مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۸/۵ چهارشنبه
همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید
چکیده این مقاله : خریدبخارپز خانگی می تواند ایده آل ترین گزینه برای حفظ سلامتی شما و طعم اصلی غذاهایتان باشد بنابراین راهنمایی های لازم در این خصوص را به کمک این مقاله فرا بگیرید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 980 بازدید

یکی از بهترین روش ها برای پخت مواد غذایی بخار پز کردن آن ها می باشد. این روش سالم بدون اینکه طعم و مواد مغذی درون غذاها را از بین ببرد و بدون نیاز به روغن، غذایی سالم و خوش طعم را برای شما آماده می کند. به همین دلیل است که امروزه دستگاه های بخار پز برقی هواداران زیادی را مجذوب خود کرده است. استفاده کردن از دستگاه بخارپز بسیار راحت است و شما به آسانی می توانید از آن استفاده کنید. اگر مایل به خرید این دستگاه هستید و یا می خواهید بخارپز قدیمی خود را تعویض نمایید، راهنمایی های لازم در این خصوص را به کمک این مقاله فرا بگیرید. با ما باشید تا همراه ما یک خرید موفق و عالی را از دستگاه بخارپز داشته باشید. در صورتی که از سرخ کردن مواد غذایی و مضرات آن باخبر شده اید، خرید بخارپز خانگی می تواند ایده آل ترین گزینه برای حفظ سلامتی شما و طعم اصلی غذاهایتان باشد.

 

همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید

 

دستگاه بخارپز چیست؟

بخارپز یکی دیگر از لوازم برقی موجود در آشپزخانه ها می باشد که دارای یک مخزن آب است. این مخزن معمولاً در بخش زیر دستگاه قرار می گیرد و در هنگام استفاده کردن از آن، بخار تولید شده در زیر دستگاه به پخت مواد غذایی کمک می کند. فراموش نکنید که با بخار پز کردن غذاها کیفیت و مواد مغذی درون آن ها به طور کامل حفظ خواهد شد.

 

نکات مهمی که در هنگام خرید بخارپز برقی باید بدانید به شرح زیر می باشد.

 

اندازه دستگاه بخارپز

اکثر بخارپزهای موجود در بازار برای پخت مواد غذایی به صورت جداگانه دارای سه طبقه هستند. این ظروف می توانند به طور جداگانه یا همزمان مورد استفاده قرار بگیرد. بهتر است که شما بخارپزی را برای خودتان انتخاب نمایید که طبقات آن را بتوان به راحتی از یکدیگر جدا کرد و شستشو داد. قابلیت جداسازی طبقات به شما این امکان را می دهد تا فضای بیشتری را برای پخت غذاهای بزرگ تر مانند مرغ و ماهی در اختیار داشته باشید.

 

مجهز بودن بخارپز به تایمر

یکی از مهم ترین مزیت ها برای یک بخار پز عالی، مجهز بودن آن به تایمر می باشد. چرا که شما با روشن کردن دستگاه و تعیین زمان مناسب برای آن، بدون استرس و نگرانی می توانید به سراغ کارهای دیگر خودتان بروید. همچنین بخارپز بعد از اتمام زمان تعیین شده به طور خودکار خاموش می شود.

 

همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید

 

خاموش شدن بخارپز به صورت اتوماتیک

به منظور حفظ ایمنی بیشتر دستگاه، داشتن چنین قابلیتی لازم و ضروری است. پس آن را به لیست راهنمای خرید خود اضافه کنید. بیشتر دستگاه های بخارپز پس از اتمام پخت غذا و یا تمام شدن آب مخزن، دستگاه بخارپز به صورت اتوماتیک خاموش می شود. این امر مهم به افزایش طول عمر دستگاه و ایمنی آن کمک شایانی می کند.

 

ظرفیت دستگاه بخارپز

امروز بخارپزهای متعددی در بازار موجود هستند که دارای ظرفیت های متفاوتی می باشند. این معیار مهم را باید با توجه به تعداد نفرات اعضای خانواده خود و نحوه استفاده کردن خودتان از دستگاه در نظر بگیرید. مدل های کوچک این دستگاه معمولاً 5 یا 6 لیتری و مدل های بزرگ آن 12 لیتری هستند.

 

جنس مواد و کیفیت ساخت دستگاه

در هنگام خریدن بخارپز به جنس مواد به کار رفته در سبدهای آن توجه داشته باشید. برخی از مدل های بخارپز دارای جنس هایی مانند استیل، سرامیک و یا پلاستیک مقاوم هستند؛ اما باید بدانید که بهترین جنس برای سبدهای این دستگاه استیل ضد زنگ می باشد، چون که نگهداری و دوام آن از سایر جنس های دیگر بیشتر است.

 

قابلیت گرم نگه داشتن بخارپز

خریداران عزیز این دستگاه باید به دنبال بخارپزی باشید که با امکان گرم نگه داشتن غذا عرضه می شود. بعضی از مدل های بخارپز پس از پخت غذا به طور خودکار آن را گرم نگه می دارند و برخی دیگر از این دستگاه ها باید پیش از آغاز پخت تنظیم شوند. این ویژگی کاربردی و اساسی سبب می شود تا مواد غذایی شما چندین ساعت داخل دستگاه گرم باقی بماند و شما در مدت زمان دلخواه می توانید اقدام به سرو غذای خود نمایید. فقط توجه داشته باشید که برای گرم نگه داشتن مواد غذایی تان، باید مخزن آب بخارپز را پر نگه دارید.

 

همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید

 

درجه بندی مخزن آب بخارپز

به دستگاه انتخابی خود با دقت نگاه کنید و مطمئن شوید که بخارپز شما دارای درجه بندی مناسب و قابل مشاهده بر روی مخزن آب است. چون که از این طریق می توانید از پر شدن و خالی بودن مخزن آب دستگاه اطمینان حاصل کنید. در کل بخارپزهای برقی تمام آب را در حین استفاده کردن از دستگاه تمام نمی کنند و در صورت خالی شدن مخزن آب زنگ هشدار به صدا در می آید. برخی از بخارپزها به یک ورودی آب کوچک مجهزند که از طریق آن می توانید بدون نیاز به خارج کردن ظرف ها، مخزن آب را دوباره پر کنید.

 

تمیز کردن بخارپز

نظافت و تمیز کردن بیشتر لوازم برقی آشپزخانه کاری سخت و وقت گیر است. به همین دلیل باید به این نکته نیز در هنگام انتخاب بخارپز توجه کنید. بخارپزی ایده آل و برتر علاوه بر بخارپز کردن خوب غذاها، باید به آسانی قابل نگهداری و تمیز کردن باشد. شما باید به دنبال مدلی باشید که ظرف های آن قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند و سینی چکه آن برای نظافت بیشتر از دستگاه جدا شود. در این صورت است که شما می توانید به یک دستگاه ایده آل و مناسب دست بیابید.

 

زمان سنج بخارپز

اکثریت بخارپزها دارای زمان سنج 60 دقیقه ای هستند که شما با چرخاندن آن می توانید زمان پخت مواد غذایی خود را تعیین کنید. بخارپزهایی با قیمت بالاتر به همراه زمان سنج های دیجیتالی در بازار به فروش می رسند که دارای گزینه هایی مانند تأخیر شروع هستند و این قابلیت به برنامه ریزی بهتر پخت غذا کمک شایانی می کند. در نظر گرفتن هر یک از این فاکتورها می تواند شما را به خرید بخارپز ایده آل تان کاملاً نزدیک کند.

 

همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید

 

قیمت دستگاه بخارپز

قیمت برای برخی از مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است و بعضی از آن ها حاضر نیستند پول زیادی را برای خرید این دستگاه با ارزش صرف کنند. البته بهتر است بدانید که هر چه قابلیت های دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. اگر شما قصد دارید که بخارپز انتخابی شما به امکاناتی مانند گزینه تأخیر در شروع، تایمر دیجیتال، پلوپز و ... مجهز باشد، باید پول بیشتری را برای خریدن آن هزینه کنید و در عوض آن می توانید دستگاهی فوق العاده خوب و پیشرفته را برای خودتان داشته باشید.

 

نظر مشتریان

مهم ترین معیار در هنگام خرید یک بخارپز عالی و با کیفیت، توجه به نظر مشتریان می باشد. بهتر است از چندین نفر که از دستگاه مد نظر شما استفاده می کنند، نظرشان را بپرسید و در رابطه با کارایی آن سؤال بپرسید. در صورت رضایت آن ها از کارکرد، کیفیت، جنس و ... این محصول، شما نیز می توانید با خیالی راحت و آسوده اقدام به خریدن بخارپز انتخابی خود نمایید.

 

همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید

 

برند و ضمانت نامه بخارپز

برند و ضمانت نامه معتبر دستگاه، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در حین خرید می باشد که حتماً باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشید. دقت داشته باشید که بیشتر مدل هایی که در لیست بخارپزها قرار گرفته اند، از برترین برندهای موجود در بازار هستند. همچنین بیشتر آن ها از طراحی زیبا و کارآمدی برخوردار هستند و دارای خدمات پس از فروش و ضمانت نامه معتبر می باشند؛ بنابراین حتماً دستگاهی را خریداری کنید که دارای برندی معتبر باشد و خدمات پس از فروش را به شما ارائه بدهد. تا در صورت خراب شدن دستگاه، خدماتِ خودشان را به بهترین شکل ممکن به شما عرضه کنند.

 

بخارپز کردن مواد غذایی چه فوایدی دارد؟

  • همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، یکی از سالم ترین راه ها برای تهیه مواد غذایی بخارپز کردن آن ها می باشد.
  • در روش بخار پز کردن غذاها، به روغن احتیاجی نیست و رطوبت و مواد مغذی موجود در مواد غذایی به خوبی بعد از پختن نیز حفظ خواهند شد.
  • شما می توانید با استفاده از این دستگاه سبزی هایی مانند لوبیا سبز، کلم بروکلی، هویج و ... را بخارپز کنید و از مزایا و فواید آن لذت ببرید.
  • بخار پز کردن غذاها کالری اضافه شده را کاهش می دهد.
  • آماده کردن غذا با استفاده از دستگاه بخارپز بسیار راحت است، چون که شما با مشکلاتی مانند سوختن غذاها و پختن بیش از حد آن ها مواجه نمی شوید.
  • بیشتر فواید مواد غذایی مانند اسیدفولیک، گلوکوزینات، بتاکاروتن و ... با بخار پز کردن غذاها به خوبی حفظ خواهند شد.

 

سخن پایانی

با کارایی این دستگاه و فواید فوق العاده ی بخار پز کردن غذاها، وجود چنین دستگاهی را برای هر آشپزخانه ای لازم و ضروری می بینیم. با خرید این دستگاه هر یک از شما می توانید سلامتی را به خود و اطرافیانتان هدیه بدهید. پس با استفاده از مقاله همه نکاتی که باید درباره بخارپز و خرید آن بدانید و کمک گرفتن از نکات ذکر شده آن سعی کنید، بهترین دستگاه بخارپز را برای آشپزخانه خودتان خریداری کنید و از کیفیت غذاهای سالم و خوشمزه خود نهایت لذت را ببرید. به پایان یکی دیگر از مقاله های نکات مهم در خصوص خریدن محصول رسیدیم، از همراهی تک تک شما عزیزان سپاسگزاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا