مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۶/۱۶ سه شنبه
قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه
چکیده این مقاله : باید بدانیم که اصول فنگ شویی خوب از ورودی خانه شروع می شود بنابراین برای ایجاد یک ورودی عالی تمامی نکات مهم در فنگ شویی درب ورودی را به دقت بررسی نمایید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 1 نظر
  • 3076 بازدید

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

طبق قوانین فنگ شویی بزرگ ترین روزنه دریافت انرژی از محیط بیرون، درب ورودی خانه می باشد. انرژی چی از طریق درب ورودی وارد خانه می شود، در نتیجه باید به خوبی قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه را رعایت کنید. با راه هایی ساده مانند رنگ آمیزی کردن درب و مرتب کردن راه ورودی خانه، جلوه شیک و خاصی به خانه خود بدهید. سعی کنید همیشه جلوی درِ خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید و با حذف چیزهای اضافی مانند گیاهان پژمرده، گلدان های قدیمی، سطل زباله و ... مسیر ورودی خانه خود را دلباز و آراسته نمایید.

برای ورود حداکثری انرژی مثبت چی به خانه، می بایست اصول و قواعد فنگ شویی درب ورودی خانه را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد. اگر می خواهید در خانه ای با انرژی خوب فنگ شویی زندگی کنید، باید روی قسمت ورودی خانه به خوبی متمرکز شوید. نکاتی که در ادامه می خواهیم آن ها را بیان کنیم، به شما کمک می کند تا فنگ شویی خوبی را هنگام طراحی درب ورودی خانه ایجاد کنید، پس با ما یار باشید.

در ادامه باید به این نکته مهم اشاره کرد. خانه ای که در آن انرژی خوب و مثبت جریان داشته باشد، ساکنان آن سطح تندرستی بالاتر و شادابی بیشتری را تجربه خواهند کرد. قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه باید رعایت شوند کدام ها هستند؟

 

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

 

دقت در انتخاب فرش برای ورودی درب

انتخاب فرش در قسمت ورودی خانه باید کاملاً مناسب و طبق اصول فنگ شویی باشد. شما باید مسیرهای فنگ شویی که درب ورودی با آن مواجه است را پیدا کنید و طرح و شکل مناسب برای آن مسیر را انتخاب نمایید. برای مثال اگر درب ورودی به سمت شرق است، شکل های مستطیل یا مربع پیشنهاد می شود؛ اما توجه کنید که شکل گرد نباید در درب ورودی شرق به کار گرفته شود، چرا که عنصر آن فلز است. رنگ فرش نیز باید بر اساس عناصر فنگ شویی انتخاب شود.

به عنوان مثال برای ورودی در جهت شرق، از میان سه عنصر زمین، چوب و آب باید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. رنگ های عناصر آتش و فلز را نباید به کار ببرید. طرح های انتخابی این قسمت نیز باید کاملاً ایده آل و مورد پسند، طبق قوانین فنگ شویی باشند. شما باید طرح هایی را انتخاب کنید که با پا گذاشتن روی فرش حس خوبی به شما دست بدهد؛ مانند طرح تصویر خاک، باغ، جاده و ... .

 

حمام و دستشویی در روبروی درب ورودی خانه

طبق قاعده های فنگ شویی، تحت هیچ شرایطی حمام و دستشویی نباید روبروی درب ورودی باشند. چون که انرژی های مثبتی که از بیرون وارد خانه می شوند، به حمام یا دستشویی منتقل می شود و از طریق آن به بیرون می رود. در این صورت هیچ انرژی خوب و مثبتی در خانه باقی نمی ماند.

 

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

 

روبرو بودن درب ورودی و درب پشتی

در کل معنی فنگ شویی یعنی ایجاد انرژی متعادل در خانه. اگر دو یا چند درب با هم روبرو و هم تراز باشند، انرژی مخرب شاچی به وجود خواهد آمد.

 

آینه روبروی درب ورودی خانه

این مورد در قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه کاملاً منع شده است؛ اما دلیل این که آینه نباید روبروی درب ورودی خانه قرار بگیرد چیست؟ علت این است که آینه انرژی مثبتی را که از بیرون خانه به داخل منتقل می شود، به بیرون منعکس می کند و دیگر اثری از انرژی خوب و مفید در خانه نخواهد بود.

 

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

 

پله ها روبروی درب ورودی خانه

در صورتی که پله ها به طور مستقیم روبروی درب ورودی باشند، انرژی فنگ شویی که وارد محیط شده به سرعت در طبقه بالا یا پایین جاری می شود. در نتیجه هیچ انرژی خوبی در طبقه همکف باقی نمی ماند و این امر یک محیط چالشی فنگ شویی را در خانه ایجاد می کند.

 

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

 

درب ورودی مناسب خانه

با توجه به این که درب ورودی انرژی مثبت را به داخل خانه می کشاند. از این رو درب های که به سمت بیرون باز می شوند، در قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه مناسب نیستند. اطراف ورودی درب خانه باید کاملاً تمیز و مرتب باشد. تا وقتی که می خواهید درب را باز کنید، مانعی در پشت درب قرار نگرفته باشد. برای مثال کمد، جاکفشی، آیینه کنسول و ... نباید هیچ گونه محدودیتی را در قسمت ورودی درب به وجود بیاورند.

 

تناسب ابعاد برای فنگ شویی درب ورودی

درب ورودی رابطه مستقیمی با ساختار خانه دارد. انرژی کل خانه از طریق درب ورودی تأمین می شود و این نکته برای بیشتر افراد فراموش شده است و یا از آن بی خبر هستند. حتماً باید ابعاد درب با توجه به ابعاد فضای خانه انتخاب شود. برای مثال یک درب با عرض کم شاید برای یک واحد خانه کافی باشد، اما برای یک خانه چند واحدی مناسب نیست؛ زیرا انرژی وارد شده به فضا از طریق این درب کافی نیست. این موضوع را باید حتماً برای خانه هایی که قرار است ساخته شوند و یا بازسازی شوند، در نظر بگیرید.

 

باز و بسته شدن درب ورودی خانه

درب ورودی باید به راحتی باز و بسته شود و هرگز نباید هنگام باز شدن، درب با یک مانع مانند دیوار بلند یا حصار مواجه شود. همچین ساختار تشکیل دهنده درب باید سخت و محکم باشد تا نمادی از محافظت باشد. از شیشه برای ساخت درب ورودی باید خیلی کم و محدود استفاده شود. در جلوی درب ورودی نباید مواردی را به کار ببرید که درب از جلوی دید پنهان شود.

 

به نورپردازی ورودی درب خانه توجه کنید

نورپردازی در قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه بسیار مهم است. برای این کار لازم است که یک منبع روشنایی مانند یک آویز سقفی یا لامپ کم مصرف، در ارتفاع بالا را نصب کنید. اگر می خواهید نورپردازی در این قسمت طبیعی تر باشد، بهتر است که پرده های راهرو را کنار بزنید؛ اما در صورت نداشتن نورگیر حتماً باید از لامپ استفاده کنید تا فضای ورودی روشن باشد.

 

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

 

مشکلات درب ورودی خانه را برطرف سازید

اگر درب ورودی خانه بنا به هر دلیلی دچار مشکل شده است و به سختی باز و بسته می شود، حتماً باید آن را درست کنید. در قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه، اعتقاد بر این است که انرژی درب موجب ایجاد فرصت های جدید در زندگی می شود. پس با خراب بودن درب، خود را از این فرصت ها محروم نکنید. در اولین فرصت درب ورودی خود را چک کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل مانند خرابی قفل، شکستگی، ترک خوردن و ... اقدام به تعمیر آن نمایید. در صورتی که درب به طور کلی نیاز به تعویض کردن داشت، باید به این نکته دقت کنید که درب ورودی جدید نه باید خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک.

 

رنگ های مناسب برای درب ورودی خانه کدام ها می باشند؟

انتخاب رنگ درب ورودی مناسب برای خانه بخش مهمی از قدرت فنگ شویی می باشد؛ بنابراین انتخاب آن ها باید کاملاً طبق قاعده و اصول فنگ شویی باشد. در تعیین رنگ درب ورودی خانه باید مطابق با علم فنگ شویی، جهت قرار گیری درب را برای انتخاب رنگ مناسب در نظر بگیرید. اکثر خانه ها در ایران به صورت شمالی و جنوبی طراحی و ساخته می شوند. در ادامه می خواهیم که به انتخاب رنگ های مناسب درب با توجه به جهات آن ها بپردازیم.

 

رنگ های مناسب برای درب های جنوبی

 در قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه جنوبی پرچم دار عنصر آتش است. بهترین رنگ برای این عنصر، رنگ قرمز می باشد. رنگ قرمز نشان گر ثروت و تجمل است و استفاده از آن بهترین راه برای نشان دادن شکوه درفضای ورودی می باشد. کسانی که تمایلی به انتخاب رنگ قرمز برای درب ورودی ندارند، می توانند از رنگ های دیگر عنصر آتش مانند بنفش، نارنجی، زرد، مرجانی، صورتی و ارغوانی استفاده کنید. در قانون فنگ شویی عنصر چوب، تقویت کننده عنصر آتش است. به همین دلیل شما می توانید علاوه بر این رنگ ها از رنگ های سبز یا قهوه ای نیز برای درب ورودی خانه استفاده کنید.

 

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

 

رنگ های مناسب برای درب های جنوب غربی

در چرخه فنگ شویی، خاک عنصر جنوب غربی می باشد و خاک انرژی مادری و ازدواج را با خود به همراه دارد. بهترین رنگ برای عنصر خاک، زرد کم رنگ می باشد. رنگ زرد کم رنگ فضای ورودی درب خانه را سر زنده می کند و احساس خوش آمد گویی و مهمان نوازی به مخاطب می بخشد. رنگ های دیگری که فنگ شویی برای درب های ورودی جنوب غربی پیشنهاد می کند بژ، خاکی و خاکستری می باشد.

 

قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه

 

رنگ های مناسب برای درب های جنوب شرقی

در جهت شرق و جنوب شرقی، عنصر چوب حاکم است و رنگ های سبز و قهوه ای بیان گر این نوع عنصر هستند. سبز رنگ طبیعت است و هاله ای از آرامش را در فضا پخش می کند و با انتخاب چنین رنگی احساس امنیت و آرامش در فضای ورودی درب افزایش می یابد. همچنین جهت جنوب شرقی با انرژی پول و ثروت همراه است که با عنصر آب تقویت می شود. اگر به رنگ های سبز و قهوه ای تمایل و حس خوشایندی ندارید، می توانید از رنگ های عنصر آب یعنی آبی و مشکی استفاده کنید.

 

رنگ های مناسب برای درب های شمالی

برای ورودی درب های جهت شمال، رنگ های تیره بهترین گزینه می باشند. شمال نیز عنصر آب است و رنگ های آبی و مشکی نمایانگر این عنصر هستند. رنگ آبی آرامش و تداعی گر آسمان و دریا است. رنگ سیاه نیز در ورودی درب حس قدرت ایجاد می کند و به کار بردن این رنگ، انتخابی هوشمندانه به شمار می رود. با توجه به این که آب با عنصر فلز حمایت می شود، رنگ های سفید و خاکستری نیز می توانند رنگ های مناسبی برای درب ورودی شمالی طبق قانون فنگ شویی باشند.

 

رنگ های مناسب برای درب های شمال غربی

عنصر مختص به جهت شمال غربی فلز می باشد و رنگ های سفید و خاکستری بهترین رنگ ها برای این عنصر هستند. رنگ سفید نماد پاکی است و برای کسانی که می خواهند از فشار و استرس دنیای بیرون بکاهند، رنگ سفید و خاکستری کاملاً ایده آل و مناسب است. عنصر خاک فلز را حمایت می کند، پس طبق قانون فنگ شویی از رنگ های مناسب عنصر خاک، می توانید برای درب های ورودی شمال غربی استفاده کنید.

 

رنگ های مناسب برای درب های شمال شرقی

 عنصر حاکم بر این جهت نیز مانند جنوب غربی، عنصر خاک است. رنگ های زرد کم رنگ، بژ، خاکی و خاکستری مناسب ترین رنگ ها برای جهت شمال شرقی می باشند.

 

کلام آخر

آخرین کلامی را که مناسب این مقاله دیدیم اگر بخواهیم به طور خلاصه و مختصر بیان کنیم، این است که هر یک از شما می توانید طبق قانون فنگ شویی زندگی ایده آل و رویایی را برای خودتان بسازید. بدون این که نیاز به هزینه های زیادی و گرفتن وقت زیادی باشد. فقط با رعایت چندین نکته ساده در منزل خود می توانید، به خوبی از عهده این کار بربیایید. با تشکر از صبر و شکیبایی شما در تمام کردن مقاله ی قوانین فنگ شویی درب ورودی خانه.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

پرستو کاچکولی
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

بسیار عالی و مفید.

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا