیز مهم و تأثیر گذار می باشد. شما می توانید با خرید هودی شیک و لوکس، مناسب برای آشپزخانه تان زیبایی خاصی به دکوراسیون و نمای آشپزخانه ببخشید.

 

انواع هود آشپزخانه

  • مخفی یا توکار
  • زیرکابینتی
  • شومینه ای
  • دکوراتیو یا مورب
  • تلسکوپی
  • جزیره ای

 

راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

هود مخفی یا توکار

 هود مخفی مناسب برای افرادی است که می خواهند هودشان جلوی دید نباشد. هود توکار درست در بالای گاز و زیر کابینت نصب می شود. کارکرد هود توکار با هود مورب تفاوتی ندارد و مکش و میزان صدای آن نیز، مانند این نوع هود می باشد. هود مخفی هیچ گونه فضایی را در آشپزخانه اشغال نمی کند.

 

هود مخفی یا توکار

 

هود زیر کابینتی

این مدل هود نیز در بالای گاز و زیر کابینت نصب می شود که به آن هود دیواری نیز گفته می شود. هود زیر کابینتی دارای کلید فشاری می باشد که قابلیت لمس با ریموت را ندارد. هود زیر کابینتی به دو مدل تک موتوره و دو موتوره تقسیم بندی می شوند و قیمت آنها به نسبت هودهای دیگر مناسب تر است. اشغال کردن و نگهداری آسان از این مدل هود جزء مزایای آن محسوب می شود؛ اما صدای زیاد و قدرت مکش پایین آن، در مقایسه با مدل های جدیدتر هود جزء معایب هود زیر کابینتی به شمار می آید.

 

هود زیر کابینتی

 

هود شومینه ای

برای نصب این هود نیاز است که قسمت بالای گاز بدون کابینت باشد. شکل ظاهری این هود، مانند یک قیف بر عکس است که بر روی دیوار نصب می شود. هواکش هود شومینه ای، قابلیت نصب کردن بر روی دیوار و یا سقف را دارد. این مدل هود از ترکیب شیشه و استیل ساخته می شود و مجهز به فیلتر آلومینیومی جهت شستشو و تعویض می باشد. این مدل هودها معمولاً کم صدا هستند و دور موتور بالایی را دارا می باشند. هم چنین با توجه به مدل هود شومینه ای می توان عملکرد آن را با صفحه لمسی، دکمه مکانیکی و یا از طریق ریموت کنترل نمود. تنها عیبی که هود شومینه ای می تواند داشته باشد، این است که فیلتر آن قابل دیدن است و باید در بازه های زمانی کوتاه به طور مرتب آن را تمیز و پاک کنید. دقت کنید که هود شومینه ای را با نام های هود کلاسیک و هود فلت نیز می شناسند.

 

هود شومینه ای

 

هود دکوراتیو یا مورب

هود مورب دارای ظاهری شیک تر و متفاوت تر نسبت به هودهای دیگر می باشد. مدل این هود به گونه ای است که بعد از نصب کردن زاویه 45 درجه را با گاز ایجاد می کند. جنس هودهای مورب از شیشه، استیل و یا ترکیبی از این دو می باشد و فیلتری از جنس آلومینیوم بر روی صفحه شان نصب شده است که قابلیت شستشو و نصب مجدد را دارا می باشد. هود دکوراتیو نیز جزء دسته ی کم صدای هودها محسوب می شود. برخی از کاربران هود مورب بر این باورند که این مدل هودها به طور کامل قادر به جذب بوی غذاها نیستند. در این مورد نیز باید گفت که این موضوع کاملاً بستگی به موتور و قدرت مکش هود مورب دارد.

 

هود دکوراتیو یا مورب

 

هود تلسکوپی

هود تلسکوپی یا همان هود کشویی، یکی از مدل های جدید هود زیر کابینتی است که به صورت مخفی زیر کابینت و یا در کنار سطح اجاق گاز نصب می شود. توجه فرمایید که قسمت موتور هود تلسکوپی، داخل کابینت قرار می گیرد و یک پنل متحرک در این مدل هود تعبیه شده است که هنگام استفاده کردن از هود می توان آن را به جلو کشید. هود تلسکوپی نیز دارای قیمت مناسبی می باشد و فیلتر آن به راحتی قابل شستشو و نصب مجدد می باشد. در صورتی که در آشپزخانه تان کابینت یکپارچه دارید، خریدن این مدل هود کاملاً مناسب آشپزخانه ی شما می باشد.

 

هود تلسکوپی

 

هود جزیره ای

برخی از آشپزخانه ها به گونه ای طراحی شده اند که گاز در وسط آن قرار می گیرد و یا امکان نصب هود بر روی دیوار یا کابینت وجود ندارد. در نتیجه هود جزیره ای، می تواند انتخابی ایده آل و خوب باشد. طراحی هود جزیره ای به گونه ای می باشد که از سقف آویزان می شود و تنوع زیادی دارد. هم چنین باید گفت که شما می توانید با توجه به نوع دکور آشپزخانه تان، هر کدام از مدل های هود جزیره را که خواستید انتخاب نمایید. هود جزیره از قیمت بیشتری برخوردار است، ولی در عوض فوق العاده شیک تر و متفاوت تر از هودهای دیگر می باشد.

 

هود جزیره ای

 

برای خریدن هود آشپزخانه چه معیارهایی را باید مد نظر قرار داد؟

ابعاد و اندازه هود آشپزخانه

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید هود، در نظر گرفتن اندازه آن می باشد. بهترین انتخاب این است که اندازه هود و اجاق گاز تقریباً در یک سطح تمام شود، به طوری که هود قسمت بیشتری از اجاق گاز را پوشش دهد. تا بتواند به خوبی چربی ها و بوی غذاها را جذب کند. توجه کنید که اندازه هود با محیط و فضای آشپزخانه نیز باید تناسب داشته باشد.

 

قدرت مکش هود آشپزخانه

قدرت مکش هود معمولاً 3 تا 4 حالت را دارا می باشد؛ بنابراین در صورتی که شما پخت و پز زیادی انجام می دهید، به خصوص سرخ کردنی ها، قطعاً باید خرید هودهایی با قدرت مکش بالاتری را در لیست خود قرار بدهید.

 

راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

بی صدا بودن هود آشپزخانه

بدون شک نمی توان گفت هودها بسته به مدل و برندهای متفاوت کاملاً بی صدا هستند؛ اما به جرئت می توانیم این را بگوییم که هودهای جدید و مدرن تر تولید صدای کمتری در مقایسه با هودهای قدیمی تر می کنند. بهترین کار این است که قبل از خرید هود از فروشنده بخواهید که هود مد نظرتان را برای شما روشن کند تا به خوبی با صدای آن آشنایی داشته باشید، سپس در صورت راضی بودن اقدام به خریدن آن نمایید.

 

نوع تهویه هود آشپزخانه

هودهای آشپزخانه دارای کانال هایی می باشند که هوا را به بیرون از محیط حرکت می دهند. درون این کانال ها فیلترهایی موجود است که دود و آلودگی های مواد غذایی را از بین می برد. نوع تهویه هود بستگی به این دارد که شما هود با دودکش را خریداری کنید یا هود بدون دودکش.

 

سرعت فن هود آشپزخانه

در بیشتر مدل هودهای موجود در بازار امکان تنظیم سرعت فن هود وجود دارد. در نظر گرفتن سرعت فن هود، یکی از ویژگی های پر کاربرد است و به شما این امکان را می دهد که با توجه به شرایط، سرعت فن هود تان را تنظیم نمایید. سرعت فن هود به کار مواقعی می آید که غذا دچار سوختگی و دود زیاد شود. در این صورت است که با تنظیم بالای سرعت فن می توانید، دود و بوی سوختگی را در سریع ترین زمان ممکن از محیط آشپزخانه خارج کنید؛ بنابراین توجه به این ویژگی و قابلیت مهم ارزش خریدن هود را چندین برابر بالا می برد.

 

قیمت هود آشپزخانه

در مورد هود اشپزخانه باید گفت که هنگام خرید، باید اول از هر چیزی کیفیت و عملکرد بهتر هود را در نظر گرفت سپس هزینه ی آن. چرا که ممکن است هودهای ارزان قیمت دوام زیادی نداشته باشند و بعد از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا کنند؛ بنابراین بهتر است که هودی کم صدا و با قدرت مکش بالا را خریداری کنید تا مدت زمان زیادی را برای شما آرامش و راحتی به ارمغان آورد.

 

قیمت هود آشپزخانه

 

نصب کردن هود آشپزخانه

نصب برخی از مدل هودهایی که مجرای نصب دارند، پیچیده و سخت می باشد؛ بنابراین بهتر است که کار نصب چنین هودهایی را به یک متخصص ماهر بسپارید. هودهای دیگری هستند که بدون مجرای می باشند و نصب ساده ای دارند. برای نصب این هودها فقط لازم است که کمی با کارهای فنی آشنایی داشته باشید؛ اما فراموش نکنید برای امنیت و محکم کاری بیشتر بهتر است در کل کار نصب هودها را به متخصصان واگذار کنید.

 

زیبایی ظاهر هود آشپزخانه

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که زیبایی ظاهری هر وسیله ای برایتان در اولویت قرار دارد، بهتر است که هودی زیبا و مناسب با دکوراسیون آشپزخانه تان را خریداری نمایید. بسیاری از هودهای جزیره ای یا دیواری از طرح های فوق العاده شیک و خاصی برخوردار هستند که باعث جلب توجه افراد مختلف خواهند شد. در نتیجه هنگام انتخاب هود بهتر است که با توجه به سبک آشپزخانه خودتان که سنتی یا مدرن است اقدام به خرید هود نمایید.

 

چراغ هود آشپزخانه

قطعاً داشتن چراغ هود آشپزخانه یک مزیت و ویژگی کاملا مهم تلقی می شود. چرا که در هنگام آشپزی کردن روشن بودن روی اجاق گاز و بهتر دیده شدن غذاها حس خوشایندی را به کاربران می دهد؛ بنابراین توجه کردن به روشنایی هود نیز دلیلی دیگر برای بهتر خرید کردن هود محسوب می شود.

 

جنس بدنه هود آشپزخانه

در نظر گرفتن جنس بدنه هود، یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید هود باید به آن توجه کنید. جنس هودها از استیل، شیشه و یا ترکیبی از هر دو می باشد. در کل فرقی نمی کند کدام جنس را انتخاب کنید، فقط باید از مقاومت کافی و نحوه تمیز کردن هود اطلاعات کافی را در دست داشته باشید تا بتوانید خریدی راحت تر داشته باشید. در مورد مقاومت و دوام بیشتر این هودها نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک برتر است؛ زیرا هر کدام از این هودها مزایا و معایبی را دارا می باشند. برای مثال هود استیل بعد از مدتی در اثر حرارت تغییر رنگ خواهد داد. در حالی که هود شیشه ای زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشد و تمیز کردن آن نیز راحت تر می باشد؛ بنابراین در این مورد دو دل نباشید و سعی کنید مدلی را خریداری کنید که از بیشتر قابلیت های ذکر شده در بالا برخوردار باشد.

 

ویژگی های دیگری که برای خرید هود می توانید به آن ها توجه کنید به شرح زیر می باشد.

  • سنسورهای حرارتی هود: داشتن این قابلیت در هودها، مقدار گرمای اجاق گاز و حتی بخار غذا را تشخیص داده و فن را به طور خودکار روشن می کند.
  • خاموش شدن اتوماتیک هود: پس از یک مقدار مشخصی از زمان، هود به طور خودکار خاموش می شود.
  • چراغ فیلتر: در برخی از مدل های هود یک نوع چراغ نمایش گر فیلتر تعبیه شده است که زمان تمیز کردن فیلتر را به شما یادآوری می کند.

 

راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

در ادامه به بیان چند مورد از مزایای وجود هود در هر آشپزخانه ای می پردازیم

  • هود در آشپزخانه، سبب تهویه هوا می شود و همین امر برای کسانی که دارای مشکل تنفسی و یا آلرژی هستند بزرگ ترین مزیت به شمار می آید.
  • از بین رفتن آلودگی های غذایی، جلوگیری از پخش بوی نامطبوع غذایی، جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری و قارچ ها و ... همه و همه را یک هود با کیفیت می تواند کنترل و اداره کند.
  • باید گفت که هود مانع از پخش گازهای مضر و سمی که در هوا جریان دارد، از جمله گازهای کربن مونوکسید می شود و آن ها را به خود جذب می کند.

 

آخرین کلام

با به پایان رسیدن مقاله ی راهنمای خرید هود، به تمام مزیت های یک هود مناسب در آشپزخانه پی بردیم و وجود هود را در هر آشپزخانه ای الزامی دانسته ایم و می دانیم. در این مقاله به طور کامل و جامع انواع هودها را با داشتن قابلیت هایش به شما شناسانده ایم و نکات مهم و ضروری را در خصوص خریدن هود بیان کرده ایم. امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت و تجربه را ببرید و اطلاعات ذکر شده در این مقاله را راهنمای خوبی برای خریدن هود آشپزخانه تان قرار بدهید. ممنون از همراهی سبزتان.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا