مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهکار های ساده برای رفع رسوب کتری و سماور

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۶/۱ دوشنبه
 راهکار های ساده برای رفع رسوب کتری و سماور
چکیده این مقاله : استفاده مداوم از کتری های برقی و سماور موجب جرم و رسوب در کف کتری و سماور می شود حال می خواهیم راهکار های ساده برای رفع رسوب کتری و سماور را بیان نماییم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1688 بازدید

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

یکی از وسایل پر استفاده برای درست کردن چای خوشمزه و تازه دم در هر آشپزخانه ای کتری یا سماور می باشد. با گذشت زمان و استفاده های مکرر از کتری و یا سماور، رسوبات آهکی ضخیمی درون آن ها به وجود می آید. اگر به موقع این رسوبات آهکی را درون کتری و سماور خود از بین نبرید، رسوبات سفید رنگ که در اثر تبخیر آب داغ ایجاد شده اند موجب کدر شدن آب، طعم گرفتن مزه ی چای و کم شدن عمر کتری یا سماور شما خواهند شد؛ اما چگونه می توان این رسوبات تأثیر گذار را بر عطر دل نشین چای از بین برد و چایِ خوش رنگ و خوش عطر را میل نمود؟ جواب شما در این مقاله نمایان است و ما قصد داریم شما را با راهکار های ساده برای رفع رسوب کتری و سماور در این مقاله آشنا کنیم.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

روش های از بین بردن رسوبات آهکی کتری و سماور

 

استفاده کردن از سرکه برای از بین بردن رسوبات آهکی در کتری و سماور

استفاده کردن از سرکه روشی کاملاً آسان و بدون دردسر می باشد، در این مرحله و برای انجام این کار لازم است که کمی سرکه و آب را درون کتری یا سماور با یکدیگر مخلوط کنید و بگذارید تا به نقطه ی جوش برسند. با به جوش آمدن آب و سرکه شاهد از بین رفتن رسوبات خواهید بود. بعد از اتمام این مرحله داخل کتری یا سماور را با استفاده از یک برس نسبتاً نرم تمیز کنید. در آخر برای از بین بردن بوی سرکه، می توانید که کتری یا سماور خود را از آب خالی پر کنید و آن را بجوشانید تا بوی سرکه به طور کامل از بین برود.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

از بین بردن رسوبات کتری و سماور به وسیله آبلیمو

برای انجام این روش نیز می توانید از چند لیموی قاچ شده و یا مقداری آب لیمو استفاده کنید. برای انجام این مرحله نیز درست مانند مرحله ی بالا لازم است که آب لیمو یا چند تکه لیمو را داخل کتری و سماور بریزد و آن را همراه با آب به نقطه ی جوش برسانید. بعد از کار تمیز کاری کتری و سماور نیز برای گرفتن بوی لیمو، کتری یا سماور را با آب خالی به جوش آورید. قطعاً این مرحله نیز کارساز و تأثیر گذار خواهد بود.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

یک ترفند دیگر برای نابود کردن رسوبات کتری و سماور شوک دادن می باشد

انجام این روش برای رسوبات لایه نازک و تازه بسیار مناسب می باشد. روش انجام این کار چنین می باشد، شما در ابتدا باید سماور یا کتری را بدون آب روی شعله بگذارید و اجازه دهید تا بدنه ی آن به طور کامل داغ شود. (توجه فرمایید که میزان داغ شدن نباید بیش از حد ممکن باشد) بعد از داغ شدن سماور یا کتری آن را درون آب سرد قرار دهید، چرا که این کار باعث می شود تا رسوب های نازک درون کتری و سماور کنده شوند. بعد از مرحله کندن رسوبات لازم است که به وسیله یک برس، درون کتری یا سماور را به خوبی تمیز کنید و آبکشی نمایید تا مانند روز اول پاک، تمیز و عاری از هرگونه رسوباتی شود.

 

برای از بین بردن رسوبات آهکی ضخیم داخل کتری و سماور نوشابه را به کار ببرید

استفاده کردن از نوشابه یکی از راه های جالب و در عین حال جواب گو برای از بین بردن رسوب کتری و سماور می باشد. برای از بین بردن رسوبات آهکی ضخیم و قدیمی کتری و سماور فقط کافی است که درون آن ها را از نوشابه پر کنید و بگذارید برای یک ساعت بجوشند. سپس کتری یا سماورتان را خاموش کنید و اجازه دهید کاملاً خنک شود. در مرحله آخر آن را به خوبی آب بکشید، در مرحله آبکشی با کار نوشابه کاملاً حیرت زده خواهید شد.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

رفع رسوبات آهکی سماور و کتری با جوش شیرین

باز هم جوش شیرین به کمک شما می آید و کتری و سماور شما را از شرِ رسوبات آهکی نجات خواهد داد. برای انجام این مرحله یک یا دو قاشق چای خوری جوش شیرین را به آب درون کتری و یا سماور اضافه کنید تا همراه با آب بجوشد. اگر برای بار اول نتیجه ای مشاهده نکردید، این کار را چندین بار انجام دهید تا به نتیجه برسید. بعد از رسیدن به نتیجه ی مطلوب، مانند تمام مراحل بالا آن را آبکشی نمایید و نظاره گر قدرت از بین بردن رسوبات توسط جوش شیرین شوید.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

سیب زمینی رنده شده و زاج را برای نابودی رسوبات درون کتری و سماور استفاده کنید

از سیب زمینی رنده شده برای رسوب زدایی استفاده کنید. با توجه به اندازه و حجم کتری و سماور خود، دو یا سه عدد سیب زمینی را رنده کنید و سپس آن را داخل کتری و یا سماور قرار بدهید. سپس اجازه دهید همراه با آب سیب زمینی به مدت نیم ساعت بجوشد. بعد از انجام این مرحله آب را خالی کنید و درون آن ها را یک تکه زاج سفید کوبیده شده بریزید و بگذارید زاج نیز نیم ساعت دیگر همراه با آب بجوشد. در آخر آب کتری و سماور را به طور کامل خالی کنید و آبکشی نمایید و درون آن ها را از آب تازه پرکنید و دوباره بجوشانید.

 

قرار دادن کتری درون فریزر برای رسوب زدایی

اگر اندازه کتری شما به گونه ای است که درون فریزر جای می گیرد، می توانید نصف روز آن را درون فریزر قرار بدهید. سپس آن را بیرون بیاورید با آب پر کنید و اجازه دهید تا به جوش بیاید با انجام این کار جرم آهکی درون کتری از بین خواهد رفت.

 

پوست هندوانه را نیز برای رسوب زدایی کتری و سماورتان امتحان کنید

در این مرحله فقط کافی که پوست هندوانه ای را که میل کرده اید، تکه تکه کنید و درون سماور یا کتری قرار دهید. اجازه دهید پوست هندوانه همراه با آب به مدت سی دقیقه بجوشد. به این ترتیب و با انجام این روش کتری و سماور خود را مانند روز اول و بدون رسوب خواهید دید.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

از جرم گیرهای مخصوص و موجود در بازار نیز می توانید برای رسوب زدایی استفاده کنید

اگر روش های خانگی برای عمل رسوب زدایی را نمی پسندید، می توانید از جرم گیرهای پودری مخصوص برای تمیز کردن رسوبات انواع کتری ها و سماورها استفاده نمایید.

 

استفاده از گوش ماهی یا فلس صدف برای تمیز کردن رسوب سماور و کتری

فلس صدف یا گوش ماهی از روش های جلوگیری برای رسوب گرفتن کتری و سماور می باشند. انداختن تعدادی از آن ها درون کتری یا سماور باعث می شود که رسوبات را به خود جذب کنند و از گرفتن لایه های ضخیم آهکی توسط آن ها جلوگیری به عمل می آید.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

با جوهر لیمو رسوب کتری و سماور را تمیز کنید

یکی دیگر از راه کارهای ساده و راحت تمیز کردن رسوبات، استفاده کردن از جوهر لیمو می باشد. برای این کار باید دو تا سه قاشق غذاخوری جوهر لیمو را در آب کتری یا سماور حل کنید و به مدت نیم ساعت بجوشانید. بعد از گذشت زمان مورد نظر و خنک شدن آن رسوبات را به وسیله یک برس نرم تمیز کنید و سپس سماور و کتری تان را به خوبی آبکشی نمایید.

 

چگونه رسوب سماور و کتری را تمیز کنیم

 

سخن پایانی

جمله ای را که برای به پایان رساندن این مقاله مناسب دیده ایم، روش های ساده و امکان پذیر خانگی برای از بین بردن و تمیز کردن رسوبات آهکی کتری و سماور می باشد. شما با انجام این روش ها می توانید، کتری و سماور خود را از شرِ این رسوبات نجات دهید. سعی کنی هیچ گاه در تمیز کردن وسایل آشپزخانه تان، به ویژه کتری و یا سماور کوتاهی نکنید تا همیشه از نوشیدن چای های خوش عطر و طعم لذت ببرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا